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세계의 바이러스 검사 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Virology Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 바이러스 검사 시장 규모는 2025년에 132억 5,000만 달러, 2030년에는 144억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 1.77%를 버일 것으로 예상됩니다.

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COVID-19 중 바이러스 검사 시장은 사람들 사이에 COVID-19의 사례가 증가하고 있으며 세계에 새로운 COVID-19 바이러스 균주가 출현하고 있기 때문에 성장이 예상되고 있습니다. COVID-19의 영향은 크고, 여러 기업이 이 바이러스의 검사를 개시하고, SARS-CoV-2 바이러스 감염 환자의 진단이나 사람들의 스크리닝의 필요성이 생겼기 때문에 바이러스 검사 시장에 유리한 기회가 태어났습니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 2022년 COVID-19의 신규 환자 수는 전 세계적으로 5% 증가했습니다. 시장 관계자는 이 기회에 제품 라인을 확대하고 진단 검사 및 키트를 제공함으로써 큰 시장 점유율을 획득했습니다. 2022년 2월에 발표된 "임상 바이러스학 연구소에서 100만 건의 COVID-19 검사 및 카운트"라는 제목의 기사에 따르면 스탠포드 대학 의과는 2022년 2월에 100만 건의 COVID-19 PCR 검사를 처리했습니다. 미확인되고 빠르게 진행되고 있는 세계 건강 위기를 봉쇄하기 위해 스탠포드 대학은 미국에서 최초로 코로나 바이러스 PCR 검사의 긴급 사용 허가를 식품 의약국에서 취득한 학술 의료 센터 중 하나입니다. 게다가 제품 공급과 생산량을 극대화하기 위해 다양한 공공기관과 민간단체가 실시하는 노력이 증가하고 있어 시장의 성장을 더욱 추진하고 있습니다. 예를 들어 2021년 9월 미국 정부는 조바이든 대통령의 백신접종 또는 검사계획의 일환으로 요양원 및 기타 고위험군을 위한 신속 COVID-19 검사 키트를 구매하기 위해 셀트리온헬스케어(대한민국)에 6억 2,600만 달러, 애보트 래버러토리스(미국)에 5억 5,440만 달러를 지출하는 계약을 체결했습니다. 업계 관계자와 정부기관과의 이러한 협력관계는 세계 제조업체들에게 큰 이익을 가져오고 시장 성장을 가속시킬 것으로 예상됩니다. 이러한 사례는 유행기간 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 가능성이 높습니다.

또한 바이러스성 질환의 유행 증가, 새로운 병원체의 출현, 제품 승인 수의 급증은 향후 몇 년간의 주요 촉진요인이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어 세계보건기구(WHO)에 따르면 2021년에는 세계 인구의 60%가 감염으로 고통받고 있다고 합니다. 인간 면역결핍 바이러스(HIV), 인플루엔자, 에볼라 출혈열, 디카바이러스 및 기타 성 감염과 같은 바이러스성 질환의 이환율이 증가함에 따라 감염증의 효과적인 진단을 위한 바이러스 검사에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 유행이 시작된 2021년에는 7,930만명이 인간 면역 결핍 바이러스(HIV)에 감염되었고, 3,630만명이 HIV에서 사망하고 있습니다. 마찬가지로 2022년 1월에 FAO(유엔 식량농업기관)가 발표한 보고서에 따르면 새 인플루엔자 바이러스의 새로운 감염자가 중국에서 13명, 영국에서 5명 발생했습니다.

게다가 세계보건기구(WHO)가 2021년에 발표한 보고에 따르면 에볼라 출혈열의 감염자는 세계에서 3,481명이었습니다. 또한 이 기관은 유행 이전에도 매일 100만 명 이상의 성감염(STI)이 감염되고 있으며, 매년 35만 명 이상의 아기가 STI와 관련됐으며, 20만 명의 사산과 신생아 사망을 포함한 심각한 결과가 발생하고 있다고 밝혔습니다.

따라서 이러한 질병의 유병률 증가와 새로운 바이러스 감염의 출현은 바이러스 검사 키트 및 검사 장비에 대한 수요를 촉진하고 나아가 바이러스 검사 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 반면에 제품 승인에 대한 엄격한 규정은 예측 기간 동안 시장 성장을 방해할 가능성이 높습니다.

바이러스 검사 시장 동향

바이러스 검사 시장에서 PCR 기반 기술 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 전망

진단 기술별로는 PCR 기반의 분자진단법 부문이 분석 기간 동안 큰 시장 점유율을 획득할 것으로 보입니다. 이러한 PCR 방법은 바이러스를 포함한 병원체의 검출에 가장 널리 사용됩니다. 또한 PCR 방법은 임상 진단 연구에 필수적이며, 임상 진단 오류율을 극복하기 위해 수년간 진단 바이러스 검사를 변화 시켰습니다. 진단 시간이 단축되고 결과의 특이성과 정확성이 향상되어 이 부문의 성장을 견인하고 있습니다.

또한 COVID-19 팬데믹은 이 부문의 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 당국은 지정된 바이러스 배양 검사를 권장하지 않으므로 거의 모든 진단 검사는 COVID-19의 증상을 가진 집단을 검사하기 위해 RT-PCR을 사용합니다. 마찬가지로 대부분의 제약 기업과 생명 공학 기업들은 COVID-19 치료를 위한 새로운 분자와 리드를 파악하기 위한 R&D 활동에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 5월, Cipla Limited는 Ubio Biotechnology Systems Pvt.Ltd.와 제휴하여 인도에서 COVID-19의 중합효소 연쇄반응(COVID-19 RT-PCR) 검사인 "ViraGen"을 출시했습니다. 유사하게, 2022년 6월, 미국에 본사를 둔 신흥 기업인 Anitoa는 원숭이두창 바이러스 검출을 위한 휴대용 PCR 분자 분석을 개발했습니다. 이 분석법에서는 추출 불필요한 멀티플렉스 시약을 사용하여 피부 병변 샘플에서 오르토폭스 바이러스와 원숭이두창 바이러스의 유전자 표적을 확인합니다.

따라서 위에서 설명한 요인은 분석 기간 동안이 분야의 성장에 기여할 것으로 보입니다.

북미가 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상되며 예측기간 동안도 마찬가지

이 지역 시장은 선진적인 진단 및 검사법의 급속한 도입, 헬스케어에의 지출 증가, 유리한 정부 정책의 존재, 선진적인 임상 검사 기관이나 제조 기업의 존재 등에 의해 오랜 세월에 걸쳐 강력한 성장을 이루고 있습니다. 또한 미국의 공공기관과 민간기업에 의한 R&D 활동의 활성화도 시장의 성장에 기여하는 주요 요인이 되고 있습니다. 예를 들어, 2021년 12월, 신속 진단 검사 솔루션, 세포 기반 바이러스 분석 및 분자진단 시스템을 제공하는 Quidel Corporation은 COVID-19 돌연변이를 평가하고 항원 검사가 Omicron과 같은 COVID-19 변이체를 계속 검출하는지 확인하기 위한 Quidel의 지속적인 노력을 발표했습니다.

또한 미국에서 다양한 바이러스 감염의 급증은 바이러스 검사 시장의 성장 요인이되었습니다. 예를 들어, 2022년 5월 Weekly United States Influenza surveillance report에 따르면 전체 누적 입원률은 인구 100,000명당 15.5명이고 전체 주간 입원률은 인구 10만명당 0.6명이었습니다. 마찬가지로 HIV.gov가 2021년 6월에 발표한 통계에 따르면 미국에서는 약 120만 명이 HIV(인간 면역결핍 바이러스)에 감염되었다고 합니다. 이는 이 나라에서 HIV 이환율이 높다는 것을 시사하고 있으며, 이는 진단 및 검사 수요를 끌어올려 최종적으로 조사된 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 마찬가지로 CDC는 2022년 5월 미국과 종속지역에서 2020년 30,635명이 HIV 진단을 받았다고 보고했습니다.

이러한 요인은 예측 기간 동안이 지역 전체의 바이러스 검사 시장을 활성화할 가능성이 높습니다.

바이러스 검사 업계 개요

바이러스 검사 시장은 세분화되어 있으며 여러 대형 기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 현재 소수의 대기업이 시장을 독점하고 있습니다. 현재 시장에 진입하고 있는 기업으로는 F. Hoffmann-La Roche AG, Bio-Rad Laboratories Inc., Hologic Inc., Abbott Laboratories, Fujirebio Diagnostics Inc., Thermo Fisher Scientific Inc., Cepheid, bioMerieux SA, Qiagen, Diasorin, Siemens

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 세계의 바이러스성 질환의 급증
    • 제품 승인 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 제품 개발 및 승인에 관한 엄격한 규제
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 분석기기
    • 분석 키트 및 소모품
  • 진단 기술별
    • 분자진단법
      • PCR 베이스법
      • NGS 기반법
    • 면역 측정법
    • 질량 분석법
    • 기타
  • 최종 사용자별
    • 병원 및 클리닉
    • 진단 실험실
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Bio-Rad Laboratories Inc
    • Hologic Inc.
    • Abbot Healthcare
    • Fujirebio Diagnostics Inc.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
    • Cepheid
    • bioMerieux SA
    • Qiagen
    • Diasorin
    • Siemens Healthineers
    • Trinity Biotech
    • Vircell

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

SHW 25.04.09

The Global Virology Testing Market size is estimated at USD 13.25 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.47 billion by 2030, at a CAGR of 1.77% during the forecast period (2025-2030).

Global Virology Testing - Market - IMG1

Amidst COVID-19, the virology testing market is expected to grow owing to the rising cases of COVID-19 among people and the advent of newer COVID-19 viral strains across the globe. The impact of COVID-19 was significant as several companies launched their tests for the virus, and there was a need for the diagnosis of SARS-CoV-2 virus-infected patients and screening of people, which created lucrative opportunities for the virology testing market. According to the World Health Organization (WHO), in 2022, the number of new COVID-19 cases increased by 5% across the globe. The market players took this opportunity to expand their product lines and gain a significant market share by providing diagnostic tests and kits. As per an article titled "At clinical virology lab, 1 million COVID-19 tests and counting" published in February 2022, Stanford Medicine processed its 1 millionth COVID-19 PCR test in February 2022. To contain an unidentified, rapidly developing global health crisis, Stanford Medicine was one of the first academic medical centers in the United States to receive emergency use authorization from the Food and Drug Administration for its coronavirus PCR test. Moreover, increasing initiatives undertaken by various public and private organizations to maximize product supply and output will further drive the market's growth. For instance, in September 2021, the United States government signed an agreement to spend USD 626 million on Celltrion Healthcare (South Korea) and USD 554.4 million on Abbott Laboratories (United States) to purchase rapid COVID-19 tests for nursing homes and other high-risk populations as part of President Joe Biden's vaccinate or test plan. Such collaborations between industry players and government bodies are anticipated to greatly benefit manufacturers across the globe, thereby accelerating market growth. Such instances are likely to have a positive impact on the market's growth over the pandemic phase.

Furthermore, the increasing prevalence of viral diseases, the emergence of new pathogens, and a surge in the number of product approvals are expected to be the major driving factors over the coming years. For instance, according to the World Health Organization (WHO), in 2021, 60% of the global population was suffering from infectious diseases. The rising incidence of viral diseases such as human immunodeficiency virus (HIV), influenza, Ebola, Zika virus, and other sexually transmitted diseases has led to an increasing demand for virology testing for an effective diagnosis of the infections. According to the World Health Organization (WHO), in 2021, since the beginning of the epidemic, 79.3 million people have been infected with the human immunodeficiency virus (HIV) and 36.3 million people have died of HIV. Similarly, the report published by the Food and Agriculture Organization (FAO) in January 2022 stated that 13 new cases of the avian influenza virus occurred in China while 5 cases occurred in the United Kingdom.

Additionally, the World Health Organization (WHO) in 2021 reported that 3,481 cases of Ebola were present in the world. The organization further stated that more than 1 million sexually transmitted infections (STIs) were still being acquired every day prior to the pandemic, and every year, more than 350,000 babies were born with severe outcomes, including 200,000 stillbirths and new-born deaths linked to STIs.

Therefore, the increasing prevalence of such diseases and the emergence of new viral infections are anticipated to drive the demand for virology testing kits and instruments, in turn, bolstering the growth of the virology testing market. On the other hand, stringent regulations regarding product approvals are likely to hamper the market's growth over the forecast period.

Virology Testing Market Trends

The PCR-based Method Segment is Expected to Hold a Significant Market Share in the Virology Testing Market Market

By diagnostic technique, the PCR-based molecular diagnostic methods segment is likely to garner a significant market share over the analysis period. These PCR methods are the most widely used for detecting pathogens, including viruses. Moreover, PCR has become an integral part of clinical and diagnostic research and has transformed diagnostic viral testing over the years, in order to overcome the clinical diagnosis error rate. It reduces diagnosis time and has improved the specificity and accuracy of the result, thus driving the segment's growth.

In addition, the COVID-19 pandemic has had a significant impact on the segment's growth. As the authorities have not recommended the specified viral culture tests, almost all the diagnostic tests use RT-PCR to test the population who have symptoms of COVID-19. Likewise, most pharmaceutical and biotechnological companies are focusing on research and development activities to identify new molecules or leads for the treatment of COVID-19. For instance, in May 2021, Cipla Limited launched "ViraGen", a polymerase chain reaction (COVID-19 RT-PCR) test for COVID-19 in India in partnership with Ubio Biotechnology Systems Pvt. Ltd. Similarly, in June 2022, a portable PCR molecular assay for monkeypox virus detection was developed by Anitoa, a United States-based start-up company. An extraction-free multiplex reagent is used in the assay to check the gene targets of the orthopoxvirus and monkeypox viruses in samples of skin lesions.

Thus, these aforementioned factors are likely to contribute to the growth of the segment over the analysis period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

Growth in the regional market has been strong over the years owing to the rapid adoption of advanced diagnostic and testing methods, higher spending on healthcare, the presence of favorable government policies, and the presence of advanced clinical laboratories and manufacturing companies. The increasing R&D activities from the public and private organizations in the United States are also a major factor contributing to the growth of the market. For instance, in December 2021, Quidel Corporation a provider of rapid diagnostic testing solutions, cellular-based virology assays, and molecular diagnostic systems, stated that Quidel's ongoing efforts to evaluate COVID-19 mutations and confirm that its antigen tests continue to detect COVID-19 variants such as Omicron.

Moreover, the surge in various viral infections in the United States is a growth attributing factor to the virology testing market. For instance, as per the Weekly United States Influenza surveillance report in May 2022, the overall cumulative hospitalization rate was 15.5 per 100,000 population, and the overall weekly hospitalization rate was 0.6 per 100,000 population. Likewise, according to Statistics published by HIV.gov in June 2021, approximately 1.2 million people in the United States have HIV (Human Immunodeficiency Virus). This suggests that HIV incidences are high in the country, which is anticipated to boost the demand for diagnosis and testing, ultimately driving the studied market growth. Similarly, the CDC reported in May 2022 that 30,635 people in the United States and dependent territories acquired an HIV diagnosis in 2020.

Such factors are likely to boost the virology testing market across the region during the forecast period.

Virology Testing Industry Overview

The virology testing market is fragmented in nature and consists of several major players. In terms of market share, a few of the major players are currently dominating the market. Some of the companies which are currently operating in the market are F. Hoffmann-La Roche AG, Bio-Rad Laboratories Inc., Hologic Inc., Abbott Laboratories, Fujirebio Diagnostics Inc., Thermo Fisher Scientific Inc., Cepheid, bioMerieux SA, Qiagen, Diasorin, Siemens Healthineers, Trinity Biotech, Vircell, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Surge in the Prevalence of Viral Diseases Worldwide
    • 4.2.2 Increasing Product Approvals
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulations Regarding Product Development and Approvals
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Instruments
    • 5.1.2 Assay Kits and Consumables
  • 5.2 By Diagnostic Technique
    • 5.2.1 Molecular Diagnostics Method
      • 5.2.1.1 PCR-based methods
      • 5.2.1.2 NGS-based methods
    • 5.2.2 Immunoassay-based Method
    • 5.2.3 Mass Spectroscopy-based Method
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals and Clinics
    • 5.3.2 Diagnostic Laboratories
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.2 Bio-Rad Laboratories Inc
    • 6.1.3 Hologic Inc.
    • 6.1.4 Abbot Healthcare
    • 6.1.5 Fujirebio Diagnostics Inc.
    • 6.1.6 Thermo Fisher Scientific Inc.
    • 6.1.7 Cepheid
    • 6.1.8 bioMerieux SA
    • 6.1.9 Qiagen
    • 6.1.10 Diasorin
    • 6.1.11 Siemens Healthineers
    • 6.1.12 Trinity Biotech
    • 6.1.13 Vircell

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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