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유럽의 배리어 필름 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Barrier Films - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 배리어 필름 시장 규모는 2025년에 78억 달러에 이르고, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 3.84%를 나타내, 2030년에는 94억 2,000만 달러에 달할 것으로 전망되고 있습니다.

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시장 규모는 다양한 재료로 만들어지는 가방이나 파우치, 스트레치 필름이나 슈링크 필름, 트레이의 뚜껑 필름, 랩핑 필름이나 포밍 웹, 블리스터 베이스 필름 등, 다양한 포장 제품의 판매액을 반영하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 필름은 식품 포장의 가장 일반적인 선택의 하나입니다. 필름은 안전성의 점에서 종래의 식품 포장용 재료보다 선호되고 있습니다. 이 재료는 오염이나 도품의 영향을 받기 어렵습니다. 확대가 예상 기간 동안 배리어 필름 시장의 성장을 견인할 것으로 예측됩니다.
  • 수축 필름은 주로 전자상거래 부문에서 다양한 상품을 포장하는 데 사용됩니다. 케이스 레이디 포장)에 최적인 보존 기간, 고급감이 있는 제품 프레젠테이션, 높은 내충격성, 내찔림성, 단단한 제품이나 예각의 제품을 포장할 때의 누설의 적음, 냉동 온도에서의 강도의 유지, 포장의 무결성 유지 등 다양한 이점을 제공합니다.
  • 그건 그렇고, 배리어 필름의 발전은 유기 태양광 발전과 OLED에 필요한 낮은 투과성 수준에서 충분한 측정 값을 설명합니다. 유럽은 세계 최대급의 화장품 및 퍼스널케어 시장을 가지고 있습니다.
  • 배리어 필름은 보존 기간을 연장하고 파손을 방지하고 방부제를 사용하지 않고 유효 성분을 유지하기 위해 퍼스널케어 제품의 포장에 널리 사용되고 있습니다.
  • 향후 5년부터 10년 사이에 유럽의 플라스틱 재활용은 특히 당국과 소비자로부터의 압력이 높아짐에 따라 극적으로 증가할 것으로 예측됩니다.
  • 유럽의 식음료 산업은 COVID-19의 대유행이 시작된 이래, 시간이 지남에 따라 온라인 판매에 의해 크게 성장해 왔습니다.
  • 설문조사 Voyado에 따르면, 유행 중에 처음으로 식료품을 온라인으로 구매한 소비자 비율은 스페인에서 30%, 프랑스에서 22%, 영국과 이탈리아에서 20%, 스웨덴과 덴마크에서 14%, 핀란드에서 11%, 폴란드, 네덜란드, 벨기에, 독일에서 10%, 노르웨이에서 9%였습니다.

유럽의 배리어 필름 시장 동향

식품과 반려동물 먹이 시장이 큰 성장을 기록

  • 식품 산업에서는 제품마다 독자적인 품질과 포장 사양이 있습니다. 그러므로 식품 포장은 식품이 포장되고 나서 소비될 때까지 적절한 환경 조건을 제공할 필요가 있습니다. 필요합니다. 배리어 필름은 유연성이 있으며 솔벤트가 없으며 불 침투성 공 압출 구조(단층 또는 여러 층)로 포장 된 식품과 반응하지 않습니다. 이행을 제한하고 산소, 이산화탄소, 수분과의 상호작용을 방지합니다.
  • 배리어 필름은 유럽 식품 산업에서 유통 기한을 연장하고 습기 및 산소 장벽으로 음식을 외부 영향으로부터 보호하기 위해 자주 사용됩니다. 배리어 필름입니다.식품의 유통 기한을 연장하고 식품의 부패와 손상의 위험을 낮추기 위해서는 포장 필름의 장벽 특성을 개선해야합니다.
  • Deutsches Tiefkuhlinstitut에 따르면 냉동 식품 판매로 인한 수익은 전년 159억 2,000만 유로(173억 1,000만 달러)에서 증가했으며, 전년에는 약 195억 4,000만 유로(212억 5,000만 달러)였습니다. 데이터에 의하면, 냉동 식품 판매에 의한 수입은 과거 10년간, 서서히 증가하고 있습니다.
  • 건강 지향의 반려동물 오너가 늘고 있어 반려동물도 반려동물과 동등한 식사를 시키고 싶다고 생각하고 있습니다.
  • 유럽 국가에서는 구운 과자, 비스킷, 냉동 식품, 수산물, 칩스, 스낵 과자, 고기·유제품, 말린 과일, 반려동물 먹이 등에 배리어 필름이 사용되는 경우가 많습니다. 유럽의 배리어 필름 시장은 건강하고 위생적, 경량으로 친환경 포장에 대한 수요 증가에 따라 식품 산업과 반려동물 식품 산업이 성장하고 있기 때문에 성장이 예상됩니다.

독일이 큰 시장 점유율을 차지

  • 독일은 최첨단 기술 혁신, 세계의 약국으로서의 긴 전통, 의료제품에 대한 끊임없는 수요 증가로 의약품의 연구개발, 판매, 생산에 완벽한 장소 중 하나로 여겨지고 있습니다.
  • 파우치와 같은 연질 포장은 비용 효율이 높고 경량으로, 특히 베이커리, 과자류, 유제품 등의 식품에 있어서, 신선도를 확보하면서 편리성(지퍼락, 재봉 가능한 씰, 운반이 용이)을 기재하고 있습니다. 슈이 식품 옵션에 대한 수요 증가가 포장용 파우치 수요를 견인하고 있습니다.
  • COVID-19의 유행으로 인해 영양가가 높은 음료와 건강 식품에 대한 수요가 급격히 급증했습니다. 용도가 증가하고 있습니다. 소비자는 운반에 편리하고 취급하기 쉬운 포장을 선호하기 때문에 포장 사업에 있어서의 파우치 수요는 증가하고 있습니다.
  • 독일의 주요 유모차 제조업체인 Jufico는 회사의 유기농 브랜드 FruchtBar를 알루미늄을 사용하지 않는 완전 재활용 가능한 모노 머티리얼 파우치(Pouch5)로 독일 시장에 투입했습니다. 이 파우치는 프리메이드 스파우트 파우치의 세계적 리더인 과라팩사가 개발한 것으로, 고배리어성의 리사이클 가능한 모노 머티리얼을 사용한 최초의 프리메이드 스파우트 파우치입니다.
  • 독일의 사람들은 새로운 음식의 동향과 문화적 영향에 대해 개방적입니다.
  • Statistisches Bundesamt에 따르면 독일의 포장 부문은 2022년에 350억 유로(383억 5,000만 달러) 이상의 수익을 올렸고, 전년의 296억 유로(324억 3,000만 달러)로부터 증가했습니다.
  • 독일은 EU에서 가장 큰 음식 시장입니다. 식품 가공 산업은 독일에서 세 번째로 큰 산업입니다. Statistisches Bundesamt에 따르면 2008년 독일 식품 및 동물사료 생산자는 약 1,358억 유로(1,498억 7,000만 달러)의 수익을 창출하고 2021년까지의 숫자는 1,650억 1,000만 유로(1,818억 달러)로 증가했습니다.

유럽의 배리어 필름 산업 개요

유럽의 배리어 필름 시장은 매우 세분화되어 있으며 Amcor, Mondi Group PLC, Berry Global, Huhtamaki Oyj 등의 대기업이 존재하는 것 외에도 여러 지역 포장 기업도 참가하고 있습니다.

  • 2023년 3월 : Amcor와 Nfinite Nanotechnology Inc.는 재활용 가능한 포장과 생분해성 포장을 모두 개선하기 위해 Nfinite의 나노 코팅 기술의 응용을 테스트하는 공동 연구 이니셔티브를 시작했습니다.
  • 2022년 12월 : 순환형 플라스틱 재활용의 루프를 닫는다는 지속적인 헌신의 일환으로 코베리스는 'ReCover'라는 새로운 사업부문을 시작했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19의 산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 경질 포장으로부터의 치환
    • 생분해성 배리어 필름 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 재활용에 관한 환경법 규제

제6장 시장 세분화

  • 포장 제품별
    • 가방 및 파우치
    • 스트레치 및 수축 랩 필름
    • 트레이 뚜껑 필름
    • 포장 필름 및 웹 형성
    • 블리스터 베이스 필름
  • 재료별
    • 폴리에틸렌
    • BOPET
    • 폴리프로필렌(CPP 및 BOPP)
    • 폴리염화비닐
    • 기타 재료(EVOH, 폴리스티렌(PS), 나일론)
  • 최종 사용자 산업별
    • 식품 및 반려동물 식품
    • 음료
    • 의약품 및 의료
    • 퍼스널 및 홈 케어
    • 기타
  • 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor PLC
    • Coveris Holdings
    • Mondi Group PLC
    • Berry Global Group Inc.
    • Huhtamaki Oyj
    • Sealed Air Corporation
    • Bak Ambalaj
    • Constantia Flexibles
    • Cellografica Gerosa SpA
    • Wipak Oy(Wihuri Oy)
    • Danaflex Group
    • UFLEX Limited
    • CDM Sp.zoo
    • adapa Holding GsembH
    • Di Mauro Officine Grafiche SpA
    • Sudpack Verpackungen
    • Gualapack
    • Toppan Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KTH 25.05.14

The Europe Barrier Films Market size is estimated at USD 7.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.42 billion by 2030, at a CAGR of 3.84% during the forecast period (2025-2030).

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The market size reflects the sale value of various packaging products, such as bags and pouches, stretch and shrink wrap films, tray lidding films, wrapping films and forming webs, and blister base films made from various material types. These products are consumed by different end-user industries across Europe, including pet food and food, beverage, pharmaceutical and medical, and home and personal care.

Key Highlights

  • Films are one of the most popular choices for food packaging. Films are preferred to conventional materials for food packaging in terms of safety. This material is less susceptible to contamination and pilferage. It is easy to print information on films. Films have superior barrier properties, are lightweight, and can be recycled. The demand for barrier films in the pharmaceutical industry and expanding applications of barrier films in food and beverage packaging are expected to drive the growth of the barrier films market during the forecast period. Owing to the increasing barrier demands across various end-user industries, the market for barrier films in Europe is largely expanding due to the enormous demand for high-performance films. Barrier films are likely to be used more frequently in suitable applications and at lower costs due to advancements, notably in processing technology.
  • Shrink films are predominantly used in the e-commerce sector for wrapping various products. The films offer various benefits, such as a wide range of oxygen transmission rates, optimal shelf-life for a variety of food packaging (meat, cheese, poultry, and case-ready packaging), premium product presentation, high impact, and puncture resistance, fewer leakers when packing rigid and sharp-edged products, retained strength at freezing temperatures and preserved package integrity.However, poor infrastructure facilities for recycling and fluctuations in barrier film raw material prices are expected to hinder the growth of the barrier films market during the forecast period. Also, stringent regulations and standards for the approval and marketing of barrier films are challenges inhibiting demand in the market.
  • Aside from that, advances in barrier films provide adequate measurements at the low permeability levels needed for organic photovoltaics and OLEDs. Barrier films are intended to protect the product against moisture and oxygen deterioration. Europa has one of the largest cosmetics and personal care markets globally. Major countries, including the United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, and Poland, dominate the European personal care market.
  • Barrier films are widely used in the packaging of personal care products to extend their shelf life, prevent breakage, and retain the active components without using additional preservatives. European manufacturers are creating high-barrier films, providing an oxygen barrier, a moisture barrier, and scent preservation to confined items.
  • In the next five to ten years, European plastic recycling is anticipated to increase dramatically, especially in response to rising pressure from authorities and consumers. Targets to minimize waste and increase the circularity of the plastics value chain are being discussed and improved by governments and large brands constantly. This is expected to pose a challenge to the growth of the market studied.
  • Europe's food and beverage industry has experienced significant growth and increased due to online sales over time since the start of the COVID-19 pandemic. People have been compelled to develop new ways to complete their daily tasks due to lockdowns and advisories to stay inside. The nations impacted most by the pandemic have witnessed the most significant increase.
  • According to the research Voyado, the proportion of consumers who made their first-ever online grocery purchases during the pandemic was 30% in Spain, 22% in France, 20% in the United Kingdom and Italy, 14% in Sweden and Denmark, 11% in Finland, 10% in Poland, the Netherlands, Belgium, and Germany, and 9% in Norway. Also, 68% of new customers who bought groceries online confirmed that they would keep doing so in the future. This shift in people's habits has positively impacted the barrier films market.

Europe Barrier Films Market Trends

Food and Pet Food Markets to Register Significant Growth

  • In the food industry, every product has unique qualities and packaging specifications. Therefore, food packaging should offer the proper environmental conditions from when food is packed until consumed. Every product has unique attributes and packaging needs in the food sector. Therefore, food packaging should offer the proper environmental conditions from when food is packaged until it is consumed. Barrier films have a flexible, solvent-free, impermeable co-extruded structure (single or several layers) that does not react with the packaged food. It also limits the migration of mineral oil and UV radiation and aids in preventing interaction with oxygen, carbon dioxide, or moisture. This rigid barrier, created using specialized materials, also maintains food characteristics, including color, taste, texture, aroma, and flavor.
  • Barrier films are frequently used in Europe's food industries to increase shelf life and protect food goods from external effects by acting as moisture and oxygen barriers. New applications for food packaging have led to stricter specifications for food product packaging. A significant area that requires attention is better barrier films to build real packaging. In order to extend food's shelf life and lower the risk of food spoilage and damage, the packaging film's barrier characteristics must be improved. The packaging sheet can be coated with either a PVDC or aluminum coating to obtain superior barrier characteristics.
  • According to Deutsches Tiefkuhlinstitut, revenues from frozen food sales were approximately EUR 19.54 billion (USD 21.25 billion) in the previous year, up from EUR 15.92 billion (USD 17.31 billion) in the year before. As per the data, the revenue from the sales of frozen food has been gradually increasing during the past decade. This increasing trend is expected to remain in the forecast period, creating a huge opportunity to sell barrier films across the region.
  • An increasing number of health-conscious pet owners want their pets to eat at par with them. Gluten-free and grain-free alternatives, sustainable sourcing, and premium gourmet ingredients that wouldn't look out of place on a fine-dining menu are some of the current trends in pet food. This poses an intriguing conundrum for pet food producers.
  • In European countries, a barrier film is often used for items such as baked goods, biscuits, frozen foods, seafood, chips and snacks, meat and dairy products, dry fruits, and pet food. The Europe barrier films market is expected to witness growth due to the growing food and pet food industries owing to the increasing demand for healthy, hygienic, lightweight, and eco-friendly packaging.

Germany to Hold Significant Market Share

  • Germany is considered one of the immaculate locations for pharmaceutical R&D, sales, and production of medicines due to its cutting-edge innovation, long tradition as the world's pharmacy, and constantly increasing demand for healthcare products. Europe's largest pharmaceutical market is expanding faster than the German economy due to demographic change, increased chronic diseases, and a greater focus on prevention and self-medication.
  • Flexible packaging, such as a pouch, is cost-effective and lightweight, providing convenience (zip-locks, re-sealable seals, and easy to carry) while ensuring freshness, especially in food products like bakery, confectionery, and dairy food. The growing demand for easy food options to grab, hold, eat, or carry is driving the demand for packaging pouches. To meet this demand, manufacturers are putting extra effort into making food packaging portable, which is expected to boost the demand in the barrier packaging sector in Germany.
  • The demand for nutritious drinks and healthy food surged dramatically due to the COVID-19 pandemic. Most of these items come in plastic bags and pouches. Plastics are sturdy and lightweight, which increases their use in packing. Consumers like packaging that is portable and easy to handle; therefore, the demand for pouches in the packaging business has increased. Barrier packaging is becoming more popular in numerous industries due to its cost-effectiveness and increased shelf life.
  • Jufico, a leading German baby-food producer, launched its organic brand FruchtBar in fully recyclable Monomaterial pouches without Aluminum (Pouch5) into the German market. The pouch was developed by Gualapack, the world leader of premade spouted pouches, and is the first premade spouted pouch available in high-barrier recyclable mono-material.
  • The German population is open to new food trends and cultural influences. It is increasingly placing value on food quality, with health and well-being gaining importance as the population matures. This also creates new opportunities for pouch packaging, especially in the market.
  • According to Statistisches Bundesamt, the German packaging sector earned over EUR 35 billion (USD 38.35 billion) in revenue in 2022, an increase from EUR 29.6 billion (USD 32.43 billion) over the previous year. As per the research report, the packaging industry in Germany witnessed growth in the past year.
  • Germany is the biggest food and beverage market in the European Union. The food processing industry represents the third-largest industry in Germany. According to Statistisches Bundesamt, in 2008, German producers of food and animal feed generated revenues of roughly EUR 135.80 billion (USD 149.87 billion), and by 2021 this figure had increased to EUR 165.01 billion (USD 181.8 billion). All such factors are expected to boost the demand for barrier films in the region.

Europe Barrier Films Industry Overview

The European barrier films market is highly fragmented, with the presence of major players like Amcor, Mondi Group PLC, Berry Global, and Huhtamaki Oyj, among others, accompanied by several regional packaging firms. Players in the market adopt strategies such as partnerships, innovations, mergers, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • March 2023: Amcor and Nfinite Nanotechnology Inc. launched a collaborative research initiative to test the application of Nfinite's nanocoating technology to improve both recyclable and biodegradable packaging.
  • December 2022: As part of its ongoing commitment to closing the loop on circular plastic recycling, Coveris launched a new business division called "ReCover," fully in line with its no-waste mission. ReCover will operate as a distinct business, providing Coveris locations with materials at an arms-length basis and supplying third-party customers looking for recycled materials of a caliber not already offered in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Replacement of Rigid Packaging Formats
    • 5.1.2 Increasing Biodegradable Barrier Films
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental Legislation for Recycling

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Product
    • 6.1.1 Bags and Pouches
    • 6.1.2 Stretch and Shrink Wrap Films
    • 6.1.3 Tray Lidding Films
    • 6.1.4 Wrapping Films and Forming Webs
    • 6.1.5 Blister Base Films
  • 6.2 By Material
    • 6.2.1 Polyethylene
    • 6.2.2 BOPET
    • 6.2.3 Polypropylene (CPP and BOPP)
    • 6.2.4 Polyvinyl Chloride
    • 6.2.5 Other Material (EVOH, Polystyrene (PS), and Nylon)
  • 6.3 By End user Industry
    • 6.3.1 Food and Pet Food
    • 6.3.2 Beverages
    • 6.3.3 Pharmaceutical and Medical
    • 6.3.4 Personal and Home Care
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 France
    • 6.4.3 Germany
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain
    • 6.4.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Coveris Holdings
    • 7.1.3 Mondi Group PLC
    • 7.1.4 Berry Global Group Inc.
    • 7.1.5 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.6 Sealed Air Corporation
    • 7.1.7 Bak Ambalaj
    • 7.1.8 Constantia Flexibles
    • 7.1.9 Cellografica Gerosa SpA
    • 7.1.10 Wipak Oy (Wihuri Oy)
    • 7.1.11 Danaflex Group
    • 7.1.12 UFLEX Limited
    • 7.1.13 CDM Sp.z.o.o.
    • 7.1.14 adapa Holding GsembH
    • 7.1.15 Di Mauro Officine Grafiche SpA
    • 7.1.16 Sudpack Verpackungen
    • 7.1.17 Gualapack
    • 7.1.18 Toppan Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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