세계의 일반 항공 시장 규모는 2025년 351억 5,000만 달러로 추정되며, 2030년에는 431억 1,000만 달러에 이를 것으로 예상되고, 예측기간 중(2025-2030년) CAGR 4.17% 성장할 것으로 예측됩니다.
HNWI 증가가 개인 여행 수요 증가 기폭제로
- HNWI와 UHNWI 인구의 세계 증가는 개인 여행 수요 증가 촉매로 작용하고 있으며, 그 후 객실 내장을 강화한 헬리콥터와 비즈니스 제트의 조달을 촉진하고 있습니다.
- 다양한 지역에서 관광 섹터가 성장함에 따라 많은 전세 운영자와 관광 회사는 새로운 피스톤 엔진 기계, 터보프롭 기계 및 헬리콥터를 도입하여 보유 유기체의 확대를 계획하고 있습니다.
- 피스톤 고정익기는 2017-2022년까지 세계적으로 납품된 일반 항공기 전체의 약 35%의 점유율을 유지하였습니다.
- 금액 기준으로 비즈니스 제트기는 가장 큰 점유율을 차지합니다. 현존하는 비즈니스 제트기 전체 중, 93% 가까이가 완전 소유이며, 나머지는 공유 소유와 분할 소유입니다. 시장은 라이트 제트기가 46%를 차지한 다음 대형 제트기가 26%, 중형 제트기가 24%가 되고 있습니다. 2023-2030년까지 전 세계에 약 6,000대의 비즈니스 제트가 납입될 전망입니다.
북미가 납품기수의 55.7%를 차지할 전망
- 세계의 일반 항공 섹터는 COVID-19 팬데믹의 영향을 받았습니다. 단기적으로 2020년과 2021년 납품 실적은 13% 감소했습니다. 그러나 헬리콥터, 비즈니스 제트기 및 기타 항공기 이용이 급증하고 운송 및 전세 운항을 위해 새로운 제트기를 조달할 계획이 있기 때문에 장기적으로 영향을 받지 않을 것으로 예상되며 예측 기간 동안 일반 항공 시장의 성장을 조장할 수 있습니다.
- 세계 HNWI와 UHNWI 증가는 개인 여행 수요를 증가시키고, 이에 따라 기내 인테리어가 강화된 헬리콥터와 비즈니스 제트의 조달을 촉진하고 있습니다. 2016-2021년까지 세계 UHNWI 인구는 2016년 34만 8,355명에서 2021년에는 61만 569명으로 약 75% 증가했습니다.
- 북미는 2021년 세계 비즈니스 제트 납품 대수의 약 71%를 차지했으며, 납품 대수로 세계적으로 가장 우월한 지역이었습니다. 마찬가지로 터보프롭기와 피스톤기는 각각의 카테고리에서 세계 납품수의 53%와 69%를 차지하고 있습니다.
- 유럽에서는 인력 부족으로 인한 민간 항공사의 역내 항공편의 결항으로 인해 많은 부유층이 역내 여행에 프라이빗 제트를 채용하는 경향이 강해지고 있습니다. 북미, 유럽, 중동과 같은 주요 시장에서 유행 후의 대폭적인 회복과 함께 일반 항공 서비스에 대한 수요가 세계적으로 높아지고 있음이 세계의 일반 항공 시장을 뒷받침할 것으로 예측됩니다.
- 비즈니스 제트기, 헬리콥터, 터보프롭기, 피스톤기로 구성되는 약 29,000기의 항공기가 2022-2028년까지 세계적으로 납입될 전망입니다.
세계 일반 항공 시장 동향
HNWI 인구가 급증하고 시장의 가장 큰 성장 촉진요인이 될 것으로 예측됩니다.
- HNWI는 100만 달러 이상의 유동성 금융자산을 가지고 있으며, UHNWI는 최소 3,000만 달러의 순자산을 보유하고 있습니다.
- 일본은 2022년에 15%의 성장률을 기록했습니다. 아시아태평양은 이 지역의 부 증가, HNWI 인구 증가, 재무 조언에의 요구에 의해 세계적으로 부 매니지먼트와 프라이빗 뱅킹의 주요 목적지로서 대두하고 있습니다.
- 정치 지도자의 교대나 팬데믹시의 소비 침체 등의 요인이 일본의 주식 시장(닛케이 평균 주가)에 영향을 주고, 동국의 HNWI의 성장을 저해했습니다. 태국과 베트남은 각각 약 21%와 13%의 성장을 나타냈습니다.
일반 항공 산업 개요
일반항공시장은 상당히 통합되어 상위 5개사에서 66.92%를 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation, Textron Inc. 등입니다.
기타 혜택
- 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
- 3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
- 조사의 전제조건과 시장 정의
- 조사 범위
- 조사 방법
제4장 주요 산업 동향
- 부유층(HNWI)
- 아시아태평양
- 유럽
- 중동 및 아프리카
- 북미
- 남미
- 규제 프레임워크
- 밸류체인 분석
제5장 시장 세분화
- 서브 항공기 유형
- 지역
- 아시아태평양
- 호주
- 중국
- 인도
- 인도네시아
- 일본
- 말레이시아
- 필리핀
- 싱가포르
- 한국
- 태국
- 기타 아시아태평양
- 유럽
- 프랑스
- 독일
- 이탈리아
- 네덜란드
- 러시아
- 스페인
- 튀르키예
- 영국
- 기타 유럽
- 중동 및 아프리카
- 알제리
- 이집트
- 카타르
- 사우디아라비아
- 남아프리카
- 아랍에미리트(UAE)
- 기타 중동 및 아프리카
- 북미
- 남미
제6장 경쟁 구도
- 주요 전략적 움직임
- 시장 점유율 분석
- 기업 상황
- 기업 프로파일
- Airbus SE
- Bombardier Inc.
- Cirrus Design Corporation
- Dassault Aviation
- Embraer
- General Dynamics Corporation
- Honda Motor Co., Ltd.
- Leonardo SpA
- Pilatus Aircraft Ltd
- Robinson Helicopter Company Inc.
- Textron Inc.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
- 세계 개요
- 개요
- Porter's Five Forces 분석 프레임워크
- 세계의 밸류체인 분석
- 시장 역학(DROs)
- 정보원과 참고문헌
- 도표 일람
- 주요 인사이트
- 데이터 팩
- 용어집
JHS 25.05.13
The General Aviation Market size is estimated at 35.15 billion USD in 2025, and is expected to reach 43.11 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.17% during the forecast period (2025-2030).
The Increasing Number Of HNWIs Is Acting As A Catalyst For The Increased Demand For Private Travel
- Growth in the HNWI and UHNWI populations globally is acting as a catalyst for the increased demand for private travel, subsequently driving the procurement of helicopters and business jets with enhanced cabin interiors. For instance, from 2017 to 2022, the HNWI population increased by 83% globally.
- With the growth in the tourism sector in various regions, many charter operators and tourism companies are planning to expand their fleets by introducing new piston-engine aircraft, turboprop aircraft, and helicopters. This trend is helping them further expand their presence globally. The growing concerns over aviation emissions shifted the focus of manufacturers toward the development of all-electric aircraft. New electric aircraft models are likely to be developed in the future.
- The piston fixed-wing aircraft maintained a share of around 35% of the overall general aviation aircraft delivered globally during 2017-2022. Over the next 20 years, 7,63,000 new civil aviation pilots will be required to operate and maintain the world fleet. Agricultural applications, such as aerial application of pesticides or fertilizers and hydro-seeding, have also aided the procurement of piston aircraft.
- In terms of value, business jets have the largest share. Of the total business jets present, nearly 93% are wholly owned, while the rest have shared and fractional ownership. The light jet segment dominated the market with 46%, followed by large jets with 26%, and mid-size jets with 24%. During 2023-2030, approximately 6000 business jets are expected to be delivered globally.
North America Set to Command 55.7% Share of Market Deliveries
- The global general aviation sector was impacted by the COVID-19 pandemic. In the shorter term, deliveries declined by 13% in 2020 and 2021. However, the surge in the utilization of helicopters, business jets, and other aircraft and the plans to procure new jets for transportation and charter operations are expected to remain unaffected in the long term, which may aid the growth of the general aviation market during the forecast period.
- Due to the growth of HNWIs and UHNWIs globally, there has been an increase in the demand for private travel, subsequently driving the procurement of helicopters and business jets with enhanced cabin interiors. From 2016 to 2021, the global UHNWI population increased from 348,355 in 2016 to 610,569 in 2021, a growth of around 75%.
- North America was the most dominating region globally in terms of deliveries, accounting for around 71% of the global business jet deliveries in 2021. Similarly, turboprop and piston aircraft accounted for 53% and 69% of the global deliveries in their category.
- In Europe, there is an increasing adoption of private jets for intra-region travel by most HNWIs due to the commercial airlines' cancellations of intra-region flights amid staff shortages. The growing demand for general aviation services globally, with significant recovery after the pandemic in the major markets, such as North America, Europe, and the Middle East, is expected to aid the global general aviation market.
- Around 29,000 aircraft comprising business jets, helicopters, turboprops, and piston aircraft are expected to be delivered globally during 2022-2028.
Global General Aviation Market Trends
The HNWI population is booming and is expected to be the biggest growth driver for the market
- HNWIs have over USD 1 million in liquid financial assets, while UHNWIs have a net worth of at least USD 30 million. From 2017 to 2022, there was a surge of around 90% in the HNWI population in the region. In 2022, the number of HNWIs in Asia-Pacific increased by 2% compared to 2020.
- Japan witnessed a growth rate of 15% in 2022. The slow growth of the HNWI population in major countries has affected the overall wealth growth in Asia-Pacific. In China, the increase in average wealth led to more than 70% in the number of millionaires. Asia-Pacific is emerging as the leading destination for wealth management and private banking globally, driven by the growing wealth in the region, the increasing HNWI population, and its need for financial advice.
- Factors such as a change in political leadership and low consumption during the pandemic impacted the Japanese Stock market, Nikkei 225, and hampered the growth of HNWIs in the country. Developing countries such as India, Vietnam, and Thailand witnessed growth in HNWIs compared to the leading Asia-Pacific countries. In 202, India witnessed a growth of over 292% in its HNWI population. Thailand and Vietnam witnessed a growth of around 21% and 13%, respectively. High liquidity support by central banks, supportive domestic policy, and stability in the stock markets aided the growth of HNWIs in these countries. Technology, industrial conglomerates, energy, and real estate were the major sectors that accounted for most of the Asia-Pacific HNWI population.
General Aviation Industry Overview
The General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 66.92%. The major players in this market are Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
- 3.1 Study Assumptions & Market Definition
- 3.2 Scope of the Study
- 3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
- 4.1 High-net-worth Individual (hnwi)
- 4.1.1 Asia-Pacific
- 4.1.2 Europe
- 4.1.3 Middle East and Africa
- 4.1.4 North America
- 4.1.5 South America
- 4.2 Regulatory Framework
- 4.3 Value Chain Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
- 5.1 Sub Aircraft Type
- 5.1.1 Business Jets
- 5.1.1.1 Large Jet
- 5.1.1.2 Light Jet
- 5.1.1.3 Mid-Size Jet
- 5.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
- 5.1.3 Others
- 5.2 Region
- 5.2.1 Asia-Pacific
- 5.2.1.1 Australia
- 5.2.1.2 China
- 5.2.1.3 India
- 5.2.1.4 Indonesia
- 5.2.1.5 Japan
- 5.2.1.6 Malaysia
- 5.2.1.7 Philippines
- 5.2.1.8 Singapore
- 5.2.1.9 South Korea
- 5.2.1.10 Thailand
- 5.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
- 5.2.2 Europe
- 5.2.2.1 France
- 5.2.2.2 Germany
- 5.2.2.3 Italy
- 5.2.2.4 Netherlands
- 5.2.2.5 Russia
- 5.2.2.6 Spain
- 5.2.2.7 Turkey
- 5.2.2.8 UK
- 5.2.2.9 Rest of Europe
- 5.2.3 Middle East and Africa
- 5.2.3.1 Algeria
- 5.2.3.2 Egypt
- 5.2.3.3 Qatar
- 5.2.3.4 Saudi Arabia
- 5.2.3.5 South Africa
- 5.2.3.6 United Arab Emirates
- 5.2.3.7 Rest of Middle East and Africa
- 5.2.4 North America
- 5.2.4.1 Canada
- 5.2.4.2 Mexico
- 5.2.4.3 United States
- 5.2.4.4 Rest of North America
- 5.2.5 South America
- 5.2.5.1 Brazil
- 5.2.5.2 Chile
- 5.2.5.3 Colombia
- 5.2.5.4 Rest of South America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Key Strategic Moves
- 6.2 Market Share Analysis
- 6.3 Company Landscape
- 6.4 Company Profiles
- 6.4.1 Airbus SE
- 6.4.2 Bombardier Inc.
- 6.4.3 Cirrus Design Corporation
- 6.4.4 Dassault Aviation
- 6.4.5 Embraer
- 6.4.6 General Dynamics Corporation
- 6.4.7 Honda Motor Co., Ltd.
- 6.4.8 Leonardo S.p.A
- 6.4.9 Pilatus Aircraft Ltd
- 6.4.10 Robinson Helicopter Company Inc.
- 6.4.11 Textron Inc.
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS
8 APPENDIX
- 8.1 Global Overview
- 8.1.1 Overview
- 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
- 8.1.3 Global Value Chain Analysis
- 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
- 8.2 Sources & References
- 8.3 List of Tables & Figures
- 8.4 Primary Insights
- 8.5 Data Pack
- 8.6 Glossary of Terms