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실내 농업 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Indoor Farming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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실내 농업 시장 규모는 2025년에 304억 4,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 10.6%를 나타내 2030년에는 503억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 건강 지향의 고조와 무잔사 식품의 소비에 의해 실내 농업과 같은 선진 기술의 이용에의 길이 열렸습니다.
  • 다양한 재배 유형 중에서 토경 재배가 시장을 독점하고 있습니다. 전통적인 농업과 비교하여 식물의 수확주기를 향상시키는 그 능력이 시장의 성장을 견인하고 있습니다. 실내 딥 워터 재배 시스템이 예측 기간 중에 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측되고 있습니다.
  • 북미는 2021년에 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 예를 들어, 미국 농무성(USDA)에 따르면, 수직 농법으로 재배한 경우, 종래의 양상추 재배의 평균 수확량은 2배가 되었습니다.

실내 농업 시장 동향

기후조건이 생산에 미치는 영향

유럽연합 집행위원회에 따르면 농업 목적으로 사용되는 토지는 2017년 기준 1억 7,600만 ha 수준에서 2030년 1억 7,200만 ha로 감소할 것으로 예상됩니다. 이에 따라 EU 경작지 수준도 2017년 1억 6,650만 헥타르에서 2030년 1억 4,000만 헥타르로 감소할 것으로 전망됩니다.

세계은행의 통계에 따르면 남아시아에서는 경지면적의 비율이 2017년의 43.2%에서 2020년에는 43%로 감소했습니다.

1인당 농지 이용 가능 면적은 감소의 일도를 따르고 있기 때문에 생산성을 높이는 것이 해결책이 됩니다. 가 요구되고 있으며, 그것은 실내 농업에 의해 달성될 수 있습니다. 중국에는 약 3억 3,400만 에이커의 경작지가 있지만, 그 중 약 3,700만 에이커는 비경작지이며, 인구 증가가 큰 위협이 되고 있습니다. 대안은 경작지의 수율과 생산성을 높이는 것입니다.

경작 가능한 토지가 세계적으로 감소하고 있기 때문에 실내 농업은 수경 재배나 인공 조명을 사용해, 옥외에서 재배했을 경우 밖에 얻을 수 없는 것 같은 영양분이나 빛을 식물에 주는 것으로, 생산량을 늘리는데 도움이 될 가능성이 있습니다. 따라서, 실내 농업용 기기 수요는 예측 기간 중에

북미가 시장을 독점

북미는 2021년 세계의 실내 농업 시장 점유율에서 최고를 차지했습니다. 고효율 LED 조명과 실내 관리 강화로 미국 생산자는 대규모 실내 농업을 채용하고 있습니다. 이러한 관행은 에너지 조명 비용을 약 50% 절감하여 제어 환경 농업의 탄소 발자국을 줄일 수 있을 것으로 기대됩니다. 미국 농무부(USDA)에 따르면 수직 재배를 통해 상추를 재배할 경우 기존 상추 재배의 평균 수확량이 2배로 증가했습니다. 현재, 미국의 실내 농업은 온실 재배가 주류입니다. 실내 농업의 환경이 정비되어 그 결과 신선한 재배 식품의 생산이 증가했습니다.

유엔 식량 농업 기관에 따르면, 멕시코의 건조지는 약 1억 150만 헥타르를 차지하고, 실내 농업의 필요성을 높이고 있습니다. 이 지역의 수경 재배와 에어로 포닉스 시스템의 성장이 실내 농업 시장 전체를 견인하고 있지만, 이것은 주로 수율을 향상시키기 위해 혁신적이고 효율적입니다. 적인 기술을 채용하는 것에 주목이 모여 있기 때문입니다. 실내 수직 농법 시스템은 유기 식품을 제공하고 있으며 북미 소비자들 사이에서 농약이나 제초제를 사용하지 않는 식품에 대한 수요가 높아짐과 동시에 실내 수직 농법의 주요 원동력이 되고 있습니다.

실내 농업 산업 개요

실내 농업 시장은 매우 세분화되어 있으며 주요 기업의 점유율은 작고 다른 소규모 기업은 큰 점유율을 차지합니다.

시장은 매우 세분화되어 있으며, 빌리지 팜스 인터내셔널, 스페리올 프레쉬, 크롭 원 홀딩스, 윈데스트 팜스, 바워리 등 주요 수익 기업이 시장 점유율의 일부를 차지하고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자·소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 재배 시스템
    • 에어로포닉스
    • 수경 재배
    • 아쿠아포닉스
    • 토양 기반
    • 하이브리드
  • 시설 유형
    • 유리 또는 폴리온실
    • 실내 수직 농장
    • 컨테이너 농장
    • 실내 심층수 배양 시스템
    • 기타 시설 유형
  • 작물 유형
    • 과일 및 채소
      • 잎 채소
      • 양상추
      • 케일
      • 시금치
      • 기타 잎 채소
      • 토마토
      • 딸기
      • 가지
      • 기타 과일 및 채소
    • 허브와 마이크로 그린
      • 바질
      • 허브
      • 타라곤
      • 밀싹
      • 기타 허브 및 마이크로그린
    • 꽃 및 관상용 식물
      • 다년생 식물
      • 1년생
      • 장식용
      • 기타 꽃 및 관상용 식물
    • 기타 작물
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 러시아
      • 스페인
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 싱가포르
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 아프리카
      • 남아프리카
      • 기타 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 가장 채용된 전략
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • AeroFarms
    • Bright Farms Inc.
    • Bowery Inc.
    • Crop One Holdings
    • Metropolis Farms Inc.
    • Garden Fresh Farms
    • Village Farms International Inc.
    • Green Sense Farms LLC
    • Sky Greens(Sky Urban Solutions)
    • Superior Fresh Farms
    • Windset Farms
    • Gotham Greens

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.05.07

The Indoor Farming Market size is estimated at USD 30.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 50.37 billion by 2030, at a CAGR of 10.6% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • An increase in health consciousness and consumption of residue-free food has paved the way for the usage of advanced techniques, like indoor farming. People are growing the necessary crops in their own houses on a small scale to have food free from pests, resulting in a higher yield.
  • Among the various growing types, soil-based indoor farming dominates the market. Its ability to enhance the harvesting cycle of plants, when compared to traditional farming, is driving its market growth. By facility type, glass or poly greenhouses occupy a larger market share, while the indoor deep-water culture system is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. There is an increase in the demand for sustainable food production in the Middle East, which is achievable by adopting indoor vertical farming technologies in agriculture.
  • North America accounted for the largest market share in 2021. The US is a major contributor to the region's share, followed by Canada and Mexico. One of the primary reasons indoor farming has been gaining significant traction is because of its ability to produce more with fewer resources. For example, as per the US Department of Agriculture (USDA), the average yield of conventional lettuce farming doubled twofold when cultivated through vertical farming. The indoor farming market in the Asia-Pacific region is growing rapidly, with the industry benefiting from government policies.

Indoor Farming Market Trends

Effect of Climate Conditions on Production

According to the European Commission, the amount of land used for agricultural purposes may fall to 172 million ha in 2030 from the current level of 176 million ha in 2017, with a corresponding decline in the level of EU arable land, from 106.5 million hectares in 2017 to 104 million hectares in 2030.

According to the World Bank statistics, South Asia declined the arable land percentage of the total land from 43.2% in 2017 to 43% in 2020. Thus, a reduction in arable land and an increase in pollution in the developing countries of Southern Asia are expected to increase the demand for alternative cultivation, including indoor farming.

Due to the continuous decline in the per capita availability of farmland, the practice of increasing productivity is a way out. Thus, there is a need for high-yielding crops, which can solve the problem of farmland scarcity without compromising production volumes, which can be attained through indoor farming. The decline in agricultural land has been mainly due to diversion for non-agricultural purposes, such as urbanization, roads, industries, and housing, and soil erosion and pollution in various developing countries. In China, there are approximately 334 million acres of arable land, of which around 37 million acres are non-cultivable, and the growing population poses a major threat. The alternative to creating more arable land is to enhance the yield and productivity of cultivated land. These technologies include high-yielding varieties, the management of fertilizers and pesticides, mechanization, irrigation management, and employing new farming techniques, such as indoor farming.

As the cultivable land is decreasing globally, indoor farming may help increase production by using hydroponics and artificial lighting to provide plants with nutrients and light, as they would only receive when grown outdoors. Thus, the demand for equipment for indoor farming may increase during the forecast period.

North America Dominates the Market

North America accounted for the highest global indoor farming market share in 2021. With the help of high-efficiency LED lights and enhanced indoor management practices, US growers have adopted large-scale indoor farming. Such practices are expected to reduce energy lighting costs by about 50%, thus, reducing the carbon footprint of controlled environment agriculture. As per the US Department of Agriculture (USDA), the average yield of conventional lettuce farming doubled twofold when cultivated through vertical farming. Currently, the indoor farming industry in the US is predominantly dominated by greenhouse crop production. The onset of urban population dwellings across cities, such as New York, Chicago, and Milwaukee, has propelled the environment for indoor farming with activities such as revamping derailed vacant warehouses, derelict buildings, and high rises, which has, in turn, led to an increase in the production of fresh grown foods altogether. The demand for greenhouse tomatoes in the United States is driving the market demand for hydroponic operations. Indoor farming is one of the fastest-growing industries in the United States.

According to the UN Food and Agriculture Organization, drylands in Mexico occupy approximately 101.5 million hectares of land, thereby boosting the need for indoor farming practices. Canada has also seen a positive growth trend, contributing significantly to the world exports of hydroponically grown tomatoes. The region's growth of hydroponics and aeroponics systems is driving the overall indoor farming market, mainly due to the increasing focus on adopting innovative and efficient technologies to improve yields. A wide variety of crops, such as leafy vegetables, herbs, fruits, micro greens, and flowers, are grown through indoor farming in the countries of North America. Indoor vertical farming systems have provided organic food, which has become the major driving force for indoor vertical farming along with the increasing demand for pesticide- and herbicide-free food among the consumers of North America.

Indoor Farming Industry Overview

The market for indoor farming is highly fragmented, with the top players accounting for a minor share and the other small companies capturing a major share in the market.

The market is highly fragmented, with major revenue-generating companies, which are Village Farms International Inc., Superior Fresh, Crop One Holdings, Windest Farms, and Bowery Inc, among others, cornering some parts of the market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Growing System
    • 5.1.1 Aeroponics
    • 5.1.2 Hydroponics
    • 5.1.3 Aquaponics
    • 5.1.4 Soil-based
    • 5.1.5 Hybrid
  • 5.2 Facility Type
    • 5.2.1 Glass or Poly Greenhouses
    • 5.2.2 Indoor Vertical Farms
    • 5.2.3 Container Farms
    • 5.2.4 Indoor Deep Water Culture Systems
    • 5.2.5 Other Facility Types
  • 5.3 Crop Type
    • 5.3.1 Fruits and Vegetables
      • 5.3.1.1 Leafy Vegetables
      • 5.3.1.1.1 Lettuce
      • 5.3.1.1.2 Kale
      • 5.3.1.1.3 Spinach
      • 5.3.1.1.4 Other Leafy Vegetables
      • 5.3.1.2 Tomato
      • 5.3.1.3 Strawberry
      • 5.3.1.4 Eggplant
      • 5.3.1.5 Other Fruits and Vegetables
    • 5.3.2 Herbs and Microgreens
      • 5.3.2.1 Basil
      • 5.3.2.2 Herbs
      • 5.3.2.3 Tarragon
      • 5.3.2.4 Wheatgrass
      • 5.3.2.5 Other Herbs and Microgreens
    • 5.3.3 Flowers and Ornamentals
      • 5.3.3.1 Perennials
      • 5.3.3.2 Annuals
      • 5.3.3.3 Ornamentals
      • 5.3.3.4 Other Flowers and Ornamentals
    • 5.3.4 Other Crop Types
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 UK
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Singapore
      • 5.4.3.6 South Korea
      • 5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 AeroFarms
    • 6.3.2 Bright Farms Inc.
    • 6.3.3 Bowery Inc.
    • 6.3.4 Crop One Holdings
    • 6.3.5 Metropolis Farms Inc.
    • 6.3.6 Garden Fresh Farms
    • 6.3.7 Village Farms International Inc.
    • 6.3.8 Green Sense Farms LLC
    • 6.3.9 Sky Greens (Sky Urban Solutions)
    • 6.3.10 Superior Fresh Farms
    • 6.3.11 Windset Farms
    • 6.3.12 Gotham Greens

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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