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유럽의 소비자 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Consumer Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 소비자 포장 시장 규모는 2025년에 1,757억 1,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 2,145억 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 4.07%를 나타낼 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 기술 혁신, 지속 가능성에 대한 우려, 매력적인 경제성은 소비자 포장의 성장을 이끄는 요인입니다.
  • 플라스틱 포장은 가볍고 깨지지 않아 다루기 쉽기 때문에 소비자들 사이에서 인기를 얻고 있습니다. 주요 제조업체들도 생산 비용이 저렴하기 때문에 플라스틱 포장을 선호합니다. 또한 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 및 고밀도 폴리에틸렌(HDPE)과 같은 폴리머의 도입으로 플라스틱 포장의 적용 범위가 확대되었습니다.
  • 또한 유럽연합은 순환 경제 원칙을 지향하며 플라스틱 시장을 개척하고 있습니다. 주로 플라스틱 폐기물에 초점을 맞추고 있는데, 대량의 일회용 품목 플라스틱 포장에 대한 조사가 이루어지고 있기 때문입니다. 이 문제를 해결하기 위해 대체 소재 대체, 바이오 기반 플라스틱 개발에 대한 투자, 재활용 처리가 용이한 포장 디자인, 플라스틱 폐기물의 재활용 및 처리 개선 등 다양한 전략이 추진되고 있습니다
  • 원재료 시장은 여전히 큰 긴장 상태에 있습니다.

유럽의 소비자 포장 시장 동향

화장품 부문은 상당한 성장을 보일 전망

  • 전자상거래 성장으로의 변화는 주문 믹스의 확대, 복잡성 증가, 포장의 다양성 증가를 반영합니다. 또한 노동력과 계절적 요인도 주문 처리 능력에 영향을 미쳐 포장을 복잡하게 만들고 이로 인해 손상이 증가합니다. 또한 네트워크 배송의 제약과 비용 상승은 계속될 것으로 예상됩니다.
  • 글로벌 웹 인덱스가 유기농 및 천연 화장품을 정기적으로 구매하는 영국 웹 사용자 2,300여 명을 대상으로 실시한 설문조사에 따르면, 80%가 건강과 환경에 대한 우려 때문에 유기농 및 천연 화장품을 구매한다고 답했습니다.
  • 유럽 튜브 제조업체 협회(ETMA)는 2023년 상반기에도 시장이 안정적일 것으로 전망했습니다. 화장품 및 치과 치료 시장의 수요가 각각 약 2% 증가하며 긍정적인 발전이 관찰되었습니다. 튜브 시장의 지속 가능한 발전 측면에서 볼 때, 플라스틱 튜브에 필요한 수량은 사용한 플라스틱 포장의 기계적 재활용만으로는 달성할 수 없다는 것이 분명합니다.
  • 심층적인 쇼핑객 및 소비자 인사이트를 제공하는 IKW에 따르면, 2023년 독일에서 바디케어 제품의 매출은 약 174억 9,000만 달러로 2017년의 약 149억 6,000만 달러에 비해 크게 증가할 것으로 예상됩니다.

현저한 시장 성장을 이루는 폴란드

  • 폴란드는 유럽 소비자 포장 공급업체에게 중요한 시장 중 하나입니다. 이는 다양한 최종 사용자 산업 전반에 걸쳐 첨단 및 혁신적인 포장에 대한 높은 투자 비율과 가볍고 휴대 가능하며 유연하고 친환경적인 포장에 대한 폴란드의 관심이 높아지고 있기 때문입니다.
  • 이 나라에서는 다양한 시장 기업에 의한 복수의 투자나, 식음료 등 다양한 산업에 있어서의 여러 투자와 소비자 포장에 대한 수요 증가를 목격했습니다.
  • 폴란드에 있는 UFlex의 포장 필름 공장의 종래의 생산 능력은 연간 3만톤(TPA)이었지만, 연간 4만 5,000톤의 생산 능력을 가지는 폭 10.4미터의 BOPET 라인이 새롭게 가동을 개시한 것으로, UFlex의 자회사인 Flex Films는 유럽 연합에 있어서의 최대급의 BOPET 제조업체 중 하나가 되었습니다.
  • 또한 많은 폴란드 포장 회사들이 새로운 제조 시설을 설립하여 지리적 입지를 확장하고 있으며, 이는 이 지역의 연포장 시장 규모를 확대할 것으로 예상됩니다.
  • Eurostat에 따르면 폴란드의 플라스틱 포장재 제조 수익은 2025년까지 약 62억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

유럽의 소비자 포장 산업 개요

유럽의 소비자 포장 시장은 많은 공급업체가 존재하기 때문에 단편화하고 있습니다.

  • 2024년 4월, International Paper는 DS Smith를 인수한다고 발표했습니다. 이 계약은 전체 매출의 약 90%를 차지하는 친환경 섬유 기반 포장에서 주로 수익을 창출하는 회사를 만드는 것을 목표로 합니다.
  • 2023년 10월, Tetra Pak은 AB Biotek Human Nutrition &Health와의 제휴를 통해 다양한 혁신적인 포스트바이오틱 식품 솔루션을 출시할 계획이라고 발표했습니다. 포스트바이오틱스는 음료, 유제품, 아이스크림, 치즈와 같은 초고온(UHT) 제품의 혼합 단계에서 분말 형태로 식품 가공과 통합될 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업 밸류체인 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 최종 사용자 산업 전반에 걸쳐 연질 플라스틱 포장 솔루션에 대한 수요 증가
    • 편의점 및 전자 상거래와 같은 유통 채널의 활용도 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 원자재의 가격 변동성 증가

제6장 시장 세분화

  • 재료별
    • 플라스틱
      • 재료 유형
      • PE(폴리에틸렌)
      • PP(폴리프로필렌)
      • PVC(폴리염화비닐)
      • PET(폴리에틸렌테레프탈레이트)
      • 기타
      • 경질 플라스틱 포장
      • 연질 플라스틱 포장
    • 종이
      • 판지 보드
      • 컨테이너 보드 및 라이너 보드
      • 기타
    • 유리
    • 금속
      • 캡 및 마개
      • 기타
  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의약품 및 헬스케어
    • 화장품, 퍼스널케어, 가정용품
  • 국가별
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 폴란드

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Huhtamaki Oyj
    • Amcor Group GmbH
    • The Tetra Pak Group
    • International Paper Company
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Sealed Air Corporation
    • DS Smith PLC
    • Mondi Group
    • Ardagh Group
    • Crown Holdings Inc.
    • Massilly Holding SAS
    • Tubex GmbH
    • Owens-Illinois Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.05.13

The Europe Consumer Packaging Market size is estimated at USD 175.71 billion in 2025, and is expected to reach USD 214.50 billion by 2030, at a CAGR of 4.07% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Technological innovations, sustainability trepidations, and attractive economics are the factors driving the growth of consumer packaging. Packaging plays a crucial role in the consumer goods industry in making the product appealing to the potential buyer and delivering products to the consumer that are sufficiently sophisticated, safe, convenient, and appropriate.
  • Plastic packaging has become popular among consumers, as it is lightweight and unbreakable, making it easier to handle. Even significant manufacturers prefer plastic packaging, owing to the lower cost of production. Moreover, introducing polymers, such as polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE), expands plastic packaging applications. However, reducing the amount of environmentally harmful polymers used in packaging is one of the most researched areas in the consumer packaging market.
  • Furthermore, the European Union is pioneering the plastic market with its drive toward circular economy principles. It is mainly focused on plastic waste, as the high-volume, single-use item plastic packaging has come under scrutiny. Multiple strategies are being advanced to address this issue, including substituting alternative materials, investing in the development of bio-based plastics, designing packaging that is easier to process in recycling, and improving the recycling and processing of plastic waste.
  • The raw materials market continues to be under considerable strain. Market demand remains high, coupled with reduced supply, and this continues to keep material prices at rates never previously seen across Europe. Recycled plastic prices fluctuate due to changes in demand, which can be attributed to the price of virgin plastics. Demand for recycled plastic will increase in times of higher prices for virgin plastic, leading to its increased cost.

Europe Consumer Packaging Market Trends

The Cosmetics Segment is Anticipated to Witness Significant Growth

  • The shift toward e-commerce growth reflects the expansion of order mix, greater complexity, and more packaging diversity. Labor and seasonality also affect the ability of fulfillment operations to meet orders, complicating packaging and resulting in increased damages. Furthermore, network shipping constraints and rising costs are expected to continue. More customization and unique solutions may be needed to compete effectively and achieve customer loyalty.
  • The potential market for organic and natural cosmetic products is currently in Europe, driven by the shifting consumer preferences toward the beauty industry throughout time. According to a poll by Global Web Index on more than 2,300 web users from the United Kingdom who routinely purchase organic and natural cosmetics, 80% of them do so out of concern for their health and the environment. The European cosmetics market is anticipated to flourish going forward and hold onto its top spot in the next years due to its big consumer base.
  • The European Tube Manufacturers Association (ETMA) indicated market stability in the first half of 2023. Positive development was observed in demand from the cosmetics and dental care markets, with an increase of about 2% each. In terms of sustainable progress within the tube market, it is evident that the quantities required for plastic tubes cannot be achieved through mechanical recycling of used plastic packaging alone. In addition, the challenging political and economic backdrop persists. Even though there is a notable decrease in incoming orders, the order backlog remains substantial. The market outlook for the latter half of the year is uncertain, as alleged by ETMA.
  • According to IKW, a provider of in-depth shopper and consumer insights, in 2023, body care products generated a revenue of roughly USD 17.49 billion in Germany compared to 2017, which was around USD 14.96 billion. With a rising demand for body care products, there will be a corresponding increase in the demand for cosmetic packaging. Packaging is a crucial aspect of cosmetic products, and as the consumption of body care products grows, manufacturers will require more innovative and appealing packaging solutions.

Poland to Witness Significant Market Growth

  • Poland is one of the significant markets for European consumer packaging vendors. This is due to the high rate of investment in advanced and innovative packaging across its various end-user industries and the country's growing focus on lightweight, portable, flexible, and environment-friendly packaging.
  • The country has witnessed multiple investments by various market players and the rising demand for consumer packaging in various industries, such as food and beverages.
  • The earlier capacity of UFlex's packaging films plant in Poland was 30,000 TPA, and an additional 10.4-m BOPET line of 45,000 TPA has been commissioned, making UFlex's subsidiary Flex Films one of the largest BOPET manufacturers in the European Union.
  • Many Polish packaging companies are also expanding their geographical presence by opening new manufacturing units, which is expected to boost the scope of the region's flexible packaging market. For instance, Plast-Box Group, one of Poland's and Europe's prominent plastic packaging producers, opened a new warehouse and logistics center near Warsaw with an area of over 3,800 sq. m.
  • According to Eurostat, the revenue from manufacturing plastic packing goods in Poland is projected to amount to approximately USD 6.29 billion by 2025. Increased production of plastic packaging goods in Poland will lead to better integration within the supply chain. This will result in more efficient manufacturing processes, reduced costs, and improved overall supply chain management, benefiting the entire European consumer packaging market.

Europe Consumer Packaging Industry Overview

The consumer packaging market in Europe is fragmented due to the presence of many vendors. This report offers information about the competitive environment among players in this market and analyzes key consumer packaging companies and their products.

  • In April 2024, International Paper announced the acquisition of DS Smith to form a distinct corrugated packaging enterprise with a strong presence in North America and Europe. The agreement aims to create a company primarily generating revenue from environmentally friendly fiber-based packaging, constituting around 90% of its total revenue.
  • In October 2023, Tetra Pak announced the introduction of a range of innovative postbiotic food solutions through its collaboration with AB Biotek Human Nutrition & Health. Postbiotics can be integrated with food processing in a powder form at the mixing stage of ultra-high temperature (UHT) products, such as beverages, dairy products, ice cream, and cheeses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand for Flexible Plastic Packaging Solutions Across End-user Industries
    • 5.1.2 Growing Utilization of Distribution Channels such as Convenience Stores and E-commerce
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Price Volatility of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Material Type
      • 6.1.1.1.1 PE (Polyethylene)
      • 6.1.1.1.2 PP (Polypropylene)
      • 6.1.1.1.3 PVC (Poly Vinyl Chloride)
      • 6.1.1.1.4 PET (Polyethylene Terephthalate)
      • 6.1.1.1.5 Other Material Types
      • 6.1.1.2 By Type
      • 6.1.1.2.1 Rigid Plastic Packaging
      • 6.1.1.2.2 Flexible Plastic Packaging
    • 6.1.2 Paper
      • 6.1.2.1 Type
      • 6.1.2.1.1 Carton Board
      • 6.1.2.1.2 Containerboard and Linerboard
      • 6.1.2.1.3 Other Types
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Metal
      • 6.1.4.1 Type
      • 6.1.4.1.1 Cans
      • 6.1.4.1.2 Caps and Closures
      • 6.1.4.1.3 Other Types
  • 6.2 End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical and Healthcare
    • 6.2.4 Cosmetics, Personal Care, and Household Care
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 United Kingdom
    • 6.3.2 Germany
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Italy
    • 6.3.5 Poland

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.2 Amcor Group GmbH
    • 7.1.3 The Tetra Pak Group
    • 7.1.4 International Paper Company
    • 7.1.5 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.6 Sealed Air Corporation
    • 7.1.7 DS Smith PLC
    • 7.1.8 Mondi Group
    • 7.1.9 Ardagh Group
    • 7.1.10 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.11 Massilly Holding SAS
    • 7.1.12 Tubex GmbH
    • 7.1.13 Owens-Illinois Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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