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인도의 LED 조명 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

India LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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인도의 LED 조명 시장 규모는 2025년에 49억 3,000만 달러, 2030년에는 67억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 6.55%로 성장할 것으로 예상됩니다.

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산업 부문 개발과 주택 수 증가로 LED 조명 시장 성장을 견인

  • 금액 점유율에서는 2023년에는 산업 및 창고 부문이 최대 점유율(58%)을 차지하고 주택(24.4%), 상업(15.2%), 농업용 조명(2%)이 이어졌습니다. 인도는 2030년까지 1조 달러 상당의 상품을 수출하는 것을 목표로 하고 있어 세계의 주요 제조 거점이 되려고 하고 있습니다. 또한, 2025년까지 GDP에 차지하는 제조업의 비율을 25%로 끌어올리는 것을 목표로 하는 국가 제조업 시책 등, 다양한 프로그램이나 시책의 실시도 시장을 촉진할 수 있습니다. 이 노력은 핵심 제조 산업의 개발을 가속화하는 것을 목표로 합니다. 창고, 산업 및 물류(WIL) 카테고리는 2025년도까지 5조 달러 규모의 경제 대국이 되겠다는 인도의 비전을 실현하는데 있어서 매우 중요하다고 예상되고 있습니다.
  • 수량 점유율에서는 2023년에는 주택용 조명이 최대 점유율(68%)을 차지한 다음, 업무용(28.4%), 산업용 및 창고용 조명(2%), 농업용 조명(2%)이 이어졌습니다. 2022년 전국 등록자를 포함한 평균 가구 인원수는 1세대당 4.4명으로 개인가구와 소지자 증가로 이어집니다. 하지만 자신의 집에 살고, 30% 가까이가 임대 주택에 살고, 13%가 부모의 집에 살고 있습니다. 최근 인도 부동산 산업은 사무실 및 주거 공간에 대한 수요 증가로 인해 큰 성장을 경험하고 있습니다. 인도 7개 도시에서 2021년도 4분기의 주택 판매는 29% 증가했고, 신규 물건수는 2020년도 4분기와 비교하여 51% 증가했습니다.

인도의 LED 조명 시장 동향

인도 정부의 제도에 의해 저렴한 주택이 공급되어 국내 LED 조명 보급을 뒷받침

  • 2023년 인도 인구는 14억 명을 넘어섰습니다. 인도에서는 2021년에 인구 1,000명당 출생수가 약 16.42명이 되어, 1명의 어머니로부터 약 2.03명의 유아가 태어났습니다. 나라의 야심찬 프라단 맨토리 아와스 요자나(PMAY) 계획은 2022년까지 전국의 대도시 지역에 2,000만 호의 저렴한 주택을 건설하는 것을 목표로 주택 섹터를 견인했습니다. 도시의 주택 호수의 확대가 예상되는 것 외에, 상업시설이나 소매 오피스의 스페이스도 확대하기 때문에 에너지 효율의 향상이 필요합니다. 이것은 에너지 효율적인 LED 조명 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 2023년 7월 승용차, 삼륜차, 이륜차, 사륜 이륜차의 총 생산량은 208만대였습니다. 2030년 인도는 공유 모빌리티의 리더가 되어 에너지 자동차와 자율주행차의 비즈니스 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 인도 정부는 2030년까지 인도에서 판매되는 신차의 30%를 에너지 효율적인 것으로 만드는 목표를 세우고 있습니다. LED 조명을 사용한 조명은 매우 중요하며 LED 판매를 끌어 올릴 수 있습니다.
  • 인도에서는 자동차 산업이 크게 확대되고 있습니다. 2021년 4월부터 2022년 3월까지의 자동차 생산 대수 2,304만 66대에 대해, 2022년 4월부터 2023년 3월까지의 자동차 생산 대수는 2,593만 1,867대입니다. 2023년 승용차 판매량은 2022년 146만 7,039대에서 174만 7,376대로 증가했습니다. 인도인의 자동차 보유율은 7%를 넘어섰습니다. 승용차 수요는 크고 예측기간 동안에도 확대경향이 계속될 것으로 예상됩니다. 신뢰성이 높고 빛나는 자동차용 조명, 특히 에너지 효율이 높은 LED 수요는 도로를 달리는 자동차의 수가 늘어남에 따라 더욱 높아질 것으로 예상됩니다.

핵가족화, 도시화, 1인당 소득 증가가 주택 섹터 성장을 가속

  • 2014년 인도의 평균 가구 인원은 1세대당 4.8명이었습니다. 많은 주와 연합 지역에서는 도시 가구보다 농촌 가구에 더 많은 사람들이 살고 있습니다. 인도에서는 50% 이상의 사람이 자신의 집에 살고 있지만, 30% 가까이가 임대이며, 13%가 부모의 집에 살고 있습니다.
  • 인도에서는 가처분 소득이 증가하고 있으며, 그 결과 개인의 소비력이 높아져 새로운 거주 공간에 대한 지출이 증가하고 있습니다. 비교하면 인도의 1인당 소득은 적습니다.
  • 인도의 부동산 섹터는 최근 주택뿐만 아니라 사무실 수요도 높아지고 있으며, 높은 성장을 이루고 있습니다. 7년 동안 전력부는 UJALA (Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All) 프로그램을 통해 3억 6,780만 개의 LED 전구를 보급하여 연간 477억 7,800만 kWh의 전력을 절약했습니다.

인도 LED 조명 산업 개요

인도의 LED 조명 시장은 세분화되어 상위 5개사에서 13.91%를 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., OSRAM GmbH., Surya Roshni Limited, Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 자동차 생산 대수
  • 인구
  • 1인당 소득
  • 자동차 대출 금리
  • 충전소 수
  • 자동차 주행 대수
  • LED 총 수입량
  • 조명 소비 전력
  • #가구수
  • 도로망
  • LED 보급률
  • #경기장수
  • 원예 면적
  • 규제 프레임워크
    • 실내 조명
      • 인도
    • 옥외 조명
      • 인도
    • 자동차용 조명
      • 인도
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 실내 조명
    • 농업용 조명
    • 상업 조명
      • 사무실
      • 소매
      • 기타
    • 산업·창고
    • 주택 조명
  • 옥외 조명
    • 공공시설
    • 도로
    • 기타
  • 자동차용 유틸리티 조명
    • 데이터임 러닝 라이트(DRL)
    • 방향 지시기
    • 헤드라이트
    • 리버스 라이트
    • 스톱라이트
    • 테일 라이트
    • 기타
  • 자동차용 조명
    • 이륜차
    • 상용차
    • 승용차

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • Fiem Industries Ltd.
    • Havells India Ltd.
    • Lumax Industries
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • Orient Electric Limited
    • OSRAM GmbH
    • Signify Holding(Philips)
    • Surya Roshni Limited
    • Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
SHW 25.05.09

The India LED Lighting Market size is estimated at 4.93 billion USD in 2025, and is expected to reach 6.77 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing developments in the industrial category and increase in the number of residential houses to drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value share, the industrial and warehouse segment was expected to have the largest share (58%) in 2023, followed by residential (24.4%), commercial (15.2%), and agricultural lighting (2%). India is on track to become a major manufacturing hub in the world with its aim to export USD 1 trillion worth of goods by 2030. Furthermore, the implementation of various programs and policies, such as the National Manufacturing Policy, which aims to increase the manufacturing share of GDP to 25% by 2025, may also facilitate the market. The effort is aimed at accelerating the development of the core manufacturing industry. Demand for industrial lighting has grown steadily in warehousing, logistics, and industrial operations. For example, the Warehousing, Industry, and Logistics (WIL) category is expected to be crucial to realizing India's vision of becoming a USD 5 trillion economy by FY 2025. These factors are increasing sales of LED lighting in domestic warehouses and industries.
  • In terms of volume share, residential lighting is expected to have the largest share (68%) in 2023, followed by commercial (28.4%), industrial and warehouse lighting (2%), and agricultural lighting (2%). The average household size, including all registrants nationwide, in 2022 was 4.4 people per household, leading to an increase in private households and homeowners. Over 50% of people in India live in their own homes, nearly 30% live in rented houses, and 13% live in their parents' homes. In addition, the Indian real estate industry has recently experienced significant growth due to increased demand for office and residential spaces. Home sales in seven Indian cities increased by 29% in Q4 FY 2021, with new listings up by 51% compared to Q4 FY 2020.

India LED Lighting Market Trends

Indian government schemes are providing affordable residential homes, boosting the LED light penetration in the country

  • In 2023, India had a population of over 1.40 billion. In India, there were roughly 16.42 live births per 1,000 people in 2021, with approximately 2.03 children born to each mother. The national government's ambitious Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) scheme, which aimed to construct 20 million affordable residences in metropolitan areas all across the nation by 2022, drove the residential sector. The anticipated expansion in urban housing units, along with the rising commercial and retail office space, necessitates greater energy efficiency. This is projected to drive the demand for energy-efficient LED lighting. In July 2023, the total production of passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quad bikes was 2.08 million units. In 2030, India is expected to be a leader in shared mobility, providing opportunities for energy and autonomous vehicles. The Indian government has set a target to have 30% of new cars sold in India be energy-efficient by 2030. Lighting using LED lights will be very important, boosting LED sales.
  • In India, the automotive industry has experienced significant expansion. In comparison to 23,040,066 automobiles produced from April 2021 to March 2022, the industry produced 25,931,867 vehicles from April 2022 to March 2023. The sales of passenger cars in 2023 increased from 14,67,039 in 2022 to 17,47,376. The percentage of Indians who own an automobile exceeded 7%. With a sizable demand for passenger vehicles, the expanding trend is anticipated to continue during the forecast period. The demand for dependable and brilliant car lighting, particularly LEDs due to their energy efficiency, will increase more as the number of vehicles on the road rises.

Increasing nuclear families, urbanization, and increasing per capita income are driving the growth of the housing sector

  • The average household size in India in 2014 was 4.8 people per household. In many states and union territories, more people live in rural households than in urban households. The average household size, including all registered households, was 4.4 by 2022, which resulted in increased private household/own housing ownership. More than 50% of people in India live in their own houses, while almost 30% live on a rental basis and 13% in their parents' houses. A large share of the total urban population are migrants. The increase in the number of migrants is expected to create LED penetration in the country to meet the need for illumination.
  • In India, disposable income is growing, resulting in the rising spending power of individuals and spending on new residential spaces. India's per capita income reached USD 2,301.4 in March 2022, compared to 1,971.6 USD in March 2021. Compared to some developing nations, India's per capita income is less. For instance, in 2022, Japan's per capita income was USD 33,911.2, Vietnam's was USD 3,716.8, and China's was USD 12,732.5. This suggests that the purchasing power of individuals in India may be lower than those of other nations.
  • The Indian real estate sector has witnessed high growth in recent times with a rise in demand for office as well as residential spaces. Housing sales in seven Indian cities increased by 29% and new launches by 51% in Q4 FY21 over Q4 FY20. The government introduced a few energy-saving schemes. The Power Ministry distributed 36.78 crore LED lights under the Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All (UJALA) program in seven years, which saved 47,778 million units of electricity per annum. The program was launched on January 05, 2015. Such instances are further expected to raise the demand for LED lighting in the country.

India LED Lighting Industry Overview

The India LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 13.91%. The major players in this market are Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., OSRAM GmbH., Surya Roshni Limited and Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 India
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 India
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 India
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • 6.4.2 Fiem Industries Ltd.
    • 6.4.3 Havells India Ltd.
    • 6.4.4 Lumax Industries
    • 6.4.5 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.6 Orient Electric Limited
    • 6.4.7 OSRAM GmbH.
    • 6.4.8 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.9 Surya Roshni Limited
    • 6.4.10 Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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