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유럽의 위성 버스 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측

Europe Satellite Bus - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 위성 버스 시장 규모는 2025년에 9억 8,000만 달러로 예측되고, 2030년에는 21억 1,000만 달러에 이를 전망이며 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 16.63%를 보일 것으로 예측됩니다.

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다양한 위성 용도로 LEO 궤도에 대한 위성 발사가 증가하여 시장 수요를 견인

  • LEO 위성은 기상 관측, 지구 관측, 원격 탐사 등 다양한 용도로 이용되고 있습니다. Surrey Satellite Technology Limited(SSTL)가 개발한 SSTL-150 버스 등의 위성 버스가 LEO 위성에 사용되고 있습니다.
  • GEO 위성은 위성 기반 TV 방송, 일기 예보, 군용 통신 시스템 등의 용도에 사용됩니다. Spacebus NEO는 대형 TV 방송용 안테나와 하이 파워 앰프 등 폭넓은 페이로드에 대응할 수 있는 고성능 플랫폼입니다.
  • MEO 위성은 GPS 및 갈릴레오와 같은 글로벌 내비게이션 시스템(GNSS) 및 위성 기반 광대역 서비스에 사용됩니다. Eurostar E3000 버스는 수많은 MEO 용도로 사용되어 온 신뢰할 수 있는 플랫폼입니다. 표준화된 플랫폼을 통해 높은 신뢰성과 비용 효율로 위성을 제조할 수 있습니다.

유럽 위성 버스 시장 동향

유럽의 위성 산업은 특정 용도의 요구에 맞게 설계된 위성 설계 및 제조를 위한 강력한 아키텍처의 혜택을 누리고 있습니다.

  • 우주선을 질량으로 분류하는 것은 로켓의 크기와 위성을 궤도에 발사하는 비용을 결정하는 주요 지표 중 하나입니다.
  • 위성은 질량에 따라 분류되었으며 주요 질량 분류는 1,000kg을 넘는 대형 위성입니다. 중형 위성은 500kg에서 1,000kg 사이의 위성입니다. 유럽의 조직은 역사적으로 15기 이상의 위성을 발사 및 운용하고 있었습니다.
  • 개발 기간이 짧아 전체 임무 비용을 줄일 수 있기 때문에 이 지역에서는 소형 위성으로의 전환 경향이 커지고 있습니다. 유럽의 소형 위성 산업은 특정 용도에 맞춘 소형 위성을 설계 및 제조하기 위한 견고한 프레임워크에 의해 지지되고 있습니다.

다양한 우주 기관의 우주 개발비 증가는 유럽 위성 산업에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

  • 민간/정부, 상업, 군사 부문에서 위성 수요는 최근 증가하고 있습니다.
  • 유럽 국가들은 우주 영역에서 다양한 투자의 중요성을 인식하고 있으며, 세계 우주 산업에서 경쟁과 혁신을 유지하기 위해 지구 관측, 위성 항법, 연결성, 우주 연구, 기술 혁신 등의 부문에 대한 지출을 늘리고 있습니다.
  • 이와 관련하여 2022년 11월 유럽우주국(ESA)은 지구 관측에서 유럽의 리드를 유지하고 항법 서비스를 확대하여 미국과의 탐사 파트너십을 목표로 향후 3년간 우주 자금을 25% 증액할 것을 제안했다고 발표했습니다. ESA는 예산 지원을 22개국에 요청했습니다. 2022년 9월, 프랑스는 ESA의 대폭적인 예산 증액을 향한 노력에 맞춰 국가와 유럽 차원의 우주 프로그램 지출을 증가시킬 계획을 발표했습니다.

유럽 위성 버스 산업 개요

유럽의 위성 버스 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 71%를 차지하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 위성의 소형화
  • 위성 질량
  • 우주 개발에의 지출
  • 규제 프레임워크
    • 프랑스
    • 독일
    • 러시아
    • 영국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 용도
    • 통신
    • 지구 관측
    • 네비게이션
    • 우주 관측
    • 기타
  • 위성 질량
    • 10-100kg
    • 100-500kg
    • 500-1,000kg
    • 10kg 이하
    • 1,000kg 이상
  • 궤도 클래스
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 최종 사용자
    • 상업
    • 군사 및 정부
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Airbus SE
    • Ball Corporation
    • Honeywell International Inc.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Nano Avionics
    • NEC
    • Northrop Grumman Corporation
    • OHB SE
    • Sierra Nevada Corporation
    • Thales

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
CSM 25.05.15

The Europe Satellite Bus Market size is estimated at 0.98 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.11 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 16.63% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing launches of satellites into LEO orbit for various satellite applications is driving the market demand

  • LEO satellites are used for various applications, including weather monitoring, Earth observation, and remote sensing. In Europe, satellite buses such as the SSTL-150 bus developed by Surrey Satellite Technology Limited (SSTL) are used for LEO satellites. The SSTL-150 bus is a versatile platform that can support a range of payloads, including cameras, AIS (Automatic Identification System) receivers, and small satellites. Between 2017 and 2022, approximately 531 satellites were launched into LEO.
  • GEO satellites are used for applications such as satellite-based television broadcasting, weather forecasting, and military communication systems. European satellite manufacturers use bus designs such as the Spacebus NEO developed by Thales Alenia Space for GEO satellites. The Spacebus NEO is a highly capable platform that can support a wide range of payloads, including large television broadcasting antennas and high-power amplifiers. Between 2017 and 2022, approximately 16 satellites were launched into GEO.
  • MEO satellites are used for global navigation systems (GNSS) such as GPS and Galileo and satellite-based broadband services. European satellite manufacturers use a variety of bus designs for MEO applications, including the Eurostar E3000 bus developed by Airbus Defense and Space. The Eurostar E3000 bus is a reliable platform that has been used for numerous MEO applications. The standardized platform of the bus enables satellite manufacturers to build a range of MEO satellites for different applications with a high degree of reliability and cost-effectiveness. Between 2017 and 2022, approximately 16 satellites were launched into MEO. And the overall market is expected to grow by 19.43% during 2023-2029.

Europe Satellite Bus Market Trends

Europe's satellite industry benefits from a strong architecture for satellite design and manufacture, designed to meet specific application needs

  • Classifying spacecraft by mass is one of the main metrics for determining launch vehicle size and the cost of launching satellites into orbit. The success of a satellite mission depends heavily on the accuracy of its pre-flight mass measurement and the proper balance of the satellite to generate mass within limits.
  • Satellites are classified according to their mass, and the main mass classifications are large satellites over 1,000 kg. Between 2017 and 2022, more than 35+ large satellites owned by European organizations were launched. A medium-sized satellite has a mass between 500 kg and 1,000 kg. European organizations operated more than 15+ satellites that were launched during the historical period. Satellites with a mass of less than 500 kg are considered small satellites, and about 460+ small satellites were launched in the region.
  • There is a growing trend toward smaller satellites in the region due to their shorter development times, which can reduce overall mission costs. These satellites have made it possible to significantly reduce the time required to obtain scientific and technological results. Small spacecraft missions tend to be flexible and can better respond to new technological opportunities or needs. The small satellite industry in Europe is supported by the presence of a robust framework for designing and manufacturing small satellites tailored to serve specific application profiles. The number of operations in the European region is expected to increase during 2023-2029, driven by the growing demand in the commercial and military space sectors.

Increasing space expenditures of different space agencies are expected to positively impact the European satellite industry

  • Increased demand for satellites from the civil/government, commercial, and military sectors has been witnessed over recent years. Currently, some European countries, such as France and Germany, have adequate capabilities in the field of satellite bus manufacturing. However, due to the growing shift toward manufacturing smaller satellites, the manufacturing base of satellite buses is expected to expand across Europe.
  • European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain and increasing their spending in areas such as Earth observation, satellite navigation, connectivity, space research, and innovation to stay competitive and innovative in the global space industry.
  • On this note, in November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The European Space Agency (ESA) has asked its 22 nations to back a budget of EUR 18.5 billion for 2023-2025. In September 2022, France announced its plans to increase spending on national and European space programs as the ESA works to secure commitments for its own significant budget increase. The government announced its plans to allocate more than USD 9 billion to space activities, an increase of about 25% over the past three years.

Europe Satellite Bus Industry Overview

The Europe Satellite Bus Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 71%. The major players in this market are Airbus SE, Honeywell International Inc., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 France
    • 4.4.2 Germany
    • 4.4.3 Russia
    • 4.4.4 United Kingdom
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Communication
    • 5.1.2 Earth Observation
    • 5.1.3 Navigation
    • 5.1.4 Space Observation
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Satellite Mass
    • 5.2.1 10-100kg
    • 5.2.2 100-500kg
    • 5.2.3 500-1000kg
    • 5.2.4 Below 10 Kg
    • 5.2.5 above 1000kg
  • 5.3 Orbit Class
    • 5.3.1 GEO
    • 5.3.2 LEO
    • 5.3.3 MEO
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Ball Corporation
    • 6.4.3 Honeywell International Inc.
    • 6.4.4 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.5 Nano Avionics
    • 6.4.6 NEC
    • 6.4.7 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.8 OHB SE
    • 6.4.9 Sierra Nevada Corporation
    • 6.4.10 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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