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북미의 자전거 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

North America Bicycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 자전거 시장 규모는 2025년에 78억 6,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 1.92%를 나타내고, 2030년에는 86억 4,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

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트레킹이나 레크리에이션 활동에서의 자전거 이용 증가와, 사이클링 USA 등 다양한 단체가 주최하는 사이클링 이벤트 증가가 함께, 예측 기간 중에 스포츠 자전거 수요를 밀어 올릴 가능성이 있습니다. 유명인의 추천 영향력 증가는 이러한 행사의 미디어 보도가 증가함에 따라 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 미국에서 5월은 '자전거 월간'으로 인식되고 있으며, '자전거 통근 주간'은 항상 5월 첫 주 또는 두 번째 주입니다. 오스틴, 보스턴, 패서디나, 포틀랜드, 로즈빌, 산타 바바라, 새크라멘토, 샌디에고, 샌프란시스코, 워싱턴 등은 이러한 행사에 적극적으로 참여하는 미국 도시입니다.

대도시를 중심으로 교통 정체가 심각해지고 주차 공간이 부족하기 때문에 시간 절약을 위해 근거리 자전거 통근을 검토하는 사람이 늘고 있습니다. 동시에 각 정부는 자전거 통근에 필요한 인프라를 적극적으로 정비하고 사람들에게 자전거를 선택하도록 촉구하고 있습니다. 예를 들어, 고용 가능성을 높이고 기후 변화와 싸우며 탄력적이고 지속 가능한 경제를 발전시키기 위해 캐나다 정부는 2021년 3월 전국에 자전거 전용 도로와 트레일을 정비하기 위한 최초의 연방 기금 4억 달러를 발표했습니다.

북미의 자전거 시장 동향

사이클링 이벤트 증가

트레킹이나 레크리에이션 활동에서의 자전거 이용이 증가하고 있는 것에 더해, 사이클링 이벤트 증가도 함께, 일반 자전거와 스포츠 자전거 모두에서 자전거 수요가 촉진될 것으로 예상됩니다. 이러한 행사에서 유명인의 추천과 미디어 보도의 영향력 증가는 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 사이클링 이벤트는 사이클링에 대한 의식을 높이고 결국 자전거 이용으로의 전환을 촉진하는 노력을 지원하는 데 중요한 역할을합니다. 이벤트는 어린이, 가족, 자전거 초보자, 특정 조직 및 장소 직원 등 특정 그룹을 타겟팅할 수 있습니다. USA 사이클링은 BMX, 사이클로 크로스, 산악 자전거, 도로, 트럭 등 미국의 모든 경기 사이클링의 공식 총괄 단체입니다. 지역에서 2000개 이상의 사이클링 이벤트를 주최하고 있습니다. 예를 들어 2022년 USA 사이클링은 미국에서 'USA 사이클링 매디슨 트럭 내셔널 챔피언십'을 개최했습니다.

미국이 시장에서 돌출한 점유율을 차지

미국의 자전거 시장은 피트니스와 레저를 위한 자전거 수요가 견인하고 있습니다. Outdoor Foundation에 의하면, 미국에서는 2021년에 각종 스포츠를 포함한 아웃도어 활동의 참가자수가 57%로 증가했고, 2020년 대비 710만명의 미국인이 아웃도어 활동에 참가했습니다. 이처럼 레크리에이션으로 자전거를 이용하는 사람 증가로 시장 개척이 기대됩니다. 또한, 피트니스를 위한 편리한 운동 방법으로 자전거를 선호하는 것도 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 유행의 산악 자전거와 E-BIKE는 국내 밀레니얼 세대를 포로하고 있습니다. 그 결과, 제조업체 각사는 이 카테고리의 제품을 발매해, 국내의 이륜 모빌리티를 매료해, 매출을 늘리려고 하고 있습니다. 시카고, 미네아폴리스, 뉴욕 등 동부 문화의 중심지에서는 사이클링 인구가 크게 증가하고 있으며, 자전거 이용에 영향을 미치는 요인은 날씨와 기후만이 아님을 시사하고 있습니다. 미국의 많은 피트니스 센터가 일시적으로 폐쇄되었을 때 체육관 회원들은 곧 다른 선택을 찾았습니다. 혼자 운동하는 것이 위험을 줄일 수 있기 때문에 유행 중에 사람들이 도입 한 활동에 자전거가있었습니다. 이러한 자전거에 대한 관심이 높아짐에 따라 저가의 자전거 수요를 높이는 동시에 자전거 애호가들은 수천 달러나 되는 고급 그래블 자전거, 산악 자전거, 로드 자전거, 전동 어시스트 자전거를 계속 사고 있었습니다.

북미의 자전거 산업 개요

북미의 자전거 시장은 경쟁이 심하고 많은 국제적 및 지역적 기업들로 구성되어 있습니다. Trek Bicycle Corporation, Redline Bicycles, Cannondale Bicycle Corporation, Schwinn Bicycle Company, Raleigh America 등 주요 기업이 시장을 독점하고 있습니다. 또한 각 회사는 여성 라이더와 어린이를 명확하게 타겟팅하는 자전거를 출시하여 자전거 포트폴리오를 다양화하고 있습니다. 이러한 기업들은 적극적으로 투자를 하고 신제품을 출시하고 고급 자전거 택배, 애프터서비스, 유지보수 등의 새로운 서비스를 도입하고 경쟁력을 유지하기 위해 제품과 서비스에 경쟁력 있는 가격을 설정하고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자·소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 유형
    • 도로 자전거
    • 하이브리드 자전거
    • 전 지형 자전거(ATB)
    • 전기 자전거
    • 기타 유형
  • 유통 채널
    • 오프라인 소매점
    • 온라인 소매점
  • 지역
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
    • 기타 북미

제6장 경쟁 구도

  • 가장 채용된 전략
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • Trek Bicycle Corporation
    • Raleigh America
    • Cycling Sports Group Inc.
    • Cannondale Bicycle Corporation
    • Schwinn Bicycle Coorporation
    • Mongoose
    • Roadmaster
    • Diamond Back Bicycles
    • HAIBIKE
    • Redline Bicycles

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.04.09

The North America Bicycle Market size is estimated at USD 7.86 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.64 billion by 2030, at a CAGR of 1.92% during the forecast period (2025-2030).

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The growing use of bicycles for trekking and recreational activities, coupled with an increasing number of cycling events organized by various organizations like Cycling USA, may boost the demand for sports bicycles over the forecast period. The growing influence of celebrity endorsement, coupled with increasing media coverage for such events, is expected to fuel market growth further. For instance, in the United States, May is recognized as 'Bike Month,' and 'Bike-to-Work Week' is always either the first or second week of May. Austin, Boston, Pasadena, Portland, Roseville, Santa Barbara, Sacramento, San Diego, San Francisco, and Washington are among the United States cities that actively participate in these events.

The growing traffic congestion and shortage of parking space, particularly in metropolitan cities, are prompting people to consider bicycle commutation for short distances to save time. At the same time, various governments are aggressively rolling out the infrastructure necessary to support bicycle commutation, encouraging people to opt for bicycles. For instance, to increase employment possibilities, combat climate change, and develop a more resilient and sustainable economy, the Canadian government announced the first federal fund of USD 400 million in March 2021 for bike lanes and trails across the nation.

North America Bicycle Market Trends

Increasing Number of Cycling Events

An increasing application base of bicycles in trekking and recreational activities, coupled with a rising number of cycling events, is expected to propel the demand for bicycles, in both general and sports bicycles. The increasing influence of celebrity endorsement and media coverage for such events is expected to fuel market growth further. Cycling events can play an essential role in raising awareness regarding cycling and ultimately supporting efforts to encourage to shift toward bicycle use. Events may target particular groups, including children, families, those new to cycling, or employees of a specific organization or location. USA Cycling is the official governing body for all disciplines of competitive cycling in the United States, including BMX, cyclocross, mountain bike, road, and track. It organizes more than 2000 cycling events in the region. For instance, in 2022, USA Cycling organized the "USA Cycling Madison Track National Championships" in the United States.

United States Holds A Prominent Share in the Market

The United States bicycle market is driven by bicycle demand for fitness and leisure. According to Outdoor Foundation, in the United States, the number of participants in outdoor activities, including various sports, increased to 57% in 2021 and 7.1 million more Americans participated in outdoor activities than in 2020. Thus, the increase in the number of people who use a bicycle as a form of recreation is expected to develop the market. Further, the preference for bicycles as a convenient way of exercising for fitness is expected to drive the market. Trendy mountain bikes and e-bikes are gaining the grip of the millennials in the country. In consequence, this is insisting manufacturers launch products under the same category to captivate two-wheel mobility in the country and to gain sales. Eastern cultural hubs such as Chicago, Minneapolis, and New York City have seen a huge growth in cycling populations, suggesting weather and climate are not the only factors influencing bike use. When many fitness centers across the United States closed temporarily, gym members quickly looked for other alternatives. Since exercising alone was a better way to reduce risk, biking solo was among the activities folks embraced amid the pandemic. This burst of interest in biking increased demand for lower-priced bikes and, at the same time, bike aficionados continued to buy high-end gravel, mountain, road, and electric bikes that can cost thousands of dollars.

North America Bicycle Industry Overview

The North American bicycle market is highly competitive and comprises many international and regional players. Key players like Trek Bicycle Corporation, Redline Bicycles, Cannondale Bicycle Corporation, Schwinn Bicycle Company, Raleigh America, and others dominate the market. Moreover, the companies are diversifying their bicycles portfolio by launching bicycles explicitly targeted toward women riders and kids. These companies are investing aggressively; launching new products; introducing new services, such as home delivery of high-end bicycles, after-sales support, and maintenance; and pricing their products and services competitively to retain their competitiveness.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Road Bicycles
    • 5.1.2 Hybrid Bicycles
    • 5.1.3 All-Terrain Bicycles
    • 5.1.4 E-bicycles
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Canada
    • 5.3.3 Mexico
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Trek Bicycle Corporation
    • 6.3.2 Raleigh America
    • 6.3.3 Cycling Sports Group Inc.
    • 6.3.4 Cannondale Bicycle Corporation
    • 6.3.5 Schwinn Bicycle Coorporation
    • 6.3.6 Mongoose
    • 6.3.7 Roadmaster
    • 6.3.8 Diamond Back Bicycles
    • 6.3.9 HAIBIKE
    • 6.3.10 Redline Bicycles

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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