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시장보고서
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자동차 엔진 캡슐화 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)Automotive Engine Encapsulation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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자동차 엔진 캡슐화 시장의 규모는 2025년에 54억 4,000만 달러, 2030년에는 71억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, CAGR은 5.53%로 예상됩니다.

유로 7 규제가 콜드 스타트 시의 CO2 규제를 강화하고, 프리미엄 브랜드가 도서관과 같은 조용한 실내를 추구하며, 하이브리드 파워트레인이 고급 후드 하열 제어를 필요로 하므로 수요가 가속화될 전망입니다. 자동차 제조업체는 구조, 열 및 음향 기능을 통합하는 기가 캐스팅 및 디지털 트윈 설계 루프를 채택하여 부품 수를 줄이면서 열 효율을 높입니다. 소재 전략은 서큘러 이코노미(순환형 경제)의 의무에 대응하기 위해 재활용 가능한 열가소성 플라스틱으로 이동하고 있으며 탄소섬유의 비용 저하에 의해 중량 생산 모델에도 경량화 옵션이 넓어집니다. 자동차 엔진 캡슐화 시장이 연소에서 전기로의 전환을 진행하는 동안 공급업체는 배터리 열 전문가와 제휴하여 ICE 및 EV 요구사항을 검토하고 있습니다.
유로 7은 2026년 11월에 신차종에 적용되며 적합 거리는 20만km까지 연장되므로 콜드 스타트 시 배출량은 사상 최대로 엄격히 제한되게 됩니다. 자동차 제조업체는 현재 -7°C에서 35°C까지의 주위 온도 범위에 걸쳐 난기 시간을 가속화하고 엔진 노이즈를 감쇠시키는 밀봉재를 필요로 합니다. 이 요구는 탄소섬유 구조와 상 변화 층을 융합시킨 하이브리드 재료 스택을 뒷받침하여 음향 특성을 희생하지 않고 배출 컴플라이언스를 보장합니다.
럭셔리 브랜드는 EV의 정숙성을 반영해 공회전 시의 차내 소음을 40dB 이하로 제한하는 것을 목표로 하고 있습니다. 에어로겔 배리어에 의한 다층 캡슐화로 단열성을 유지하면서 0.9 이상의 소음 저감 계수를 달성합니다. 이 프로그램은 현재 엔진뿐만 아니라 변속기 터널로 확산되어 있으며 전체 파워트레인을 하나의 음향원으로 취급하여 통합 솔루션을 제공합니다.
유럽의 신차 등록 대수에 있어서의 BEV의 보급률은 2024년에 15.40%에 달하였고, 2030년에는 50%를 넘을 것으로 예측되고 있습니다. 공급업체는 감소하는 ICE 프로그램의 이익을 EV용 열 제품에 재투자해야 하며, 그렇지 않으면 이익률 저하에 직면하게 됩니다.
엔진 탑재용 밀봉재는 2024년 51.71%의 점유율로 자동차 엔진 캡슐화 시장을 선도했습니다. 이 모듈은 파워 유닛에 직접 설치되므로 방진성이 뛰어나고 신속한 워밍업과 라인 사이드 설치가 가능합니다. 바디 마운트 설계는 CAGR 7.56%로 성장하고 있으며 대형 언더바디에의 탑재가 증가하고 있습니다.
바디 마운트의 캡슐화는 방음 장벽과 구조 부재를 통합하여 엔진 룸을 밀폐하면서 강성을 향상시킵니다. 이 형식은 여러 브래킷과 패스너를 제거하는 기가 캐스트 언더 바디에 적합합니다. 공급업체는 층간 박리를 일으키지 않고 다이캐스트의 열 사이클을 견디는 재료를 배합해야 합니다. 그 결과, 차체 탑재 솔루션의 자동차 엔진 캡슐화 시장의 규모는 2030년까지 견조하게 확대될 것으로 예측됩니다.
2024년 자동차 엔진 캡슐화 시장의 규모는 가솔린 엔진이 65.91%를 차지했습니다. 가솔린 엔진의 캡슐화는 신속한 난기 및 유휴 시 소음 억제에 중점을 둡니다.
전기 파워트레인은 하이브리드 자동차와 항속 거리 연장 모델이 배터리 냉각과 연소 단열을 융합하므로 CAGR 7.87%로 가장 높은 성장세에 있습니다. 공급업체는 엔진의 히트 스파이크로부터 배터리를 보호하는 동시에 인버터의 소음을 억제하는 듀얼 퍼포즈 배리어를 설계하고 있습니다. 디젤은 토크를 중시하는 용도로 인해 남아 있지만, 후처리가 복잡하기 때문에 비용면에서 역풍에 직면하고 있습니다.
아시아태평양은 2024년에 48.55%의 점유율로 자동차 엔진 캡슐화 시장을 선도하였고, CAGR 8.52%로 성장하고 있습니다. 중국은 방대한 자동차 생산 대수와 EV 중심의 로드맵에서도 내연 기관차용 밀봉재 수요를 장기화시키는 정책 주도의 하이브리드차의 성장에 의해 우위를 유지하고 있습니다. 인도에서는 생산에 연동된 우대 조치가 있기 때문에 공급업체는 밀봉재를 현지 생산하게 되고 비용 경쟁력과 관세면에서의 우위성이 결합되어 있습니다.
유럽은 Euro 7을 통해 콜드 스타트 시 배기 가스에 대한 첨단 솔루션을 홍보하고 있으며, 하이브리드 자동차의 보급이 ICE와의 관련성을 늘리기 때문에 2위를 차지했습니다. 탄소섬유와 디지털 트윈 도구는 성숙 이후 다음 단계로 전환하여 지역의 정렬 리더십을 강화할 전망입니디ㅏ. 북미는 대형 파워트레인을 사용하는 SUV 및 픽업 판매를 배경으로 견조하게 성장하고 있으며 견고한 열 음향 장벽이 필요합니다.
중동 및 아프리카, 남미는 여전히 신흥 시장입니다. 이 지역에서는 NVH 키트의 수입과 CKD 어셈블리에 의존하고 있지만, 현지 생산량이 증가함에 따라 그린 필드 공장을 설립하는 공급업체가 증가하고 있습니다. 전체적으로 자동차 엔진 캡슐화 시장은 APAC의 생산 능력을 중심으로 지역 통합이 진행되는 한편, 유럽이 세계적인 사양 동향을 견인하고 있습니다.
The automotive engine encapsulation size market is valued at USD 5.44 billion in 2025 and is projected to reach USD 7.12 billion by 2030, reflecting a robust 5.53% CAGR.

Demand accelerates as Euro 7 regulations tighten cold-start CO2 limits, premium brands chase library-quiet cabins, and hybrid powertrains require sophisticated under-hood thermal control. Automakers adopt gigacasting and digital-twin design loops that merge structural, thermal, and acoustic functions, cutting component counts while boosting thermal efficiency. Material strategies pivot toward recyclable thermoplastics to meet circular-economy mandates, and carbon-fiber cost declines open lightweight options for mid-volume models. Suppliers form alliances with battery-thermal specialists to bridge ICE and EV requirements as the automotive engine encapsulation market navigates the combustion-to-electric transition.
Euro 7 takes effect for new vehicle types in November 2026 and extends compliance to 200,000 km, putting cold-start emissions under unprecedented scrutiny. Automakers now need encapsulation that accelerates warm-up times and dampens engine noise across ambient ranges from -7°C to 35°C. The requirement pushes hybrid material stacks that blend carbon-fiber structures with phase-change layers, securing emission compliance without sacrificing acoustics.
Luxury marques target idle cabin noise below 40 dB, mirroring silent EV experiences. Multi-layer encapsulation with aerogel barriers achieves noise reduction coefficients above 0.9 while sustaining thermal insulation. Programs now extend beyond engines to transmission tunnels, treating the full powertrain as one acoustic source for a unified solution.
BEV penetration in new car registration across Europe hit 15.40% in 2024 and is forecast to be above 50% by 2030, shrinking demand for ICE-specific encapsulation. Suppliers must reinvest profits from declining ICE programs into EV-thermal products or face margin erosion.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.
Engine-mounted encapsulations led the automotive engine encapsulation market with a 51.71% share in 2024. These modules excel at vibration isolation because they sit directly on the power unit, enabling rapid warm-up and line-side installation. Body-mounted designs are accelerating at 7.56% CAGR and increasingly cast into large underbody sections, supporting platform consolidation and lowering assembly time.
Body-mounted encapsulation integrates acoustic barriers with structural members, improving stiffness while sealing the engine bay. This format dovetails with gigacast underbodies that eliminate multiple brackets and fasteners. Suppliers must formulate materials that tolerate die-casting thermal cycles without delamination. Consequently, the automotive engine encapsulation market size for body-mounted solutions is projected to expand steadily through 2030.
Gasoline engines accounted for 65.91% automotive engine encapsulation market size in 2024, supported by their prevalence in global passenger fleets. Encapsulation for gasoline units emphasizes rapid warm-up and idle noise suppression.
Electric powertrains exhibit the briskest 7.87% CAGR because hybrids and range-extended models blend battery cooling with combustion insulation. Suppliers engineer dual-purpose barriers that protect cells from engine heat spikes while muting inverter whine. Diesel remains for torque-intensive use cases but faces cost headwinds due to after-treatment complexity.
The Automotive Engine Encapsulation Market Report is Segmented by Product Type (Engine-Mounted and Body-Mounted), Fuel Type (Gasoline, Diesel, and More), Material Type (Carbon Fiber, Polyurethane, and More), Vehicle Type (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles, and More), Sales Channel (OEM-Fitted and Aftermarket), and Geography (North America, South America, and More). The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).
Asia-Pacific led the automotive engine encapsulation market with 48.55% share in 2024 and is advancing at 8.52% CAGR. China's dominance derives from vast vehicle output and policy-driven hybrid growth that prolongs ICE encapsulation demand even in an EV-centric roadmap. India's production-linked incentives lure suppliers to localize encapsulation, combining cost competitiveness with duty advantages.
Europe ranks second as Euro 7 catalyzes advanced solutions for cold-start emissions, plus widespread hybrid adoption that prolongs ICE relevance. Carbon-fiber and digital-twin tools mature here first, then migrate globally, reinforcing the region's thought leadership. North America grows steadily on the back of SUV and pickup sales that use larger powertrains, which need robust thermal-acoustic barriers.
The Middle East and Africa, and South America remain emerging pockets. They rely on imported NVH kits or CKD assembly, yet rising local output attracts suppliers establishing greenfield plants. Altogether, the automotive engine encapsulation market continues regional consolidation around APAC capacity while Europe drives specification trends embraced worldwide.