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시장보고서
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레이더 센서 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)Radar Sensors - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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레이더 센서 시장 규모는 2025년에 245억 4,000만 달러, 2030년에는 531억 2,000만 달러에 이르고, CAGR 16.7%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

급속한 확장은 이 기술이 전수 방어 용도에서 대량의 자동차 안전, 산업 자동화, 무인 항공기 매핑 및 스마트 인프라 프로그램으로 전환하고 있음을 반영합니다. 신차에 77-81GHz 레이더를 사용한 자동 긴급 브레이크를 의무화하는 유럽 연합(EU)의 일반 안전 규칙 등의 안전 규제가 보급을 뒷받침하고 있습니다. 공급측의 촉매로서는 저렴한 mm 파 칩셋, 사이즈, 중량, 전력 요건을 낮추면서 레인지 분해능을 높이는 질화 갈륨 파워 디바이스 등이 있습니다. 아시아태평양의 강력한 군사 근대화, 유럽의 확대되는 5G 대응 도로 프로젝트, 세계적인 기후 변화에 강한 기상 레이더 네트워크가 대응 가능한 수요를 깊게 하고 있습니다. 당면 과제는 10GHz 이하의 주파수 대역의 혼잡, 이미지 어레이의 교정 비용, 중국의 98% 생산 지배로 인한 갈륨 공급 위험입니다.
규제 당국이나 자동차 제조업체가 77-81GHz를 지지하는 이유는 기존 24GHz 디바이스보다 긴 검출 범위와 샤프한 각도 분해능을 실현할 수 있기 때문입니다. 콘티넨탈의 ARS640은 300m 이상의 범위를 감지하여 레벨 2 자율성에 맞는 물체 분류를 가능하게 합니다. 중국산업정보화부는 2022년에 24GHz 레이더의 신규 인가를 중지했기 때문에 현지 OEM은 주파수대의 이행을 강요했습니다. 보쉬는 이 대역을 모터사이클로 확대하여 KTM의 모터사이클에 어댑티브 크루즈와 블라인드 스팟 경고용 210m 레인지 레이더를 탑재했습니다. 이러한 시장 개척은 차량 클래스 전체에 센서의 꾸준한 보급을 강화하고 레이더 센서 시장의 성장을 지원합니다.
멀티로터 드론은 경량의 합성 개구 레이더를 사용하여 광학 페이로드가 실패하는 식물과 구름으로 덮여도 서브미터 고도 모델을 생성합니다. 조사에 따르면 현재 광업 탐사 미션의 72.73%가 헬리콥터 플랫폼보다 멀티로터를 채용하고 있으며 공간 입도를 향상시키면서 조사 비용을 60% 절감하고 있습니다. 미국 지질조사소의 이동식 레이더 관측소는 산불의 몇 분 후에 강우 유출 데이터를 취득하여 긴급 대응을 지원하고 있습니다. 이러한 실례는 보다 광대역 칩셋과 온보드 처리에 대한 R&D 투자를 촉진하고 레이더 센서 시장을 확대하고 있습니다.
레이더 개발자는 희귀한 10GHz 이하의 대역을 둘러싸고 통신 사업자나 위성 통신 사업자와 경쟁하고 있습니다. 미국 국방부는 3GHz 이하의 레이더를 120대 이상 운용하고 있으며 민간 주파수대 재사용 가능성을 제한하고 있습니다. FCC는 최근 24GHz 대역외 한계를 강화하여 세계적인 재정을 충족하고 설계 변경을 강요했습니다. 인증 대기가 9개월에 이르기도 하고 제품 출시가 지연되어 레이더 센서 시장의 단기적인 보급을 억제하고 있습니다.
비이미지 장치는 2024년 매출의 71%를 차지하며 주차 지원 및 기본 적응형 크루즈에서 사용이 확고하다는 것을 나타냈습니다. 그러나 이미징 솔루션은 레벨 2 자율 주행이 보급됨에 따라 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)이 18.4%가 될 것으로 예측됩니다. NXP와 sinPro의 48채널 엔트리 레벨 4D 유닛은 한 번의 방위각과 프레임당 2,000개의 점군에 도달하여 고해상도 지각의 민주화를 보여줍니다. 이미지 처리 기능을 사용하면 자동 브레이크가 보행자와 도로 표지판을 구별 할 수 있으며 OEM 장착은 고급 트림을 초과합니다. 이미지 처리 지원 모듈의 레이더 센서 시장 규모는 2030년까지 113억 달러에 이를 것으로 예측되고 있으며, 급증하는 소프트웨어 정의 차량 예산을 캡처하고 있습니다. 반대로 비용을 최적화한 비이미징 카테고리는 배송 로봇, 지게차 충돌 경고, 우량 추정 등 식별 정교함이 그다지 중요하지 않은 분야에서 우위를 유지하고 있습니다. 제조업체들은 단순한 FMCW 다이를 안테나-인-패키지 설계에 번들함으로써 부품 비용을 줄이고 레이더 센서 시장을 확대하고 있습니다.
경쟁 로드맵은 현재 임베디드 신호 프로세서와 에지 AI 가속을 결합하여 대기 시간을 단축하고 있습니다. 콘티넨탈의 ARS640은 취약한 도로 사용자를 실시간으로 분류하는 신경망 필터링을 통합하여 기능 안전 지표를 높이고 있습니다. 재료면에서는 실리콘 게르마늄 프론트엔드가 GaAs 기존 제조업체에 과제하고 있어 대량생산으로 10달러 이하의 다이 가격을 기대할 수 있습니다. 이 비용 곡선은 미드 부문 자동차의 점진적인 이미지 업그레이드를 지원하며 스쿠터 및 초소형 이동성에서 레이더 센서 시장 침투에 대한 길을 열어줍니다.
77-81GHz대는 경로 손실과 안테나 구경 사이의 스위트 스폿이기 때문에 2024년 매출의 43%를 차지하고 비용 효율을 유지하면서 250m의 차량 탑재 검지를 가능하게 했습니다. 유럽, 중국, 북미의 규제 조화가 인증 복잡성을 줄이고 레이더 센서 시장을 밀어 올렸습니다. ST 마이크로 일렉트로닉스의 77GHz 송수신기는 눈과 흙에서도 성능을 유지하고 가혹한 거리에서 사용을 입증합니다. 94GHz 이상의 초광대역 채널은 포장의 균열 모니터링 및 의료용 마이크로 도플러 영상 진단에 특이한 서브센티미터 분해능을 달성합니다. 웨이퍼 스케일 GaN 파워 앰프가 성숙함에 따라 CAGR 21.7%로 94GHz 이상의 출하량은 2030년까지 3배 이상이 될 것으로 예측됩니다.
10GHz 이하의 스펙트럼은 포화 상태에 직면하고 있으며 개발자는 위쪽으로의 전환을 강요받고 있습니다. 중국은 24GHz 차재 레이더의 신규 인가를 취소하고 세계 축 다리를 가속. 텍사스 기기의 싱글칩 레이더는 카메라 없이 아이의 존재 경고 정밀도를 98%로 향상. 24GHz 코너, 77GHz 전면 유닛, 60GHz 인테리어를 혼합한 멀티밴드 아키텍처는 레이더 센서 시장을 다층으로 확장합니다.
북미는 선진 운전 지원 배치와 대규모 방어 업그레이드에 힘입어 2024년도 최대의 지역 공헌국이었습니다. 그러나 갈륨 공급 리스크는 미국의 경제 생산액 6,020억 달러를 위협하고 있으며 정책 입안자는 GaN 에피택시를 현지화하고 스크랩을 재활용할 것을 요구하고 있습니다. 미국은 또한 인증 지연으로 인한 민생 용도로의 전개 지연으로 고통받는 반면 캐나다는 자동차 레이더 테스트 시설을 확장하고 멕시코는 Tier-1 생산 라인의 니어 쇼어링에서 이익을 얻고 있습니다.
유럽은 통일된 안전법과 대규모 스마트 로드 투자로 향후 CAGR이 가장 높아질 것입니다. EU의 AEB 의무화는 차량 클래스 전체에서 통일된 센서의 설치를 보장하는 한편, 각국의 도로 기관은 정체 해석을 위해 레이더를 도입하고 있습니다. 공급망 재조달은 반도체 부족에 맞서고, 5G 회랑은 V2X 비콘과 손을 잡고 레이더를 통합합니다.
아시아태평양이 방위·기상 지출을 리드. 일본의 AN/SPY-7 롤아웃 및 한국의 L-SAM II 프로젝트는 국내 GaN 파운드리 성장을 견인하는 고예산 프로그램의 전형입니다. 중국에서는 24GHz 차량용 레이더의 정책 전환으로 지역 OEM 공장 전체에서 77GHz로의 전환이 가속화되고 있습니다. 인도의 5,000만 달러의 기상 레이더 주문은 정밀 기상학에 대한 공공 부문의 의욕을 보여줍니다. 이러한 이니셔티브를 종합하면, 레이더 센서 시장은 소비자용 모빌리티의 틀을 넘어 확대하게 됩니다.
The radar sensor market size is at USD 24.54 billion in 2025 and is projected to reach USD 53.12 billion by 2030, expanding at a 16.7% CAGR.

The rapid scaling reflects the technology's migration from exclusive defense use to high-volume automotive safety, industrial automation, drone mapping, and smart infrastructure programs. Adoption is propelled by safety regulations such as the European Union General Safety Regulation, which mandates automatic emergency braking using 77-81 GHz radar in new vehicles. Supply-side catalysts include affordable millimeter-wave chipsets and gallium-nitride power devices that enhance range resolution while lowering size, weight, and power requirements. Robust military modernization in Asia-Pacific, expanding 5G-enabled road projects in Europe, and climate-resilient weather radar networks worldwide deepen addressable demand. Near-term challenges center on below-10 GHz spectrum congestion, calibration expenses for imaging arrays, and gallium supply risks stemming from China's 98% production dominance.
Regulators and automakers endorse 77-81 GHz because it delivers longer detection ranges and sharper angular resolution than legacy 24 GHz devices. Continental's ARS640 exceeds 300 m range and enables object classification fit for Level 2+ autonomy. China's Ministry of Industry and Information Technology halted new 24 GHz radar approvals in 2022, compelling local OEMs to shift frequency bands. Bosch extended the band to motorcycles, equipping KTM bikes with 210 m range radar for adaptive cruise and blind-spot warning. These developments reinforce steady sensor penetration across vehicle classes, underpinning radar sensor market growth.
Multirotor drones use lightweight synthetic-aperture radars to generate sub-meter elevation models even in vegetation or cloud cover where optical payloads fail. Research shows 72.73% of mining exploration missions now favor multirotor over helicopter platforms, cutting survey cost by 60% while improving spatial granularity. The U.S. Geological Survey's mobile radar observatory captures rainfall-runoff data minutes after wildfires, supporting emergency response. Such proof points fuel R&D investment in higher-bandwidth chipsets and on-board processing, broadening the radar sensor market.
Radar developers compete with telecom and satellite operators for scarce sub-10 GHz slots. The U.S. Department of Defense runs more than 120 radars below 3 GHz, limiting civilian spectrum re-farm potential. The FCC recently tightened 24 GHz out-of-band limits to satisfy global rulings, forcing design changes. Certification queues can stretch nine months, delaying product launches and curbing near-term radar sensor market adoption.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
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Non-imaging devices represented 71% of 2024 revenue, illustrating entrenched use in parking assistance and basic adaptive cruise. Imaging solutions, however, are forecast to post an 18.4% CAGR through 2030 as Level 2+ autonomy proliferates. NXP and sinPro's 48-channel entry-level 4D unit reaches 1-degree azimuth and 2,000 point clouds per frame, signaling democratization of high-resolution perception. Imaging capability lets automated brakes distinguish pedestrians from roadside signs, pushing OEM fitment beyond luxury trims. The radar sensor market size for imaging-enabled modules is projected to reach USD 11.3 billion by 2030, capturing escalating software-defined vehicle budgets. Conversely, the cost-optimized non-imaging category retains dominance in delivery robots, forklift collision alerts, and rainfall estimation where identification finesse is less critical. Manufacturers bundle simple FMCW dies with antenna-in-package designs to lower bill-of-material cost and sustain the wider radar sensor market.
Competitive roadmaps now combine embedded signal processors with edge AI acceleration to shrink latency. Continental's ARS640 integrates neural network filtering to classify vulnerable road users in real time, raising functional safety metrics. On the materials side, silicon germanium front-ends challenge GaAs incumbents, promising sub-USD 10 die price at high volumes. This cost curve supports incremental imaging upgrades in mid-segment cars and paves the way for radar sensor market penetration in scooters and micro-mobility.
The 77-81 GHz tier held 43% 2024 revenue due to a sweet spot between path loss and antenna aperture, enabling 250 m automotive detection while remaining cost-effective. Regulatory harmonization in Europe, China, and North America cut certification complexity and boosted the radar sensor market. STMicroelectronics' 77 GHz transceiver sustains performance in snow or dirt, validating use in harsh roadside units. Above 94 GHz, ultra-wideband channels achieve sub-centimeter resolution prized in pavement crack monitoring and medical micro-Doppler imaging. With a 21.7% CAGR, >=94 GHz shipments are set to more than triple by 2030 as wafer-scale GaN power amplifiers mature.
Spectrum below 10 GHz faces saturation, pushing developers to migrate upward. China no longer approves new 24 GHz automotive radars, accelerating global pivot. Short-range 60 GHz gear excels in cabin sensing, occupancy detection, and gesture control; Texas Instruments' single-chip radar improves child presence alert accuracy to 98% without cameras. Blended multi-band architectures deploy 24 GHz corners, 77 GHz front units, and 60 GHz interiors, expanding the radar sensor market across multiple tiers.
The Radar Sensor Market is Segmented by Type (Imaging Radar, Non-Imaging Radar), Frequency Band (More Than 10 GHz, 24 GHz ISM Band, and More), Range (Short-Range Radar Sensor, Medium-Range Radar Sensor, and More), Technology (Pulsed Radar, Phased-Array / AESA Radar, and More), End-User and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).
North America remained the largest regional contributor in 2024, supported by advanced driver-assistance deployment and sizable defense upgrades. Gallium supply risk, however, threatens USD 602 billion of U.S. economic output, pushing policymakers to localize GaN epitaxy and recycle scrap csis.org. The United States also grapples with certification delays that slow civilian rollouts, while Canada scales automotive radar test facilities and Mexico benefits from near-shoring Tier-1 production lines.
Europe posts the highest forward CAGR due to unified safety laws and expansive smart-road investments. The EU's AEB mandate ensures uniform sensor installation across vehicle classes, while national road agencies deploy radar for congestion analytics. smartmicro UK surpassed 1,000 roadside units, illustrating integrator momentum smartmicro.com. Supply-chain reshoring counters semiconductor scarcity, and 5G corridors embed radar hand-in-hand with V2X beacons.
Asia-Pacific leads defense and weather spending. Japan's AN/SPY-7 roll-out and South Korea's L-SAM II project typify high-budget programs driving domestic GaN foundry growth. China's policy shift away from 24 GHz automotive radar accelerates migration to 77 GHz across local OEM plants. India's USD 50 million weather radar order demonstrates public-sector appetite for precision meteorology. Collectively, these initiatives expand the radar sensor market beyond consumer mobility.