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									전동 파워 스티어링 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)Electric Power Steering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) | 
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전동 파워 스티어링 시장은 2025년에 291억 3,000만 달러로 평가되었고, 2030년에 CAGR은 5.10%를 나타낼 것으로 예측되며 373억 6,000만 달러로 성장할 전망입니다.

스티어 바이 와이어(steer-by-wire) 기술의 확산, 강화된 연비 규제, 소프트웨어 정의 차량(SDV)으로의 전환이 이러한 꾸준한 성장세를 뒷받침하고 있습니다. 자동차 제조사들은 이제 무선 업데이트(OTA)를 통해 제공되는 지능형 소프트웨어 캘리브레이션에 주력하며, 스티어링 시스템을 대량 맞춤화의 관문으로 활용하고 있습니다. 공급업체들은 순수 기계적 전문성에서 벗어나 ISO/SAE 21434 및 UN R155 사이버 보안 규정을 준수하는 통합 전자 아키텍처로 전환 중입니다. 동시에 아시아태평양 지역의 압도적 점유율은 중국의 전기차 규모와 일본의 정밀 부품 유산에 기반합니다. 남미의 가속화되는 전기차 채택은 비용 민감 시장에서 다가올 수요 물결을 예고합니다. 기존 1차 공급업체들은 전자 제어 장치(ECU), 센서, 모터 설계를 묶어 진화하는 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템) 규정을 검증할 수 있는 턴키 모듈로 제공함으로써 입지를 방위하고 있습니다.
차량 전동화는 내연기관(ICE) 동력을 소모하는 유압 시스템의 고유한 기생 손실을 제거함으로써 EPS 채택 패턴을 근본적으로 재편합니다. 전기차는 에너지 효율적인 스티어링 솔루션을 요구하며, 상용차 적용 분야에서 하이브리드 EPS 시스템은 기존 유압식 파워 스티어링 대비 50% 이상의 에너지 소비 감소를 보여줍니다. 자동차 제조사들이 EPS를 회생 제동 통합 및 배터리 주행 거리 최적화를 위한 핵심 인프라로 인식함에 따라 전환 속도가 가속화되고 있습니다. NHTSA의 2027-2031년형 모델 연도 기업 평균 연비(CAFE) 기준은 연간 2%의 연비 개선을 의무화하여, 내연기관 차량에 대한 EPS 채택을 경제적으로 불가피하게 만드는 동시에 전기차에 경쟁 우위를 제공합니다. 이러한 규제 압박은 EPS가 기존 차량에서는 규정 준수를 위한 필수 요소로, 전기 플랫폼에서는 성능 향상을 위한 요소로 작용하는 이중 시장 역학을 창출합니다.
연비 효율 의무화는 측정 가능한 소비 혜택으로 EPS 채택을 촉진하며, 미국 국립연구위원회 연구에 따르면 유압 시스템을 대체할 경우 중형차는 1.3%, 대형차는 1.1%의 연료 절감 효과가 나타납니다. 효율 증가는 차량 운영 전반에 걸쳐 누적되어, 상승하는 연료비와 탄소 가격 책정 메커니즘에 직면한 상용차 운영자에게 EPS를 경제적으로 매력적인 선택지로 만듭니다. 2024년 7월 발효 예정인 유럽연합(EU)의 일반 안전 규정 II(GSE II)는 EPS 시스템과 원활히 통합되는 첨단 안전 기술을 의무화하여 도입을 가속화하는 규제 시너지를 창출합니다. 효율성 요구사항과 안전 규제의 융합은 EPS를 선택적 장비가 아닌 기반 기술로 자리매김하게 합니다. 차량 운영사들은 EPS를 즉각적인 운영 비용 절감과 미래 자율주행 기능 구현을 동시에 가능케 하는 인프라 투자로 인식하는 비중이 점차 증가하고 있습니다.
가격 민감도가 높은 시장 부문에서는 운영 효율성이 떨어지더라도 유압 시스템이 경제적 우위를 유지함에 따라 비용 경쟁력이 여전히 도전 과제입니다. 인도 자동차 제조사들은 비용 관리에 다양한 접근법을 보여주고 있는데, 타타 모터스는 해리어 EV 부품의 80% 현지화를 달성한 반면, 올라 일렉트릭과 같은 기업들은 희토류 소재 의존도를 피하기 위해 무자석 모터를 개발하고 있습니다. 중국의 희토류 수출 제한으로 공급망 압박이 가중되면서 비용 차이는 더욱 두드러지고 있으며, 인도는 전기차 제조 경쟁력 유지를 위해 50% 현지화 요건 완화를 검토 중입니다. 제조 규모의 경제는 대량 생산 부문에서 기존 유압 시스템 공급업체에 유리하게 작용하여, 프리미엄 차량은 EPS를 채택하는 반면 경제형 부문는 전환을 거부하는 시장 양극화를 초래합니다. 상용차 적용 분야에서는 초기 자본 비용이 차량 수익성에 직접적인 영향을 미치므로, 높은 구매 가격을 정당화하기 위해 명확한 운영 비용 절감 효과가 입증되어야 하는 과제가 더욱 심화됩니다.
컬럼 타입 EPS 시스템은 2024년 54.23%의 시장 점유율을 기록하며 주류 차량 플랫폼에 대한 확립된 통합 이점과 비용 효율성을 반영했습니다. 그러나 듀얼 피니언 타입 구성은 자율 주행 애플리케이션의 정밀도 요구 사항과 향상된 조향 응답 특성으로 인해 2030년까지 연평균 11.50%의 성장률로 가장 빠르게 성장하는 부문로 부상하고 있습니다. 피니언 타입 시스템은 비용과 성능 간 균형 잡힌 성능을 제공하며 중급 애플리케이션에서 꾸준한 시장 입지를 유지하고 있습니다. 이 부문의 진화는 안전이 중요한 자율 주행 기능에 조향 정밀도가 핵심이 되는 미래 모빌리티 요구사항에 대한 제조업체들의 전략적 포지셔닝을 반영합니다.
ZF의 NIO ET9에 적용된 스티어 바이 와이어 기술은 특히 전기차 플랫폼에 이점을 제공하는, 새로운 스티어링 휠 디자인과 향상된 기동성을 가능하게 하는 첨단 아키텍처의 사례를 보여줍니다. 컬럼 타입 시스템은 개조 적용 분야 및 비용 민감 부문에서 우위를 유지하는 반면, 듀얼 피니언 구성은 차별화된 주행 경험을 추구하는 프리미엄 제조사들의 관심을 끌고 있습니다. 기술 발전은 시장 분화를 시사하는데, 대량 생산 부문은 검증된 컬럼 타입의 신뢰성을 우선시하는 반면, 성능 중심 적용 분야는 듀얼 피니언의 정밀 기능으로 이동하고 있습니다.
스티어링 랙/컬럼 부품은 2024년 42.61%의 시장 점유율을 유지하며 모든 차종에 걸쳐 EPS 시스템의 기계적 기반을 형성했습니다. 센서 부품은 2030년까지 연평균 10.20%의 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상되며, 이는 첨단 운전자 보조 시스템 통합에 필요한 피드백 메커니즘의 고도화를 반영합니다. 스티어링 모터 부문은 주요 구동 부품으로서 일관된 성능을 제공하며, 기타 부품 유형에는 사이버 보안 모듈 및 OTA 업데이트 기능과 같은 신기술이 포함됩니다. 부품 구성의 진화는 기본적인 전동화를 넘어 지능형 시스템 아키텍처로 시장 성숙도가 높아지고 있음을 시사합니다.
센서 성장 궤적은 정밀한 피드백을 통해 긴급 조향 개입 및 차선 유지 보조 기능을 가능케 하는 강화된 차량 안전 시스템에 대한 규제 요구사항과 부합합니다. NSK의 스티어 바이 와이어(steer-by-wire) 애플리케이션용 힘 피드백 액추에이터(Force Feedback Actuators) 및 로드 휠 액추에이터(Road Wheel Actuators) 개발은 차세대 조향 시스템에 필요한 부품 정교화를 보여줍니다. 전통적 기계 부품은 상품화 압박에 직면하는 반면, 전자 부품은 고급 기능을 통해 프리미엄 가격을 형성하며 공급업체 가치 제안과 경쟁 역학을 재편하고 있습니다.
아시아태평양 지역은 2024년 전동 파워 스티어링 시장 매출의 46.80%를 차지했습니다. 중국의 수직 통합형 전기차 생태계는 국내 모터 컨트롤러, 차량 도메인, 스티어링 기어를 비용 경쟁력 있는 모듈로 패키징하여 현지 및 수출 프로그램에 공급합니다. NIO가 ZF의 스티어 바이 와이어(steer-by-wire) 기술을 채택한 것은 중국이 첨단 아키텍처로 직접 도약할 준비가 되었음을 보여줍니다. 한편 일본은 고정밀 베어링 및 각도 센서 분야의 리더십을 유지하며, 현지 공급업체들이 글로벌 1차 공급업체(Tier-1)에 핵심 하위 조립품을 판매할 수 있도록 합니다. 탄소 중립을 위한 정부 인센티브는 수요를 가속화하며, 지역 내 생산 능력은 부품 공급 안정성을 보장합니다.
유럽은 성숙했으나 규제 주도형 시장입니다. EU 일반 안전 규정 II는 EPS 정밀도에 의존하는 차선 유지 및 보행자 회피 기능을 OEM에 의무화합니다. 공급업체는 시행 시점이 확정되어 안정적인 계획 주기로 이익을 얻는다. 2020년대 중반 사이버 보안 규정은 진입 장벽을 더욱 높여 전담 소프트웨어 팀을 보유한 기업들 사이에서 물량 집중을 가속화합니다.
북미는 효율성 의무에 집중합니다. NHTSA의 CAFE 기준은 2031년까지 승용차 군에 연간 2%의 연비 향상을 요구합니다. 브라질이 주도하는 남미는 2030년까지 연평균 9% 성장률로 가장 빠르게 확장되는 지역입니다. 2024년 전기차 판매가 90% 급증한 것은 수입 배터리 모듈에 대한 세금이 면제되면서 누적된 수요가 폭발했음을 보여줍니다. 스텔란티스는 이중 연료 유연성을 위한 EPS를 통합한 바이오 하이브리드 파워트레인 개발에 56억 유로를 투자하기로 했습니다. 이 지역의 성장은 유압식 기존 기술을 우회하는 기술 도약을 보여줍니다.
The electric power steering market generated USD 29.13 billion in 2025 and will reach USD 37.36 billion by 2030, representing a 5.10% CAGR.

Rising penetration of steer-by-wire, tighter fuel-efficiency rules, and the shift toward software-defined vehicles underpin this steady trajectory. Automakers now emphasize intelligent software calibration delivered through over-the-air updates, using the steering system as a gateway for mass customization. Suppliers are pivoting from purely mechanical expertise to integrated electronic architectures that comply with ISO/SAE 21434 and UN R155 cybersecurity rules. At the same time, Asia-Pacific's dominant share rests on China's EV scale and Japan's precision-component heritage. South America's accelerating EV adoption signals the next demand wave in cost-sensitive markets. Incumbent Tier-1s defend their position by bundling electronic control units, sensors, and motor designs into turnkey modules that can be validated against evolving ADAS mandates.
Vehicle electrification fundamentally reshapes EPS adoption patterns by eliminating the parasitic losses inherent in hydraulic systems that drain ICE engine power. Electric vehicles demand energy-efficient steering solutions, with hybrid EPS systems demonstrating over 50% energy consumption reduction compared to conventional hydraulic power steering in commercial vehicle applications. The transition accelerates as automakers recognize EPS as an essential infrastructure for regenerative braking integration and battery range optimization. NHTSA's Corporate Average Fuel Economy standards for model years 2027-2031 mandate 2% annual fuel efficiency improvements, making EPS adoption economically inevitable for ICE vehicles while providing competitive advantages for EVs. This regulatory pressure creates a dual-market dynamic where EPS becomes compliance-driven for traditional vehicles and performance-enhancing for electric platforms.
Fuel efficiency mandates drive EPS adoption through measurable consumption benefits, with National Research Council studies indicating 1.3% fuel reduction for midsize cars and 1.1% for large cars when replacing hydraulic systems. Efficiency gains compound across fleet operations, making EPS economically attractive for commercial vehicle operators facing rising fuel costs and carbon pricing mechanisms. European Union's General Safety Regulation II, effective July 2024, mandates advanced safety technologies that integrate seamlessly with EPS systems, creating regulatory synergies that accelerate adoption. The convergence of efficiency requirements and safety mandates EPS as a foundational technology rather than optional equipment. Fleet operators increasingly recognize EPS as an infrastructure investment that delivers immediate operational cost reductions while enabling future autonomous capabilities.
Cost competitiveness remains challenging in price-sensitive market segments where hydraulic systems maintain economic advantages despite operational inefficiencies. Indian automakers demonstrate varied approaches to cost management, with Tata Motors achieving 80% localization for Harrier EV components while companies like Ola Electric develop magnet-less motors to avoid rare-earth material dependencies. The cost differential becomes more pronounced as China's rare-earth export restrictions create supply chain pressures, with India considering the relaxation of 50% localization requirements to maintain EV manufacturing viability. Manufacturing scale economics favor established hydraulic system suppliers in volume segments, creating market bifurcation where premium vehicles adopt EPS while economy segments resist transition. The challenge intensifies in commercial vehicle applications where initial capital costs directly impact fleet profitability, requiring a clear operational savings demonstration to justify higher acquisition prices.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
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Column Type EPS systems commanded a 54.23% market share in 2024, reflecting their established integration advantages and cost-effectiveness for mainstream vehicle platforms. However, dual-pinion type configurations emerge as the fastest-growing segment at 11.50% CAGR through 2030, driven by precision requirements for autonomous driving applications and enhanced steering response characteristics. Pinion Type systems maintain a steady market presence in mid-range applications, offering balanced performance between cost and capability. The segment evolution reflects manufacturers' strategic positioning for future mobility requirements, where steering precision becomes critical for safety-critical autonomous functions.
ZF's steer-by-wire technology deployment in NIO's ET9 demonstrates how advanced architecture enables new steering wheel designs and improved maneuverability, particularly benefiting electric vehicle platforms. Column Type systems retain advantages in retrofit applications and cost-sensitive segments, while Dual Pinion configurations attract premium manufacturers seeking differentiated driving experiences. Technology progression suggests market bifurcation where volume segments prioritize proven Column Type reliability while performance-oriented applications migrate toward Dual Pinion precision capabilities.
Steering Rack/Column components maintained 42.61% market share in 2024, representing the mechanical foundation of EPS systems across all vehicle types. Sensor components accelerate fastest at 10.20% CAGR through 2030, reflecting the increasing sophistication of feedback mechanisms required for advanced driver assistance systems integration. Steering Motor segments provide consistent performance as the primary actuation component, while Other Component Types encompass emerging technologies like cybersecurity modules and OTA update capabilities. The component mix evolution indicates market maturation beyond basic electrification toward intelligent system architectures.
The sensor growth trajectory aligns with regulatory requirements for enhanced vehicle safety systems, where precise feedback enables emergency steering interventions and lane-keeping assistance functions. NSK's development of Force Feedback Actuators and Road Wheel Actuators for steer-by-wire applications exemplifies the component sophistication required for next-generation steering systems. Traditional mechanical components face commoditization pressure while electronic components command premium pricing through advanced functionality, reshaping supplier value propositions and competitive dynamics.
The Electric Power Steering Market Report is Segmented by Type (Column Type, Pinion Type, and Dual Pinion Type), Component Type (Steering Rack/Column, Sensor, Steering Motor, and More), Vehicle Type (Passenger Cars and Commercial Vehicles), Propulsion Type (Internal Combustion Engine Vehicles, Battery Electric Vehicles, and More), and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD) and Volume (Units).
Asia-Pacific anchored 46.80% of the electric power steering market revenue in 2024. China's vertically integrated EV ecosystem packages domestic motor controllers, vehicle domains, and steering gears into cost-competitive modules serving local and export programs. NIO's adoption of steer-by-wire from ZF underscores China's readiness to leap directly into advanced architectures. Japan, meanwhile, protects leadership in high-precision bearings and angle sensors, enabling local suppliers to sell critical sub-assemblies to global Tier-1s. Government incentives for carbon neutrality accelerate demand, and regional capacity ensures component availability.
Europe represents a mature but regulation-driven arena. The EU General Safety Regulation II forces OEMs to fit lane-keeping and pedestrian-avoidance functions that rely on EPS precision. Suppliers gain from stable planning cycles as implementation dates are locked. Mid-decade cybersecurity rules further elevate barriers, consolidating volume among companies with dedicated software teams.
North America focuses on efficiency mandates. NHTSA's CAFE standards impose 2% annual gains for passenger fleets through 2031. South America, led by Brazil, is the fastest-expanding region with a 9% CAGR through 2030. A 90% spike in EV sales in 2024 demonstrated pent-up demand once taxes were waived for imported battery modules. Stellantis followed with a EUR 5.6 billion commitment to develop Bio-Hybrid powertrains that integrate EPS for dual-fuel flexibility. The region's growth illustrates tech leapfrogging, bypassing hydraulic incumbency.