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일본의 제3자 물류(3PL) - 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Japan Third-Party Logistics (3PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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일본의 제3자 물류 시장 규모는 2025년에 511억 9,000만 달러, 2030년에는 569억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예측 기간(2025년-2030년)의 CAGR은 2.16%를 나타낼 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • COVID-19의 유행은 물품의 이동, 보관, 운송을 하는 물류기업에 직접적인 영향을 주었습니다. 국경 관계없이 밸류체인의 중요한 부분이 되고 있습니다.
  • 일본은 공급망 분야에서 지금까지 많은 진보를 이루었습니다. 예를 들어, 전통적인 산업을 바꾸기 위해 디지털 기술을 도입했습니다. 야생의 새로운 아이디어, 보다 작은 상품의 배송 빈도 증가, 다른 고객 요구 등이 포함됩니다.
  • 3PL 물류 기업은 공급망을 운영하고 재료 및 상품을 모든 산업 및 소비자에게 전달하는 존재입니다. 동아시아에서 가장 큰 경제대국 중 하나인 일본은 제조업을 위해 3PL 물류에 많이 의존하고 있습니다. 그 결과, 야마토 홀딩스와 같은 조직은 세계에서 최고 수준의 물류 공급자가 되었습니다. 열도의 1억 2,000만 명이 47억 1,000만 톤의 국내화물을 취급했으며, 대외무역은 9억 톤을 더 추가했습니다.
  • 2000년 이후 일본에서는 대규모의 현대 물류 임대 시설에 대한 요구가 크게 높아지고 있습니다. 물류 업무 아웃소싱, 기업 부동산 불균형, 여러 오래된 창고에서 퇴거 등이 모두 이 상승에 기여했습니다. 일본의 화물·물류산업은 GDP의 5% 이상을 차지하는 큰 부분을 차지하고 있습니다.
  • 물류 사업은 치열한 비용 경쟁력으로 유명합니다. 라이벌을 이기기 위해서는 고급 연계와 스케일 메리트가 요구됩니다. "서드 파티 물류", 통칭 "3PL"의 활용으로 물류 기업은 업무의 합리화에 나서고 있습니다. 자동화 및 인공지능(AI)은 비용 관리를 위한 추가 도구입니다.

물류 시스템 업계는 이러한 기술적 솔루션을 더욱 포괄하고 성장할 것입니다. 자동 창고는 현재 사용되고 있지만, 완전한 자율 주행 트럭이 도로를 달리기까지는 아직 시간이 걸릴 것 같습니다. 일본에 있어서, 자동화의 진보는 곧바로 되지 않습니다. 물류 부문은 인적 부족에 빠져 있으며, 게다가 운전자의 고령화가 급속히 진행되고 있기 때문에 적정 가격으로의 서비스 제공이 위험해지고 있습니다. 이 이니셔티브의 두 가지 목표는 트럭 운송 부문의 생산성을 높이고 노인 운전자와 여성 운전자를 유치하고 유지할 수있는 직장 환경을 육성하는 것입니다. 자동화가 더욱 진행될 때까지 이 전술이 시장을 충분히 효과적으로 안정시킬 수 있는지는 지켜봐야 합니다.

일본의 제3자 물류(3PL) 시장 동향

자동차산업과 제조업 성장이 시장을 견인

일본은 제조기계와 자동차산업에 있어서 항상 세계적 리더의 하나입니다.경제산업성(METI)에 의하면, 하이테크 제조업은 일본의 가장 중요한 성장 분야의 하나입니다.

예로부터 일본은 세계 유수의 자동차 수출국이었습니다.고품질의 제조와 효율적인 물류 서비스로 알려져 있습니다.

일본의 자동차 산업의 선도 기업 중 일부는 사내에 물류 부문을 보유하고 있습니다.

히노 자동차가 생각하는 미래의 모빌리티 사회는 'SPACE'라는 단어로 표현됩니다.

콜드체인 물류 개발

일본은 미국에 이어 세계에서 두 번째로 급성장하고 있는 성숙한 의약품 시장입니다.

콜드체인 시장은 그 과정에서 요구되는 에너지량과 발생하는 방대한 배출량으로도 알려져 있습니다.

일본 정부와 유엔 아동 기금(유니세프)은 2022년 2월 20일 보건성과 SAMES에 냉장 밴 3대를 증정했습니다.

게다가 Ainaro, Baucau, Bobonaro, and the Special Administrative Area of Oecusse의 모든 지역 창고에 워크 인쿨 룸이 제공되어 현재 설치 중입니다.

일본의 제3자 물류(3PL) 산업 개요

시장은 상당히 작고, 최대수는 우선 물류, 익스피디터스, DHL, 히타치 물류, 쿠네 나겔입니다.또, 자사에서 물류를 취급하는 소매 기업이나 제조 기업도 시장에서 큰 역할을 하고 있습니다.

일본의 전자상거래 시장은 전례 없는 기세로 성장하고 있습니다. 이것은 일본에 있어서의 부가가치 서비스의 급성장에 반영되고 있습니다.

국내의 높은 수요와 노동자 부족에 대처하기 위해서, 복수의 기업의 상품을 공통의 배송 포인트에 보내는 공동 배송이나 공유 배송, 배송 회사가 트럭의 빈 스페이스와 운송인을 가지는 드라이버를 찾아내는 것을 돕는 플랫폼 앱, 중간 배송 센터로서 도시의 소규모 창고의 이용, 수집 물류 등의 수단을 취할 수 있습니다.

자율주행 기계 및 차량 사용과 같은 물류 산업의 변화의 목표는 전체 경제에 대한 이 부문의 이산화탄소 배출을 없애는 것입니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 성과
  • 조사의 전제
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

  • 분석 방법
  • 조사 단계

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학과 인사이트

  • 현재의 시장 시나리오
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
    • 억제요인
    • 기회
  • 밸류체인/서플라이체인 분석
  • 업계의 규제와 정책
  • 창고 시장의 일반적인 동향
  • CEP, Last One Miles Delivery, 콜드체인 물류 등 다른 부문 수요
  • 전자상거래 사업에 대한 통찰
  • 기술 동향과 자동화
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자, 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • COVID--19가 시장에 미치는 영향

제5장 시장 세분화

  • 서비스별
    • 국내 수송 관리
    • 국제운송관리
    • 부가가치형 창고 및 물류
  • 최종 사용자별
    • 제조 및 자동차
    • 석유 및 가스 및 화학
    • 유통업(E-Commerce를 포함한 도매 및 소매업)
    • 제약 및 헬스케어
    • 건설
    • 기타 최종 사용자

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Nippon Express
    • Yamato Holdings
    • Kintetsu World Express
    • Sagawa Express
    • Hitachi Transport System
    • Nichirei Logistics
    • Sankyu
    • Kokusai Express
    • Fukuyama
    • Mitsui-Soko
    • Alps Logistics
    • Yusen Logistics
    • DHL*

제7장 시장의 미래

제8장 부록

  • 거시 경제 지표(GDP 분포, 활동별, 운수·창고 부문의 경제에의 기여도)
  • 대외무역 통계-수출과 수입(제품별)
  • 주요 수출처 및 수입원산국에 대한 통찰
SHW 25.05.09

The Japan Third-Party Logistics Market size is estimated at USD 51.19 billion in 2025, and is expected to reach USD 56.97 billion by 2030, at a CAGR of 2.16% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The COVID-19 epidemic had a direct effect on logistics companies, which move, store, and move goods.Logistics companies help businesses do business and get their products to customers. They became an important part of value chains both inside and outside of national borders. Hence, supply chain interruptions brought on by the pandemic could affect the sector's competitiveness, economic expansion, and job creation.
  • Japan has made a lot of progress in the supply chain space over time. For example, it has embraced digital technologies to change a traditional industry. In the last few years, the social and economic factors that affect logistics have changed a lot. These factors include a shrinking or aging population, new ideas in some areas, more frequent deliveries of smaller goods, and different customer needs. In Japan, there is more demand for 3PL as large companies look at how their logistics networks work and outsource more tasks to 3PL providers to cut costs and improve efficiency.
  • 3PL logistics firms are the ones who run supply chains and get materials and goods to all industries and consumers. Japan, one of the biggest economies in East Asia, relies on 3PL logistics a lot because of its manufacturing industry. As a result, organizations like Yamato Holdings are among the top logistics providers globally. 120 million people in the archipelago handled 4.71 billion tons of domestic freight, and foreign trade added 900 million tons more.
  • Since 2000, there has been a big rise in the need for large, modern logistics leasing facilities in Japan. Outsourcing logistics operations, imbalances in corporate real estate, and moving out of multiple old warehouses all contributed to the rise. The freight and logistics industry in Japan is a big part of the economy, making up more than 5% of the GDP.
  • The logistics business is known for its fierce cost competitiveness. To outbid rivals, sophisticated coordination and economies of scale are required. Through the use of "third-party logistics," sometimes known as "3PL," logistics firms have begun to streamline their operations. Automation and artificial intelligence (AI) are further tools for cost control.

It's likely that the logistics systems industry will grow to include more of these technical solutions. Although automated warehouses are now in use, it will be some time before fully autonomous trucks are allowed on the roads. Automation advancements cannot arrive soon enough for Japan. Its logistics sector is experiencing a manpower deficit, and on top of that, drivers are aging quickly, endangering the availability of services at fair prices. Two goals of this effort are to increase productivity in the trucking sector and to foster work environments that attract and retain older and female drivers. It has to be seen whether this tactic stabilizes the market effectively enough until automation advances further.

Japan Third-Party Logistics (3PL) Market Trends

Growth in automotive and manufacturing sector driving the market

Japan has always been and is one of the global leaders in the manufacturing machinery and automobile industries. The Ministry of Economy, Trade, and Industry (METI) says that high-tech manufacturing is one of Japan's most important growth sectors. The core areas in Japan's manufacturing sector are consumer electronics, automobile manufacturing, semiconductor manufacturing, optical fibers, optoelectronics, optical media, steel and iron, and copy machines.

Since a long time ago, Japan has been one of the top exporters of cars in the world. It is known for its high-quality manufacturing and efficient logistics services. Its highly developed infrastructure and port network support its status as an exporting giant, as do its dense concentration of shipping lines.

Some of the major players in the automotive industry in Japan also have in-house logistics arms. Vantec, a leading automotive logistics provider in Japan, operates under the HTS Group. The Vantec Group supports the sequential supply of auto parts in full alignment with the complex logistics requirements of automotive manufacturers.

As per Hino Motors, the future mobility society to be considered is represented by the word "SPACE". "Shared (sharing of movement, space, and time)" "Platform (corresponding to various services freely) and "Autonomous (free from driving)" "Connected (connecting mobility with people, things, and cities)" "Electricity" (increase efficiency and flexibility).

Development in cold chain logistics

Japan is the second-fastest-growing mature pharmaceutical market in the world, following the United States. The international interest in the Japanese pharmaceutical market will create opportunities for cold chain logistics service providers. The companies in the country are heavily improving and updating their services through deals, partnerships, and agreements with competitors and companies that provide platform services to the 3PL companies.

The cold chain market is also known for the amount of energy required in the process and the huge amount of emissions that occur. The companies are setting up logistics centers and transforming vehicles into ones that are environment-friendly, produce minimum emissions, and run on sustainable sources of energy.

The Government of Japan and the United Nations Children's Fund (UNICEF) gave three refrigerated vans to the Ministry of Health and SAMES on February 20, 2022. These vans will be used to move vaccines.At the SAMES compound in Dili, Masami Kinefuchi, the Japanese ambassador to Timor-Leste, and Ainhoa Jaureguibeitia, the deputy UNICEF representative, gave the vehicles to Sr. Bonifacio Maucoli dos Reis, the vice minister of health.

Moreover, walk-in cool rooms have been provided and are currently being installed at all regional warehouses in the municipalities of Ainaro, Baucau, Bobonaro, and the Special Administrative Area of Oecusse. It is important to have refrigerated vans, walk-in coolers, and freezer rooms with all of their parts so that vaccines can be kept safely and quickly sent to towns and medical facilities.

Japan Third-Party Logistics (3PL) Industry Overview

The market is pretty small, and its biggest players are Yusen Logistics, Expeditors, DHL, Hitachi Transport System, and Kuehne Nagel. Retail and manufacturing companies that handle their own logistics also play a big role in the market.

Japan's e-commerce market is growing at a rate that has never been seen before. This is reflected in the rapid growth of value-added services in Japan.As a result, packaging, labeling, and sorting activities have seen a large spike in the Japanese logistics industry.

To deal with the high demand and lack of workers in the country, steps can be taken like joint or shared delivery, which sends goods from multiple companies to common delivery points, platform apps, which help delivery companies find drivers with empty truck space and shippers, the use of small warehouses in cities as intermediate distribution centers, and collection logistics.

The goal of the changes in the logistics industry, like the use of self-driving machines and vehicles, is to get rid of the sector's carbon footprint on the economy as a whole.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies and Regulations
  • 4.5 General Trends in Warehousing Market
  • 4.6 Demand From Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics Etc.
  • 4.7 Insights on Ecommerce Business
  • 4.8 Technological Trends and Automation
  • 4.9 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.9.1 Threat of New Entrants
    • 4.9.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.9.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.9.4 Threat of Substitute Products
    • 4.9.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.10 Impact of COVID--19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Domestic Transportation Management
    • 5.1.2 International Transportation Management
    • 5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Manufacturing & Automotive
    • 5.2.2 Oil & Gas and Chemicals
    • 5.2.3 Distributive Trade (Wholesale and Retail trade including e-commerce)
    • 5.2.4 Pharma & Healthcare
    • 5.2.5 Construction
    • 5.2.6 Other End-Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (market concentration and major players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Nippon Express
    • 6.2.2 Yamato Holdings
    • 6.2.3 Kintetsu World Express
    • 6.2.4 Sagawa Express
    • 6.2.5 Hitachi Transport System
    • 6.2.6 Nichirei Logistics
    • 6.2.7 Sankyu
    • 6.2.8 Kokusai Express
    • 6.2.9 Fukuyama
    • 6.2.10 Mitsui-Soko
    • 6.2.11 Alps Logistics
    • 6.2.12 Yusen Logistics
    • 6.2.13 DHL*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

  • 8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
  • 8.2 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product
  • 8.3 Insights into Key Export Destinations and Import Origin Countries
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