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세계의 임신 검사 키트 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Global Pregnancy Detection Kits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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임신 검사 키트(Pregnancy Detection Kits) 시장 규모는 2024년에 11억 8,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 14억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측 되며, 예측 기간 중(2024-2029년)의 CAGR은 4.51%로 추이하며 성장할 것으로 예상됩니다.

Global Pregnancy Detection Kits-Market

COVID-19 팬데믹의 발달로 제약 업계는 치료제와 예방약 개발 경쟁에 돌입했습니다. 세계적으로 COVID-19 증례가 지수적으로 증가하고 있기 때문에 신규 치료법의 개발이 필요하며, 몇몇 임상시험이 진행 중입니다. COVID-19 팬데믹은 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 예를 들어, 2021년 1월에 International Journal of Medical Sciences에 게재된 Chiu-Lin Wang et al. 있습니다. 따라서 팬데믹 기간 동안 임신 검사 키트 판매가 증가했습니다. 그러나 COVID-19에 감염된 임산부의 대부분은 무증상이었습니다. 예를 들어 Royal College of Obstetricians and Gynaecologists의 2021년 보고에 따르면 COVID-19에 감염된 임산부의 약 74.0%는 비임부에 비해 무증상이며, COVID-19에 감염된 임산부는 집중치료실(ICU) 입원률이 높습니다. 따라서 팬데믹 기간 동안 시장은 완만한 성장을 보였습니다.

시장 성장의 요인으로는 예기치 않은 임신 증가, 라이프스타일 변화에 따른 가처분 소득 증가, 여성의 문 자율 향상 등이 있습니다. 인도에서 가장 인구가 많은 우타르 프라데시 주에서는 원치 않는 임신률이 인도 전체의 두 배에 달할 전망입니다. 예를 들어 BMC Pregnancy and Childbirth Journal 잡지에 게재된 Nabamallika Dehingia 등 조사연구에 따르면 2020년 3월 인도 우타르프라데시주에서는 여성의 약 5분의 1(16.9%)이 지난 임신 예기치 않은 임신이었다고 답하고 유럽에서는 44.0%, 아시아에서는 38.0%가 예기치 않은 임신이기 때문에 임신 검사 키트에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 또한 Lancet Journal에 게재된 Jonathan Bearak 등 조사(2020년 9월)에 따르면 2015년부터 2019년까지 전 세계적으로 연간 약 1억 2,100만건의 예정외 임신이 있으며, 이는 15 나이에서 49세의 여성 1,000명당 세계의 예정외 임신률 64건에 상당합니다. 예정 밖의 임신 비율이 높은 것이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한, 임신 검사 키트는 여성이 임신 여부를 확인하는 주요하고 쉬운 방법 중 하나입니다. 따라서 임신 검사 키트 수요는 앞으로 증가할 것으로 예상됩니다.

그러나 저소득 국가의 여성은 임신 검사 키트에 대해 올바르게 인식하지 못하고 대부분의 경우 이러한 여성은 임신 검사 키트를 쉽게 얻을 수 없습니다. 사용하기 쉽고 정밀도가 높은 딥 스트립 테스트는 제조업체에서 10센트 이하로 구입할 수 있습니다. 또한, 저소득 국가에서는 임신 탐지 키트를 쉽게 얻을 수 없으며 여성의 인식률이 낮고 인지도가 낮아 이들 국가에서 임신 탐지 키트의 판매를 더욱 제한하고 있습니다. 이와 같이 인지도가 낮고 임신 검사 키트를 입수하기 어려움 등 요인이 조사한 시장의 성장을 저해할 가능성이 높습니다.

임신 검사 키트 시장 동향

HCG 혈액 검사 부문은 예측 기간 동안 성장이 예상

인간 융모성 성선 자극 호르몬(HCG) 혈액 검사는 혈액 샘플에 존재하는 hCG 호르몬의 수준을 측정하는 정량 검사입니다.

COVID-19는 현재 전 세계적으로 공중보건 비상사태입니다. COVID-19는 여러 분야에 지울 수 없는 흔적을 남겼으며, 의료 산업도 예외는 아닙니다. 2021년 4월 미국 산부인과 저널에 발표된 스테파노 코스마 등의 연구에 따르면 임신 초기의 중증 급성 호흡기 증후군 COVID-19 감염은 임신 초기 유산의 원인이 되지 않으며, 누적 발생률은 자연 유산한 여성과 임신 중인 여성 간에 차이가 없는 것으로 나타났습니다. 또한 COVID-19는 임신 초기에 산모에게 유리한 경과를 보이는 것으로 보이며, 이는 임신 2기 및 3기에 관찰된 것과 일치합니다. 2021년 1월, 랜싯 저널에 게재된 마탄 안테비 등의 연구에 따르면 2020년 COVID-19 팬데믹 기간 동안 임신 초기 및 응급 부인과 진료를 받는 여성의 수가 28.3% 감소한 것으로 나타났습니다. 또한 프레스티지 브랜드, 2020에 따르면 75.0%의 여성이 실험실 테스트보다 임신 자가 테스트를 선호한다고 합니다. 이는 COVID-19 기간 동안 자가 진단 키트의 성장을 확인시켜 줍니다.

남아시아 국가에서는 의도하지 않은 임신이 심각한 공중 보건 문제입니다. 예를 들어, 2021년 2월 PLOS ONE 저널에 게재된 Alamgir Sarder 등의 연구에 따르면 인도에서는 11.9%에서 방글라데시에서는 28.4%에 이르는 약 19.1%의 임신이 의도하지 않은 임신으로 보고되었습니다. 또한 15-19세의 젊은 여성은 의도하지 않은 임신을 할 확률이 1.42배 더 높았습니다. 임신 중 태반의 세포는 발달하는 태반에서 hCG를 생성합니다. 난자가 수정되어 자궁벽에 부착된 후 주머니 속의 태반은 난자에게 영양을 공급합니다. 임신 후 약 11일이 지나면 여성의 혈액 샘플에서 hCG 호르몬이 처음 검출되며, 48-72시간이 지난 후에도 hCG 수치는 계속해서 두 배로 증가합니다. 임신 후 약 8주에서 11주 사이에 최고치에 도달하면 hCG 수치가 감소한 후 임신 기간 동안 안정적으로 유지됩니다. 이 HCG 검사는 임신 확인, 태아의 나이 확인, 유산 가능성 진단, 비정상 임신 진단을 위해 실시합니다. 따라서 계획 및 계획되지 않은 임신의 증가로 인해 의사는 혈액 HCG 검사를 권장하며 이는 부문 시장을 주도하는 데 도움이됩니다.

따라서, 상기 요인들에 의해 HCG 부문의 혈액 검사는 예측 기간 동안 상당한 성장을 나타낼 것으로 예상됩니다.

북미가 임신 검사 키트 시장을 독점할 전망

북미 시장 성장을 가속하는 요인으로는 예기치 않은 임신 증가, 임신 검사 키트에 대한 인지도, 개인 관리 제품에 대한 지출 증가, 주요 시장 기업의 존재 등이 있습니다.

2021년 5월 미국 질병 예방 관리 센터(CDC)의 보고서에 따르면 COVID-19를 가진 임산부는 조산 위험이 높고 기타 유해한 임신 결과의 위험이 높아질 수 있습니다. 북미에서는 팬데믹(전 세계적 팬데믹)이 계속되는 가운데 병원에 가지 않고 집에서 보내는 것을 좋아하는 사람이 증가하고 있기 때문에 자기 검사 키트와 포인트 오브 케어 키트 수요가 증가하고, 임신 검사 키트 시장은 호전될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 캐나다 통계국(Statistics Canada 2020)의 통계에 따르면 캐나다에서는 COVID-19 팬데믹 중 임신검사제 및 피임약 등 가족계획제품의 매출이 대폭 증가하고 있습니다.

캐나다에서는 청소년의 의도하지 않은 임신은 젊은 여성, 가족, 어린이, 사회에 큰 영향을 미칩니다. 예를 들어 Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada에 게재된 Amanda Black 등 조사 연구에 따르면 2019년 5월 캐나다 청소년 사이에는 연간 3만 9,000건 이상의 의도하지 않은 임신(UP)이 있었습니다. 시장 기업은 시장 점유율을 확대하기 위해 제품 투입, 개발, 제휴, 인수, 사업 확대 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어, 2019년 5월, True Diagnostics, Inc.는 최초의 생리불순전 여성의 인간 융모성 성선 자극 호르몬(hCG) 수준을 검사하기 위한 VeriClear Digital Early Result Pregnancy Test에 대한 미국 식품의약국(FDA)에서 510(k) 판매 허가를 받았습니다. 따라서 위의 요인으로 인해 시장은 예측 기간 동안 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

임신 검사 키트 산업 개요

임신 검사 키트 시장은 중간 정도의 경쟁 상태에 있으며 많은 기업로 구성되어 있습니다. 그러나 기술의 진보와 제품의 혁신에 따라 중규모부터 소규모의 기업이 비용 효율적인 가격 설정의 신제품을 투입함으로써 시장에서 존재감을 높이고 있습니다. 시장 진출기업은 Abbott Laboratories, BioMerieux SA, Church&Dwight Co, Inc., Quidel Corporation, Germaine Laboratories Inc., Cardinal Health Inc., Axis Medicare, Mankind Pharma, Piramal Enterprises, Procter&Gamble Co. 입니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진 요인
    • 계획외 임신 증가
    • 가처분 소득 증가
    • 라이프스타일의 변화와 여성의 식자율 상승
  • 시장 성장 억제 요인
    • 저소득국가에서 입수의 어려움·인지 부족
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 라인식 임신 검사약
      • 카세트형
      • 테스트 스트립 형식
      • 검사 미드 스트림형
    • 디지털 기기
  • 검사 유형별
    • HCG 소변 검사
    • HCG 혈액 검사
  • 유통 채널별
    • 병원 약국
    • 개인 약국·약국
    • 온라인 약국
    • 기타 유통 채널
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아 태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아 태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Axis Medicare
    • BioMerieux SA
    • Cardinal Health Inc.
    • Church&Dwight Co, Inc.
    • Germaine Laboratories Inc.
    • Mankind Pharma
    • Piramal Enterprises Ltd
    • Procter&Gamble Co.
    • Quidel Corporation
    • SPD Swiss Precision Diagnostics

제7장 시장 기회 및 향후 동향

LYJ

The Global Pregnancy Detection Kits Market size is estimated at USD 1.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.51% during the forecast period (2024-2029).

Global Pregnancy Detection Kits - Market

The outbreak of the COVID-19 pandemic has pushed the pharmaceutical industry into action, with a race to develop both therapeutic and preventive drugs. Exponentially increasing cases of the coronavirus worldwide are leading to the need for the development of novel treatments, with several clinical trials underway. The COVID-19 pandemic significantly impacted the market. For instance, according to a research study by Chiu-Lin Wang et al., published in the International Journal of Medical Sciences in January 2021, pregnant women may be at a higher risk of being infected with COVID-19 and may develop more complicated clinical events. Thus, as a result, the sale of pregnancy detection kits has increased during the pandemic. However, the majority of pregnant women who were infected with COVID-19 were found to be asymptomatic. For instance, according to the Royal College of Obstetricians and Gynaecologists' 2021 report, about 74.0% of pregnant women were asymptomatic compared to non-pregnant women with COVID-19, pregnant women with COVID-19 have higher rates of intensive care unit (ICU) admission. Therefore, the market witnessed moderate growth during the pandemic.

The factors that are driving the market growth include an increase in unplanned pregnancies, a rise in disposable income along with changing lifestyles, and growing literacy rates among women. Uttar Pradesh, the most populous state in India has twice the unwanted fertility rate as that seen for India as a whole. For instance, according to a research study by Nabamallika Dehingia et al., published in BMC Pregnancy and Childbirth Journal, in March 2020, around one-fifth of the women (16.9%) in Uttar Pradesh, India, reported that their previous pregnancy was unintended, and 44.0% pregnancies in Europe and 38.0% in Asia are unplanned, leading to high demand for pregnancy detection kits. In addition, according to a research study by Jonathan Bearak et al., published in Lancet Journal, in September 2020, during the period 2015-2019, globally, there were around 121.0 million unintended pregnancies annually, corresponding to a global rate of 64 unintended pregnancies per 1,000 women who are aged 15-49 years. The high rate of unplanned pregnancies is boosting the market growth. Adding to that, a pregnancy detection kit is one of the primary and easy ways for women to check if they are pregnant or not. Thus, the demand for pregnancy detection kits is expected to increase in the future.

However, women in low-income countries are not properly aware of pregnancy detection kits, and most of the time, such kits are not easily accessible to such women. Easy-to-use, highly accurate dip-strip tests can be purchased from manufacturers for less than ten cents. Furthermore, in low-income countries, pregnancy test kits are not readily available and the lack of awareness along with a low literacy rate of women further restricts the sale of pregnancy kits in these countries. Thus, factors, such as lack of awareness and lack of availability of pregnancy test kits, are likely to impede the growth of the market studied.

Pregnancy Detection Kits Market Trends

Blood test for HCG Segment is Expected to Witness Growth Over the Forecast Period

The human chorionic gonadotropin (HCG) blood test is a quantitative test that measures the level of hCG hormone present in a sample of the blood. hCG is a hormone produced in the female body during pregnancy.

COVID-19 is a current global public health emergency. COVID-19 has left an indelible mark on several domains, and the healthcare industry is no exception. According to a research study by Stefano Cosma et al., published in the American Journal of Obstetrics and Gynecology, in April 2021, severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 infections during the first trimester of pregnancy do not seem to predispose to early pregnancy loss, and its cumulative incidence did not differ between women with spontaneous abortion and women with ongoing pregnancy. Moreover, COVID-19 appears to have a favorable maternal course at the beginning of pregnancy, consistent with what has been observed during the second and third trimesters. According to a research study by Matan Anteby et al., published in the Lancet Journal, in January 2021, during the COVID-19 pandemic 2020, there was a 28.3% reduction in women seeking early pregnancy and emergent gynecological medical care. In addition, Prestige Brands, 2020 has also stated that 75.0% of women prefer self-testing for pregnancy over laboratory tests. This ascertains the growth of self-testing kits during COVID-19.

Unintended pregnancy is a significant public health concern in South Asian countries. For instance, according to a research study by Alamgir Sarder et al., published in PLOS ONE Journal, in February 2021, around 19.1% of pregnancies were reported as unintended ranging from 11.9% in India to 28.4% in Bangladesh. Moreover, younger women who are aged 15-19 years had a 1.42 times higher chance of unintended pregnancies. During pregnancy, the cells in the developing placenta produce hCG. The placenta in the sacs nourishes the egg after it is fertilized and attaches to the uterine wall. The hCG hormone is first detected in the female blood sample about 11 days after conception, and the level of hCG continues to double after 48 to 72 hours. Once they reach the peak- which occurs around 8 to 11 weeks after conception, the hCG levels decline and then remain stable for the rest of the pregnancy. This HCG test is performed to confirm the pregnancy, determine the age of the fetus, diagnose a potential miscarriage, and diagnose an abnormal pregnancy. Therefore, due to the growth of planned and unplanned pregnancies, blood HCG tests are recommended by doctors, which helps to drive the segment market.

Therefore, due to the above-mentioned factors, the blood test for the HCG segment is anticipated to witness considerable growth over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Pregnancy Detection Kits Market

Some of the factors that are driving the market growth in the North American region include a growing increase in unplanned pregnancies, awareness regarding pregnancy detection kits, growing expenditure on personal care products, and the presence of key market players.

According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) report, May 2021, pregnant women with COVID-19 are at increased risk for preterm birth and might have an increased risk of other adverse pregnancy outcomes. In the North American region, the pregnancy detection kits market is expected to witness an upswing as the demand for self-test kits and point-of-care kits will increase due to people preferring to stay at home instead of visiting hospitals during the ongoing pandemic. For instance, according to the statistics from Statistics Canada 2020, the sales of family planning products such as pregnancy tests, and contraceptives have been way up during the coronavirus pandemic in Canada.

In Canada, unintended pregnancies in adolescents significantly impact young women, their families/children, and society. For instance, according to a research study by Amanda Black et al., published in the Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada, in May 2019, among Canadian adolescents, there were more than 39,000 unintended pregnancies (UPs) annually. The market players are adopting various strategies such as product launches, developments, collaborations, acquisitions, and expansions to increase market share. For instance, in May 2019, True Diagnostics, Inc., received 510(k) marketing clearance from the United States Food and Drug Administration (FDA) for the VeriClear Digital Early Result Pregnancy Test for detecting human chorionic gonadotropin (hCG) levels in women before their first missed period. Thus, owing to the above factors, the market is expected to witness significant growth over the forecast period.

Pregnancy Detection Kits Industry Overview

The pregnancy detection kits market is moderately competitive and consists of a number of players. However, with technological advancements and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by introducing new products with cost-effective pricing. Some of the market players include Abbott Laboratories, BioMerieux SA, Church & Dwight Co, Inc., Quidel Corporation, Germaine Laboratories Inc, Cardinal Health Inc, Axis Medicare, Mankind Pharma, Piramal Enterprises, and Procter & Gamble Co.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Unplanned Pregnancies
    • 4.2.2 Rise in Disposable Income
    • 4.2.3 Changing Lifestyles and Growing Women Literacy Rate
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Availability and Awareness in Low Income Countries
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Line Pregnancy Tests
      • 5.1.1.1 Test Cassette Format
      • 5.1.1.2 Test Strip Format
      • 5.1.1.3 Test Midstream Format
    • 5.1.2 Digital Devices
  • 5.2 By Type of Test
    • 5.2.1 Urine test for HCG
    • 5.2.2 Blood test for HCG
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Hospital Pharmacies
    • 5.3.2 Independent Pharmacies and Drug Store
    • 5.3.3 Online Pharmacies
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Axis Medicare
    • 6.1.3 BioMerieux SA
    • 6.1.4 Cardinal Health Inc.
    • 6.1.5 Church & Dwight Co, Inc.
    • 6.1.6 Germaine Laboratories Inc.
    • 6.1.7 Mankind Pharma
    • 6.1.8 Piramal Enterprises Ltd
    • 6.1.9 Procter & Gamble Co.
    • 6.1.10 Quidel Corporation
    • 6.1.11 SPD Swiss Precision Diagnostics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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