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유리 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유리 포장 시장의 출하 수량 규모는 2025년 8,600억개에서 2030년에는 1조 600억개로 확대되었으며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 4.21%로 성장할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 유리 포장은 건강, 맛, 환경 안전 측면에서 가장 신뢰할 수 있는 포장 형태 중 하나로 꼽힙니다.
  • 안전하고 건강한 포장에 대한 소비자 수요가 증가함에 따라 다양한 카테고리에서 유리 포장이 성장하고 있습니다.
  • 유리는 재활용이 가능한 특성으로 인해 가장 환경 친화적인 포장재로 널리 알려져 있습니다.
  • 인도와 중국과 같은 신흥 시장은 소비자들의 1인당 지출 증가와 라이프스타일 변화로 인해 맥주, 청량음료, 사이다에 대한 높은 수요를 목격하고 있습니다.
  • 시장의 주요 과제 중 하나는 알루미늄 캔이나 플라스틱 용기 등 대체 포장재와의 경쟁이 심화되고 있다는 점입니다.
  • 지속가능성에 대한 소비자의 관심이 높아지면서 맥주 회사들은 지속가능성 목표를 달성하기 위해 유리병 및 용기 제조업체와의 협업 및 파트너십 전략을 채택하여 유리병에 담긴 맥주 제품을 제공하고 있습니다. 2023년 5월, 아르다 글래스 패키징(Ardagh Group)과 스프레처 브루잉 컴퍼니는 파트너십을 발표했습니다. 이 파트너십을 통해 양조장은 Ardagh Glass Packaging의 유리 맥주 및 음료 병을 지속적으로 공급받아 현지에서 지속 가능성을 유지하고자 하는 노력에 도움이 될 것입니다.

유리 포장 시장 동향

가장 높은 시장 점유율을 차지하는 음료 산업

  • 프리미엄화 트렌드는 청량음료를 포함한 다양한 음료 카테고리의 유리 패키징 선택에 영향을 미쳤습니다. 청량음료는 전 세계적인 인기로 인해 상당한 시장 점유율을 차지하고 있습니다.
  • 주류 산업에서 유리 패키징 시장은 캔 형태의 금속 패키징 부문과 치열한 경쟁에 직면해 있습니다.
  • 알코올 음료 중에서도 맥주는 지난 몇 년 동안 엄청난 성장세를 보였습니다.
  • 반환 가능한 유리병은 기업이 제품을 배송할 때 비용 효율적인 옵션입니다.
  • 코카콜라나 펩시와 같은 음료 회사들도 플라스틱 포장을 피하려고 노력하고 있습니다.
  • 전 세계 유제품 업계는 친환경 우유에 대한 소비자 수요에 힘입어 플라스틱에서 유리병으로 전환하는 추세를 목격하고 있습니다. Milk & More and Parker Dairies 같은 유제품 회사들은 유리병에 대한 수요가 크게 증가하고 있음을 알아차렸습니다.
  • 유럽연합 집행위원회에 따르면 2020년 와인 생산량은 1억 4,400만 헥타르였으며, 2023년에는 1억 5,900만 헥타르로 증가할 것으로 예상됩니다. 와인 소비 증가는 예측 기간 동안 유리 포장에 대한 수요를 주도할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지

  • 의약품에 대한 수요가 증가하고 제약 기술이 발전함에 따라 유리병, 앰플 및 기타 유리 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 만성 질환이 급증하고 백신 생산량이 크게 증가함에 따라 1차 포장재, 특히 유리 용기에 대한 수요가 급증할 것으로 예상됩니다.
  • 알코올 음료 소비 증가는 아시아 태평양 지역의 시장 성장을 주도하고 있습니다. 아시아 태평양 지역의 맥주 패키징 산업은 주로 문화 트렌드 변화, 인구 증가, 도시화, 젊은 층의 맥주 인기 증가에 의해 주도되고 있습니다.
  • 중국은 세계 최대의 제약 시장 중 하나입니다. 많은 선진국에 비해 의료비 지출은 여전히 적습니다. 중국 정부는 국내에서 의약품을 연구하고 개발하는 능력을 향상시키고 있습니다.
  • 또한 중국의 알코올 소비량은 지난 몇 년 동안 크게 증가하고 있습니다.
  • 일본은 탄소 발자국을 줄이기 위해 유리 용기와 병 재활용을 강조해 왔으며 전국에 여러 유리 재활용 공장을 건설했습니다.
  • 또한 인도와 같은 국가에서는 맥주 소비가 증가하고 있습니다. 인도 소비자들은 건강에 대한 우려로 인해 유리 포장, 특히 병 포장을 점점 더 많이 선택하고 있습니다.
  • 인도의 제약 부문은 연구 개발에 높은 가치를 두고 있습니다. 최근 몇 년 동안 인도는 R&D 생태계를 확장하고 의약품 수출을 늘리면서 의료 강국으로서 세계적인 인정을 받았으며, 다양한 국내 유리 포장 공급업체에게 성장 전망을 제시했습니다.
  • 일본에서는 다양한 최종 사용 분야에서 유리 용기 출하량이 증가하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다.

유리 포장 산업 개요

세계의 유리 포장 시장은 Piramal Glass Private Limited, Owens-Illinois Inc., Westpack LLC, Gerresheimer AG, Ardagh Group 등의 주요 업체들의 강력한 존재감으로 인해 세분화되어 있습니다.

2024년 4월에는 지속 가능성, 유연성 및 생산성을 개선하기 위해 콜롬비아 지파키라(Zipaquira) 제조 공장을 대대적으로 개조했습니다. O-I Glass는 지속가능성 전략, 공장 업그레이드를 위한 지속적인 투자, 이전에 발표한 자본 지출 계획에 따른 것입니다.

2024년 2월 텔랑가나는 이 분야에 최신 기술과 제조 전문성을 도입하기 위해 SGD 파마 및 코닝과 협력할 것이라고 발표했습니다. 이 협력은 코닝의 고품질 제약 튜브 기술과 SGD Pharma의 유리 바이알 제조 및 변환 전문성을 결합할 것입니다. 이를 통해 SGD Pharma는 인도 텔랑가나에서 인도 및 해외 고객에게 1차 포장재를 공급할 수 있는 튜브 생산 능력을 확보할 수 있게 됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업정책

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 친환경 제품에 대한 수요 증가
    • 식음료 산업의 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 운영비용 상승
    • 대체 제품 (플라스틱)의 사용 증가

제6장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 퍼스널케어
    • 헬스케어
    • 가정용품
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 멕시코
      • 아르헨티나
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 남아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Piramal Glass Private Limited
    • Owens-Illinois Inc.
    • WestPack LLC
    • Gerresheimer AG
    • Hindustan National Glass & Industries Ltd
    • Ardagh Group
    • HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA
    • Agrado Sa
    • SGD SA(SGD Pharma)
    • AAPL Solutions Pvt. Ltd
    • Crestani Srl

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

HBR 25.05.02

The Glass Packaging Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 0.86 trillion units in 2025 to 1.06 trillion units by 2030, at a CAGR of 4.21% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Glass packaging is considered one of the most trusted forms of packaging for health, taste, and environmental safety. Glass packaging, considered premium, maintains the freshness and safety of the product. This can ensure its continuous usage across various end-user industries despite the heavy competition from other packaging forms.
  • Rising consumer demand for safe and healthier packaging helps glass packaging grow in different categories. Also, innovative technologies for embossing, shaping, and adding artistic finishes to glass make glass packaging more desirable among end users. The market is growing due to the increasing demand for eco-friendly products and the rising demand from the food and beverage industry.
  • Glass is widely considered the most environmentally friendly packaging type due to its recyclable nature. Lightweight glass has become a significant innovation, offering the same resistance as conventional glass materials and higher stability, reducing the volume of raw materials and CO2 emitted.
  • Emerging markets like India and China are witnessing high demand for beer, soft drinks, and ciders due to the consumers' increasing per capita spending and changing lifestyles. However, the increasing operational costs and growing usage of substitute products, such as plastics and tin, are restraining the market growth.
  • One of the main challenges for the market is the increased competition from alternative forms of packaging, such as aluminum cans and plastic containers. As these items are lighter in weight than bulky glass, they are gaining popularity among manufacturers and customers because of the lower cost of their carriage and transportation. Moreover, the increasing costs of raw materials and other factors have led to higher expenses, making it economically unfeasible for mass-produced goods.
  • With consumers' increasing focus on sustainability concerns, brewing companies are adopting collaboration and partnership strategies with glass bottle and container manufacturers to offer beer products in glass bottles to meet sustainability goals. In May 2023, Ardagh Glass Packaging (Ardagh Group) and Sprecher Brewing Company announced the partnership. The partnership will help the brewery's commitment to stay local and sustainable with the continuous supply of glass beer and beverage bottles from Ardagh Glass Packaging. Also, this will help the brewing company meet the brand and sustainability goals by providing beer in high-quality glass bottles.

Glass Packaging Market Trends

The Beverage Industry to Hold the Highest Market Share

  • Premiumization trends have played a role in selecting glass packaging for various beverage categories, including soft drinks. Soft drinks hold a significant market share, owing to the popularity of such drinks worldwide. Soft drinks offer various flavors and formats to suit every drinking occasion.
  • The market for glass packaging in the alcoholic beverage industry faces intense competition from the metal packaging segment in the form of cans. However, it is expected to maintain its share during the forecast period due to its usage of premium products. The growth is expected across different beverage products, like juices, coffee, tea, soups, and non-dairy beverages.
  • Among alcoholic beverages, beer has witnessed tremendous growth in the past few years. Most beer volume is sold in glass bottles, driving the need for increased production rates in the glass packaging industry. The increasing demand for premium variants of alcoholic drinks is driving the growth of glass bottles.
  • Returnable glass bottles are a cost-effective option for companies to deliver their products. This form of packaging is used mainly in the non-alcoholic beverage industry. About 70% of the bottles used for natural mineral water are plastic. The choice of bottled water packaging material is increasing, considering environmental considerations.
  • Beverage companies like Coke and PepsiCo also try to avoid plastic packaging. By 2025, PepsiCo aims to eliminate the use of 67 billion plastic bottles, which glass bottles will replace.
  • The global dairy industry has been witnessing a shift from plastic to glass bottles, driven by consumer demand for environmentally friendly milk. Dairy companies like Milk & More and Parker Dairies have noticed a significant rise in demand for glass bottles. Consumers are willing to pay more for this service as they attempt to reduce their use of plastic and help the environment.
  • According to the European Commission, wine production in 2020 was 144 million hectares, which increased to 159 million hectares in 2023. The preferred wine packaging is a colored glass bottle to prevent sunlight from spoiling the wine inside. The increasing consumption of wine is expected to spearhead the demand for glass packaging during the forecast period. Wine manufacturers are becoming increasingly innovative in attracting customers with their packaging and are developing new concepts and designs.

Asia-Pacific to Hold the Largest Market Share

  • The escalating need for pharmaceutical drugs and advancements in pharmaceutical technology drive the demand for glass bottles, ampules, and other glass packaging solutions. With an upsurge in chronic illnesses and the substantial production of vaccine doses, the demand for primary packaging, particularly glass containers, is expected to surge.
  • The increasing consumption of alcoholic beverages drives market growth in the Asia-Pacific region. The beer packaging industry in the Asia-Pacific region is mainly driven by changing cultural trends, growing populations, urbanization, and the growing popularity of beer among the younger populations.
  • In India, most spirits, including whiskey, gin, rum, and brandy, are packed in glass bottles. Due to the increasing consumption of spirits, there was an increase in sales in 2023; whiskey had the highest number of cases sold, with 253.18 million cases, followed by 81.95 million cases, and gin at 47.2 million cases, according to Economic Times.
  • China is one of the world's largest pharmaceutical markets. Compared to many industrialized countries, healthcare spending is still modest. The Chinese government is improving its ability to research and develop medicines domestically. As a result, it can provide affordable healthcare to more citizens.
  • Additionally, alcohol consumption in China has been significantly increasing over the years. As per the Brazil-based bank Banco do Nordeste, the consumption of alcoholic beverages in China is expected to increase the demand for glass packaging in the coming years. Also, many alcoholic beverage companies seek to expand in the country to seize the opportunity.
  • Japan has been emphasizing recycling glass containers and bottles to reduce its carbon footprint and has built multiple glass recycling plants nationwide. Over 18 glass recycling plants accept glass bottles and containers to form glass culets and powder. The robust recycling infrastructure promotes glass packaging due to its functional property advantages.
  • Also, countries such as India have increased beer consumption. Indian consumers are increasingly opting for glass packaging, particularly bottles, due to health concerns. Glass packaging is preferred over other options as it prevents surface leaching.
  • India's pharmaceutical sector places a high value on research and development. In recent years, India achieved global recognition as a medical powerhouse by expanding its R&D ecosystem and boosting pharmaceutical exports, offering growth prospects for various domestic glass packaging providers.
  • Increased shipments of glass containers in various end-use sectors are driving market growth in Japan. Glass containers are highly favored for packaging liquid pharmaceuticals, chemicals, and a range of perishable/non-perishable products. The growing preference for eco-friendly packaging solutions positively impacts the adoption of pharmaceutical glass packaging.

Glass Packaging Industry Overview

The global glass packaging market is fragmented due to the strong presence of major players worldwide, like Piramal Glass Private Limited, Owens-Illinois Inc., Westpack LLC, Gerresheimer AG, and Ardagh Group. The competition is also intense due to the presence of substitutes, as many companies in the industry are trying to innovate consistently to retain their market share.

April 2024: O-I Glass Inc. (O-I Glass) significantly refurbished its Zipaquira (Colombia) manufacturing site to improve sustainability, flexibility, and productivity. O-I Glass invested approximately USD 120 million in this refurbishment, which aligns with sustainability strategy, ongoing investments in plant upgrades, and a previously announced capital expenditure plan. The refurbishment included installing a state-of-the-art furnace with proven oxy/fuel combustion and waste heat recovery technology.

February 2024: Telangana announced that it will collaborate with SGD Pharma and Corning Inc. to bring modern technology and manufacturing expertise to this area. This collaboration will combine Corning's high-quality pharmaceutical tubing technology with SGD Pharma's glass vial manufacturing and conversion expertise. This will secure SGD Pharma's tubing capacities to supply primary packaging to its Indian and international customers from Telangana, India.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
    • 5.1.2 Increasing Demand from the Food and Beverage Industries
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Operational Costs
    • 5.2.2 Growing Usage of Substitute Products (Plastic)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Food
    • 6.1.2 Beverage
    • 6.1.3 Personal Care
    • 6.1.4 Healthcare
    • 6.1.5 Household Care
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Mexico
      • 6.2.4.3 Argentina
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 United Arab Emirates
      • 6.2.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Piramal Glass Private Limited
    • 7.1.2 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.3 WestPack LLC
    • 7.1.4 Gerresheimer AG
    • 7.1.5 Hindustan National Glass & Industries Ltd
    • 7.1.6 Ardagh Group
    • 7.1.7 HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA
    • 7.1.8 Agrado Sa
    • 7.1.9 SGD SA (SGD Pharma)
    • 7.1.10 AAPL Solutions Pvt. Ltd
    • 7.1.11 Crestani Srl

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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