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세계의 합성 윤활유 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Synthetic Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 합성 윤활유 시장 규모는 2025년 50억 8,000만리터로 추정되고, 2030년에는 81억 8,000만리터에 달할 것으로 예측되며, 예측기간 중(2025-2030년)의 CAGR은 10%로 예상됩니다.

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저점도 엔진 오일에 대한 수요 증가, 연비에 대한 규제 압력 가속, 자동화된 제조 라인에서 고성능 유체의 급속한 채택이 주요 성장 엔진입니다. 합성 윤활유 시장은 2025년 3월에 발효된 ILSAC GF-7 사양의 도입으로부터도 혜택을 받고 있습니다. 메탈로센 PAO의 생산 능력에 대한 지속적인 투자와 새로운 API 및 ACEA 범주에 맞게 조정된 제품 출시는 공급 안정성을 강화하고 배합 혁신에 박차를 가하고 있습니다. 이러한 가운데 아시아태평양은 중국의 대규모 제조 거점과 인도 자동차 대수의 회복에 힘입어 소비와 성장의 양면에서 주도권을 유지하고 있습니다.

세계 합성 윤활유 시장 동향과 통찰

자동차 애프터마켓에서 고성능 합성 엔진 오일 사용 증가

2025년 3월에 API SQ 규격이 시행되었을 때, 2024년 이후 애프터마켓에서 풀 신세틱 엔진 오일에 대한 축족은 현저해졌습니다. 새로운 범주를 충족하는 쉘 헬릭스 울트라 라인은 완전한 파워 유지와 연비 향상을 입증하고 서비스 센터가 프리미엄 합성유을 기본 충전 오일로 권장하도록 설득했습니다. 시장의 선호도는 0W-20, 심지어 0W-8 등급으로 빠르게 이동하고 있는데, 이는 점도가 낮을수록 콜드 스타트 시 연비가 향상되기 때문입니다. 2024년 후반에 발매되는 Valvoline의 프리미엄 풀 신세틱 기어 오일은 기존 제품에 비해 4배의 마모 방지 효과를 발휘하여 총 소유 비용을 설명할 때 고객이 납득하는 가격 프리미엄을 요구합니다. 북미와 유럽은 규제의 엄격화와 소비자의 의식 향상에 의해 여전히 최전선에 있지만, 딜러 네트워크가 드레인 간격의 연장을 강조함에 따라 그 기세는 아시아태평양의 도시 시장에도 퍼지고 있습니다.

엄격한 배출가스 규제 및 연비규제

2025년 7월에 Euro 7의 도입이 예정되어 있는 한편, 미국에서는 EPA 2026에 의해 대형차에 대한 규제가 강화됩니다. 이러한 규칙은 5W-20 및 0W-20과 같은 저점도 등급을 요구하며, 차세대 디젤 엔진의 650,000마일이라는 장기 사용 제한을 충족하기 위해 윤활유 배합자는 산화 안정성을 높여야 합니다. ILSAC GF-7 사양은 광물유에서 달성하기 어려운 LSPI 보호와 타이밍 체인 마모 제어를 추가하여 합성 기반 스톡이 필수적입니다. 중국의 진화한 중국 VI와 인도의 Bharat Stage VII의 틀은 가장 엄격한 요구 사항을 사실상 세계화하는 유사한 임계값으로 수렴하고 있습니다. 표준의 조화는 하나의 제제를 세계에 전개할 수 있는 다국적 공급업체에 이익을 가져오고 검증 사이클을 단축하고 규모의 경제를 강화합니다.

합성 윤활유의 초기 비용 상승

전체 합성 제품은 광물유의 2-3배의 가격으로 판매되는 경우가 많지만, 이 차이는 비용에 민감한 분야에서는 여전히 장애가 되고 있습니다. 짧은 듀티 사이클에서 드레인 연장의 장점은 약하며 개발 도상국의 플릿 매니저가 프리미엄을 정당화하는 것을 방해합니다. Caltex의 데이터는 서비스 간격이 5,000km 미만인 경우 ROI 확보가 어려운 것으로 확인되었습니다. 그러나 원유 가격 상승으로 광물유 비용은 합성유보다 빠르게 상승하고 그 차이는 줄어들고 있습니다. 한편, 예지보전 툴은 수명의 절약을 강조해, 상용차의 저항감을 서서히 깎고 있습니다.

부문 분석

엔진 오일은 2024년 수량 기준으로 합성 윤활유 시장의 34.58%를 차지했습니다. 이 지위는 내연자동차의 방대한 설치 베이스와 합성유의 우수한 수명에 의해 지켜지고 있습니다. 변속기 오일과 기어 오일은 자동화된 생산 라인과 풍력 터빈이 모두 부하가 적고 깨끗한 작동을 요구하기 때문에 두 번째로 큰 범주로 계속됩니다. 유압작동유는 건설업과 로봇공학의 통합으로 혜택을 받으며 넓은 온도 범위에서 안정적인 점도를 공급하고 있습니다. 그리스는 항공우주 산업의 액추에이터와 중장비 피팅과 같은 액체 덜 윤활이 필수적인 분야에서 필수적인 존재로 남아 있습니다. 금속가공유제는 수량 점유율이 작고 정밀기계가공과 적층조형이 성숙함에 따라 CAGR 11.15%의 가장 빠른 속도로 진보합니다.

이 부문의 전망은 ILSAC GF-7과 API SQ에 의해 형성됩니다. 이 시프트는 더 긴 드레인을 유지할 수 있는 프리미엄 합성유에 유리하며 워크숍 방문 및 오일 폐기를 줄일 수 있습니다. 게다가 낮은 미스트로 인화점이 높은 금속가공유는 노동재해를 줄이기 때문에 공장은 합성에스테르 및 PAG 시스템으로 전환하고 있습니다. 이러한 동향을 맞추면 엔진 오일 이외의 유제의 합성 윤활유 시장 규모는 2030년까지 꾸준히 확대될 것이 확실합니다.

지역 분석

아시아태평양은 2024년 합성 윤활유 시장의 40.27%를 차지하고 CAGR은 11.03%가 될 전망입니다. 중국의 첨단 제조업의 재가속과 인도의 2자리 자동차 판매 대수의 회복이 이 지역의 소비를 지지하고 있습니다. 2026년에 예정된 Quaker Houghton의 장가항 시설 등 중국 연해부의 새로운 조합 공장은 고성장 분야를 위한 공급을 현지화한다는 공급업체의 결의를 제시하고 있습니다. 일본은 고품질의 공장 충전물에 대한 수요를 유지하는 반면 동남아 경제는 산업 생산을 확대하고 고객 기반을 확대하고 있습니다.

북미는 수량으로 2위에 랭크되어, 계속 기술의 견인역이 되고 있습니다. EPA 2026 규칙 및 API 카테고리 파이프라인은 제형을 차세대 첨가제 화학으로 밀어 올립니다. 미국은 프로파일렌의 인프라가 충실하기 때문에 고점도 PAO 공급에서도 우위를 차지하고 있지만, 2025년 중반에 프로파일렌의 수급 핍박이 예측되고 있어 이익이 시험될 가능성이 있습니다. 캐나다 오일 샌드와 광산 차량, 멕시코 자동차 수출 플랫폼은 가동 시간과 보증 보증을 합성 윤활유에 의존 안정적인 수요 포켓을 추가합니다.

유럽은 엄격한 환경법과 첨단 OEM 기술 기준으로 프리미엄 지위를 유지하고 있습니다. Euro 7에서는 저점도화와 후처리 적합성의 강화가 요구되고 있으며, 소형차와 대형차 모두에서 에스테르 강화 배합의 채용이 진행되고 있습니다. 북해의 해상 풍력 회랑과 이베리아 반도의 신흥 재생 가능 클러스터는 식염수에 대한 노출을 견딜 수 있는 필포 라이프 기어박스 오일을 필요로 하며, 고가치 PAG와 PAU 블렌드의 범위를 넓히고 있습니다. 동유럽의 산업 기반은 자동화 투자가 가속화됨에 따라 수요를 더욱 다양화하고 있습니다. 중동 및 아프리카는 규모가 작고 걸프의 석유화학 허브와 남아프리카 광산이 가혹한 기후에서 더 긴 드레인 간격을 목표로 하고 있기 때문에 광물유에서 합성유로의 완만한 시프트를 볼 수 있습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 및 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 자동차 애프터마켓에서 고성능 합성 엔진 오일 사용 증가
    • 엄격한 배출가스 규제와 연비규제
    • 산업 자동화의 성장에 의해 고도의 유압 및 기어유 요구 증가
    • 합성 터빈유를 필요로 하는 항공우주 및 방위 분야의 급속 확대
    • 해상 풍력 발전의 급증이 롱 드레인형 합성 기어 박스 오일을 견인
  • 시장 성장 억제요인
    • 광물유에 비해 높은 초기 비용
    • 전기차 보유 대수 증가로 인한 엔진 오일 수요 감소
    • 폴리알파 올레핀(PAO) 원료 공급의 변동성
  • 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도

제5장 시장 규모와 성장 예측

  • 제품 유형별
    • 엔진 오일
    • 변속기 기어 오일
    • 작동유
    • 금속가공유제
    • 그리스
    • 기타 제품 유형(일반 공업용 오일 등)
  • 베이스 오일별
    • 폴리알파 올레핀(PAO)
    • 에스테르
    • 폴리알킬렌글리콜(PAG)
    • 그룹 III 및 GTL 유래 합성유
    • 기타(알킬화나프탈렌 등)
  • 최종 사용자별
    • 자동차
    • 발전 사업
    • 중장비
    • 야금 및 금속 가공
    • 기타 최종 사용자 산업(석유 및 가스, 해양, 데이터센터 등)
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 말레이시아
      • 인도네시아
      • 태국
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 북유럽 국가
      • 튀르키예
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 콜롬비아
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 카타르
      • 이집트
      • 남아프리카
      • 나이지리아
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • Shell plc
    • Exxon Mobil Corporation
    • BP plc(Castrol)
    • Chevron Corporation
    • TotalEnergies
    • Valvoline Global Operations(Saudi Aramco)
    • China Petrochemical Corporation(Sinopec)
    • PETRONAS Lubricants International
    • FUCHS SE
    • ENEOS Corporation
    • Indian Oil Corporation Ltd
    • AMSOIL Inc.
    • Idemitsu Kosan Co.,Ltd.
    • Gazpromneft-Lubricants Ltd.
    • LUKOIL
    • Phillips 66 Company
    • Suncor Energy Inc.
    • Quaker Chemical Corporation
    • Repsol
    • Motul

제7장 시장 기회와 장래의 전망

JHS 25.11.13

The Synthetic Lubricants Market size is estimated at 5.08 Billion liters in 2025, and is expected to reach 8.18 Billion liters by 2030, at a CAGR of 10% during the forecast period (2025-2030).

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Rising demand for lower-viscosity engine oils, accelerated regulatory pressure on fuel economy, and the rapid adoption of high-performance fluids across automated manufacturing lines are the principal growth engines. The synthetic lubricants market is also benefiting from the introduction of the ILSAC GF-7 specification, effective March 2025, which compels automakers and service networks to shift toward advanced PAO and PAG-based formulations. Continuous investments in metallocene PAO capacity, together with product launches tuned for new API and ACEA categories, reinforce supply security and spur formulation innovation. Against this backdrop, Asia-Pacific maintains leadership on both consumption and growth, aided by China's large manufacturing base and India's recovering vehicle parc.

Global Synthetic Lubricants Market Trends and Insights

Increasing Usage of High-Performance Synthetic Engine Oils in the Automotive Aftermarket

The post-2024 aftermarket pivot toward full-synthetic engine oils became pronounced once the API SQ standard entered force in March 2025. Shell's Helix Ultra line, which satisfies the new category, demonstrates full power retention and better fuel economy, convincing service centers to recommend premium synthetics as default fills . Market preference is shifting rapidly to 0W-20 and even 0W-8 grades because lower viscosity improves fuel efficiency during cold starts. Valvoline's premium full-synthetic gear oils, launched late 2024, provide four-fold wear protection over conventional products and command price premiums that customers accept when total cost of ownership is explained. North America and Europe remain at the forefront thanks to higher regulatory stringency and consumer awareness, yet momentum is spreading to urban markets in Asia-Pacific as dealership networks highlight extended drain intervals.

Stringent Emission and Fuel-Economy Regulations

July 2025 marked the planned start of Euro 7, while EPA 2026 tightens heavy-duty requirements in the United States. These rules mandate lower-viscosity grades such as 5W-20 and 0W-20, forcing lubricant formulators to boost oxidation stability to satisfy extended service limits of 650,000 miles for next-generation diesel engines. The ILSAC GF-7 specification adds LSPI protection and timing chain wear control that mineral oils struggle to achieve, making synthetic base stocks indispensable. China's evolving China VI and India's Bharat Stage VII frameworks are converging toward similar thresholds, which effectively globalize the most stringent requirements. Harmonized standards benefit multinational suppliers that can deploy one formulation worldwide, cutting validation cycles and strengthening economies of scale.

Higher Upfront Cost of Synthetic Lubricants

Full-synthetic products often sell at prices two to three times those of mineral oils, a differential that remains a stumbling block in cost-sensitive segments. In short duty cycles the benefit of extended drains is muted, preventing fleet managers in developing economies from justifying the premium. Caltex data confirm that where service intervals sit below 5,000 km, ROI is difficult to secure. Rising crude prices, however, are lifting the cost base of mineral oils faster than synthetics, narrowing the gap. Meanwhile, predictive maintenance tools underscore lifetime savings, gradually eroding resistance among commercial fleets.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. Growth in Industrial Automation Demanding Advanced Hydraulic & Gear Oils
  2. Rapid Expansion in Aerospace, Defense and Offshore Renewables Demanding Synthetic Turbine & Gearbox Oils
  3. Growing Electric-Vehicle Fleet

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Engine oils captured 34.58% of the synthetic lubricants market in 2024 by volume, a position protected by the vast installed base of internal-combustion vehicles and the superior longevity synthetics deliver. Transmission and gear oils follow as the second-largest category because automated manufacturing lines and wind turbines both require high-load, clean-running formulations. Hydraulic fluids benefit from a construction upswing and robotics integration, supplying stable viscosity across wide temperature spreads. Greases remain indispensable in aerospace actuators and heavy machinery joints where drip-free lubrication is vital. Metalworking fluids, though holding a smaller volume share, advance at the fastest 11.15% CAGR as precision machining and additive manufacturing mature.

The segment outlook is shaped by ILSAC GF-7 and API SQ, both of which reduce permissible wear and LSPI occurrence. This shift favors premium synthetics that can sustain longer drains, reducing workshop visits, and oil disposal. Furthermore, metalworking fluids with low mist and high flash points mitigate occupational hazards, leading factories to migrate to synthetic ester-and-PAG systems. Together, these trends ensure that the synthetic lubricants market size for fluids beyond engine oils will expand steadily through 2030.

The Synthetic Lubricants Market Report Segments the Industry by Product Type (Engine Oils, Transmission and Gear Oils, Hydraulic Fluids, and More), by Base Oil (Polyalpha-Olefin (PAO), Esters, Polyalkylene Glycol (PAG), and More), by End User (Power Generation, Automotive, Heavy Equipment, and More), and Geography (Asia-Pacific, North America, Europe, and More). The Market Forecasts are Provided in Terms of Volume (Liters).

Geography Analysis

Asia-Pacific held 40.27% of the synthetic lubricants market in 2024, with a 11.03% CAGR outlook. China's re-acceleration in advanced manufacturing, together with India's double-digit vehicle sales rebound, underpins regional consumption. New blending plants in coastal China, such as Quaker Houghton's Zhangjiagang facility scheduled for 2026, illustrate suppliers' determination to localize supply for high-growth sectors. Japan sustains demand for high-grade factory fills, while Southeast Asian economies ramp up industrial output, widening the customer base.

North America ranks second in volume and remains a technology bellwether. EPA 2026 rules and API's category pipeline push formulators into next-generation additive chemistry. The United States also dominates supply of high-viscosity PAO thanks to extensive propylene infrastructure, although propylene tightness predicted for mid-2025 could test margins. Canada's oil sands and mining fleets, plus Mexico's automotive export platforms, add stable demand pockets that rely on synthetic lubricants for uptime and warranty assurance.

Europe preserves its premium positioning through stringent environmental legislation and advanced OEM technical standards. Euro 7 compels lower viscosities and stronger aftertreatment compatibility, pushing adoption of ester-enhanced formulations in both light- and heavy-duty fleets. The North Sea offshore wind corridor and the Iberian Peninsula's emerging renewable clusters require fill-for-life gearbox oils that tolerate brine exposure, widening scope for high-value PAG and PAO blends. Eastern Europe's industrial base further diversifies demand as automation investments accelerate. The Middle East and Africa, while smaller, show a gradual shift from mineral to synthetic as Gulf petrochemical hubs and South African mines target longer drain intervals in harsh climates.

  1. Shell plc
  2. Exxon Mobil Corporation
  3. BP p.l.c. (Castrol)
  4. Chevron Corporation
  5. TotalEnergies
  6. Valvoline Global Operations (Saudi Aramco)
  7. China Petrochemical Corporation (Sinopec)
  8. PETRONAS Lubricants International
  9. FUCHS SE
  10. ENEOS Corporation
  11. Indian Oil Corporation Ltd
  12. AMSOIL Inc.
  13. Idemitsu Kosan Co.,Ltd.
  14. Gazpromneft-Lubricants Ltd.
  15. LUKOIL
  16. Phillips 66 Company
  17. Suncor Energy Inc.
  18. Quaker Chemical Corporation
  19. Repsol
  20. Motul

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Introduction

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 Research Methodology

3 Executive Summary

4 Market Landscape

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Usage of High-Performance Synthetic Engine Oils in the Automotive Aftermarket
    • 4.2.2 Stringent Emission & Fuel-Economy Regulations
    • 4.2.3 Growth in Industrial Automation Demanding Advanced Hydraulic & Gear Oils
    • 4.2.4 Rapid Expansion in Aerospace & Defence Requiring Synthetic Turbine Oils
    • 4.2.5 Surge in Offshore Wind Installations Boosting Long-Drain Synthetic Gearbox Oils
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Higher Upfront Cost Versus Mineral Oils
    • 4.3.2 Growing Electric-Vehicle Fleet Reducing Demand for Engine Oils
    • 4.3.3 Volatility in Polyalphaolefin (PAO) Feed-Stock Supply
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Degree of Competition

5 Market Size & Growth Forecasts (Volume)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Engine Oils
    • 5.1.2 Transmission and Gear Oils
    • 5.1.3 Hydraulic Fluids
    • 5.1.4 Metalworking Fluids
    • 5.1.5 Greases
    • 5.1.6 Other Product Types (General Industrial Oils, etc.)
  • 5.2 By Base Oil
    • 5.2.1 Polyalpha-olefin (PAO)
    • 5.2.2 Esters
    • 5.2.3 Polyalkylene Glycol (PAG)
    • 5.2.4 Group III / GTL-derived Synthetic
    • 5.2.5 Others (Alkylated Naphthalene, etc.)
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Automotive
    • 5.3.2 Power Generation
    • 5.3.3 Heavy Equipment
    • 5.3.4 Metallurgy and Metalworking
    • 5.3.5 Other End-user Industries (Oil and Gas, Marine, Data-centres, etc.)
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Malaysia
      • 5.4.1.6 Indonesia
      • 5.4.1.7 Thailand
      • 5.4.1.8 Vietnam
      • 5.4.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Russia
      • 5.4.3.6 NORDIC Countries
      • 5.4.3.7 Turkey
      • 5.4.3.8 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Colombia
      • 5.4.4.4 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Qatar
      • 5.4.5.4 Egypt
      • 5.4.5.5 South Africa
      • 5.4.5.6 Nigeria
      • 5.4.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (includes Global-level Overview, Market-level Overview, Core Segments, Financials as available, Strategic Information, Market Rank/Share, Products & Services, Recent Developments)
    • 6.4.1 Shell plc
    • 6.4.2 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.3 BP p.l.c. (Castrol)
    • 6.4.4 Chevron Corporation
    • 6.4.5 TotalEnergies
    • 6.4.6 Valvoline Global Operations (Saudi Aramco)
    • 6.4.7 China Petrochemical Corporation (Sinopec)
    • 6.4.8 PETRONAS Lubricants International
    • 6.4.9 FUCHS SE
    • 6.4.10 ENEOS Corporation
    • 6.4.11 Indian Oil Corporation Ltd
    • 6.4.12 AMSOIL Inc.
    • 6.4.13 Idemitsu Kosan Co.,Ltd.
    • 6.4.14 Gazpromneft-Lubricants Ltd.
    • 6.4.15 LUKOIL
    • 6.4.16 Phillips 66 Company
    • 6.4.17 Suncor Energy Inc.
    • 6.4.18 Quaker Chemical Corporation
    • 6.4.19 Repsol
    • 6.4.20 Motul

7 Market Opportunities & Future Outlook

  • 7.1 White-space & Unmet-need Assessment
  • 7.2 Growing Adoption of Bio-lubricants
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