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시장보고서
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선박용 추진 엔진 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Marine Propulsion Engine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
선박용 추진 엔진 시장 규모는 2025년 389억 6,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 2.63%의 CAGR로 2030년에는 443억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 발생으로 인한 지속적인 봉쇄와 그에 따른 세계 경기 침체로 인해 선박용 추진 엔진 시장의 성장이 저해되었으며, COVID-19의 세계적 대유행 기간 동안 선박의 이동성은 13.77% 감소했습니다. 선박은 입항이 허용되지 않아 해역에 발이 묶여 있었고, 선사들은 국제 해역에 발이 묶인 선박을 유지하기 위해 추가 비용을 부담해야 했으며, 2020년에는 여행 제한으로 인해 전 세계 크루즈 산업이 42.77% 감소했습니다. 이러한 요인으로 인해 신조선 수요가 크게 감소하여 조선 시장과 선박용 추진 엔진 시장에 악영향을 미쳤습니다. 단기적으로 선박용 엔진에 가장 큰 영향을 미친 것은 공급망이었습니다. 그러나 팬데믹 이후 규제가 완화되기 시작하면서 예측 기간 동안 시장은 탄력을 받을 것으로 예상됩니다.
선박용 추진 엔진 시장은 더 빠르고, 더 깨끗하고, 연료 효율이 높은 엔진에 대한 요구가 원동력이 되고 있습니다. 국제해사기구(IMO)는 선박 연료의 황 함량을 3.5%에서 0.5%로 낮추는 새로운 규칙을 마련했습니다. 이 새로운 규정은 선박의 배기가스 배출량을 77% 감소시킬 것으로 예상됩니다. 이에 따라 선박 운영사들은 선박용 가스유 등 황 함량이 낮은 연료를 사용하게 될 것이며, 선박의 전기화에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 국제 무역과 이 지역으로부터의 수출 증가로 인해 예측 기간 동안 급속한 성장이 예상됩니다. 인도와 중국은 상하이, 홍콩, 나바샤바(인도), 싱가포르와 같은 항구의 존재로 인해 해양 제조 부문과 해상 무역의 활동 속도가 증가함에 따라 이 지역의 주요 비즈니스 거점이 되었습니다. 아시아태평양 시장의 성장은 주요 기업들의 신기술 개발에 의해 주도되고 있습니다.
이러한 요인들은 향후 5년간 선박용 추진 엔진 시장의 견조한 성장을 가져올 것으로 예측됩니다.
현재 약 10만 척의 상선이 바다를 항해하고 있으며, 선박 한 척당 설치 전력은 약 1-100MW에 달합니다. 극소수의 예외를 제외하고, 이들 선박은 모두 디젤 엔진으로 추진되고 있으며, 대부분 직접 구동 시스템을 채택하고 있지만, 일부 선박은 디젤 전기 추진 또는 하이브리드 시스템을 채택하고 있습니다. 디젤 엔진은 탁월한 출력과 토크 등급으로 인해 선박 추진 용도로 선호되고 있습니다. 시장의 주요 기업들은 더 많은 고객을 유치하고 시장 점유율을 확보하기 위해 최신 제품을 기획하고 출시하고 있습니다.
시장을 견인할 것으로 예상되는 또 다른 주요 요인은 세계 LNG 수요 증가에 따른 LNG 운반선 수주 증가입니다.
이러한 요인으로 인해 디젤 엔진은 향후 몇 년 동안 선박용 추진 엔진 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 선박용 추진 엔진 시장의 대부분을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 그 우위를 유지할 것으로 예상됩니다.
이러한 추세는 세계 3대 조선국인 중국, 한국, 일본이 이 지역에 존재하기 때문입니다. 또한 상하이, 홍콩, 싱가포르와 같은 세계 유수의 번화한 항구도 아시아태평양에 있어 이 지역은 세계 최대의 해상 운송 허브로 자리 잡고 있습니다. 방글라데시, 인도, 베트남, 필리핀도 조선업이 크게 성장하고 있으며, COSCO, NYK Line, Evergreen Marine Corporation과 같은 세계 최대 해운회사도 이 지역에 기반을 두고 있습니다. 이러한 요인들로 인해 아시아태평양의 선박 및 선박용 추진 엔진에 대한 건전한 수요가 보장되고 있습니다.
중국 당국은 배출가스 규제를 국제해사기구(IMO)의 규제보다 더 엄격하게 적용하고 있습니다. 일반적으로 C1 및 C2로 알려진 중국 GB15097 규정에는 미립자 물질(PM)에 대한 규제 값이 포함되어 있습니다. 따라서 주요 기업들은 이러한 엄격한 배출 규제를 충족하는 새로운 엔진을 출시하여 아시아태평양 시장을 더욱 견인하고 있습니다.
아시아태평양의 선박용 추진 엔진 시장은 한국, 중국, 일본 기업이 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 그러나 최근 몇 년 동안 현지 기업들은 신제품을 출시하고 시장에서 일정한 점유율을 확보하고 있습니다. 예를 들어
아시아태평양의 이러한 발전으로 향후 5년간 아시아태평양이 선박용 추진 엔진의 주요 지역이 될 것이 확실시되고 있습니다.
선박용 추진 엔진 시장은 MAN Energy Solutions SE, Wartsila Corporation, Hyundai Heavy Industries Co. Ltd, Yanmar, Caterpillar Marine의 자회사인 MaK와 같은 주요 기업들이 존재하기 때문에 적당히 통합되어 있습니다. 이들 기업은 환경적으로 지속가능하고, 유연하며, 경제적으로 건전하고 효율적인 고객 솔루션을 제공하기 위해 제품 혁신에 지속적으로 집중하고 있습니다. 각 회사는 합작 투자 및 신제품 출시를 통해 시장에서 브랜드 가치를 확대하기 위해 노력하고 있습니다.
The Marine Propulsion Engine Market size is estimated at USD 38.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 44.36 billion by 2030, at a CAGR of 2.63% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 outbreak hindered the growth of the marine propulsion engine market with continuous lockdowns and the subsequent economic slowdown across the world. Marine mobility declined by 13.77% during the COVID-19 pandemic across the world. The ships were stranded in the waters as they were not allowed to enter the ports and the shipping companies had to bear additional costs to keep their ships stranded in international waters. In 2020, the traveling restrictions also led to a decline of 42.77% in the cruise industry across the world. Such factors led to a huge drop in the demand for new ships, adversely impacting the shipbuilding and marine propulsion engine markets. The most significant near-term impact on marine engines was felt through supply chains. However, post-pandemic, as restrictions are beginning to ease, the market is expected to gain momentum during the forecast period.
The marine propulsion engine market is driven by the need for faster, cleaner, and fuel-efficient engines. The International Maritime Organization (IMO) drafted a new rule where the sulfur content in marine fuel will be reduced to 0.5% from 3.5%. This new regulation is expected to cut down emissions from ships by 77%. This development has caused the ship operators to lower sulfur content fuels, such as marine gas oil, thus driving the demand for the electrification of marine vessels.
The Asia-Pacific region is anticipated to observe rapid growth over the forecast period due to augmented international trade and export from the region. Both India and China have come up as major hubs of business in the region, with an increased pace of activities in the marine manufacturing sector and maritime trade due to the presence of ports like Shanghai, Hong Kong, Nhava Shava (India), and Singapore. Growth in the Asia-Pacific market will also be driven by new technology developmnets by key players.
Thus, the aforementioned factors are projected to produce a decent growth in the marine propulsion engine market over the next five years.
Currently, some 100,000 seagoing merchant ships sail in the seas and oceans, with an installed power ranging from roughly 1 to 100 megawatts (MW) per ship. With very few exceptions, all these ships are propelled by diesel engines, and the majority of these have a direct drive system while some have diesel-electric propulsion or hybrid system. Diesel engines are favored for marine propulsion applications because of their unmatched power and torque ratings. The major players in the market are planning and launching the latest products to attract more customers and gain market share.
Another major factor anticipated to drive the market is the increasing orders for LNG carriers due to increased demand for LNG worldwide.
Thus, owing to such factors, diesel engines are expected to hold a considerable share in the marine propulsion engine market in the coming years.
Asia-Pacific is expected to hold a major portion of the marine propulsion engine market, and it is anticipated to maintain its dominance throughout the forecast period.
This trend is attributed to the presence of the world's top three shipbuilding countries - China, South Korea, and Japan - in the region. Some of the world's busiest ports, Shanghai, Hong Kong, and Singapore, are also in Asia Pacific, making the region the largest hub for maritime transportation in the world. Bangladesh, India, Vietnam, and the Philippines are also seeing considerable growth in their shipbuilding industries. Some of the world's largest shipping companies, like COSCO, NYK Line, and Evergreen Marine Corporation, are based in the region. These factors ensure healthy demand for ships and marine propulsion engines in Asia-Pacific.
The Chinese authorities have made emission requirements even stricter than the International Maritime Organization (IMO) regulations. The China GB15097 regulation, which is commonly known as C1 and C2, includes limits for particulate matter (PM). Thus, key players are launching new engines that meet these stringent emission norms, which are further driving the market in Asia-Pacific.
The major share of the Asia-Pacific marine propulsion engine market is held by South Korean, Chinese, and Japanese players. However, over the past few years, local companies have been launching new products to gain some share of the market. For instance,
Such developments in the region are anticipated to ensure the domination of Asia-Pacific as the leading region for marine propulsion engines over the next five years.
The marine propulsion engine market is moderately consolidated due to the presence of key players like MAN Energy Solutions SE, Wartsila Corporation, Hyundai Heavy Industries Co. Ltd, Yanmar Co. Ltd, and MaK, a subsidiary of Caterpillar Marine. These companies continuously focus on innovating products to provide environmentally sustainable, flexible, economically sound, and efficient customer solutions. The companies are trying to expand their brand values in the market through joint ventures and new product launches.