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경장 영양제 : 세계 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Enteral Feeding Formulas - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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경장 영양제 세계 시장 규모는 2025년에 92억 2,000만 달러, 2030년에는 118억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.18%를 나타낼 전망입니다.

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COVID-19의 발생은 장 영양제 시장에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. COVID-19 감염의 중증 환자를 관리하는데 있어서, 양호한 지지 요법은 여전히 필요하며, 그 중에서 ICU에 입원한 COVID-19 환자의 영양 관리는 지지 요법의 필수적인 요소입니다. 예를 들어, 2022년 3월 Nutrients 잡지에 게재된 연구에 따르면 COVID-19 환자의 영양 불량을 예방하기 위해서는 신속한 경장 영양 보조와 적절한 영양소의 투여가 중요했습니다. 또한 중증 환자에게는 장 영양 보조가 권장됩니다. 이러한 사례는 유행 기간 동안 시장을 견인할 것으로 예상되었을 수 있습니다. 게다가 유행 후에는 장 영양제 증가, 질병의 유행, 병원 수 증가 등으로 이들 제제 수요가 증가하고 있습니다.

경장 영양제 시장은 주로 대사성 질환과 만성 질환의 유병률 증가, 환자 관리에 대한 지출 증가, 노인 인구 증가로 인한 것입니다. IDF 2021에 따르면 약 5억 3,700만 명의 성인이 당뇨병을 앓고 있으며, 2030년에는 6억 4,300만 명, 2045년에는 7억 8,300만 명으로 증가할 것으로 예측됩니다. 이와 같은 대사성 질환 증가는 당뇨병 특이적 영양제제(DSNF)가 특정 만성질환의 개발, 진행, 중증화를 억제하는데 도움이 되기 때문에 당뇨병 환자에게 경장 영양제의 채용이 증가하여 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

또한 노화는 치료 시장의 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 유엔경제사회국(United Nations Department of Economics and Social 2022)의 보고서에 따르면 2022년 세계 65세 이상의 인구는 7억 7,100만명으로, 고령자 인구는 2030년까지 9억 9,400만명, 2050년까지 16억명에 달할 것으로 예측됩니다. 그러므로 고령자의 경장 영양제의 채용이 증가함에 따라, 경장 영양제 수요는 노인 인구 증가에 따라 증가합니다. 게다가 선진국과 신흥 국가에서의 건강 관리 지출 증가와 재택치료 서비스 수요 증가도 경장 영양제 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.

또한 주요 시장 기업의 제품 출시에 대한 이니셔티브 증가가 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, Abbot은 2022년 5월에 심각한 음식 알레르기와 위장(GI) 장애가 있는 유아와 소아를 대상으로 하는 EleCare 특수 아미노산 기반 분유를 출시하기로 결정했습니다. 이러한 사례도 소아과에서의 채용이 증가하고 있기 때문에 시장 성장의 원동력이 될 것으로 보입니다.

그러나 경장 영양에 따른 합병증과 신흥국 시장에서 높은 비용과 낮은 순응률이 시장 성장을 저해하는 요인이 될 것으로 예상됩니다.

경장 영양제 시장 동향

경장 영양제 시장에서는 암 영역이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

대부분의 암 환자는 암성 악액질을 앓고 있으며, 인슐린 저항성, 체지방의 감소를 수반하는 지방분해 증가, 단백질의 턴오버 증가, 근육량의 감소를 일으켜, 식욕 부진과 체중 감소를 일으키고 있습니다. 이 때문에 암 환자에게는 경장 영양제가 필요해, 이 부문의 성장을 견인하고 있습니다.

암 환자의 영양에 관한 주요 시장 기업의 지원과 의식의 높아짐은 암 환자에서의 경장 영양제의 채택 증가에 의해 이 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 12월, 네슬레 헬스 사이언스는 의료 종사자와 공동으로 웹사이트를 만들고 질병의 각 단계에서 정보와 지원을 제공했습니다. 이 회사는 암 환자와 그 간병인에게 정보를 제공하고 지원하기 위한 새로운 노력의 일환으로 영양의 가치를 강조했습니다.

2022년 7월 Nature지에 게재된 연구에 따르면 소화기 암 수술을 받는 환자에 대한 수술 전 경구 영양 보급(ONS)의 영향에 의해 전 원인에 의한 수술 후의 수술적 합병증과 사망률이 감소한 것으로 나타났습니다. 따라서 암환자에 있어서의 영양보급의 중요성은 높고, 경장 영양제 수요가 증가해, 이 부문의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.

또한 암 환자의 임상 상태를 개선하기 위해서는 암 환자가 경구에서 음식을 섭취하는 것이 어려워지기 때문에 영양 보급이 필요합니다. 치료가 진행됨에 따라, 체중을 유지할 수 있도록 영장 영양 튜브가 영양을 공급합니다.

따라서 위에서 언급한 요인들로 인해 이 부문은 예측 기간 동안 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

아래 그래프는 미국 국립위생연구소(National Institute of Health)에 의한 암 치료에 대한 보조금을 나타냅니다. 미국과 같은 선진지역에서의 암치료비 증가는 경장영양제제의 개발에 도움이 되어 이 부문의 성장을 가속합니다.

예측기간 중 북미가 주요 점유율을 차지할 전망

북미는 급속한 고령화, 조산의 급증, 만성 질환 환자 증가 등의 요인으로 인해 장 영양제 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. Rural Health Information Hub 2022에 따르면 미국에서는 2022년에 65세 이상의 노인이 4,600만 명을 넘었고, 2050년에는 이 수치가 9,000만명 가까이에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 노년 인구 증가는 이 연령층에서의 장 영양 제형의 채용 증가에 의해 이 부문의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.

노년 인구 증가는 암과 당뇨병과 같은 만성 질환의 증례를 증가시켜 환자의 입원 일수를 증가시킵니다. 미국암협회에 따르면 2022년 새롭게 암으로 진단받는 환자수는 190만명으로 추정되고 있습니다. 미국에서는 암 환자의 발생률이 높기 때문에 이러한 환자에 대한 경장 영양제의 채택이 증가하고 이 지역 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

게다가 이 지역의 주요 시장 진출기업에 의한 혁신적인 경장 영양제의 출시 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 8월, Kate Farms는 즉시 매달린 1리터 가방에 들어간 식물 기반 수식을 공급하는 폐쇄 먹이 시스템을 출시했습니다. 이 폐쇄 시스템 패키징은 급성기 의료 현장에서 경관 영양이 필요한 환자가 임상적으로 입증 된 식물성 영양제를 사용할 수있게합니다. 이러한 노력이 이 지역 시장 성장을 뒷받침할 것으로 기대됩니다.

따라서 만성질환의 유병률 상승, 주요 시장 기업의 견고한 발판, 제품 출시 증가 등이 이 지역 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

경장 영양제 산업 개요

경장 영양제 시장은 적당하게 세분화되어 있습니다. 제품 발매 증가나 질병의 만연 증가 등에 의해 시장의 견인역이 될 것으로 기대됩니다. 주요 시장 기업으로는 Abbott Laboratories, Nestle SA, Danone SA, Fresenius Kabi AG, B. Braun Melsungen AG, B. Braun Melsungen AG 등이 있습니다. Braun Melsungen AG, Reckitt Benckiser Group plc.(Mead Johnson), Global Health Product Inc., Meiji Holdings Co., Victus 등이 포함됩니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 대사성 질환 및 만성 질환의 유병률 증가
    • 환자 관리에 대한 지출 증가
    • 노년 인구 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 경장 영양과 관련된 합병증
    • 신흥 국가에서 높은 비용과 낮은 순응률
  • 포터 Five Forces
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자, 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 제품별
    • 표준 처방
    • 질병 특이적 제형
  • 용도별
    • 종양학
    • 신경학
    • 중환자 치료
    • 당뇨병
    • 소화기 내과
    • 기타 용도
  • 최종 사용자별
    • 병원
    • 재택치료 기관 및 호스피스
    • 기타 최종 사용자
  • 판매 채널별
    • 병원
    • 소매 약국
    • 온라인 약국
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Abbott Laboratories
    • B. Braun Melsungen AG
    • Danone SA(Nutricia)
    • Fresenius SE & Co. KgaA(Fresenius Kabi AG)
    • Global Health Product Inc.
    • Reckitt Benckiser Group plc.(Mead Johnson)
    • Meiji Holdings Co. Ltd
    • Nestle SA
    • Kate Farms
    • Victus Inc.
    • Hormel Foods Corporation
    • Functional Formularies

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

SHW 25.04.03

The Global Enteral Feeding Formulas Market size is estimated at USD 9.22 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.87 billion by 2030, at a CAGR of 5.18% during the forecast period (2025-2030).

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The outbreak of COVID-19 is expected to impact the enteral feeding formulas market, as good supportive care remains the cornerstone in managing critically ill patients with COVID-19 infection, within which nutritional management of the ICU admitted COVID-19 patients is an integral component of the supportive measures. For instance, according to the study published in Nutrients in March 2022, to prevent malnutrition in COVID-19 individuals, prompt enteral nutrition support and the administration of adequate nutrients were crucial. Additionally, it is advised for critically ill patients for enteral feeding assistance. Such instances might have been expected to drive the market during the pandemic. Furthermore, post-pandemic, there has been an increased demand for these formulas due rise in enteral feeding formulas, a rise in the prevalence of diseases, and a rise in the number of hospitals, among others.

The enteral feeding formula market is primarily driven by the increasing prevalence of metabolic and chronic disorders, increased expenditure on patient care, and the growing geriatric population. According to the IDF 2021, approximately 537 million adults are living with diabetes, and the number of people adults living with diabetes is projected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. Such a rise in metabolic diseases is expected to drive market growth due to a rise in the adoption of enteral feeds for diabetic patients, as diabetes-specific nutrition formulas (DSNFs) can help control the development, progression, and severity of certain chronic diseases.

Also, aging is the primary factor driving the market growth for the treatment. According to the United Nations Department of Economics and Social 2022 report, there were 771 million people aged 65 years or over globally in 2022, and the older population is projected to reach 994 million by 2030 and 1.6 billion by 2050. Thus, the demand for enteral nutrition will rise with the growing geriatric population due to the increased adoption of enteral feeding formulas in the elderly. Furthermore, the rising healthcare expenditure in developed and developing countries and the increasing demand for home healthcare services will also boost the enteral feeding formula market growth.

Furthermore, the rise in initiatives from the key market players for the launch of their products is expected to drive market growth. For instance, in May 2022, Abbott decided to release EleCare specialty amino acid-based formulas in infants and children who have severe food allergies or gastrointestinal (GI) disorders., Such instances are also expected to drive market growth due to the rise in adoption in pediatrics.

However, complications associated with enteral nutrition and high cost and low adherence rates in developing countries are the factors expected to impede market growth.

Enteral Feeding Formulas Market Trends

Oncology Segment is Expected to Hold a Significant Market Share in the Enteral Feeding Formulas Market

Most cancer patients suffer from cancer cachexia, which causes insulin resistance, increased lipolysis with loss of body fat, increased protein turnover, and loss of muscle mass, causing loss of appetite and weight. This requires enteral feeding formulas in cancer patients, driving this segment's growth.

The rising support and awareness from the key market players on the nutrition of cancer patients are expected to drive this segment's growth due to the rise in the adoption of enteral feeding formulas in cancer patients. For instance, in December 2021, Nestle Health Science created a website in collaboration with healthcare professionals to offer information and support at every phase of the disease. The company emphasized the value of nutrition as part of a new initiative to inform and support cancer patients and their caregivers.

According to the study published in Nature in July 2022, it was found that the impact of preoperative oral nutrition supplementation (ONS) on patients undergoing gastrointestinal cancer surgery has reduced all-cause postoperative surgical complications and mortalities. Therefore, the high importance of nutritional supplementation in cancer patients is anticipated to increase the demand for enteral feeding formulas, driving this segment growth.

Furthermore, to improve the clinical condition of cancer patients, providing nutrition is the cornerstone, as it becomes tough for cancer patients to take food orally. As the treatment proceeds, nutrition is supplied by enteral feeding tubes to enable them to maintain body mass.

Therefore, owing to the above-mentioned factors, this segment is expected to show significant growth over the forecast period.

The below graph represents the funding for cancer treatments by the National Institute of Health in the United States. The rising funding for cancer treatments in developed regions such as the United States will help in the development of enteral feeding formulas, driving segment growth.

North America is Expected to hold a Major Share in the Market Studied Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the enteral feeding formulas market because of the factors such as the rapidly aging population, the surging prevalence of preterm birth, and the rise in the number of chronic disease patients. According to the Rural Health Information Hub 2022, in the United States, there are more than 46 million older adults who are 65 or older in 2022, and by 2050, that figure is projected to reach nearly 90 million. The rising incidence of the geriatric population is expected to drive this segment's growth due to the rise in the adoption of enteral feeding formulas in this age group.

The rise in the geriatric population will increase the cases of chronic diseases, such as cancer and diabetes, which will further lead to an increase in the patient's hospital stays. According to the American Cancer Society, in 2022, the estimated number of new cancer cases diagnosed is 1.9 million. Such a high incidence of cancer cases in the United States is expected to propel the market growth in this region due to the rise in the adoption of enteral feeding formulas in these patients.

Furthermore, the rise in the launch of innovative enteral feeding formulas by the key market players in this region is expected to drive market growth over the forecast period. For instance, in August 2021, Kate Farms launched the closed feeding system delivering plant-based formulas in a ready-to-hang 1-liter bag. This closed-system packaging makes clinically proven, plant-based nutrition available to patients requiring tube feeding in acute care settings. Such initiatives are expected to bolster the market growth in this region.

Therefore, the rise in the prevalence of chronic diseases, the strong foothold of key market players, and the rise in the launch of products, among others, are expected to drive market growth in this region.

Enteral Feeding Formulas Industry Overview

The enteral feeding formula market is moderately fragmented. The market is expected to drive due to the rise in the launch of products and the rise in the prevalence of diseases, among others. The key market players include Abbott Laboratories, Nestle SA, Danone SA, Fresenius Kabi AG, B. Braun Melsungen AG, and Reckitt Benckiser Group plc. (Mead Johnson), Global Health Product Inc., Meiji Holdings Co. Ltd, and Victus, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalence of Metabolic and Chronic Diseases
    • 4.2.2 Increasing Spending on Patient Care
    • 4.2.3 Growing Geriatric Population
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Complications Associated with Enteral Nutrition
    • 4.3.2 High Cost and Low Adherence Rates in Developing Countries
  • 4.4 Porter Five Forces
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Standard Formulas
    • 5.1.2 Disease-specific Formulas
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Oncology
    • 5.2.2 Neurology
    • 5.2.3 Critical Care
    • 5.2.4 Diabetes
    • 5.2.5 Gastroenterology
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospital
    • 5.3.2 Home Care Agencies and Hospices
    • 5.3.3 Other End Users
  • 5.4 By Distributuion Channel
    • 5.4.1 Hospitals
    • 5.4.2 Retail Pharmacies
    • 5.4.3 Online Pharmacies
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 B. Braun Melsungen AG
    • 6.1.3 Danone SA (Nutricia)
    • 6.1.4 Fresenius SE & Co. KgaA (Fresenius Kabi AG)
    • 6.1.5 Global Health Product Inc.
    • 6.1.6 Reckitt Benckiser Group plc. (Mead Johnson)
    • 6.1.7 Meiji Holdings Co. Ltd
    • 6.1.8 Nestle SA
    • 6.1.9 Kate Farms
    • 6.1.10 Victus Inc.
    • 6.1.11 Hormel Foods Corporation
    • 6.1.12 Functional Formularies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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