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클라우드 TV 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Cloud TV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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클라우드 TV 시장 규모는 2025년에 26억 9,000만 달러로 추정되고, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 19.13%로 전망되며, 2030년에는 64억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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클라우드 TV는 TV 채널, 영화, 프로그램, 음악 등의 컨텐츠를 스트리밍하는 클라우드 기반 애플리케이션입니다. 클라우드 TV 애플리케이션은 개인 전자 장치에 쉽게 설치할 수 있으며 많은 메모리가 필요하지 않습니다.

주요 하이라이트

  • 클라우드 TV에서 TV 가입자는 저장한 녹화를 위치에 관계없이 스트리밍할 수 있습니다. 또한 컨텐츠를 스마트폰이나 태블릿에 다운로드하여 오프라인으로 시청할 수 있습니다. 클라우드 TV의 혁신은 시청자의 엔터테인먼트 경험을 향상시키고 있습니다. 사용자가 좋아하는 컨텐츠를 클라우드에 저장하는 것은 그 어느 때보다 쉽습니다. 또한 클라우드 TV 기능 업데이트는 실시간으로 사용자에게 제공됩니다. 클라우드 TV는 가입자가 시간이나 장소에 관계없이 좋아하는 프로그램이나 영화를 좋아하는 기기에서 즐길 수 있기 때문에 더욱 개인화된 시청 경험을 제공합니다.
  • 스트리밍 산업은 모든 카테고리의 잠재고객을 수용할 수 있는 확장성과 유연한 솔루션이 요구되고 있으며, 시장의 최상급 경쟁사와 함께 기업이 급성장하는 것이 예측 기간 동안 시장을 견인하고 있습니다. 클라우드 TV는 시청 시간 증가, 시청자 증가, 소비되는 비디오 컨텐츠의 양에 대해 확장성과 유연성을 제공하며 세계 시장 도입의 연료가 되고 있습니다.
  • 게다가 IoT 기반 미디어 디바이스의 보급이 진행되고 있는 것도 클라우드 TV 서비스에 대한 큰 수요를 낳고 있습니다. Amazon Fire TV 스틱과 Roku box와 같은 제품 혁신 증가는 클라우드 TV 플랫폼의 성장에 박차를 가하고 있습니다.
  • 하지만 클라우드 TV 제공업체는 전 세계 시청자에게 도달할 수 있지만 서비스를 제공하려면 권리가 필요할 수 있습니다. 각 시장에는 고유한 컨텐츠 권리 제한이 있으며, 이를 깨는 것은 현실적인 어려움으로 이어질 수 있으며 시장 성장에 어려움이 있을 수 있습니다. 또한 클라우드 TV에는 인터넷 연결이 필요하지만 세계 농촌 지역에서는 고속 인터넷이 없기 때문에 보급이 제한됩니다.
  • COVID-19의 유행은 클라우드 TV 시장에 긍정적인 영향을 미쳤으며 시청자들은 온라인 계약을 통해 집에서 더 많은 컨텐츠를 소비하게 되었습니다. 이것은이 형식의 성장을 가속화했습니다. 게다가 디지털 TV를 주머니에 끌어들이는 소비자가 늘어나고 있어 미디어 바이어에게 있어서 소비자 동향의 변화를 이용하는 흥미로운 기회가 되고 있습니다.

클라우드 TV 시장 동향

중소기업이 성장을 견인

  • 방송 미디어 산업에서 클라우드 채택은 계속 확대되고 있으며, 대부분의 미디어 플레이어들은 클라우드 기술을 채택하고 있습니다. COVID-19의 등장은 이 산업에서 클라우드 기술에 대한 요구 증가를 크게 뒷받침했습니다.
  • 다양한 비즈니스 요구에 클라우드를 채택하는 동향에 따라 미디어 방송 산업의 중소기업에서는 고객에게 도달하기 위해 클라우드 TV를 채용하는 경우가 늘고 있습니다. 가상화 인프라의 확장과 인터넷을 통한 컨텐츠 수요 증가도 클라우드 TV 채택에 영향을 미치고 있습니다.
  • 클라우드 TV는 기존 TV보다 초기 인프라를 구축하기 위한 투자가 적기 때문에 중소기업의 컨텐츠 전달에 있어서 어드밴티지가 됩니다. 클라우드 TV를 채택하려면 최소한의 내부 인프라가 필요하므로 하드웨어 장비, 설치 및 유지 보수에 대한 투자도 최소화됩니다.
  • 클라우드 TV는 빠르고 쉬운 전개로 비즈니스를 지원하고 기존 시장을 확장합니다. 또한 구축 및 유지 보수에 소요되는 시간과 비용을 크게 줄이는 데에도 기여합니다. Google Cloud 및 Microsoft Azure와 같은 클라우드 컴퓨팅 플랫폼의 힘은 통합 솔루션을 통해 계획에서 개인화된 컨텐츠 전개, 온라인 비디오 서비스 설치 및 구현, 중형 클라우드 TV 서비스를 시작하는 고객의 성장에 대응할 때까지 간소화된 클라우드 TV 플랫폼을 제공하는 데 활용할 수 있습니다.
  • 또한 클라우드 TV는 다양한 시청자 계층을 수용할 수 있는 확장성과 유연성을 제공하므로 시청자 수와 소비되는 동영상 컨텐츠의 양이 확실히 증가합니다. 이 때문에 중소기업은 클라우드 TV를 채용할 수 있습니다.

아시아태평양이 큰 점유율을 차지할 전망

  • 아시아태평양은 시청자의 동영상 스트리밍 서비스 도입이 증가함에 따라 예측 기간 동안 상당한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 실시간 스트리밍에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 각 회사는 견고한 제품과 서비스를 개발할 수 있어 시장 성장을 더욱 강화하고 있습니다. 또한, 이 지역 전체에서 인프라와 안정적인 인터넷 연결이 개발되고 있는 것도 클라우드 TV 수요를 크게 촉진하고 있습니다.
  • 또한 인터넷 기반 컨텐츠 소비의 전반적인 성장은 아시아의 비디오 시장을 극적으로 변화시키고 있습니다. Media Partners Asia에 따르면 온라인 비디오는 2017년의 9%에서 2023년에는 비디오 산업 전체 수익의 20%로 확대될 것으로 예상됩니다. 이러한 온라인 비디오의 전반적인 성장은 아시아 비디오 시장을 성장시키는 가장 중요한 동향 중 하나입니다.
  • 다양한 주요 진출기업들이 인도, 말레이시아, 캄보디아 등 신흥 경제 국가에서 연결 TV의 대수 증가에 힘입어 아시아태평양의 클라우드 TV의 여러 용도에서 고객들 사이에서 존재감을 높이고 고객의 요구에 더 잘 대응하기 위해 합병, 인수, 기타 수단을 통해 시장에 투자하고 있습니다.
  • 예를 들어, 2022년 10월, 경력 등급 클라우드 TV와 비디오 스트리밍 엔터테인먼트 플랫폼의 선두주자인 WeWatch는 캄보디아의 프리미엄 인터넷 서비스 제공업체인 온라인(COGETEL Ltd)과의 새로운 계약을 발표했습니다.
  • 게다가 QYOU Media Inc.는 회사의 힌디어 청소년 채널인 The Q India가 CloudTV와의 제휴로 기함 채널 The Q와 새로운 채널 Q Marathi, Q Kahaniyan, Q Comedistaan을 63개의 새로운 스마트 TV 시스템으로 시작한다고 발표했습니다. The Q India는 현재 인도의 1억 2,500만 가구 이상의 TV와 모바일, OTT, 앱 기반 플랫폼을 통해 6억 8,000만 명 이상의 사용자에게 시청되고 있습니다.

클라우드 TV(TV) 산업 개요

클라우드 TV 시장은 세분화되어 있으며 여러 시장 진출 기업으로 구성되어 있습니다. 시장 기회의 꾸준한 확대, 모바일 인터넷 서비스및 범위 강화, 디스플레이 품질 향상으로 많은 신규 벤더들이 시장에 진출할 것으로 예상됩니다. 실시간 데이터를 활용함으로써 이러한 기업들은 혁신적인 방법을 활용하여 큰 시장 점유율을 얻고 있습니다. 이러한 신흥국 시장의 개척은 클라우드 TV 시장의 성장을 지원할 것으로 예상됩니다. 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 이 시장의 기업은 전략적 협업 프로젝트에 의존하고 있습니다.

2022년 9월-스트리밍 기술을 제공하는 Brightcove Inc.와 스트리밍 및 디지털 구독 비즈니스를 위한 고객 관리 및 수익 창출 업체인 Evergent는 협력 관계 확대를 선언했습니다. 이 제휴를 통해 브라이트코브 고객은 플랫폼 내에서 유연한 수익 창출 방식을 테스트하고 적용할 수 있으며, Evergent의 민첩한 수익 창출 솔루션이 오버더톱 동영상 스트리밍을 위한 Brightcove Beacon에 도입됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 기술 스냅샷
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 스마트 디바이스의 보급 확대
    • 대역폭에 의존하지 않는 클라우드 스트리밍 서비스의 진화
    • 효율적이고 신속한 서비스로 이어지는 기술 개발 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 사용자 부족으로 인한 4G 서비스 보급 실패
    • 특정 지역에서의 인터넷 보급률 부족
  • 시장 기회
    • 기술의 진보에 의한 커스터마이즈의 가능성
    • 아프리카와 인도의 미개척 시장

제6장 시장 세분화

  • 전개별
    • 퍼블릭 클라우드
    • 프라이빗 클라우드
    • 하이브리드 클라우드
  • 디바이스 유형별
    • STB
    • 휴대폰
    • 커넥티드 TV
  • 용도별
    • 텔레콤
    • 엔터테인먼트 및 미디어
    • 정보기술
    • 소비자용 TV
    • 기타
  • 조직 규모별
    • 중소기업
    • 대기업
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Ooyala Inc.
    • Brightcove Inc.
    • NetSuite Inc.
    • Fordela Corp.
    • Amino Technologies PLC
    • DaCast LLC
    • Kaltura Inc.
    • MatrixStream Technologies Inc.
    • MUVI Television Ltd.
    • Minoto Video Inc.
    • Monetize Media Inc.
    • UpLynk LLC
    • PCCW Limited
    • Spectrum(Charter Communications)
    • Liberty Global PLC

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회 및 향후 동향

AJY 25.02.14

The Cloud TV Market size is estimated at USD 2.69 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.46 billion by 2030, at a CAGR of 19.13% during the forecast period (2025-2030).

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Cloud TV is a cloud-based application that streams content such as TV channels, movies, shows, music, etc. Cloud TV applications are easily installed on personal electronic devices and do not require much memory.

Key Highlights

  • Cloud TV allows television subscribers to stream their saved recordings regardless of place. They can also download content to a smartphone or tablet to watch offline. The innovations in cloud TV deliver an improved entertainment experience for the viewers. Having the users' favorite content saved in the cloud is easier than ever. Moreover, updates to cloud TV functionality can be made available to users in real time. Cloud TV delivers a more personalized viewing experience as subscribers can enjoy their favorite shows and movies irrespective of the time and place on any device.
  • The need for scalable and flexible solutions in the streaming industry to cater to all categories of audiences to ensure that the company grows fast with top competitors in the market drives the market during the forecast period. Cloud TV is scalable and flexible regarding increasing watch hours, an increase in viewership, and the volume of video content consumed, fueling the market adoption worldwide.
  • Moreover, the increasing penetration of IoT-based media devices is creating considerable demand for cloud TV services. Increasing product innovations, such as the Amazon Fire TV stick and Roku box, are fueling the growth of the cloud TV platform.
  • However, Cloud TV providers may be able to reach audiences across the globe, but they may need the rights to deliver their services. Each market has its own content rights restrictions, and breaking these can lead to real difficulties, which could challenge the market growth. In addition, cloud TV needs an internet connection, and the absence of high-speed internet in rural areas worldwide restricts its adoption.
  • The COVID-19 pandemic positively impacted the cloud TV market as audiences started consuming more content at home via online subscriptions. This has accelerated the growth of this format. In addition, increasing numbers of consumers have a digital TV in their pocket, presenting an exciting opportunity for media buyers to take advantage of changing consumer trends.

Cloud Television (TV) Market Trends

Small and Medium Enterprise to Witness the Growth

  • The adoption of cloud in the broadcast and media industry is continuing to grow, with most media businesses adopting cloud technology. The onset of COVID-19 significantly augmented this increasing need for cloud technology in the industry.
  • With the trend toward adopting the cloud for various business needs, small and medium enterprises in the media and broadcasting industry have been increasingly adopting cloud TV to reach their customers. An expanding virtualized infrastructure and increasing demand for content over the internet have also influenced the adoption of cloud TV.
  • Cloud TV offers small and medium enterprises an advantage in delivering content as it requires less investment to set up the initial infrastructure than traditional television. Cloud TV adoption requires minimal in-house infrastructure, which results in minimal investment in hardware equipment, installation, and maintenance.
  • Cloud TVs assist businesses with rapid and straightforward deployments, expanding their existing markets. They also contribute to significant time and cost savings in building and maintenance. The power of cloud computing platforms like Google Cloud and Microsoft Azure can be leveraged by integrated solutions to offer a streamlined cloud TV platform from planning to delivery of personalized content, installation and implementation of online video services, and embracing the growth for customers launching medium-scale cloud TV services.
  • Furthermore, cloud TV offers scalability and flexibility to cater to varied audience segments, thus ensuring growth in viewership and the volume of video content consumed. This enables SMEs to adopt cloud TV.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Share

  • The Asia-Pacific region is projected to experience tremendous growth throughout the forecast period, owing to viewers' rising adoption of video streaming services. There has been a growing demand for live streaming that allows the market players to develop robust products and services, further augmenting the market's growth. In addition, the developing infrastructure and reliable internet connectivity throughout the region are also significantly driving the demand for cloud TV.
  • Moreover, the overall growth of the consumption of internet-based content is drastically changing Asia's video markets. According to Media Partners Asia, online video is anticipated to expand to 20% of total video industry revenues by 2023 from 9% in 2017. This rise in the overall growth of online video is one of the most significant trends proliferating Asia's video markets.
  • Various key players are investing in the market through mergers, acquisitions, and other means to grow their presence among customers and better serve their customers' needs across multiple applications of cloud TVs in the APAC region, supported by the growth of the number of connected TVs in the developing economies, such, India, Malaysia, Cambodia, etc.
  • For instance, in October 2022, WeWatch, a leading carrier-grade cloud TV and video streaming entertainment platform, announced an exciting new deal with Cambodia's Premium Internet service provider, Online (COGETEL Ltd), that would deliver next-generation Cloud TV services over Online Internet to both residential and business users in the country.
  • Additionally, QYOU Media Inc. declared that The Q India, the company's Hindi language youth-oriented channel, will launch flagship channel The Q, along with new channels Q Marathi, Q Kahaniyan, and Q Comedistaan on 63 new smart TV systems in partnership with CloudTV. The Q India is currently available to more than 125 million TV households and over 680 million users via mobile, OTT, and app-based platforms in India.

Cloud Television (TV) Industry Overview

The cloud TV market is fragmented and consists of several market players. Numerous new vendors are anticipated to enter the market as a result of the steadily growing market opportunity, enhanced mobile internet services and coverage, and increased display quality. By utilizing real-time data, these companies are innovating and utilizing innovative ways to capture a sizeable market share. These developments are anticipated to support the growth of the cloud TV market. To improve their market share and profitability, the businesses in the market are relying on strategic collaboration projects.

In September 2022, Brightcove Inc., the provider of streaming technology, and Evergent, the customer management and monetization provider for streaming and digital subscription businesses, declared an extended cooperation. Brightcove's clients can test and apply flexible monetization approaches within the platform through this partnership, bringing Evergent's agile monetization solution to Brightcove Beacon for over-the-top video streaming.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Technological Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Smart Devices
    • 5.1.2 Evolution of Bandwidth-independent Cloud Streaming Services
    • 5.1.3 Increasing Technological Development Leading to Efficient and Quicker Service
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Failure of the Widespread Adoption of 4G Services Due to Insufficient Users
    • 5.2.2 Lack of Internet Penetration in Certain Areas
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Technological Advancements Leading to the Possibility of Customization
    • 5.3.2 Untapped Market in Africa and India

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Public Cloud
    • 6.1.2 Private Cloud
    • 6.1.3 Hybrid Cloud
  • 6.2 By Device Type
    • 6.2.1 STB
    • 6.2.2 Mobile Phones
    • 6.2.3 Connected TV
  • 6.3 By Applications
    • 6.3.1 Telecom
    • 6.3.2 Entertainment and Media
    • 6.3.3 Information Technology
    • 6.3.4 Consumer Television
    • 6.3.5 Other Applications
  • 6.4 By Organization Size
    • 6.4.1 Small and Medium Enterprise
    • 6.4.2 Large Enterprise
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ooyala Inc.
    • 7.1.2 Brightcove Inc.
    • 7.1.3 NetSuite Inc.
    • 7.1.4 Fordela Corp.
    • 7.1.5 Amino Technologies PLC
    • 7.1.6 DaCast LLC
    • 7.1.7 Kaltura Inc.
    • 7.1.8 MatrixStream Technologies Inc.
    • 7.1.9 MUVI Television Ltd.
    • 7.1.10 Minoto Video Inc.
    • 7.1.11 Monetize Media Inc.
    • 7.1.12 UpLynk LLC
    • 7.1.13 PCCW Limited
    • 7.1.14 Spectrum (Charter Communications)
    • 7.1.15 Liberty Global PLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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