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반려동물 곤충기피제 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)Pet Insect Repellants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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반려동물 곤충기피제 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4.4%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

장기적으로, 빈혈, 병행성 질환, 진드기 마비, 진드기 및 벼룩에 의해 야기되는 가려움증과 같은 질병 위협 증가는 주로 예측 기간 동안 반려동물 곤충기피제에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
곤충 중에서도 벼룩과 진드기는 반려동물에게 피해를주는 주요 유형입니다. 이들은 2021년에 63.8%의 대부분의 점유율을 차지합니다. 이것은 벼룩과 진드기의 기피제가 점유율의 대부분을 차지하고 있음을 의미하며, 향후 몇 년동안이 경향이 더욱 강해질 것으로 예상됩니다.
다양한 선진국과 신흥국에서 반려동물의 주인 수 증가, 매개체 매개 질환 증가, 선진국의 반려동물 건강 지출 증가가 시장 성장을 가속하는 요인인 반면, 엄격한 규제와 화학물질의 독성이 시장 성장을 방해하고 있습니다.
북미가 시장을 독점하고 있습니다. 반려동물 곤충기피제 수요가 증가하고 있는 이유는 북미에서 반려동물의 인간화가 진행되고 있기 때문입니다. 반려동물 곤충기피제는 1인당 동물 건강 관리 지출 증가로 인해 많은 혜택을 받고 있습니다. 예를 들어, 미국 반려동물 용품 협회(APPA)에 따르면, 미국 개 주인은 지난 12 개월 동안 개 당 평균 1,880 달러를 지출했으며, 여기에는 반려동물 먹이, 간식, 장난감, 비타민, 그루밍, 수의사 통원, 개 산책, 개집 서비스 등이 포함됩니다. 반려동물 주인들 사이에서 반려동물 건강의 중요성에 대한 인식이 높아지고 있으며, 이는 향후 수년간 시장 성장을 가속할 것입니다.
반려동물 곤충기피제는 1인당 동물 건강 관리 지출 증가로 인해 많은 혜택을 받고 있습니다. 예를 들어, 미국 반려동물 용품 협회(APPA)에 따르면, 미국의 개 주인은 지난 12개월 동안 개 당 평균 1,880달러를 지출했으며, 이는 반려동물 식품, 간식, 장난감, 비타민제, 그루밍, 수의사 방문, 개 산책, 개집 서비스 등을 포함합니다. 고양이 주인은 같은 기간에 고양이 한 마리당 평균 902 달러를 지출합니다. 그 중에서도 수의사 진료비는 반려동물을 키우는 예산 중 가장 비쌉니다.
게다가 지난 10년 동안 미국 반려동물 지출은 두 배 이상으로 증가하고 있습니다. 예를 들어 2010년 반려동물에 소비된 총액은 약 455억 3,000만 달러였습니다. 그 후 10년 동안 이 지출은 연간 1,036억 달러로 급증했습니다. 2017년부터 2018년까지 연간 가장 증가한 지출액은 695억 1,000만 달러에서 905억 달러로 단번에 뛰어 올라 30% 증가했습니다.
마찬가지로 캐나다에서는 온타리오 수의사회(OVMA)에 따르면 강아지를 돌보는 연간 비용은 3,242달러였습니다. 미국 질병 예방관리센터에 따르면 2004년부터 2016년까지 13년간 감염된 진드기에 물린 것으로 감염되는 새로운 세균이 미국 내에서만 7가지 유형이 발견되었습니다. 이 세균은 개와 나란히 사람에게도 감염되어 사람 짐승 공통 감염을 일으킬 수 있습니다. 반려동물의 다양한 질병 유행이 증가함에 따라 질병을 예방하기위한 영상 진단 절차 및 보충제에 대한 수요가 전국적으로 증가하고 있습니다.
북미는 반려동물 곤충기피제의 주요 시장이며, 2021년에는 시장 전체의 약 43.5%의 점유율을 차지했습니다. 미국은 전 세계 반려동물 인구에서 1위입니다. 2021-2022년 APPA 전국 반려동물 사육자 조사에 따르면 미국 가구의 70%가 일부 반려동물을 사육하고 있으며 2019-2020년 조사의 67%에서 증가하고 있습니다. 사실, 전체 응답자의 14%가 유행하는 동안 새로운 반려동물을 얻었습니다. 또한 이 나라에서는 지난 1년간 반려동물 지출이 증가하고 있으며 반려동물 소유자의 35%가 이 나라 시장을 견인할 것으로 예상되는 방충제를 포함하여 식품, 웰빙 관련 제품 및 기타 반려동물 관리 용품 등 반려동물 용품에 대한 지출을 늘리고 있습니다.
예를 들어, 2020년에는 애리조나주에서 벌 무리가 3마리의 개를 덮쳐 사망시키는 사건이 발생하는 등, 이 나라에서는 반려동물을 덮치는 곤충의 피해가 잇따르고 있기 때문에 반려동물을 보호하고 건강을 확보하기 위한 곤충기피제 수요가 높아질 것으로 보입니다.
또한 캐나다에서는 벌레 물림 방지 제품이 많이 시장에 나와 있습니다. 안전과 효능이 정부에 의해 승인된 것만이 국내에서 사용이 허용됩니다. 캐나다에서는 서쪽 나일 바이러스와 라임병이 반려동물의 건강 문제가 되고 있습니다. 캐나다에서는 약용 방충제가 보급되어 있습니다. 예를 들어, 앨버타주 캘거리에 본사를 둔 제조업체 Xerion Dispensary가 제조하는 동종 요법 제제 Mozi-Q는 반려동물의 일상적인 고민을 안전하고 자연스럽게 해결하는 캐나다산 기피제를 시장에 내보냈습니다. 이와 같이 반려동물 사육 증가와 반려동물 사이의 곤충 전염병의 만연이 예측 기간 동안 반려동물 곤충기피제 수요를 견인할 것으로 예측되고 있습니다.
세계 반려동물 곤충기피제 시장은 수많은 기업에 의해 매우 세분화되고 있습니다. Zoetis Inc., Elanco Animal Health, Hartz Mountain Corporation, Boehringer Ingelheim, PetIQ LLC, Central Garden & Pet Company, Merck and Co. Inc., Viebac Group은 시장의 주요 기업입니다. 이러한 시장의 주요 기업들은 제품 포트폴리오를 늘리고 시장의 다른 지역이나 세계 선수를 인수함으로써 시장에서의 지위를 유지하기 위해 사업을 확대하고 있습니다.
The Pet Insect Repellants Market is expected to register a CAGR of 4.4% during the forecast period.

In the long run, the rising threat of diseases such as anemia, lame disease, tick paralysis, and itching caused by ticks and fleas majorly is anticipated to increase the demand for pet insect repellent products during the forecast period.
Among all the insects, fleas and ticks are the major types of insects that cause damage to the pet. These account for the majority share of 63.8% together in 2021. This states that the repellents of fleas and ticks contribute to most of the share, and this is further anticipated to drive during the coming years.
An increase in the number of pet owners in various developed and developing countries, an increase in vector-borne diseases, and an increase in pet health expenditure in the developed countries are the factors that drive the market growth, while stringent regulations and toxicity in the chemicals hamper the growth of the market.
North America dominates the market. The increasing demand for the pet repellents market can be attributed to the enhanced pet humanization in North America. The pet insect repellents market is benefiting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, according to the American Pet Product Association (APPA), Dog owners in the United States spent an average of USD 1,880 per canine in the prior 12 months, which includes pet food, treats, toys, vitamins, grooming, visits to the vet, and dog-walking/kennel services. The rising awareness among pet owners about the importance of pet health, and this, in turn, will drive market growth in the coming years.
The pet insect repellents market is benefiting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, according to the American Pet Product Association (APPA), Dog owners in the United States spent an average of USD 1,880 per canine in the prior 12 months, which includes pet food, treats, toys, vitamins, grooming, visits to the vet, and dog-walking/kennel services. Cat owners, during the same time frame, spent an average of US 902 per feline. Among all, Vet bills are typically the costliest segment of the budget to own a pet, and lack of access can be prohibitive to pet ownership for many people.
Furthermore, in the past ten years, American pet spending has more than doubled. For instance, in 2010, the total money spent on pets was roughly USD 45.53 billion. Within the next decade, this spending has mushroomed to USD 103.6 billion annually. The biggest annual increase was between 2017 and 2018, when spending quickly jumped from USD 69.51 billion to USD 90.5 billion, a growth of 30%.
Similarly, in Canada, according to Ontario Veterinary Medical Association (OVMA), the annual cost of caring for a puppy was CAD 3,242. According to the Centers for Disease Control and Prevention, during the 13 years, from 2004 to 2016, seven new germs spreading through the bite of an infected tick were discovered in the United States alone. These germs can also infect people, alongside dogs, and cause zoonotic diseases. As the prevalence of various diseases in companion animals is increasing, the demand for diagnostic imaging procedures and supplements to prevent diseases is rising across the country.
North America is the major market for pet insect repellants occupying about 43.5% share of the total market in 2021. The United States stands first in the overall pet population globally. According to the 2021-2022 APPA National Pet Owners Survey, 70% of US households own some pet, an increase from 67% in the 2019-2020 survey. In fact, 14% of total respondents obtained a new pet during the pandemic. Moreover, pet spending increased during the past year in the country, with 35% of pet owners spending more on their pet/pet supplies, including food, wellness-related products, and other pet care items, including insect repellants which are anticipated to drive the market in the country.
The insect attack incidences on pets in the country, for instance, in 2020, an aggressive swarm of bees fatally attacked three dogs in Arizona, will lead to an increase in demand for insect repellants to protect and ensure the well-being of the pets.
Further, in Canada, many products on the market claim to protect against insect bites. Only those that have been government-approved for their safety and effectiveness are allowed for use in the country. In Canada, the West Nile virus and Lyme disease are health concerns for pets. Medically formulated insect repellents are widespread in the country. For instance, Mozi-Q, a homeopathic formulation made by Xerion Dispensary, a manufacturing company based in Calgary, Alberta, has brought insect repellent made in Canada to the market that provides safe and natural solutions to everyday concerns in pets. Thus, increasing pet ownership and the spread of insect-transmitted diseases among pets are anticipated to drive the demand for pet insect repellants in t during the forecast period.
The global pet insect repellent market is highly fragmented with alarge number of players. Zoetis Inc., Elanco Animal Health, the Hartz Mountain Corporation, Boehringer Ingelheim, PetIQ LLC, Central Garden & Pet Company, Merck and Co. Inc., and the Viebac Group are the key players in the market. These major players in the market are increasing their product portfolio and expanding their business to maintain their position in the market by acquiring the other regional or global players in the market.