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시장보고서
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버스용 팬터그래프 충전기 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Bus Pantograph Charger - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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버스용 팬터그래프 충전기 시장 규모는 2025년에 34억 7,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 104억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 24.65%를 나타낼 전망입니다.

코로나19로 인해 2020년 상반기 버스용 팬터그래프 충전기 시장은 봉쇄와 제한 조치로 인해 운송 및 기타 관련 부문의 수요가 감소하면서 심각한 영향을 받았습니다. 또한 전기 버스 프로젝트의 지연과 공급망 중단으로 시장 상황이 더욱 악화되었습니다. 그러나 대부분의 자동차 제조업체와 전기차 충전 공급업체는 제한적인 생산과 필요한 조치를 통해 팬터그래프 충전기 생산을 재개했습니다.
중기적으로 팬터그래프 충전기에 대한 수요는 전 세계 주요 국가에서 대중 교통뿐만 아니라 학교 어린이 통학용으로 전기 버스의 채택이 증가함에 따라 증가 할 것으로 예상됩니다.
한, 주요 업체들의 투자와 충전 솔루션 제공업체와 버스 제조업체 간의 전략적 협업이 증가하면서 시장에서 활동하는 업체에게 새로운 기회가 제공될 것으로 예상됩니다.
북미 지역은 이 지역의 주요 국가에서 전기 버스 도입이 증가함에 따라 예측 기간 동안 상당한 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 또한 중국과 인도는 정부, 대중교통 기관, 기타 친환경 차량 지원 커뮤니티 및 단체의 강력한 장려로 인해 아시이평양 지역의 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.
디젤 버스는 오늘날 전 세계적으로 널리 사용되고 있습니다. 게다가 이러한 버스는 대부분 인구 밀도가 높은 도시에서 사용되며, 다른 오염 물질로 인해 대기 질이 이미 악화되어 있습니다.
미국 EPA와 NHTSA는 2021년부터 2026년까지 SAFE(Safer Affordable Fuel-Efficient Vehicles) 규칙을 시행하는 것을 제안했습니다. 이 규칙은 승용차 및 상용차에 대한 기업 평균 연비 및 온실가스 배출 기준을 설정할 수 있습니다. OEM은 무공해 차량(ZEV) 프로그램에 따라 일정 수의 청정 무공해 차량(전기, 하이브리드, 연료전지 구동 상용차 및 승용차)을 판매해야 합니다.
인도 정부는 2030년까지 전체 차량 판매량의 30%를 전기화할 계획입니다. 이 전략의 일환으로 인도 정부는 2022년까지 하이브리드 및 전기자동차의 빠른 채택 및 제조(FAME) 프로그램의 2단계에 14억 달러를 투자한다고 발표했습니다. 이 단계에서는 7,090대의 전기 버스에 보조금을 지급하여 인도의 대중교통 및 공유 교통을 전기화하는 데 중점을 둡니다.
또한 대중교통은 대기 질을 개선함으로써 밀집된 도시 지역에서 개인 차량으로 여러 번 이동할 필요성을 줄여 도시의 지속 가능성에 기여합니다.
북미는 예측 기간 동안 시장 성장에 핵심적인 역할을 할 것으로 예상됩니다. 또한 미국은 여러 정부 노력과 전국적으로 전기 스쿨버스의 인기가 높아짐에 따라이 지역의 성장에 주요 기여자 중 하나가 될 것입니다.
또한, 전기 모빌리티로의 전환이 증가함에 따라 캐나다 정부는 전국적으로 탄소 배출 제로 운송 산업을 구축하기 위해 노력하고 있습니다.
북미 지역의 이러한 활발한 성장으로 인해 여러 주요 업체 및 전기 버스 인프라 프로젝트 참여자들이 팬터그래프를 채택하고 있으며, 이에 따라 예측 기간 동안 버스 팬터그래프 충전기에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
따라서 위에서 언급 한 개발 및 사례를 기반으로 북미 지역은 예측 기간 동안 다른 지역에 비해 가장 빠른 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
버스용 팬터그래프 충전기 시장의 주요 기업은 ABB Ltd., Wabtec Corporation, Schunk Transit Systems GmBH, BYD 등이 있습니다. 버스용 팬터그래프 충전기 시장은 적당히 통합되어 있으며, 일부 세계적 및 지역적인 기업이 차지하고 있습니다.
위에서 언급한 전기 버스의 발전은 전기 버스용 충전소에 대한 요구 사항을 더욱 높일 수 있습니다.
The Bus Pantograph Charger Market size is estimated at USD 3.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.43 billion by 2030, at a CAGR of 24.65% during the forecast period (2025-2030).

COVID-19 has severely affected the bus pantograph charger market for the first half of the year 2020, as lockdowns and restrictions resulted in reduced demand from transportation and other associated sectors. Furthermore, delays in electric bus projects and supply chain disruptions worsened the situation in the market. However, the majority of the automakers and EV charging providers resumed pantograph charger production with limited production and necessary measures. The sales of electric buses witnessed significant growth since the latter half of the year 2020 and are likely to continue during the forecast period. This is anticipated to drive the market in focus during the forecast period.
Over the medium term, the demand for pantograph chargers is expected to be picked up by the growing adoption of electric buses, not only for transit but also for school children's transportation across major countries in the world. Furthermore, growing government investments and their focus on improving charging infrastructure are expected to drive demand in the market during the forecast period. Moreover, a new development in the charging station market by the companies is also expected to support the growth. For instance,
In addition, investments from the key players and growing strategic collaborations between charging solution providers and bus manufacturers are anticipated to offer new opportunities for players operating in the market. There is a surge in the utilization of electric bus charging systems owing to the decreasing cost of batteries. The growing efforts to reduce greenhouse gas (GHG) emissions, along with the rise in favorable government regulations, are likely to enhance the growth of the market over the forecast period. For instance,
North American region is expected to grow at a significant rate during the forecast period owing to the rising adoption of electric buses across major countries in the region. Furthermore, China and India are expected to contribute to growth in the Asia-Pacific region owing to strong encouragement from the governments, transit agencies, as well as other green vehicle-supporting communities and organizations.
Diesel buses are widely used today all over the world. Furthermore, these buses are mostly used in densely populated cities, where air quality has already been degraded by other pollutants. As a result, governments across the world are focusing on developing a variety of regulations and supportive policies aimed at encouraging environmentally friendly transportation.
The EPA and NHTSA in the United States proposed implementing the Safer Affordable Fuel-Efficient (SAFE) vehicles rule from 2021 to 2026. The rule may establish corporate average fuel economy and greenhouse gas emissions standards for passenger and commercial vehicles. OEMs are required to sell a certain number of clean and zero-emission vehicles (electric, hybrid, and fuel cell-powered commercial and passenger vehicles) under the Zero-emission Vehicles (ZEV) Program. The country's ZEV plan aims to put 12 million ZEVs (including buses) on the road by 2030.
The Indian government intends to electrify 30% of total vehicle sales by 2030. As part of this strategy, the government announced a USD 1.4 billion investment in phase two of the FAME (Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicles) program through 2022. This phase focuses on electrifying public and shared transportation in India by subsidizing 7090 electric buses. This has prompted fleet operators to switch to electric buses.
Moreover, by improving air quality, public transportation contributes to the sustainability of a city in dense urban areas, reducing the need for multiple separate trips by private vehicle. Because of these advantages, governments around the world are actively promoting sustainable and efficient public bus transportation services, which are expected to create positive momentum in the market. For instance,
North America is expected to play a key role in the growth of the market over the forecast period. Furthermore, the United States is likely to be one of the major contributors to growth in the region, owing to several government initiatives and the growing popularity of electric school buses across the country. The demand for electric buses across the North American region is anticipated to be supported by the growing adoption of governments, municipalities, etc. For instance,
Moreover, with the increasing transition to electric mobility, the Canadian government is also working to build a net-zero emissions transportation industry across the country. For instance,
Such active growth in the North American region is encouraging several key players and the players in electric bus infrastructure projects to adopt pantographs, thus driving demand for bus pantograph chargers over the forecast period. For instance,
Therefore, based on the above-mentioned developments and instances, it is estimated that the North American region is likely to have the fastest growth compared to its counterparts over the forecast period.
Some of the leading electric bus charging infrastructure market players are ABB Ltd., Wabtec Corporation, Schunk Transit Systems GmBH, BYD, and others. The bus pantograph charger market is moderately consolidated and accounts for several global and regional players. Product innovation, joint ventures, acquisitions of smaller players, and product launches are the key strategies deployed by the major players. Moreover, initiatives taken by various governments across the world are also supporting the growth of the market. For instance,
The above-mentioned development in electric buses may further boost the requirement for charging stations for electric buses. Apart from these strategies, bus pantograph chargers are entering into supply agreements with key bus manufacturers and charging station providers to strengthen their position in the market. For instance,