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시장보고서
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태국의 연포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)Thailand Flexible Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
태국의 연포장 시장 규모는 2025년에 54억 4,000만 달러, 2030년에는 73억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 예측 기간(2025-2030년) CAGR은 6.31%로 성장할 것으로 예상됩니다.
연포장은 종이, 플라스틱, 필름, 알루미늄 포일 또는 이들의 조합으로 제조됩니다.
미국 농무부에 따르면 태국은 동남아 2위 경제대국으로 참치캔, 파인애플캔, 냉동새우의 주요 수출국입니다. 태국 식품산업의 수익은 2024년에는 717억 9,000만 달러로 성장할 것으로 예측되고 있으며, 이는 음료산업 확대가 시장 성장의 추진력이 됩니다.
태국의 관광객 증가는 이 나라의 음식 및 음료 소비 증가에 기여하고 있습니다.
또, 태국에서는 매년 다양한 포장 전시회나 이벤트가 개최되어, 각 사가 새롭고 혁신적인 포장 솔루션, 포장 기계나 가공 기술의 선진성을 피로하고 있어, 제조업체들이 경쟁에서 앞서 나갈 수 있도록 도와줍니다.
그러나 연포장은 제조 기술의 진보가 변화함에 따라 지속적으로 진화하는 시장입니다.
태국의 연포장 시장은 세분화되고 경쟁이 치열하며 Thug Hua Sinn Group(TPN FlexPak), Amcor PLC, T Tarutani Pack, Sealed Air Corporation, Huhtamaki OYJ 등 다수 시장 진출기업이 존재합니다.
2023년 12월, 태국에 기반을 둔 Kao Industrial은 태국에 기반을 둔 화학 제조업체 SCG Chemicals 및 Dow Thailand Group과 제휴하여 INNATE, ELITE, Dow PCR과 같은 혁신적인 플라스틱을 사용한 지속 가능한 포장을 개발했습니다. 이 파트너십을 통해 신재료를 개발하고 혁신적인 제조 기술을 사용하여 경질 및 연질의 지속 가능한 포장을 제공함으로써 Kao는 탄소 발자국을 줄이고 소비자 수요를 충족시킬 수 있게 될 것입니다.
2023년 7월 TPBI는 온라인 유통 서비스를 제공하는 'LifeHakStore by TPBI'를 시작하여 TPBI와 그 파트너로부터 다양한 포장을 언제든지 주문하고 싶은 고객에게 편리성을 기재하고 있습니다.
The Thailand Flexible Packaging Market size is estimated at USD 5.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.39 billion by 2030, at a CAGR of 6.31% during the forecast period (2025-2030).
Flexible packaging is produced from paper, plastic, film, aluminum foil, or a combination of those materials. The wide variety of flexible packaging products, such as pouches, bags, sachets, and wraps, available in the market for industries like food and beverages, pharmaceuticals, and personal care boosts the market growth in Thailand.
According to the US Department of Agriculture, Thailand is Southeast Asia's second-largest economy and a major exporter of canned tuna, canned pineapple, and frozen shrimp. Thailand's food industry's revenue is projected to grow to USD 71.79 billion in 2024, driven by the expanding beverage industry, which is estimated to propel the market growth.
The growing tourism in Thailand has contributed to the country's increased food and beverage consumption. According to the Pacific Asia Travel Association, International tourist arrivals in Thailand exceeded 18 million in 2023. Growing consumer expenditure on carbonated drinks, ready-to-eat meals, and baked goods in Thailand drives the market growth.
Also, various packaging expos and events are organized in Thailand every year, where companies showcase new and innovative packaging solutions and advancements in packaging machinery and processing technologies, which helps manufacturers stay ahead of the competition. In June 2024, the International Processing and Packaging Exhibition for Asia will be held in Bangkok, showcasing advanced automation and technology in food and beverage processing and packaging.
However, flexible packaging is a constantly evolving market with changing technological advancements in manufacturing. High competition in the market to enhance the consumer base and high market growth can hamper the market growth in Thailand.
The Thai flexible packaging market is fragmented and competitive, with a high number of market players such as Thug Hua Sinn Group (TPN FlexPak), Amcor PLC, T Tarutani Pack Co. Ltd, Sealed Air Corporation, and Huhtamaki OYJ. This market is distinguished by limited product differentiation, increasing product penetration, and intense competition. Design, technology, and application innovation can provide a long-term competitive edge.
In December 2023, Kao Industrial Co. Ltd, a Thai-based company, partnered with SCG Chemicals, a Thai-based chemical manufacturer, and Dow Thailand Group to develop sustainable packaging using innovative plastics such as INNATE, ELITE, and Dow PCR. This partnership will develop new materials and use innovative manufacturing technologies to provide rigid and flexible sustainable packaging, enabling Kao to lower its carbon footprint and meet consumer demand.
In July 2023, TPBI launched the "LifeHakStore by TPBI" to provide online distribution services, providing convenience to customers who wish to order various packaging from TPBI and its partners anytime. Such business expansion approaches enable the company to reach a broader customer base while generating new revenue streams.