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시장보고서
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중국의 핀테크 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)China Fintech - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
중국의 핀테크 시장 규모는 거래액 기준으로 2025년 4조 8,600억 달러, 2030년에는 10조 600억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 15.67%를 나타낼 전망입니다.
결제 플랫폼은 중국의 핀테크 시장을 독점하고 있으며, 그 사용자 기반의 상당 부분을 중국의 성장하는 소셜 미디어 및 전자상거래 부서에서 끌어내고 있습니다. 거래 금액에서는 디지털 결제 카테고리가 최대입니다. 매우 혁신적인 것은 아니지만, 중국의 핀테크 솔루션과 기술은 외국 모델을 더 잘 적응시킨 것입니다. 중국은 현재 금융기술의 도입과 개발로 세계를 선도하고자 한다고 공언하고 있습니다. 핀테크 업계, 특히 마켓플레이스 렌딩에서 사기 사건이 몇 건 발생한 후 법률이 강화되기 시작했습니다.
중국에서는 텐센트 홀딩스의 WeChat과 앤트 파이낸셜 산하의 알리페이와 같은 앱이 세계 디지털 결제의 절반 이상을 차지하고 있습니다. 중국 소비자는 디지털 전문 지식을 보유하고 개인 정보를 공유하는 데 적극적이므로 핀테크가 제공하는 서비스를 수락 할 준비가 되었습니다. 이것은 디지털 전환에 열심히 임하는 기존 기업이나 핀테크 기업에 문을 열게 됩니다. 충족되지 않은 수요가 있는 은행 계좌가 없는 소비자 및 중소기업(SME) 인구는 이러한 전망을 제시할 것으로 예상됩니다. 핀테크 회사는 또한 개인 뱅킹, 자산 관리 및 보험과 같은 점에서 확장하는 중간층 증가하는 요구를 충족시키는 것을 목표로 하고 있습니다.
중국은 은행 계좌가 없는 인구, 중산층 증가, 기술 혁신을 지원하는 정부 등 다양한 요인에 의해 핀테크 업계의 세계적인 리더가 되고 있습니다. 디지털 투자를 통해 중국의 핀테크 기업은 많은 자본을 이용할 수 있게 되어 최첨단 금융 서비스와 상품을 개발 및 도입할 수 있게 되었습니다. 벤처캐피탈 기업, 사모펀드 투자자, 심지어 기존 금융기관까지도 중국의 핀테크 신흥 기업에 투자하고 그 성장을 추진하고 있습니다. 핀테크에 대한 디지털 투자는 중국에서 금융 포용을 추진하는 데 매우 중요합니다. 혁신적인 상품과 서비스를 통해 핀테크 기업은 농촌지역과 중소기업 등 지금까지 충분한 서비스를 받지 못한 사람들에게 서비스를 제공합니다. 디지털 기술을 활용함으로써, 이러한 기업은 대출이나 보험 등의 금융 서비스를 이용하기 쉬워, 종래는 은행 시스템으로부터 체결되고 있던 기업이나 사람들에게 투자의 선택지를 제공합니다.
중국에서는 주로 핀테크에 대한 디지털 투자가 원동력이 되고 모바일 결제나 디지털 결제로의 전환이 급속히 진행되고 있습니다. 알리페이 및 위챗 페이와 같은 기업은 중국의 결제 사정에 혁명을 일으켜 소비자에게 편리하고 안전한 결제 솔루션을 제공합니다. 이러한 디지털 결제 플랫폼을 사용할 수 있게 됨으로써 전자상거래, 온라인 거래, 디지털 금융 서비스의 성장이 촉진되었습니다. 디지털 결제의 급증은 중국에서 전자상거래 성장에 박차를 가하고 있습니다. 온라인 쇼핑 동향은 더 많은 사람들이 디지털 플랫폼을 통한 구매가 얼마나 편리한지 알면서 확대되고 있습니다. 이 성장은 핀테크 기업이 전자상거래 생태계에 맞춘 혁신적인 결제 솔루션, 대출 서비스 및 기타 금융 상품을 제공할 수 있는 기회를 창출하고 있습니다.
중국의 핀테크 시장은 적당히 단편화됩니다. 본 조사에서는 중국과 기타 1개국 이상에서 사업을 전개하는 Fintech 기업의 개요를 소개했습니다. 일부 중요한 기업에 대해 제공하는 제품, 관리하는 법률, 본사 및 비즈니스 업계에 대한 정보를 포함하여 철저하게 프로파일링하고 있습니다. 현재 Ant Financial, ZhongAn, Tencent, Du Xiaoman, Lufax가 시장을 독점하는 중요한 기업의 일부입니다.
The China Fintech Market size in terms of transaction value is expected to grow from USD 4.86 trillion in 2025 to USD 10.06 trillion by 2030, at a CAGR of 15.67% during the forecast period (2025-2030).
Payment platforms dominate the fintech market in China, drawing a substantial portion of their user base from the country's growing social media and e-commerce sectors. In terms of transaction values, the digital payment category is the largest. Though not very innovative, China's fintech solutions and technologies are more successful adaptions of foreign models. China has now made it known that it wants to lead the world in adopting and developing financial technology. Following a few instances of fraud in the fintech industry, particularly in marketplace lending, the laws started to tighten.
In China, apps like Tencent Holdings' WeChat and Alipay, owned by Ant Financial, account for over half of all digital payments worldwide. Chinese consumers are ready for FinTech offerings due to their digital expertise and willingness to share personal information. This opens doors for incumbents and FinTech companies eager to take on digital transformation. Underbanked or unbanked consumers with unmet demands and small- and medium-sized business (SME) populations are expected to present these prospects. FinTech companies also aim to fulfill the growing needs of the expanding middle class in terms of private banking, wealth management, and insurance.
China has become a global leader in the fintech industry, driven by various factors such as a large unbanked population, a growing middle class, and a government supportive of technological innovation. Digital investments have given Chinese fintech companies access to significant capital, allowing them to create and implement cutting-edge financial services and products. Venture capital firms, private equity investors, and even established financial institutions have invested in Chinese fintech startups, fueling their growth. Digital investments in fintech have been crucial in promoting financial inclusion in China. Through innovative products and services, fintech companies have reached previously underserved populations, such as rural communities and small businesses. By leveraging digital technologies, these businesses have made financial services, such as loans and insurance, accessible and investment options to companies and people previously shutting out of the conventional banking system.
China has witnessed a rapid shift toward mobile and digital payments, primarily driven by digital investments in fintech. Companies like Alipay and WeChat Pay have revolutionized the payment landscape in China, providing convenient and secure payment solutions to consumers. The availability of these digital payment platforms has fueled the growth of e-commerce, online transactions, and digital financial services. The surge in digital payments has fueled the growth of e-commerce in China. The trend of online shopping is growing as more and more people realize how convenient it is to make purchases via digital platforms. This growth has created opportunities for fintech companies to offer innovative payment solutions, lending services, and other financial products tailored to the e-commerce ecosystem.
The fintech market in China is moderately fragmented. An overview of fintech businesses operating in China and one or more other countries is included in the study. A few significant companies are thoroughly profiled, including information on their product offerings, the laws that govern them, their headquarters, and their industry of business. Currently, Ant Financial, ZhongAn, Tencent, Du Xiaoman, and Lufax are a few of the significant companies ruling the market.