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상업 항공기용 플로어 패널 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Commercial Aircraft Floor Panels - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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상업 항공기용 플로어 패널 시장의 2025년 시장 규모는 3억 5,221만 달러로, 2030년에는 4억 5,128만 달러에 이르고, CAGR 6.6%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

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이 시장 확대를 뒷받침하는 것은 항공기 보유 대수 증가, 엄격한 화재 안전 규칙, 객실 내장의 경량화에의 업계 전체의 변화입니다. 항공사는 연료 소비량을 줄이기 위한 리노베이션 프로그램을 가속화하고 있으며, 차세대 와이드 바디 플랫폼은 중량을 동등하게 하기 위해 고급 플로어 패널에 의존하는 복합재를 다용한 구조를 채용하고 있습니다. 보잉에 의한 스피릿 에어로시스템즈 인수와 에어버스에 의한 스피릿의 유럽 자산 인수 등 공급망의 통합은 조달력을 재조합하여 패널 납품의 병목 현상 해소에 공헌하고 있습니다. 한편, 재활용 가능한 열가소성 허니컴 코어는 사업자가 서큘러 이코노미(순환형 경제) 목표를 추구하는 가운데 프로토타입에서 라인핏으로 이행하고 있습니다.

세계의 상업 항공기용 플로어 패널 시장 동향 및 인사이트

내로우 바디 기계의 생산 잔여 급증

상업 항공기용 플로어 패널 시장에서 협폭기의 수주 잔여는 13년 가까이 계속되고 있습니다. 각 단일 통로형 제트기는 객실과 복부 구획 전체에서 15-20장의 패널을 필요로 하기 때문에 생산 프레임이 늘어날 때마다 구체적인 재료량으로 이어집니다. B737 MAX의 생산 재개와 에어버스 A320neo 제품군의 목표인 월별 75기 페이스는 일부 부품 공급업체가 전자 부품, 단조품, 허니컴 코어에 고전하는 가운데 조달 압력을 강화하고 있습니다. 미국 정부 책임국은 15개 티어원 공급업체 중 9개가 지속적인 제약으로 노동력과 자재 부족을 꼽고 있으며, 리드 타임을 연장하고 가능한 한 적격한 패널 라인을 이중 조달하도록 항공사에 촉구하고 있다고 지적했습니다. 아시아태평양과 북미 항공사는 신선한 납품의 대부분을 흡수하고 이러한 공급 경로에 대한 지리적 편향을 강화하고 있습니다.

항공사 리노베이션 사이클은 경량 객실 리노베이션에 집중

오두막 갱신 간격은 8년에서 12년 사이에 있으며, 현재 파도는 기록적인 연료 가격 변동과 겹칩니다. 따라서 항공사는 질량 감소 옵션을 선호하고 경량 플로어 시스템을 리노베이션 키트의 핵심 특징으로 삼고 있습니다. 콜린스 에어로스페이스는 에어크래프트 인테리어 엑스포에서 구조용 시트 레일을 재사용하면서 원래 패널을 차세대 페놀 수지 적층판으로 대체한 좌석+바닥의 통합 컨셉을 전시했습니다. 사프란의 인테리어 부문은 2024년에 25.2% 증가를 기록했지만, 이는 델타 항공과 같은 항공사가 항공기의 전반적인 재구성보다 스마트 캐빈 모듈을 선택했기 때문에 유사한 후부 수요에 의해 지원되었습니다. 또한, FAR25.853 시험 프로토콜의 규제 갱신은 구형 패널의 조기 사용 중지를 강요하고, 북미와 EU의 여러 관할 구역에서 가까운 미래의 교환량을 증가시킵니다.

불안정한 노 멕스와 탄소섬유의 가격이 공급업체의 마진을 압박

노멕스 종이와 항공우주 등급 탄소섬유는 석유 기반 원료와 특수 전구체 능력에 의존하기 때문에 가격이 원유 변동과 에너지 상승에 노출됩니다. 헥셀은 2025년 매출 전망을 18억 8,000만-19억 5,000만 달러로 인하했지만, 이는 원재료비 상승과 항공기 제조업체가 납품 페이스를 올리고 있기 때문에 수취 사이클이 장기화하고 있는 것을 이유로 하고 있습니다. 듀폰은 또한 일부 메타계 아라미드 공장의 생산능력 정지를 받고 노멕스 포트폴리오의 비용 전가가 지속될 것을 시사하고 있습니다. Tier 2의 패널 어셈블러는 마진이 얇고 장기 공급 계약을 맺지 않은 경우가 많기 때문에 헷지나 변동성의 흡수를 강요하고, 연구 개발에 사용할 수 있는 자본이 희박해지고 있습니다.

부문 분석

Nomex 허니컴은 2024년 상업 항공기용 플로어 패널 시장에서 66.78%의 점유율을 차지하며, 이는 수십년에 걸친 FAR 25.853의 연소성 규칙을 준수하고 광범위한 라인 적합 승인을 반영했습니다. 노멕스의 낮은 연독성과 양호한 취급성이 지속적인 사용을 촉진하고, 경량화 압력이 강해지는 가운데도 기준선 수요를 지지하고 있습니다. 헥셀과 듀퐁은 아라미드 종이의 대부분을 세계에 공급하고 있으며, 소규모 라이벌 기업에서는 검을 칠 수 없는 스케일 메리트가 있습니다. 그러나 운항사가 프리미엄 캐빈과 장거리 제트기용 비탄성률이 높은 대체품으로 축발을 옮기면서 이 부문의 성장은 두드러지게 됩니다.

탄소섬유 허니컴은 더 얇은 셀 벽과 우수한 압축 강도를 결합하여 항공기 당 최대 10kg의 캐빈 경량화를 가능하게 합니다. Journal of Sandwich Structures and Materials 잡지에 게재된 설문조사는 두꺼운 탄소 코어가 사용 하중 하에서의 전단 불안정성을 피하고 90,000회의 비행 사이클에 걸쳐 피로 수명을 유지하는 것으로 입증되었습니다. 탄소섬유 코어의 상업 항공기용 플로어 패널 시장 규모는 CAGR 8.85%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 그러나 인증 비용과 수지 필름과 접착제의 호환성으로 인해 레거시 내로우 바디 기계에 대한 보급은 여전히 제한적입니다. 한편, 신흥 열가소성 플라스틱과 바이오 유래의 코어는 유럽의 순환형 경제 의무에 필수적인 재활용 경로를 시험합니다.

기술 혁신의 최전선은 재생 폴리프로필렌을 원료로 하고 페놀을 사용하지 않고 수직 연소 시험에 합격한 EconCore사의 ThermHex와 같은 열가소성 허니컴에 있습니다. 패널 제조업체는 이러한 코어를 PEI 및 PPS 표피와 결합하여 완전히 용접 가능한 어셈블리를 제조합니다. 9g 타이 다운 시트의 풀 스케일 정적 및 동적 하중 테스트는 동등한 구조적 마진을 확인하고 라인 피팅 상태를 향한 초기 장애물을 제거했습니다. 규제기관이 요람에서 묘지까지 배출량 계산을 미세 조정함에 따라, 상업 항공기용 플로어 패널 시장은 성능 보증과 함께 투명한 재활용 인증서를 제공하는 공급업체에 점차 보상할 수 있을 것입니다.

지역 분석

아시아태평양은 중국, 인도, 인도네시아, 일본의 적극적인 항공기 성장에 힘입어 2024년 상업 항공기용 플로어 패널 시장에서 31.10%의 점유율을 유지했습니다. 에어버스는 이 지역의 항공기 서비스 지출이 2025년 520억 달러에서 2043년까지 1,290억 달러로 급증하고, 유지보수 하위 지출만으로도 1,090억 달러에 이를 것으로 예상했습니다. 대규모 좁은 몸의 수주 잔량, 활기찬 저가 항공사 부문 및 현지 복합재 생산을 우월한 오프셋 협정은 천진, 하이데라바드, 나고야 패널 공급업체의 조달 사이클을 연장합니다. 정부가 지원하는 R&D 문서는 디지털 설계 도입의 고조를 강조하고 서유럽의 동업 타사와의 비용 격차를 부각하고 있으며, 플로어 패널의 마무리와 검사 활동의 추가 현지화를 시사하고 있습니다.

중동 및 아프리카는 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)이 7.34%로 가장 빠르게 확대될 것으로 예측됩니다. 보잉은 2031년까지 이 지역에 4,700억 달러 상당의 신조 항공기가 2,370기 도입될 것으로 예측하고 있으며, 그 69%는 여객 운송량 증가와 허브&스포크 네트워크의 성숙에 의한 것입니다. 에미레이트 항공, 카타르 항공, 사우디아라비아는 총 880대 이상의 와이드 바디 기계를 주문하거나 옵션으로 보유하고 있으며 프리미엄 클래스 객실에 맞는 고가치 패널 키트가 됩니다. 지다와 아디스 아바바의 MRO 프리존에 대한 동시 투자는 턴어라운드 시간을 단축하고, 현지에서 패널 수리를 촉진하고, 이 지역의 완전한 밸류체인을 강화하고 있습니다.

북미는 매출에서 3위를 차지하지만 많은 패널 설계 승인이 미국이나 캐나다 당국에 있기 때문에 기술적 영향력은 큽니다. 보잉에 의한 83억 달러의 스피릿 에어로시스템 인수에 의한 통합은 허니컴 코어 생산 능력의 전략적 육상 보유를 가져오고 OEM 납품을 원활하게 하는 동시에 독립 숍의 경쟁 입찰을 재조합했습니다. 유럽은 에코 나침반 보조금을 통해 재활용 가능한 열가소성 플라스틱의 채택을 지지하고, 보다 명확한 수명 주기 분석 라벨을 의무화하고, 함부르크와 툴루즈의 조립 라인에 인접한 폐쇄 루프 회수 허브를 공동 개발하기 위해 공급업체에 일하고 있습니다. 이러한 성숙한 지역이 일체가 되어 주기적인 생산 변동과 예측 가능한 개수 사이클의 균형을 맞추어 상업 항공기용 플로어 패널 시장을 안정시키고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 협폭기의 생산 주문량 급증
    • 항공사의 개수 사이클은 객실의 경량화에 집중
    • 고급 플로어 패널 솔루션을 필요로하는 복합 리치 모델의 상승
    • 리사이클 가능한 열가소성 플라스틱 허니컴 코어의 채용이 증가, 서큘러리티 목표에 대응
    • 통합 MRO와 PMA 공급망의 확대가 세계 TAT를 단축
    • 가연성 규제의 강화로 레거시 패널의 단계적 폐지가 가속
  • 시장 성장 억제요인
    • 노멕스와 탄소섬유의 가격 변동이 공급자의 마진을 압박
    • 항공우주 등급의 허니컴 코어 공급망의 지속적인 제약
    • 새로운 코어 재료와 접착 공정의 인증·인정 사이클의 길이
    • 접착제 층간 박리와 습기에 의한 잉글레스 사고가 전기체 검사 지령을 유발
  • 밸류체인 분석
  • 규제 전망
  • 기술 전망
  • Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협

제5장 시장 규모와 성장 예측

  • 코어 재료별
    • 노멕스 허니컴
    • 알루미늄 허니컴
    • 탄소섬유 허니컴
    • 기타
  • 설치별
    • OEM
    • 애프터마켓
  • 항공기 유형별
    • 협폭기
    • 광폭기
    • 지역 제트기
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 중동
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동
      • 아프리카
      • 남아프리카
      • 기타 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • The Gill Corporation
    • Collins Aerospace(RTX Corporation)
    • Safran SA
    • Triumph Group Inc.
    • Singapore Technologies Engineering Ltd.
    • LATECOERE
    • Aeropair Ltd.
    • Elbe Flugzeugwerke GmbH
    • VINCORION Advanced Systems GmbH
    • Satair(Airbus SE)
    • Lufthansa Technik AG
    • Hexcel Corporation
    • Jamco Corporation
    • Diab Group
    • Plascore Inc.
    • Euro-Composites SA
    • FACC AG
    • SEKISUI Aerospace
    • Showa Aircraft Industry Co. Ltd.
    • Honeycomb Company of America, Inc.

제7장 시장 기회와 향후 전망

KTH 25.11.20

The commercial aircraft floor panels market is valued at USD 352.21 million in 2025 and is forecasted to reach a market size of USD 451.28 million by 2030, advancing at a 6.6% CAGR.

Commercial Aircraft Floor Panels - Market - IMG1

Growing aircraft backlogs, stringent fire-safety rules, and the industry-wide shift toward lighter cabin interiors underpin this expansion. Airlines are accelerating retrofit programs to lower fuel burn, while next-generation wide-body platforms adopt composite-rich structures that rely on advanced floor panels for weight parity. Supply-chain consolidations such as Boeing's purchase of Spirit AeroSystems and Airbus's buyout of Spirit's European assets realign sourcing power and help de-bottleneck panel deliveries. Meanwhile, recyclable thermoplastic honeycomb cores move from prototype to line-fit status as operators pursue circular-economy targets.

Global Commercial Aircraft Floor Panels Market Trends and Insights

Surge in Narrowbody Aircraft Production Backlog

Narrowbody order books now span nearly 13 years of output, locking in sustained demand for commercial aircraft floor panels market installations. Each single-aisle jet needs 15-20 panels across the cabin and belly compartments, so every incremental production slot translates into tangible material volumes. The B737 MAX production restart and the Airbus A320neo family's targeted 75-per-month cadence intensify sourcing pressures even as select component suppliers still struggle with electronics, forgings, and honeycomb cores. The US Government Accountability Office notes that nine 15 tier-one vendors cite labor and material shortages as persistent constraints, extending lead times and prompting airframers to dual-source qualified panel lines where possible. Operators in Asia-Pacific and North America absorb the bulk of fresh deliveries, reinforcing the geographic skew toward those supply corridors.

Airline Retrofit Cycles Focused on Lightweight Cabin Refurbishment

Cabin refresh intervals sit between eight and 12 years, and the current wave coincides with record fuel-price volatility. Airlines, therefore, prioritize mass-reduction options, making lightweight floor systems a core feature of retrofit kits. Collins Aerospace displayed an integrated seating-plus-floor concept at Aircraft Interiors Expo that re-uses structural seat rails yet replaces original panels with next-generation phenolic-resin laminates. Safran's interiors division booked 25.2% revenue growth in 2024, underpinned by similar retrofit demand as carriers such as Delta Air Lines chose smart-cabin modules over full fleet reconfigurations. Regulatory updates to FAR 25.853 test protocols also force older panels out of service sooner, lifting near-term replacement volumes in North America and several EU jurisdictions.

Volatile Nomex and Carbon-Fiber Pricing Compressing Supplier Margins

Nomex paper and aerospace-grade carbon fiber pivot on petroleum-based feedstocks and specialized precursor capacity, exposing prices to crude swings and energy spikes. Hexcel trimmed its 2025 revenue outlook to USD 1.88-1.95 billion, citing rising raw-material bills and elongated receivable cycles as airframers pace deliveries. DuPont likewise signals continued cost pass-through for its Nomex portfolio after capacity outages at select meta-aramid plants. Tier-two panel assemblers operate on thinner margins and often lack long-term supply contracts, forcing them to hedge or absorb volatility and diluting capital available for R&D.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. Ramp-Up of Composite-Rich Models Requiring Advanced Floor Panel Solutions
  2. Rising Adoption of Recyclable Thermoplastic Honeycomb Cores for Circularity Goals
  3. Persistent Supply-Chain Constraints for Aerospace-Grade Honeycomb Cores

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Nomex honeycomb held a 66.78% slice of the commercial aircraft floor panels market in 2024, reflecting decades of compliance with FAR 25.853 flammability rules and broad line-fit approvals. Nomex's low smoke toxicity and favorable handling encourage continued use, anchoring baseline demand even as weight-saving pressures intensify. Hexcel and DuPont supply most aramid paper worldwide, granting them scale economics that small rivals struggle to match. However, the segment's growth plateaus as operators pivot toward higher specific-modulus alternatives for premium cabins and long-range jets.

Carbon-fiber honeycomb combines thinner cell walls with superior compressive strength, unlocking cabin weight reductions of up to 10 kg per aircraft. Research published in the Journal of Sandwich Structures and Materials demonstrates that thicker-walled carbon cores avert shear-type instability under service loads, sustaining fatigue life across 90,000 flight cycles. The commercial aircraft floor panels market size for carbon-fiber cores is forecast to widen at an 8.85% CAGR. However, qualification costs and resin-film-adhesive compatibility still limit penetration on legacy narrowbody fleets. Aluminum cores remain relevant for cargo floors where impact tolerance outweighs fuel-saving potential, while emerging thermoplastic and bio-derived variants test recycling pathways crucial to European circular-economy mandates.

The innovation frontier centers on thermoplastic honeycomb options like EconCore's ThermHex, which integrates recycled polypropylene feedstock and passes vertical burn tests without phenolics. Panel makers pair these cores with PEI or PPS skins to produce fully weldable assemblies that airlines can shred and re-melt after decommissioning. Full-scale static and dynamic load trials on 9-g tie-down seats confirm equivalent structural margins, clearing an early hurdle toward line-fit status. As regulatory bodies fine-tune cradle-to-grave emissions accounting, the commercial aircraft floor panels market may progressively reward suppliers that offer transparent recycling certificates alongside performance guarantees.

The Commercial Aircraft Floor Panels Market Report is Segmented by Core Material (Nomex Honeycomb, Aluminum Honeycomb, Carbon-Fiber Honeycomb, and Others), Fitment (OEM and Aftermarket), Aircraft Type (Narrowbody, Widebody, and Regional Jets), and Geography (North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East and Africa). The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).

Geography Analysis

Asia-Pacific retained a 31.10% share of the commercial aircraft floor panels market in 2024, underpinned by aggressive fleet growth across China, India, Indonesia, and Japan. Airbus projects the region's aircraft services spending to surge from USD 52 billion in 2025 to USD 129 billion by 2043, with maintenance sub-spend alone climbing to USD 109 billion. Large narrow-body backlogs, a vibrant low-cost-carrier sector, and offset agreements that favor local composites production extend procurement cycles for panel suppliers in Tianjin, Hyderabad, and Nagoya. Government-backed R&D documents stress heightened digital design adoption and highlight cost gaps versus Western peers, signaling further localization of floor panel finishing and inspection activities.

The Middle East and Africa deliver the fastest forecast expansion at 7.34% CAGR through 2030. Boeing foresees 2,370 new-build aircraft worth USD 470 billion entering the region by 2031, 69% of which will stem from passenger traffic growth and hub-and-spoke network maturation. Emirates, Qatar Airways, and Saudia collectively hold more than 880 widebody airframes on order or option, translating into high-value panel kits tailored for premium-class cabins. Concurrent investments in MRO free zones at Jeddah and Addis Ababa shorten turnaround times and foster localized panel repairs, reinforcing the region's complete value chain.

North America ranks third by revenue but commands significant technical influence because many panel design approvals sit with US or Canadian authorities. Consolidation via Boeing's USD 8.3 billion Spirit AeroSystems takeover brings strategic stockholding of honeycomb core capacity onshore, smoothing OEM deliveries yet rearranging competitive bidding for independent shops. Europe maintains a strong sustainability bent, championing recyclable thermoplastic adoption through ECO-COMPASS grants and mandating clearer life-cycle-analysis labels, pushing suppliers to co-develop closed-loop recovery hubs adjacent to Hamburg and Toulouse assembly lines. Collectively, these mature regions stabilize the commercial aircraft floor panels market by balancing cyclical production swings with predictable retrofit cycles.

  1. The Gill Corporation
  2. Collins Aerospace (RTX Corporation)
  3. Safran S.A.
  4. Triumph Group Inc.
  5. Singapore Technologies Engineering Ltd.
  6. LATECOERE
  7. Aeropair Ltd.
  8. Elbe Flugzeugwerke GmbH
  9. VINCORION Advanced Systems GmbH
  10. Satair (Airbus SE)
  11. Lufthansa Technik AG
  12. Hexcel Corporation
  13. Jamco Corporation
  14. Diab Group
  15. Plascore Inc.
  16. Euro-Composites S.A.
  17. FACC AG
  18. SEKISUI Aerospace
  19. Showa Aircraft Industry Co. Ltd.
  20. Honeycomb Company of America, Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET LANDSCAPE

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Surge in narrowbody aircraft production backlog
    • 4.2.2 Airline retrofit cycles focused on lightweight cabin refurbishment
    • 4.2.3 Ramp-up of composite-rich models requiring advanced floor panel solutions
    • 4.2.4 Rising adoption of recyclable thermoplastic honeycomb cores for circularity goals
    • 4.2.5 Expansion of integrated MRO and PMA supply chains shortening global TAT
    • 4.2.6 Stricter flammability regulations accelerating phase-out of legacy panels
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Volatile Nomex and carbon-fiber pricing compressing supplier margins
    • 4.3.2 Persistent supply-chain constraints for aerospace-grade honeycomb cores
    • 4.3.3 Lengthy certification and qualification cycles for new core materials and bonding processes
    • 4.3.4 Adhesive-bond delamination and moisture-ingress incidents triggering fleet-wide inspection directives
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Regulatory Outlook
  • 4.6 Technological Outlook
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products

5 MARKET SIZE AND GROWTH FORECASTS (VALUE)

  • 5.1 By Core Material
    • 5.1.1 Nomex Honeycomb
    • 5.1.2 Aluminum Honeycomb
    • 5.1.3 Carbon-Fiber Honeycomb
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Fitment
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 By Aircraft Type
    • 5.3.1 Narrowbody Aircraft
    • 5.3.2 Widebody Aircraft
    • 5.3.3 Regional Jets
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Middle East
      • 5.4.5.1.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.1.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.1.3 Rest of Middle East
      • 5.4.5.2 Africa
      • 5.4.5.2.1 South Africa
      • 5.4.5.2.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (includes Global-level Overview, Market-level Overview, Core Segments, Financials as available, Strategic Information, Market Rank/Share, Products and Services, Recent Developments)
    • 6.4.1 The Gill Corporation
    • 6.4.2 Collins Aerospace (RTX Corporation)
    • 6.4.3 Safran S.A.
    • 6.4.4 Triumph Group Inc.
    • 6.4.5 Singapore Technologies Engineering Ltd.
    • 6.4.6 LATECOERE
    • 6.4.7 Aeropair Ltd.
    • 6.4.8 Elbe Flugzeugwerke GmbH
    • 6.4.9 VINCORION Advanced Systems GmbH
    • 6.4.10 Satair (Airbus SE)
    • 6.4.11 Lufthansa Technik AG
    • 6.4.12 Hexcel Corporation
    • 6.4.13 Jamco Corporation
    • 6.4.14 Diab Group
    • 6.4.15 Plascore Inc.
    • 6.4.16 Euro-Composites S.A.
    • 6.4.17 FACC AG
    • 6.4.18 SEKISUI Aerospace
    • 6.4.19 Showa Aircraft Industry Co. Ltd.
    • 6.4.20 Honeycomb Company of America, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE OUTLOOK

  • 7.1 White-space and Unmet-Need Assessment
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