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시장보고서
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자전거 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Bicycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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자전거 시장 규모는 2025년 585억 2,000만 달러에 이를 것으로 예상되고 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 4.2%를 나타내 2030년에는 718억 8,000만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.

소비자의 건강 지향이 높아짐에 따라 자전거는 점점 더 건강한 모빌리티 옵션으로 여겨지고 있습니다. 유럽, 아시아 태평양, 아프리카, 특히 남아프리카의 여러 정부 기관에서는 로드 레이싱, 투어링, 레저 사이클링, 트랙 레이싱, 오프로드 레이싱, 산악 자전거 이벤트를 장려하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 11월 네덜란드 교통부 장관은 자전거 인프라에 약 12억 달러가 배정되었다고 발표했습니다. 독일에서는 자이언트 그룹이 모멘텀 브랜드의 전기 자전거를 출시했습니다. 그중 하나는 가볍고 미니멀하며 유지보수가 거의 필요 없는 도시용 전기 자전거인 Voya E+이고, 다른 하나는 모험용 경량 전기 화물 자전거인 PakYak E+입니다.
자전거 제조업체는 인공지능(AI)의 진화를 이용함으로써 소비자 수요를 보다 정확하게 예측하고, 틈새 부문에 대응하고, 추천 엔진을 개선할 수 있습니다. 중요한 이유로는 건강상의 이점, 교통 혼잡의 회피, 환경상의 이점, 스포츠 용품으로서의 전기자전거 수요 증가 등이 생각되고 있습니다. 예를 들어, 프랑스 정부는 2023년 5월, 2027년까지 20억 유로(22억 달러)를 투입해 자전거 인프라를 정비하고, 자동차 이용을 줄이고 자전거 이용을 촉진하기 위해 사람들의 자전거 구입을 지원할 계획을 발표했습니다. 2023-2027년까지 새로운 자전거 레인에 연간 2억 5,000만 유로를 보낼 계획입니다. 나머지 예산은 자전거 이용을 촉진하기 위한 기타 시책에 충당됩니다.
트레킹과 레크리에이션 활동에 대한 자전거 이용 증가와 사이클링 이벤트 증가로 일반 자전거와 스포츠 자전거 모두 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 독일 자전거 클럽(ADFC)이 실시한 설문조사에 따르면 응답자의 약 96%가 독일에서 자전거를 이용한다고 답했습니다. 아일랜드 스포츠 위원회에 따르면 스포츠 아일랜드는 2022년 사이클링 아일랜드에 약 52만 유로를 투자하여 소비자들이 아일랜드에서 다양한 사이클링 활동에 참여할 수 있도록 장려했습니다.
또한 사이클링 이벤트는 자전거에 대한 의식을 높이고 궁극적으로 자전거 이용으로의 모달 이동을 촉진하는 노력을 지원할 수 있습니다. 2023년 4월, 사이클링 아일랜드는 로드 레이싱 사이클리스트들을 위한 내셔널 로드 시리즈를 확장하고 새로운 레저 내셔널 시리즈를 시작하며 스포츠 부문으로 나아갔습니다. 2023 레저 내셔널 시리즈는 4개 지방의 레저 사이클링 이벤트 주최자를 지원하고 아일랜드 전역의 호스트 클럽과 회원들을 지원하는 것을 목표로 합니다.
아시아태평양은 자전거 시장에서 가장 크고 빠르게 성장하는 지역입니다. 중국, 일본, 호주, 인도 및 한국이이 지역의 주요 국가입니다. 사이클리스트의 점유율은 인도가 가장 컸습니다. 이에 약간 차이가 계속된 것은 중국과 네덜란드로, 인구의 약 3분의 2가 매주 자전거를 이용하고 있습니다. 또한, 이들 국가에서는 수많은 사이클링 토너먼트가 개최되기 시작하여 스포츠 자전거에 대한 인기와 수요가 증가할 수 있습니다. 예를 들어, 2022년 12월 인도 사이클 연맹은 제27회 시니어, 주니어 및 주니어 이하 도로 사이클 챔피언십을 개최했다고 발표했습니다. 챔피언십은 2023년 1월 마하라슈트라주 나식 시너에서 열렸습니다. 또, 인도에서는 성인도 아이도 비만 때문에 체중 감량에 도움이 되는 자전거 수요가 높아지고 있습니다.
전기 자전거는 중국이나 일본 등의 나라에서 현저하게 되고 있습니다 아시아태평양에서 전기 자전거가 채용되어 운전되는 주된 이유로서는 건강상의 이점, 교통 정체의 회피, 환경상의 이점, 스포츠 용품으로서의 전기 자전거 수요 증가 등을 들 수 있습니다.이 지역의 주요 기업은 주로 혁신적인 기능을 갖춘 자전거를 출시하여 제품 포트폴리오를 확대하는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 4월 모빌리티 사용자 Neuron Mobility는 호주 시드니에서 안전을 최우선으로 하는 250대의 전기 자전거를 출시했습니다.
자전거 시장은 경쟁이 치열하여 세계적 및 지역적 기업이 다수 존재합니다. 이 주요 기업은 혁신적인 자전거 제조에 나서고, 다른 기업와의 제휴와 M&A에 나서 세계 시장에서의 프레즌스를 확대하기 위해 온라인과 오프라인 마케팅 전략을 형성하고 있습니다.
The Bicycle Market size is estimated at USD 58.52 billion in 2025, and is expected to reach USD 71.88 billion by 2030, at a CAGR of 4.2% during the forecast period (2025-2030).

With the growing health consciousness among consumers, bicycles are seen as an increasingly dependable and healthy mobility option. The number of cycling events has increased in recent years, propelling the growth of the market studied. Over the forecast period, favorable government and employer initiatives are expected to drive the market studied. Various governing bodies in Europe, Asia-Pacific, and Africa, particularly South Africa, promote road racing, touring, leisure cycling, track racing, off-road racing, and mountain biking events. For instance, in November 2022, the transport ministers of the Netherlands announced that around USD 1.2 billion was allocated to cycle infrastructure. In Germany, the Giant Group launched Momentum brand e-bikes. One is the Voya E+, a lightweight, minimalist, and nearly maintenance-free e-bike for the city, and another one is the PakYak E+, an adventure light e-cargo bike.
Bicycle manufacturers can use artificial intelligence (AI) advancements to better predict consumer demand, cater to niche segments, and improve recommendation engines. E-bikes are gaining immense traction in countries such as China and Japan. Some significant reasons considered for adopting and driving e-bikes in these countries are their health benefits, avoidance of traffic congestion, environmental benefits, and increased demand for e-bikes as sports equipment. Various organizations and governments are also aggressively deploying the infrastructure in the developed economies needed to support the switch to bicycles, thereby encouraging people to opt for bicycles. For instance, in May 2023, the French government announced its plan to spend EUR 2 billion (USD 2.2 billion) through 2027 to improve cycle infrastructure and help people buy bikes to reduce car use and boost cycling. The aim is to double the cycle lane network, and the government plans to spend EUR 250 million a year on new bike lanes from 2023 to 2027. The rest of the budget will go toward other measures to boost bicycle use. About EUR 500 million will be allocated toward subsidies to buy bicycles, including second-hand bicycles. All these factors help in driving the growth of the bicycle market.
The increasing application of bicycles in trekking and recreational activities, coupled with a rising number of cycling events, is expected to boost demand for both general and sports bicycles. The growing influence of celebrity endorsements and increased media coverage of such events are expected to boost the sales of bikes. For instance, according to a survey conducted by Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club (ADFC) in 2022, around 96% of respondents used their bikes in Germany. Furthermore, various governing bodies in European countries, such as Cycling Ireland, promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, and off-road racing events. According to the Irish Sports Council, Sport Ireland invested approximately EUR 520 thousand in Cycling Ireland in 2022, encouraging consumers to participate in various cycling activities in Ireland. The event's ultimate goal was to raise cycling awareness and increase cycling adoption in the city. Such awareness campaigns also boost the growth of the market studied.
Furthermore, cycling events can help raise awareness about cycling and ultimately support efforts to encourage a modal shift toward bicycle use. Events may be tailored to specific groups, such as children, families, new cyclists, or employees of a specific organization or location. In April 2023, Cycling Ireland extended its National Road Series for road racing cyclists and moved on to the sportive sector with the launch of a new Leisure National Series. The 2023 Leisure National Series aimed to support leisure cycling event organizers in the four provinces and assist the host clubs and their members across the host clubs and its members in the Island of Ireland. This was the first time that a national governing body was involved in the sportive scene in this way, which is the largest part of Irish cycling and whose riders account for the biggest section of Cycling Ireland's membership. Moreover, international sports events, such as cycling championships, also encourage the involvement of consumers in cycling. These factors drive the growth of the market studied.
Asia-Pacific is the largest and fastest-growing region in the bicycle market. China, Japan, Australia, India, and South Korea are some of the leading countries in the region. In 2022, India had the largest share of regular cyclists, who used their bikes at least once weekly. It was closely followed by China and the Netherlands, where around two-thirds of the population are weekly bicycle riders. Moreover, these countries have started hosting numerous cycling tournaments, which may increase the popularity and demand for sports bicycles. For instance, in December 2022, the Cycling Federation of India announced its 27th senior, junior, and sub-junior road cycling championship. The championship is supposed to be in January 2023 at Sinner, Nasik, Maharashtra. Furthermore, due to adult and child obesity in India, the demand for cycles is increased as it helps in weight loss.
E-bikes have become prominent in countries such as China and Japan. Some major reasons for adopting and driving e-bikes around Asia-Pacific are health benefits, avoidance of traffic congestion, environmental benefits, and increased demand for e-bikes as sports equipment. The major players across the region mainly focus on expanding their product portfolio by launching bikes with innovative features. For instance, in April 2022, mobility user Neuron Mobility launched its fleet of 250 of its safety-first e-bikes in Sydney, Australia. Neuron e-bikes have Google Maps to help the riders. Through this, the nearest Neuron E-bike can be spotted, including directions to get there and the time required to reach the destination. All these factors contribute to the growth of the market studied.
The bicycle market is highly competitive, with many global and regional players. Major players in the market include Giant Manufacturing Co. Ltd, Accell Group, Trek Bicycle Corporation, Merida Industry Co. Ltd, and Pon Holdings BV. These key players are venturing into the manufacturing of innovative bicycles, embarking on partnerships with other players, mergers and acquisitions, and shaping up their online and offline marketing strategies to expand their presence in the global market. For instance, the company launched the Ribble Collective project to provide support and backing to a group of various British privateer riders across all cycling disciplines. With the brand's support, the new project aims for Ribble Collective riders to set out and achieve their own cycling goals across various events.