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시장보고서
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미국의 디지털 화물 운송 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)United States Digital Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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미국의 디지털 화물 운송 시장 규모는 2025년에 83억 9,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 21.72%를 나타내고, 2030년에는 224억 1,000만 달러를 기록할 것으로 전망됩니다.

2021년 상반기 미국 소매 전자상거래 매출은 약 4,380억 달러에 달했습니다. 2021년 4월부터 6월까지 매출액은 2,220억 달러를 넘어 1분기 2,150억 달러에서 증가했습니다. 전반적으로 소매 전자상거래 매출은 2020년에 등록된 분기 매출 기록을 초과했습니다. 미국 상무부의 데이터에 따르면 전자상거래 매출은 10년 이상 전부터 점차 증가하고 있으며 지난 2년간 현저하게 증가했습니다. 미국의 전자상거래 총 매출은 2020년 8,116억 달러에서 2021년 9,599억 달러로 18.3% 증가했습니다.
미국 상무부의 데이터를 Digital Commerce 360이 분석한 바에 따르면, 팬데믹 첫 해의 45%-50% 증가에 이어 2022년 2분기 미국 전자상거래 지출은 4분기 연속 1자리대 성장을 기록했습니다. 그러나 2021년 초부터 처음으로 온라인 판매의 전년 대비 증가율이 실제 매장에서도 이를 상회했습니다.
상무부 수치에 따르면 2분기 디지털 매출은 2,521억 4,000만 달러에 이르렀고, 전년 동기의 2,348억 9,000만 달러에서 7.3% 증가했습니다. 이는 2021년 2분기 미국의 전자상거래 성장률 15.4%의 절반 이하이며, 2020년 2분기 잠금 및 매장 폐쇄 중 발생한 53.4% 증가보다 훨씬 적습니다.
온라인 고객은 주문 정확도, 당일 또는 당일 배송, 무료 반품을 기대합니다. 전자상거래 회사는 주문 배송 시간과 운영 비용을 줄이는 방법을 모색하고 있습니다. 전자상거래 산업은 투명성, 합리적인 가격, 편의성, 배송 속도, 마찰 없는 반품을 강력히 요구하고 있습니다. 이러한 요구에 부응하기 위해서는 물류 업무를 디지털화하고 자재관리 시스템, 창고 관리 시스템, 배송 관리 시스템을 자동화함으로써 새로운 비즈니스 모델과 솔루션을 창출하는 것이 필수적입니다. 이를 통해 선불 서비스는 특히 라스트 원 마일 배송 및 간단한 반품 절차 측면에서보다 빠르고 다양해졌습니다.
해상화물 분야에서는 혁신이 요구되고 있습니다. 이 시장은 물류 기술 기업에 의해 채워지기 시작했습니다. Uber와 아마존이 주문에 응하는 것만큼 신속하게 물건을 전달할 것을 세계가 요구하고 있기 때문에 전자상거래 기업이 3PL로 이행하고, 3PL이 전자상거래 기업으로 이행할 것으로 예상됩니다.
제품이 미국으로 수입되면 소매업체와 브랜드가 추적을 중지합니다. 아마존 효과와 그것이 생성하는 총 사이클 타임을 중시하는 창고의 풀스루에 의해 더 많은 판매자가 원산항에서 출하와 동시에 재고 주문을 받아들입니다. 이것은 해상 컨테이너를 현대적이고 미래의 창고에 해당하는 것으로 바꾸어 소비자와 공급망 전문가의 해상화물에 대한 의식을 높입니다.
대부분의 분야에서 디지털 변혁이 진행되고 있지만, 화물 운송도 예외는 아닙니다. 디지털 화물 운송업체는 화물 운송 계획 및 관리에 기술을 활용합니다. Freightos Baltic Index에 따르면 중국에서 미국 서해안으로 40피트 컨테이너의 운송 가격은 현재 상자 당 약 5,400달러로 2022년 1월부터 60% 하락하고 있습니다.
현재 아시아에서 유럽으로의 컨테이너 운송 비용은 9,000달러로 2022년 초에 비해 약 42% 감소하고 있습니다. 양항로 모두 2021년 9월 피크 시에는 2만 달러를 넘어 유행 전의 값을 웃돌았습니다.
2022년 월마트를 비롯한 선도적인 소매업체는 출하 지연과 결국 실현되지 못한 수요를 예상하여 평소보다 빨리 상품 수입을 서두르게 된 결과 과잉재고를 안게 되었습니다.
미국의 디지털 화물 운송 시장은 경쟁이 격렬하게 단편화되고 있으며 많은 기업이 존재합니다. 주요 기업으로는 Flexport, Uber Freight, DHL Group, Agility Logistics Pvt. Ltd, Kuehne Nagel International 등이 있습니다.
디지털 화물 운송업체(DFF)는 디지털 플랫폼을 활용하여 마켓플레이스 및 커넥티비티 프로바이더보다 광범위한 물류 서비스를 제공합니다. DFF는 한 지점에서 다른 지점으로 상품을 운송하는 원활한 사용자 경험을 중심으로 단일 사용자 인터페이스로 한 플랫폼에 정보를 집계하면서 핵심 가치 제안을 구축하고 있습니다.
The United States Digital Freight Forwarding Market size is estimated at USD 8.39 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.41 billion by 2030, at a CAGR of 21.72% during the forecast period (2025-2030).

In the first half of 2021, US retail e-commerce sales amounted to almost USD 438 billion. Sales revenue from April to June of 2021 exceeded USD 222 billion, up from USD 215 billion in the first quarter. Overall, retail e-commerce sales outdid the quarterly sales records registered in 2020. According to data from the US Department of Commerce, e-commerce sales have increased gradually for more than ten years, with a notable rise in the last two years. Total US e-commerce sales increased by 18.3% from USD 811.6 billion in 2020 to USD 959.9 billion in 2021.
According to a Digital Commerce 360 analysis of the US Department of Commerce data, following the 45%-50% increases during the first year of the pandemic, US e-commerce spending in Q2 2022 recorded its fourth consecutive quarter of single-digit growth. But for the first time since early 2021, the year-over-year increase in online sales also topped that of physical locations.
According to figures from the Commerce Department, digital revenue reached USD 252.14 billion in the second quarter, an increase of 7.3% from USD 234.89 billion for the same period in the previous year. This was less than half of the 15.4% US e-commerce growth in Q2 2021 and far less than the 53.4% increase that occurred amid lockdowns and store closings in Q2 2020.
Online customers expect order accuracy, same-day or same-hour delivery, and free returns. E-commerce companies are exploring ways to reduce order delivery times and operational costs. The e-commerce industry drives the demand for transparency, affordability, convenience, speed in delivery, and compelling frictionless returns. To cater to this need, it is essential to create new business models and solutions by digitalizing logistics operations and automating material handling systems, warehouse management systems, and distribution management systems. This has made fulfilment services speedier and more diverse, especially in terms of last-mile delivery alternatives and simple return procedures.
Innovation in the area of ocean freight is required. The market is starting to be filled by logistics technology companies. It is anticipated that e-commerce firms will transition to being 3PLs, and 3PLs will transition to become e-commerce companies, as the world wants things to be delivered as rapidly as Uber and Amazon can fulfill orders.
Once a product is imported into the United States, retailers and brands stop tracking it. More sellers accept inventory orders as soon as it ships at the port of origin, thanks to the Amazon effect and the warehouse pull-through it generates, which emphasizes total cycle times. This transforms ocean containers into the modern and future-day equivalent of warehouses, increasing consumer and supply chain experts' awareness of maritime freight.'
The majority of sectors are undergoing digital transformations, and freight forwarding is no exception. Technology is used by digital freight forwarders to plan and manage cargo transit. According to Freightos Baltic Index, the price to transport a 40-foot container from China to the US West Coast is currently around $5,400 per box, down 60% from January 2022.
Currently, the cost of shipping a container to Europe from Asia is $9,000, which is roughly 42% less than what was seen in early 2022. The rate for both routes peaked in September 2021 at more than $20,000, above pre-pandemic values.
Walmart and other large retailers in 2022 ended up with excess inventory as a result of almost rushing to import their products earlier than normal in anticipation of shipping delays and demand that ultimately did not materialize.
The US digital freight forwarding market is competitive and fragmented, with many players. Some major players are Flexport, Uber Freight, DHL Group, and Agility Logistics Pvt. Ltd, Kuehne + Nagel International, and many more.
Digital freight forwarders (DFFs) use a digital platform to offer a broader range of logistics services than marketplaces and connectivity providers. DFFs build their core value proposition around a seamless user experience of shipping goods from one point to another while aggregating information on one platform with a single user interface.