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일본의 화물 및 물류 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Japan Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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일본의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년 3,358억 달러로 예상되고, 2030년에는 4,067억 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 3.90%로 성장할 것으로 예측됩니다.

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전자상거래 매출 증가와 일본 구조 변화에 따른 도로화물 서비스 수요 증가

  • 2023년 12월, DHL Express와 Japan Airlines(JAL)은 JAL의 Boeing 767-300형 화물기를 중심으로 장기적인 파트너십을 체결했습니다. 이번 제휴는 동아시아를 중심으로 한 국제 특급 운송 및 전자상거래 운송 분야에서 급증하는 수요를 캡처하는 것을 목표로 하고 있습니다. DHL과 제휴함으로써 JAL은 Boeing 767-300ER형 화물기를 활용하여 일본, 서울, 상하이, 타이베이 간의 중요한 연결을 확립하기 위한 노력을 강화합니다. 특히 DHL은 2024년 2월부터 JAL이 도입하는 노선을 활용하여 동아시아 역내 네트워크를 확대할 계획입니다.
  • 2023년 10월, 일본 정부는 전기 항공기 시스템에 306억엔(2억 1,689만 달러)을 충당하고, 2024년에 연구 개발 활동을 개시할 의향을 밝혔습니다. 이 결정은 2050년까지 탄소 중립의 달성을 목표로 하는 항공사와 정부를 뒷받침하는 세계의 노력과 일치합니다. 정부는 항공기용 수소 연료전지 시스템 개발에 173억엔(1억2,262만 달러), 저연비 엔진 제어 시스템 강화에 133억엔(9,427만 달러)을 충당할 계획입니다.

일본 화물 및 물류 시장 동향

택배 수요 증가와 노동력 부족으로 MILT는 자동화물 도로 및 물류 터널 건설에 주력하고 있습니다.

  • 2024년 5월 17일, 도쿄역에서 개최된 박람회에서는 고속 여객 열차의 경화물에 대한 이용이 확대되고 있는 것을 강조했습니다. 이 시프트는 업무용 운전자 부족과 새로운 시간외 노동법에 힘입어 도로 배송 비용을 최대 20% 증가시키고 있습니다. JR 동일본은 2023년 8월부터 12량 편성의 E계 전용 차량을 사용한 니가타 출발 도쿄행 당일 배송 서비스를 실시했습니다. 수송품목은 신선식품, 과자류, 음료, 꽃, 정밀부품, 의료품 등. 2023년 9월 JR 동일본은 도호쿠 신칸센에서 화물 전용 서비스를 시작하여 현재 고속 및 특급 네트워크 전반에 'Hakobyun' 브랜드 화물 서비스를 제공합니다.
  • 2024년 3월 Central Japan Railway Co.는 시즈오카현의 환경 문제에 대한 반대 운동이 계속되고 있기 때문에 2027년까지 도쿄-나고야간 고속 자기 부상식 철도를 운행할 계획을 포기하고, 이 계획은 2034년 이후까지 연기될 가능성이 있습니다. 리니어 중앙 신칸센은 시속 500km의 열차로 도쿄와 오사카를 연결하는 것을 목표로 하고 있지만, 시즈오카의 작은 구간이 큰 장애가 되고 있습니다.

2024년 7월, 정부 보조금에도 불구하고 연료가격 상승, 2023년 10월 이후 최고가

  • 자원에너지청은 2024년 7월 레귤러 가솔린 소매가가 리터당 미화 1.33달러에 달했다고 발표했습니다. 이 가격은 2023년 10월 이후 약 9개월 만에 높은 가격입니다. 소매 가격 상승은 도매 가격 상승으로 인한 것입니다. 이에 대항하기 위해 정부는 석유정유업자에게 보조금을 지급하고 도매가격 억제를 도모하고 있습니다. 게다가 보조금의 금액은 상승했고 6월 27일부터 7월 3일 사이에 0.19달러와 전주부터 0.01달러 증가했습니다.
  • 일본 가스회사는 2023년부터 24년까지 비정상적인 따뜻함으로 인한 사용량 감소에 이어 2024년 4월부터 2025년 3월까지 회계연도에 도시가스 수요가 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 일본 최대 가스소매사업자인 Tokyo Gas는 도시가스 판매량이 2025년까지 1.1% 증가한 114억 2,200만 입방미터가 될 것으로 예측했습니다. 가정용은 3.4% 증가한 28억 입방미터, 산업용·업무용은 0.3% 증가한 86억 입방미터가 될 것으로 예상됩니다.

일본 화물 및 물류 산업 개요

일본의 화물 및 물류 시장은 단편화되어 있으며, 이 시장의 주요 5개사는 Mitsui OSK Lines, Ltd., Nippon Express Holdings, NYK(Nippon Yusen Kaisha) Line, SG Holdings and Yamato Holdings입니다(알파벳순).

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구동태
  • 경제 활동별 GDP 분포
  • 경제활동별 GDP 성장률
  • 인플레이션율
  • 경제성과 및 프로파일
    • 전자상거래 산업의 동향
    • 제조업의 동향
  • 운수·창고업의 GDP
  • 수출 동향
  • 수입 동향
  • 연료 가격
  • 트럭 운송 비용
  • 유형별 트럭 보유 대수
  • 물류 실적
  • 주요 트럭 공급업체
  • 모달 점유율
  • 해상화물 능력
  • 정기선의 접속성
  • 기항지와 퍼포먼스
  • 운임 동향
  • 화물 톤수의 동향
  • 인프라
  • 규제 프레임워크(도로 및 철도)
    • 일본
  • 규제 프레임워크(해상 및 항공)
    • 일본
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업
    • 농업, 어업, 임업
    • 건설업
    • 제조업
    • 석유 및 가스, 광업, 채석업
    • 도매·소매업
    • 기타
  • 물류 기능
    • CEP(Courier, Express, and Parcel)
      • 목적지별
      • 국내
      • 국제
    • 화물
      • 수송 모드별
      • 항공
      • 해상 및 내륙 수로
      • 기타
    • 화물
      • 수송수단별
      • 항공
      • 파이프라인
      • 철도
      • 도로
      • 해상 및 내륙 수로
    • 창고 보관
      • 온도 관리별
      • 온도 관리 없음
      • 온도 관리
    • 기타 서비스

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Kintetsu Group Holdings Co., Ltd.
    • Kuehne Nagel
    • Mitsui OSK Lines, Ltd.
    • Nippon Express Holdings
    • NYK(Nippon Yusen Kaisha) Line
    • SG Holdings Co., Ltd.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Yamato Holdings Co., Ltd.

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
    • 기술의 진보
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 목록
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
  • 환율
JHS 25.04.01

The Japan Freight and Logistics Market size is estimated at 335.8 billion USD in 2025, and is expected to reach 406.7 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.90% during the forecast period (2025-2030).

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Rising demand for road freight services due to increasing e-commerce sales and structural changes in Japan

  • In December 2023, DHL Express and Japan Airlines (JAL) forged a long-term partnership centered around JAL's Boeing 767-300 freighters. This collaboration aims to tap into the surging demand in the international express and e-commerce shipping sectors, particularly in East Asia. By teaming up with DHL, JAL is bolstering its efforts to establish key connections between Japan, Seoul, Shanghai, and Taipei, leveraging the Boeing 767-300ER freighters. Notably, DHL plans to expand its intra-East Asia network by leveraging the routes introduced by JAL starting in February 2024.
  • In October 2023, Japan's government unveiled its intention to allocate JPY 30.6 billion (USD 216.89 million) toward electric aircraft systems, initiating research and development activities in 2024. This decision aligns with global efforts to push aviation operators and governments toward achieving carbon neutrality by 2050. The government plans to allocate JPY 17.3 billion (USD 122.62 million) toward hydrogen fuel cell system development for aircraft and JPY 13.3 billion (USD 94.27 million) for the enhancement of fuel-efficient engine control systems.

Japan Freight and Logistics Market Trends

With growing demand for home deliveries & labour shortages, the MILT is focusing on construction of automatic cargo transport roads and logistics tunnels

  • On May 17, 2024, a fair at Tokyo Station highlighted the growing use of high-speed passenger trains for light freight. This shift, driven by a shortage of commercial drivers and new overtime laws, has increased road delivery costs by up to 20%. Since August 2023, JR East has been running a same-day delivery service from Niigata to Tokyo using a dedicated 12-car Series E trainset. Items transported include fresh food, confectionery, drinks, flowers, precision components, and medical supplies. In September 2023, JR East launched a freight-only service on the Tohoku Shinkansen and now offers Hakobyun-branded freight services across its high-speed and Limited Express networks.
  • In March 2024, Central Japan Railway Co. abandoned its plan to launch a high-speed maglev train between Tokyo and Nagoya by 2027 due to ongoing environmental opposition in Shizuoka Prefecture, possibly delaying the project until 2034 or later. The Linear Chuo Shinkansen aims to connect Tokyo and Osaka with trains reaching speeds of 500 kilometers per hour, but a small section in Shizuoka has been a major obstacle.

Rising prices of fuel in Japan witnessed in July 2024, highest since October 2023, despite government subsidies

  • In July 2024, the Agency for Natural Resources and Energy announced that the retail price of regular gasoline reached USD 1.33 per liter, marking an increase of USD 0.006 from June 2024. This price point is the highest observed in nearly nine months, dating back to October 2023. The uptick in retail prices is attributed to surging wholesale prices. To counteract this, the government has been subsidizing oil refiners, ensuring that wholesale prices remain subdued. Moreover, the subsidy amount saw an uptick, rising to USD 0.19 between June 27 and July 3, which is an increase of USD 0.01 from the week prior.
  • Japanese gas utilities expect city gas demand to rise in the fiscal year April 2024 to March 2025, following reduced usage in 2023-24 due to unusually warm weather. Tokyo Gas, Japan's largest gas retailer, forecasts city gas sales will increase by 1.1% to 11.422 billion cubic meters by 2025. Household sales are expected to grow by 3.4% to 2.8 billion cubic meters, while supplies to industry and commercial users are projected to rise by 0.3% to 8.6 billion cubic meters.

Japan Freight and Logistics Industry Overview

The Japan Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., Nippon Express Holdings, NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line, SG Holdings Co., Ltd. and Yamato Holdings Co., Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 Japan
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 Japan
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.4 Kintetsu Group Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.5 Kuehne+Nagel
    • 6.4.6 Mitsui O.S.K. Lines, Ltd.
    • 6.4.7 Nippon Express Holdings
    • 6.4.8 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
    • 6.4.9 SG Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.11 Yamato Holdings Co., Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate
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