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연포장 산업 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Flexible Packaging Industry - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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연포장 산업의 생산량은 2025년 3,584만톤에서 2030년에는 4,232만톤으로 성장할 것으로 예상되며, 예측기간(2025년-2030년) CAGR은 3.38%를 나타낼 전망입니다.

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연포장 시장은 편리하고 가벼운 패키징 솔루션에 대한 수요 증가, 지속가능성에 대한 소비자 의식 증가, 보존 기간 및 제품 보호 개선을 위한 패키징 기술의 첨단화 등 복합 요인에 의해 견인되고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 또한 다양한 형상과 크기에 대응할 수 있는 연포장의 다용도성, 비용효과, 수송의 용이성 등도 성장의 원인이 되고 있습니다.
  • 소매 매출 증가는 시장의 확대로 이어지는 경우가 많아, 신제품이 시장에 진입해 기존 제품이 보다 많은 소비자에게 건너가게 됩니다.
  • 폴리에틸렌은 주로 비닐봉투, 플라스틱 필름, 지오멤브레인과 같은 포장재에 사용됩니다. 폴리에틸렌은 가볍고 부분적으로 결정성을 띠며 흡수성이 낮은 열가소성 수지로서, 화학 물질에 대한 높은 내성과 차단성을 지닙니다. 저밀도 폴리에틸렌(LDPE)은 주로 폴리백 제조에 사용됩니다. LDPE 폴리에틸렌 백은 저온에서도 부드럽고 유연하며, 자연스러운 색상을 가지고 있습니다.
  • 포장과 관련하여 재활용과 환경에 대한 고려가 필수적입니다.
  • 이 동향은 향후도 계속될 것으로 예상됩니다.COVID-19 이후, 크래프트 종이 공장에 대한 투자는 증가했다고 생각됩니다.

연포장 산업 동향

구운 과자와 간식 과자 분야가 성장

  • 연포장은 구운 과자와 스낵과자의 소비자와 생산자 모두에게 편리성을 제공합니다.
  • 또한 USDA에 따르면, 스낵 과자류, 특히 초콜릿, 짠 간식, 달콤한 비스킷, 설탕 과자는 걸프 국가에서의 경제 성장, 부유층 증가, 젊은층과 이주자의 확대와 함께 증가의 일도를 따릅니다.
  • 캐나다 농업 식량성에 따르면 미국의 냉동 베이커리 식품의 가치는 2026년까지 25억 7,600만 달러에 달하고, 2022년부터 대폭 증가할 전망입니다. 폭넓은 인쇄 옵션을 제공할 수 있기 때문에 과자류나 베이커리 제품 수요 증가는 결과적으로 파우치, 가방, 랩, 필름과 같은 연포장 옵션 수요를 촉진할 것입니다.
  • 바쁜 라이프스타일, 여성 노동력 증가, 공업화의 진전 등 측면이 지난 10년간 이 지역에서 빨리 먹을 수 있는 포장식품과 스낵의 요구를 강화해 왔습니다.
  • 인구가 풍부한 아랍에미리트(UAE)과 사우디아라비아는 스낵과 과자 소비량의 75% 이상을 차지하고 있습니다.

현저한 성장을 이루는 아시아태평양

  • 중국에서는 제품 보호 강화, 유통 합리화, 단위 용량 포장, 제품 식별 향상 등 수많은 이점이 있기 때문에 의약품 분야에서 주로 블리스터 포장이 채용되고 있습니다.
  • 고령화가 진행되는 일본에서는 일본식의 파우치나, 1회분씩 소분한 야채나 고기가 입수하기 쉬워져, 소매점의 기호의 변화에 대응하고 있습니다. 주목할 만한 점은 라미네이트 플라스틱과 알루미늄으로 만들어진 레토르트 파우치가 일본, 특히 소스와 카레 시장에서 인기를 얻고 있다는 것입니다. 이러한 파우치는 가열 살균시의 내구성이 높기 때문에 종래의 캔을 대체해 가고 있습니다. 또한, 파우치 포장은 통조림보다 비용 효율이 높고, 특히 통조림의 금속 수입에 의지하고 있는 국가들에서는 일본에서의 채택을 한층 더 밀어주고 있습니다.
  • 일본 통조림 협회에 의하면, 2022년의 일본의 레토르트 식품 생산량은 카레가 약 15만 7,540톤의 생산량으로 가장 큰 비중을 차지했으며, 이는 780톤에 불과한 농산물 레토르트 파우치 제품을 훨씬 능가하는 수치입니다.
  • 14억 명의 인구를 보유한 인도는 세계에서 가장 인구가 많은 국가이며 세계 제5위의 경제대국이기도 합니다.
  • 호주 포장 시장은 아시아태평양에서 두드러지며 급속한 성장을 자랑하고 있습니다. 특히 가공 식품, 신선 식품, 식육 섹터가 급성장하고 있습니다.
  • 말레이시아, 필리핀, 태국, 베트남, 뉴질랜드, 한국, 기타 아시아태평양은 아시아태평양의 연포장 분야에서 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다.

연포장 산업 개요

연포장 시장은 대규모 시장 점유율을 가진 소수의 공급업체가 존재하기 때문에 분열되어 있습니다.

  • 2024년 3월, 베리 세계 그룹의 플렉서블스 부문은 이 회사의 재생 폴리머 Sustane 라인의 생산을 확대하는 유럽 전체 프로젝트의 일환으로 최근 유럽의 3개의 재활용 시설의 재활용 능력을 증강했습니다.
  • 2024년 2월 암코는 유기농 요구르트 제조업체인 Stonyfield Organic사 및 스파우트 파우치 포장 제조업체의 Cheer Pack North America사와 제휴해, Stonyfield Organic사의 냉장 요구르트 「Yo Baby」용으로, 종래의 다층 구조를 대신해 보다 지속 가능한 파우치 디자인을 채용한 올 폴리에틸렌(PE) 베이스의 스파우트 파우치를 발매했습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 신규 참가업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업 밸류체인 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 편리한 포장에 대한 수요 증가
    • 장기 보존 수요와 라이프 스타일의 변화
  • 시장의 과제
    • 환경과 재활용에 대한 우려

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 플라스틱
      • 폴리에틸렌(PE)
      • 2축 연신 폴리프로필렌(BOPP)
      • 캐스트 폴리프로필렌(CPP)
      • 폴리염화비닐(PVC)
      • 에틸렌비닐알코올(EVOH)
      • 기타 플라스틱(PA, 바이오플라스틱)
    • 종이
    • 알루미늄박
  • 제품 유형별
    • 파우치
    • 가방
    • 필름&랩
    • 기타 제품 유형(파우치, 슬리브, 물집 팩, 라이너, 라미네이트 등)
  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
      • 냉동·냉장식품
      • 유제품
      • 과일 및 야채
      • 육류, 가금류 및 해산물
      • 구운 식품 및 스낵 식품
      • 캔디 및 과자
      • 기타 식품
    • 음료
    • 의약품 및 의료품
    • 가정용품 및 퍼스널케어
    • 기타 최종 사용자 산업(담배, 화학, 농업 등)
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 튀르키예
      • 폴란드
      • 러시아
    • 아시아
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 이집트
      • 이란
      • 나이지리아

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor Group Gmbh
    • Berry Global Inc.
    • Mondi PLC
    • Sealed Air Corporation
    • Huhtamaki Oyj
    • Uflex Limited
    • Coveris Management Gmbh
    • ProAmpac LLC
    • Wipf AG
    • Flexpak Services Llc
    • Sigma Plastics Group Inc.
    • KM Packaging Services Ltd
    • Sonoco Products Company
    • Arabian Flexible Packaging LLC
    • Gulf East Paper and Plastic Industries LLC

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

SHW 25.04.29

The Flexible Packaging Industry in terms of production volume is expected to grow from 35.84 million tonnes in 2025 to 42.32 million tonnes by 2030, at a CAGR of 3.38% during the forecast period (2025-2030).

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The flexible packaging market is driven by a combination of factors, including increasing demand for convenient and lightweight packaging solutions, rising consumer awareness toward sustainability, and advancements in packaging technology for improved shelf life and product protection.

Key Highlights

  • Additionally, the versatility of flexible packaging in accommodating various shapes and sizes, its cost-effectiveness, and ease of transportation further contribute to its growth. As industries prioritize eco-friendly solutions and consumers seek convenience and functionality, the flexible packaging market is poised to expand.
  • Higher retail sales often lead to market expansion, with new products entering the market and existing ones reaching broader audiences. Flexible packaging is adaptable to different product categories, making it suitable for various industries, including food and beverage, pharmaceuticals, personal care, and more. Thus, expanding retail sales could drive growth in multiple segments of the flexible packaging market.
  • Polyethylene is primarily used for packaging plastic bags, plastic films, geomembranes, etc. It is a lightweight, partially crystalline, low moisture absorbent, thermoplastic resin that has high resistance to chemicals and sound-insulating properties. Low-density polyethylene (LDPE) is mainly used to manufacture plastic bags. LDPE polyethylene bags are soft and flexible, even at low temperatures, and are available in natural colors.
  • Recycling and environmental considerations are essential when it comes to packaging. Plastic contamination in oceans and landfills are impacted by packaging trash. Plastic packaging affects the environment's plastic pollution. Plastic can affect marine life and ecosystems since it takes hundreds of years to disintegrate.
  • It is expected that this trend will continue. Investments in the kraft paper mills will rise post-COVID-19. The increased use of paper packaging is largely due to the growing e-commerce sector and consumer interest in eco-friendly solutions.

Flexible Packaging Industry Trends

Baked Goods and Snack Foods Segment to Witness Growth

  • Flexible packaging offers convenience to both consumers and producers of baked goods and snack foods. Consumers appreciate the ease of use and resealability of flexible packaging, especially for items like cookies and bread, which are often consumed multiple times.
  • Moreover, according to USDA, the snacks and confectionery, especially chocolates, salty snacks, sweet biscuits, and sugar confectionery, continue to rise along with the growing economy, rising affluence, and expanding young and migrant residents in the Gulf states.
  • According to Agriculture and Agri-Food Canada, the value of frozen bakery food in the United States is expected to witness a bolstered growth amounting to USD 2.576 billion by 2026, significantly up from 2022. Since flexible packaging can provide a wide range of printing options to improve the packaging design of confectionery products, a rise in demand for confectionery and baked products would consequently drive the demand for flexible packaging options like pouches, bags, wraps, and films.
  • Aspects such as busy lifestyles, more women in the workforce, and growing industrialization have strengthened the need for ready-to-eat packaged foods and snacks in the region over the last decade. Dual-income professional households have also spurred the market for snacks between meals as a meal replacement and a reward after a busy workday.
  • With their extensive and affluent populations, the United Arab Emirates and Saudi Arabia account for more than 75% of snacks and sweets consumption by value. Other smaller countries like Qatar and Bahrain are witnessing steady growth and are predicted to become larger markets by 2025.

Asia Pacific to Witness Significant Growth

  • China predominantly employs blister packaging in its pharmaceutical sector, owing to its numerous advantages, such as enhanced product protection, streamlined distribution, unit dosage packaging, and improved product identification. This has significantly expanded the scope of the country's blister packaging industry.
  • With Japan's aging population, there's a rising availability of Japanese pouch meals and pre-cut, single-serving portions of vegetables and meats, all catering to the evolving retail preferences. Notably, retort pouches, made from laminated plastic and aluminum, are gaining traction in Japan, particularly for sauces and curries. These pouches are replacing traditional cans due to their durability during thermal sterilization. Moreover, pouch packaging proves more cost-effective than cans, especially in countries reliant on metal imports for canning, further bolstering its adoption in Japan.
  • According to the Japan Canners Association, in 2022, curry emerged as the dominant retort food pouch product in Japan, with a production volume of about 157.54 thousand tons, overshadowing agricultural products in retort pouches, which accounted for a mere 780 tons. These trends are expected to persist, driving market growth in the coming years.
  • With a population of 1.4 billion, India stands as the world's most populous nation and the fifth-largest economy. The country's robust pharmaceutical industry, coupled with growing investments, a rising population, heightened health awareness, and increasing life expectancy, is set to bolster the demand for flexible pharmaceutical packaging solutions.
  • The Australian packaging market has been a standout in the Asia-Pacific region, boasting rapid growth. Notably, the country is witnessing a surge in its processed food, fresh produce, and meat sectors. Health-conscious trends and a heightened focus on consumer ethics are propelling the demand for locally-grown fresh food.
  • The Rest of Asia-Pacific, encompassing Malaysia, the Philippines, Thailand, Vietnam, New Zealand, South Korea, and other countries in the region, commands a significant market share in the Asia-Pacific flexible packaging sector.

Flexible Packaging Industry Overview

The flexible packaging market is fragmented owing to the presence of a few vendors with significant market share. The market is slightly concentrated, with the major players adopting strategies like product innovation, mergers, and acquisitions to remain competitive. The key players in the industry are Amcor Group GmbH, Mondi Group, Berry Global Inc., Sealed Air Corporation, and Huhtamaki Oyj, among others.

  • In March 2024, Berry Global Group, Inc.'s Flexibles division recently increased recycling capacity at three European recycling facilities as part of a Europe-wide project to scale up production of the company's Sustane line of recycled polymers. The expansion project is expected to meet the increasing demand for high-performing films created with recycled content by leveraging the company's global access to high-value recycled plastic.
  • In February 2024, Amcor partnered with Stonyfield Organic, the organic yogurt maker, and Cheer Pack North America, a spouted pouch packaging manufacturer, to introduce an all-polyethylene (PE)-based spouted pouch that replaces Stonyfield Organic's previous multilayered structure with a more sustainable pouch design for their Yo Baby refrigerated yogurt.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of Substitutes
    • 4.2.4 Threat of New Entrants
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand for Convenient Packaging
    • 5.1.2 Demand for Longer Shelf Life and Changing Lifestyles
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns Regarding the Environment and Recycling

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Polyethene (PE)
      • 6.1.1.2 Bi-orientated Polypropylene (BOPP)
      • 6.1.1.3 Cast polypropylene (CPP)
      • 6.1.1.4 Polyvinyl Chloride (PVC)
      • 6.1.1.5 Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
      • 6.1.1.6 Other Plastic Types (PA, Bioplastics)
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Aluminum Foil
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Pouches
    • 6.2.2 Bags
    • 6.2.3 Films & Wraps
    • 6.2.4 Other Product Types (Sachets, Sleeves, Blister Packs, Liners, Laminates, etc.)
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Food
      • 6.3.1.1 Frozen and Chilled Food
      • 6.3.1.2 Dairy Products
      • 6.3.1.3 Fruits and Vegetables
      • 6.3.1.4 Meat, Poultry, and Seafood
      • 6.3.1.5 Baked Goods and Snack Foods
      • 6.3.1.6 Candy and Confections
      • 6.3.1.7 Other Food Products
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Pharmaceutical and Medical
    • 6.3.4 Household and Personal Care
    • 6.3.5 Other End-user Industries (Tobacco, Chemical, and Agriculture, Among Others)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Spain
      • 6.4.2.6 Turkey
      • 6.4.2.7 Poland
      • 6.4.2.8 Russia
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Argentina
      • 6.4.4.3 Mexico
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Egypt
      • 6.4.5.5 Iran
      • 6.4.5.6 Nigeria

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group Gmbh
    • 7.1.2 Berry Global Inc.
    • 7.1.3 Mondi PLC
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.6 Uflex Limited
    • 7.1.7 Coveris Management Gmbh
    • 7.1.8 ProAmpac LLC
    • 7.1.9 Wipf AG
    • 7.1.10 Flexpak Services Llc
    • 7.1.11 Sigma Plastics Group Inc.
    • 7.1.12 KM Packaging Services Ltd
    • 7.1.13 Sonoco Products Company
    • 7.1.14 Arabian Flexible Packaging LLC
    • 7.1.15 Gulf East Paper and Plastic Industries LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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