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전기자동차 충전소 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Electric Vehicle Charging Station - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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전기자동차 충전소 시장은 2025년에 461억 3,000만 달러를 창출하고, 2030년에는 1,224억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 21.57%로 성장할 전망입니다.

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내연기관을 단계적으로 폐지한다는 지속적인 정책 압력, 총소유권의 평준화를 전진시키는 배터리 비용의 급락, 항속거리 불안을 중화하는 고속도로의 급속 충전 통로의 전개가 수요를 급상승시키는 핵심적인 힘이 되고 있습니다. 선도적인 플릿 사업자는 충전기의 고가동을 보장하기 위해 다년간의 전기 목표를 정하고 있으며, 차량 투 그리드의 비즈니스 모델은 프로젝트 수익을 높이는 새로운 수익층을 창출하고 있습니다. 아시아태평양은 여전히 설치 대수의 대부분을 차지하고 있지만, 국경을 넘은 네트워크 제휴를 배경으로 현재는 유럽이 가장 급속히 증가하고 있습니다. 북미에서는 NEVI 포뮬러 프로그램과 테슬라의 슈퍼차저 시스템의 다른 브랜드로의 개방이 베이스라인 기술에 대한 기대를 높이면서 도입을 가속화하고 있습니다. 한편, 쉘과 같은 에너지 계수는 석유 스테이션을 폐쇄하고 자본을 고출력 충전기로 돌리려고 노력하고 경쟁 격화를 가져오는 전략적 전환을 시사합니다.

세계의 전기자동차 충전소 시장 동향 및 인사이트

정부에 의한 제로 방출 의무화 및 ICE 금지 일정

각국 정부가 특정 충전 용량 요건을 수반하는 구속력 있는 제로 배출 차량 의무화를 실시함에 따라 규제 기세가 충전 인프라의 전개를 가속화하고 있습니다. EU의 대체 연료 인프라 규제는 EV 등록 대수에 비례하여 충전 용량을 늘릴 것을 회원국에 의무화하고 있습니다. 동시에 캘리포니아의 Advanced Clean Fleets Rule은 공공 및 민간 차량 운행사에 대해 분야별 마감일까지 제로 배출 차량으로의 전환을 의무화하고 있습니다. 중국 국가개발개혁위원회는 2024년 3,000대의 충전 말뚝과 5,000대의 주차 공간을 추가하여 고속도로 서비스 지역의 충전 인프라를 확대하고, 이 나라의 40.9%의 신에너지 자동차 시장 개척을 지원합니다. 사우디아라비아는 2025년까지 50,000곳의 충전소를 설치할 것을 약속했으며 UAE는 2050년까지 전기자동차 또는 하이브리드 자동차를 50%로 만드는 목표를 세웠습니다. 이러한 의무화는 충전 인프라에 대한 민간 자본 투입을 정당화하는 예측 가능한 수요 신호를 만들어 투자 위험을 줄이고 시장 확대를 가속화합니다.

TCO 패리티를 추진하는 배터리의 $/kWh 하락

배터리 비용 절감은 전기자동차가 내연 기관과 동등한 총 소유 비용을 달성하기 위한 중요한 임계값에 가까워지고 충전 인프라 수요를 촉발시킵니다. 리튬 이온 팩 가격은 현재 주요 조달 계약에서 100달러/kWh 미만으로 전기자동차가 사용량이 많은 부문에서 가솔린 자동차와 동등한 비용에 도달하는 데 도움이 됩니다. 실리콘 카바이드 인버터와 같은 구성 요소의 혁신은 충전 효율을 높이고 에너지 손실을 줄이고 운영자가 설치 킬로와트 당 더 많은 차량에 서비스를 제공할 수 있게 합니다. 보다 저렴한 배터리는 플릿 전체에 설비 투자를 분산시키는 스왑 스테이션 모델도 가능하게 하고, 전기자동차 충전소 업계의 서비스 형태를 확대합니다. 배터리 비용의 저하와 충전 효율의 향상이 수렴하는 것으로, 충전 시간의 단축과 인프라 이용 요건의 저하라는 복합 효과가 생겨, 전개의 경제성이 가속합니다. 배터리 비용을 절감하면 소규모의 빈번한 충전이 가능하고 운영 유연성이 최적화되기 때문입니다.

150kW를 초과하는 충전기의 초기 투자는 고액

고출력 충전 인프라에 필요한 자본 지출은 특히 독립 사업자와 신흥 시장에 있어서 전개 장벽이 됩니다. 유럽의 e-트럭 충전 인프라에 대한 P3그룹의 분석은 2030년까지 4만 5,000개 공공 충전 포인트와 23만 5,000개 디포 충전 포인트가 필요할 것으로 예측되고 있으며, 초기 자본 지출이 높고 송전망 확장 승인 프로세스에 시간이 걸리는 것이 주요 과제로 꼽혔습니다. 캘리포니아 주 에너지위원회의 조사에서 DC 급속 충전소는 자금 조달에 큰 어려움을 겪고 있으며, 실행 가능성을 향상시키기 위해서는 수요 충전 완화로 인한 연간 4,300달러의 잠재적 절약과 태양광 통합으로 인한 4,780-6,000달러의 절약이 필요함을 보여주었습니다. 대형 차량용으로 최대 3.75MW의 출력이 가능한 메가와트 충전 시스템을 도입하려면 설치 장소당 100만 달러를 넘는 대폭적인 전기 인프라의 개수가 필요합니다. 높은 CAPEX 요구사항은 이용률이 투자를 정당화할 수 없는 농촌 지역과 비정비 지역에서의 전개를 특별히 제한하고 충전 인프라의 이용 가능성에 지리적 격차를 발생시킵니다.

부문 분석

2024년 전기자동차 충전소 시장 점유율에서는 승용차가 89.10%를 차지했지만, 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)로는 상용차가 55.47%로 가장 빠른 성장을 보였으며 이는 차량 전화 의무화를 위한 인프라 요건을 반영하고 있습니다. 버스는 도시 지역의 대기질 규제와 최적의 충전 인프라 배치를 가능하게 하는 예측 가능한 노선 패턴으로 전기화가 가속화되는 중요한 상용 부문입니다. 이륜차는 배터리 교체 모델이 경제적으로 실행 가능한 것으로 입증된 신흥 시장, 특히 인도에서 견인력을 늘리고 있습니다. 트럭은 무게 제한 및 운영 요구 사항에서 가장 높은 수준의 충전 인프라를 필요로 하며 고출력 충전 시스템 및 저장소 기반 솔루션의 혁신을 추진합니다.

상용차의 전동화는 플릿 운영자가 예측 가능한 사용 패턴을 제공하고 승용차보다 높은 전력 요구 사항을 제공하기 때문에 충전 인프라 투자를 정당화하는 앵커 수요를 생성합니다. CharIN은 오슬로에서 개최된 EVS35에서 메가와트 충전 시스템을 공식적으로 발표하고 상용차가 디젤 차량과 동등한 운용을 가능하게 하는 3.75MW까지의 충전 용량의 규격을 확립했습니다. 충전 코리도를 공유함으로써, 1대당 인프라 비용이 삭감되고, 차량 카테고리 전체의 네트워크 이용률이 향상하기 위해, 승용차 인프라는 상용차 전개로부터 혜택을 받습니다.

DC 충전소는 2024년 전기자동차 충전소 시장 점유율의 78.70%를 유지했으며, 예측 기간 동안 CAGR 56.29%로 성장이 가속화될 전망입니다. 오클리지 국립연구소는 무선 충전 기술에서 획기적인 진보를 이루었으며, 5인치 에어 갭을 넘어 96%의 효율로 승용차에 100kW의 전력 전송을 시연하여 기존의 커넥터 기반 충전을 파괴할 가능성을 보여주었습니다. 22kW 이하의 AC 충전은 주로 주택이나 직장에서 사용되는 것으로, 체류 시간이 길고 충전 속도가 느려도 대응할 수 있습니다. 상용 차량용 메가와트 충전 시스템의 출현은 특수 전기 인프라와 냉각 시스템을 필요로 하는 별도의 초고출력 카테고리를 생성합니다.

SAE International은 최대 93%의 효율성으로 서로 다른 공급업체의 하드웨어 간 상호 호환성을 가능하게 하는 차동 유도 포지셔닝 시스템을 포함한 무선 소형 EV 충전의 새로운 등급을 발표했습니다. 무선 충전 기술은 사용자의 편의에 대한 우려를 해결하고 마모 및 파괴 행위로 인한 물리적 커넥터를 제거하여 인프라 유지 보수 요구 사항을 줄입니다. 고출력 충전 시스템으로의 전환은 사업자의 경제성을 반영합니다. 충전 시간을 단축하면 스테이션 이용률이 향상되고 투자 수익률이 향상됩니다. 특히 토지의 비용이 비싼 충전 속도를 정당화할 수 있는 교통량이 많은 곳에서는 그렇습니다.

지역 분석

아시아태평양은 2024년 점유율 60.70%로, 전기자동차 충전소 시장을 선도했으며, 이는 중국의 1,282만 대 공공 커넥터와 연간 설치 대수 25% 증가에 지지되고 있습니다. 현재, 국가 프로그램에 의해 6,000의 고속도로 서비스 에리어가 정비되어 동국의 40.9%의 신에너지차 판매 구성비를 반영한 장거리 커버리지가 확보되고 있습니다. 일본은 대형 트럭용 메가와트 시스템을 개척하고 인도의 이륜차용 배터리 교환 허브는 저비용의 이동성 요구가 충전기 밀도를 가속화하는 방법을 보여줍니다. 한국은 무역 마찰 속에 배터리 재료의 대체 공급국으로 자국을 자리잡고 있으며, 호주는 광대한 도시 간 거리를 메우기 위해 원격지 코리도사이트에 자금을 투입하고 있습니다.

유럽은 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)이 42.68%로 가장 빠른 성장을 보일 전망입니다. 스파크 얼라이언스는 25개국에서 11,000개의 고출력 커넥터를 통합하여 투명한 가격과 100% 재생 가능한 전력을 제공합니다. 2030년까지 100만 개 이상의 충전 포인트를 신설하는 독일의 계획은 인프라 할당을 EV 등록에 연동시키는 EU 규제에 따른 것입니다. 노르웨이는 국민 1인당 충전기 설치 대수로 세계 제일을 유지하고 있으며, 프랑스는 저이자 대출로 민간 도입을 촉진하고 있습니다. 영국 정책에서는 2035년부터 대부분의 가솔린 차량의 신차 판매가 금지될 예정이고, 현재는 공공 충전기에서 지불 카드의 상호 운용이 의무화되어 소비자의 신뢰가 더욱 강해지고 있습니다.

북미에서는 NEVI 포뮬러에 의한 50억 달러의 자금 조달이 가속화되어 204,000개의 공공 포트를 이용할 수 있습니다. 자동차 제조업체 7개사의 IONNA 벤처는 3만 개의 고출력 커넥터를 추가하고 테슬라의 슈퍼차저를 멀티 브랜드용으로 개수함으로써 2030년까지 60억-120억 달러의 추가 수익을 창출할 가능성이 있습니다. 다른 산업 간의 제휴는 충전을 소매점의 편의 시설에 연결하고 유럽 서비스 스테이션 전략을 반영합니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 정부에 의한 제로 에미션 의무화 및 ICE 금지 스케줄
    • 전지의 kWh당 금액 하락이 TCO 평준화 촉진
    • 고속도로 급속 충전 코리도의 세계적 정비 상황
    • 물류 대기업에 의한 차량전화 커미트먼트 급증
    • 그리드 서비스의 수익화(V2G/V2X) 비즈니스 모델
    • AI가 최적화한 충전기 설치로 이용률이 향상
  • 시장 성장 억제요인
    • 150kW 이상의 충전기에는 고액의 초기 투자 필요
    • 불균일한 허가 및 전력회사의 상호 접속 스케줄
    • SiC MOSFET의 원재료 병목
    • 네트워크 충전기의 사이버 보안 취약성
  • 규제 상황
  • Porter's Five Forces
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 시장 규모 및 성장 예측

  • 차량 유형별
    • 승용차
    • 상용차
    • 버스 및 코치
  • 충전기 유형별
    • AC 충전소
    • DC 충전소
  • 소유 모델별
    • 공공
    • 민간-주택
    • 민간-플릿 및 직장
  • 설치 장소별
    • 출장지 및 소매
    • 고속도로 및 교통
    • 플릿 데포
  • 커넥터 규격별
    • CCS
    • CHAdeMO
    • GB/T
    • 테슬라 NACS
    • 무선
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 남미
      • 브라질
      • 칠레
      • 기타 남미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 노르웨이
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 네덜란드
      • 폴란드
      • 오스트리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 인도네시아
      • 베트남
      • 필리핀
      • 호주
      • 뉴질랜드
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 이집트
      • 튀르키예
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • ABB Ltd.
    • ChargePoint Inc.
    • Tesla Inc.
    • Siemens AG
    • Schneider Electric Corporation
    • Shell Plc.
    • ENGIE SA(EVBox)
    • BYD Motors Inc.
    • Tritium Charging Inc.
    • Blink Charging o.
    • Delta Electronics Inc.
    • Kempower Oyj
    • Electrify America, LLC
    • IONITY GmbH
    • Leviton Manufacturing Co. Inc.

제7장 시장 기회 및 향후 전망

AJY

The electric vehicle charging station market generated USD 46.13 billion in 2025 and is forecast to reach USD 122.49 billion by 2030, registering a 21.57% CAGR during the forecast period (2025-2030).

Electric Vehicle Charging Station - Market - IMG1

Continuous policy pressure to phase out internal-combustion engines, steep battery cost declines that bring total ownership parity forward, and the roll-out of highway fast-charging corridors that neutralize range anxiety are the core forces keeping demand on a steep climb. Large fleet operators are locking in multi-year electrification targets, guaranteeing high charger utilization, while vehicle-to-grid business models create additional revenue layers that lift project returns. Asia-Pacific still accounts for most installations, but Europe now supplies the fastest incremental growth on the back of cross-border network alliances. In North America, the NEVI Formula Program and the opening of Tesla's Supercharger system to other brands accelerate deployment while raising baseline technology expectations. Meanwhile, energy majors like Shell are closing petroleum stations and reallocating capital toward high-power chargers, signaling a strategic shift that tightens competitive intensity.

Global Electric Vehicle Charging Station Market Trends and Insights

Government-backed Zero-emission Mandates and ICE-ban Timelines

Regulatory momentum accelerates charging infrastructure deployment as governments implement binding zero-emission vehicle mandates with specific charging capacity requirements. The EU's Alternative Fuels Infrastructure Regulation mandates that member states increase charging capacity proportionally to EV registrations. At the same time, California's Advanced Clean Fleets Rule requires public and private fleet operators to transition to zero-emission vehicles by sector-specific deadlines. China's National Development and Reform Commission expanded highway service area charging infrastructure by adding 3,000 charging piles and 5,000 parking spaces in 2024, supporting the country's 40.9% new energy vehicle market penetration. Saudi Arabia's commitment to 50,000 charging stations by 2025 and the UAE's target of 50% electric or hybrid vehicles by 2050 extend regulatory pressure to emerging markets. These mandates create predictable demand signals that justify private capital deployment in charging infrastructure, reducing investment risk and accelerating market expansion.

Falling Battery $/kWh Driving TCO Parity

Battery cost reductions approach the critical threshold where electric vehicles achieve total cost of ownership parity with internal combustion engines, catalyzing charging infrastructure demand. Lithium-ion pack prices now edge below USD 100/kWh in leading procurement contracts, helping electric cars reach cost parity with petrol equivalents in usage-heavy segments. Component innovations such as silicon-carbide inverters raise charging efficiency and lower energy losses, allowing operators to serve more vehicles per installed kilowatt. Cheaper batteries also enable swap-station models that spread capex across fleets, broadening service formats within the electric vehicle charging station industry. The convergence of falling battery costs and improved charging efficiency creates a compounding effect where reduced charging times and lower infrastructure utilization requirements accelerate deployment economics. Commercial fleet operators particularly benefit from this dynamic, as reduced battery costs enable smaller, more frequent charging sessions that optimize operational flexibility.

High Upfront CAPEX for More Than 150 kW Chargers

Capital expenditure requirements for high-power charging infrastructure create deployment barriers, particularly for independent operators and emerging markets. The P3 Group analysis of European eTruck charging infrastructure forecasts 45,000 public and 235,000 depot charging points needed by 2030, with high initial capital expenditures and lengthy approval processes for grid expansions identified as primary challenges. The California Energy Commission research demonstrated that DC fast charging stations face significant financing challenges, with potential annual savings of USD 4,300 from demand charge mitigation and USD 4,780 to USD 6,000 from solar integration required to improve viability. The deployment of megawatt charging systems, capable of delivering up to 3.75 MW for heavy-duty vehicles, requires substantial electrical infrastructure upgrades exceeding USD 1 million per installation site. High CAPEX requirements particularly constrain deployment in rural and underserved areas where utilization rates may not justify investment, creating geographic disparities in charging infrastructure availability.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. Global Build-out of Highway Fast-charging Corridors
  2. Surging Fleet-Electrification Commitments from Logistics Giants
  3. Uneven Permitting and Utility Interconnection Timelines

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Passenger cars commanded 89.10% of the electric vehicle charging station market share in 2024, yet commercial vehicles exhibit the fastest growth at 55.47% CAGR through 2030, reflecting the infrastructure requirements for fleet electrification mandates. Buses represent a critical commercial segment where electrification accelerates due to urban air quality mandates and predictable route patterns that enable optimized charging infrastructure deployment. Two-wheelers gain traction in emerging markets where battery swapping models prove economically viable, particularly in India. Trucks require the most sophisticated charging infrastructure due to weight constraints and operational demands, driving innovation in high-power charging systems and depot-based solutions.

Commercial vehicle electrification creates anchor demand that justifies charging infrastructure investment, as fleet operators provide predictable utilization patterns and higher power requirements than passenger vehicles. CharIN officially launched the Megawatt Charging System at EVS35 in Oslo, establishing standards for charging capacities up to 3.75 MW that enable commercial vehicles to achieve operational parity with diesel counterparts. Passenger car infrastructure benefits from commercial vehicle deployment as shared charging corridors reduce per-unit infrastructure costs and improve network utilization rates across vehicle categories.

DC charging station maintained 78.70% of the electric vehicle charging station market share in 2024, while it accelerated at 56.29% CAGR during the forecast period, driven by operator strategies to reduce charging session duration and increase throughput. Oak Ridge National Laboratory achieved a breakthrough in wireless charging technology, demonstrating 100-kW power transfer to passenger vehicles with 96% efficiency across a five-inch air gap, potentially disrupting traditional connector-based charging. AC charging below 22 kW serves primarily residential and workplace applications where longer dwell times accommodate slower charging speeds, while maintaining cost advantages for installations with lower utilization requirements. The emergence of megawatt charging systems for commercial vehicles creates a distinct ultra-high-power category that requires specialized electrical infrastructure and cooling systems.

SAE International published new standards for wireless light-duty EV charging, including the Differential Inductive Positioning System that enables cross-compatibility among different suppliers' hardware with up to 93% efficiency. Wireless charging technology addresses user convenience concerns and reduces infrastructure maintenance requirements by eliminating physical connectors that experience wear and vandalism. The transition toward higher-power charging systems reflects operator economics. Reduced charging times enable higher station utilization and improved return on investment, particularly in high-traffic locations where land costs justify premium charging speeds.

The Electric Vehicle Charging Station Market Report is Segmented by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles, and More), Charger Type (AC Charging Station, and DC Charging Station), Ownership Model (Public, and More), Installation Site (Home, and More), Connector Standard (CCS, and More), and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).

Geography Analysis

Asia-Pacific leads the electric vehicle charging station market with a 60.70% share in 2024, supported by China's 12.82 million public connectors and a 25% annual installation increase. National programs now equip 6,000 highway service areas, ensuring long-distance coverage mirrors the country's 40.9% new-energy vehicle sales mix. Japan pioneers megawatt systems for heavy trucks, while India's two-wheeler battery-swapping hubs show how low-cost mobility needs can accelerate charger density. South Korea is positioning itself as an alternative battery-material supplier amid trade tensions, and Australia funds remote-area corridor sites to bridge its vast intercity distances.

Europe shows the fastest regional growth at 42.68% CAGR to 2030. The Spark Alliance integrates 11,000 high-power connectors across 25 countries, offering transparent pricing and 100% renewable electricity. Germany's plan for more than 1 million new charging points by 2030 aligns with EU regulations that tie infrastructure quotas to EV registrations. Norway retains the world's highest per-capita charger count, while France uses low-interest loans to spur private deployments. UK policy bans sales of most new petrol cars from 2035 and now mandates payment-card interoperability at public chargers, further strengthening consumer confidence.

North America accelerates through the NEVI Formula's USD 5 billion funding, enabling 204,000 public ports. The seven-automaker IONNA venture will add 30,000 high-power connectors, and the retrofitting of Tesla Superchargers for multi-brand use could generate USD 6-12 billion in additional revenue by 2030. Cross-industry alliances link charging to retail amenities, mirroring European service-station strategies.

  1. ABB Ltd.
  2. ChargePoint Inc.
  3. Tesla Inc.
  4. Siemens AG
  5. Schneider Electric Corporation
  6. Shell Plc.
  7. ENGIE SA (EVBox)
  8. BYD Motors Inc.
  9. Tritium Charging Inc.
  10. Blink Charging o.
  11. Delta Electronics Inc.
  12. Kempower Oyj
  13. Electrify America, LLC
  14. IONITY GmbH
  15. Leviton Manufacturing Co. Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Introduction

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 Research Methodology

3 Executive Summary

4 Market Landscape

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Government-backed zero-emission mandates and ICE-ban timelines
    • 4.2.2 Falling battery $/kWh driving TCO parity
    • 4.2.3 Global build-out of highway fast-charging corridors
    • 4.2.4 Surging fleet-electrification commitments from logistics giants
    • 4.2.5 Grid-services monetisation (V2G/V2X) business models
    • 4.2.6 AI-optimised charger siting improving utilisation rates
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High upfront CAPEX for More Than 150 kW chargers
    • 4.3.2 Uneven permitting and utility interconnection timelines
    • 4.3.3 Raw-material bottlenecks for SiC MOSFETs
    • 4.3.4 Cyber-security vulnerabilities in networked chargers
  • 4.4 Regulatory Landscape
  • 4.5 Porter's Five Forces
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Competitive Rivalry

5 Market Size and Growth Forecasts (Value (USD))

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
    • 5.1.3 Buses and Coaches
  • 5.2 By Charger Type
    • 5.2.1 AC Charging Station
    • 5.2.2 DC Charging Station
  • 5.3 By Ownership Model
    • 5.3.1 Public
    • 5.3.2 Private - Residential
    • 5.3.3 Private - Fleet/Workplace
  • 5.4 By Installation Site
    • 5.4.1 Home
    • 5.4.2 Destination/Retail
    • 5.4.3 Highway/Transit
    • 5.4.4 Fleet Depot
  • 5.5 By Connector Standard
    • 5.5.1 CCS
    • 5.5.2 CHAdeMO
    • 5.5.3 GB/T
    • 5.5.4 Tesla NACS
    • 5.5.5 Wireless
  • 5.6 By Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
      • 5.6.1.3 Rest of North America
    • 5.6.2 South America
      • 5.6.2.1 Brazil
      • 5.6.2.2 Chile
      • 5.6.2.3 Rest of South America
    • 5.6.3 Europe
      • 5.6.3.1 Germany
      • 5.6.3.2 United Kingdom
      • 5.6.3.3 France
      • 5.6.3.4 Norway
      • 5.6.3.5 Italy
      • 5.6.3.6 Spain
      • 5.6.3.7 Netherlands
      • 5.6.3.8 Poland
      • 5.6.3.9 Austria
      • 5.6.3.10 Russia
      • 5.6.3.11 Rest of Europe
    • 5.6.4 Asia-Pacific
      • 5.6.4.1 China
      • 5.6.4.2 Japan
      • 5.6.4.3 India
      • 5.6.4.4 South Korea
      • 5.6.4.5 Indonesia
      • 5.6.4.6 Vietnam
      • 5.6.4.7 Philippines
      • 5.6.4.8 Australia
      • 5.6.4.9 New Zealand
      • 5.6.4.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.5 Middle East and Africa
      • 5.6.5.1 Saudi Arabia
      • 5.6.5.2 United Arab Emirates
      • 5.6.5.3 Egypt
      • 5.6.5.4 Turkey
      • 5.6.5.5 South Africa
      • 5.6.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Segments, Financials as available, Strategic Information, Market Rank/Share, Products and Services, and Recent Developments)
    • 6.4.1 ABB Ltd.
    • 6.4.2 ChargePoint Inc.
    • 6.4.3 Tesla Inc.
    • 6.4.4 Siemens AG
    • 6.4.5 Schneider Electric Corporation
    • 6.4.6 Shell Plc.
    • 6.4.7 ENGIE SA (EVBox)
    • 6.4.8 BYD Motors Inc.
    • 6.4.9 Tritium Charging Inc.
    • 6.4.10 Blink Charging o.
    • 6.4.11 Delta Electronics Inc.
    • 6.4.12 Kempower Oyj
    • 6.4.13 Electrify America, LLC
    • 6.4.14 IONITY GmbH
    • 6.4.15 Leviton Manufacturing Co. Inc.

7 Market Opportunities and Future Outlook

  • 7.1 White-space and Unmet-Need Assessment
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