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함정 MRO 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Naval Vessel Maintenance, Repair, And Overhaul (MRO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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함정 MRO 시장 규모는 2025년에 594억 8,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 659억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 2025년부터 2030년까지 CAGR 2.09%로 성장할 전망입니다.

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함정 MRO 시장은 함정의 운용 준비와 장수명을 확보하는데 있어서 매우 중요합니다. 이 분야는 주로 해군예산 증가와 진화하는 세계 안보상의 과제에 대응하기 위한 함대의 근대화라는 임박한 필요성에 의해 지속적인 성장을 목격해 왔습니다. 노후화된 함정이 기술적인 업그레이드를 받는 가운데 지속가능성과 에너지 효율로의 현저한 시프트가 중요한 시장 성장 촉진요인으로 부상하고 있습니다.

지정학적 긴장 증가와 세계 해양 안보에 대한 위협 증가는 각국에 해군 능력의 강화를 촉구하고 결과적으로 MRO 서비스 수요를 밀어 올리고 있습니다. 또한, 예지보전 및 3D프린팅과 같은 최첨단 기술의 채용은 운영 효율성을 높이고 가동 중지 시간을 줄이고 시장 성장 궤도를 더욱 추진하고 있습니다.

그러나 함정 MRO 시장은 과제에 직면하고 있습니다. 특히 고급 함정 시스템의 업그레이드 및 정비에는 많은 비용이 들고 전문 기술 노하우가 필요합니다. 게다가 규제 프레임워크 및 환경 문제에 대한 대응은 복잡하며, 이 분야에서의 기술 혁신의 속도를 방해할 수 있습니다.

이러한 과제에도 불구하고 시장 전망은 여전히 밝습니다. 특히 각국이 해군함대를 확대하고 기존 선박을 근대화할 기회가 급증하고 있습니다. 해양 시스템의 사이버 보안 진보와 MRO 업무에 대한 AI 및 IoT 기술의 통합은 첨단 기업에 경쟁력을 제공하고 매우 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다.

함정 MRO 시장 동향

구축함 부문이 예측 기간 동안 시장을 독점할 전망

구축함은 함정 MRO 시장을 독점해 왔습니다. 구축함은 주로 국가 및 동맹국의 방위 전략에 있어서 매우 중요한 역할을 담당하고 있기 때문에 예측 기간 동안에도 이 리드를 유지할 자세입니다. 대공작전, 대잠작전, 대지작전 등 다용도로 활약하는 구축함은 그 중요성을 뒷받침하고 있습니다. 최첨단 미사일 시스템, 레이더 기술 및 전자전 통합을 포함한 지속적인 현대화 노력을 감안할 때, 정비 및 업그레이드 수요가 증가하고 있습니다.

구축함은 해군의 전력투사능력을 대폭 강화하기 위해 각국은 구축함의 MRO에 대한 투자를 늘리고 있습니다. 많은 국가들은 기존의 구축함 함대의 유지와 진화하는 해양의 위협에 대항하기 위한 확장에 중점을 두고 있습니다. 또한 자율적이고 네트워크 중심의 전략으로의 전환은 빈번한 통신과 전투 시스템의 업데이트를 의무화하고 MRO 시장을 더욱 추진하고 있습니다.

예를 들어, 2023년 7월, 국방부 및 국가 군비총국의 해군 군비총국은 Orizzonte Sistemi Navali(OSN)에 약 2억 500만 달러의 대형 계약을 주문했습니다. 이 계약은 이탈리아 해군의 주력 항모 카불과 호라이즌급 구축함 안드레아 도리아, 카이오 듀이리오를 대상으로 하는 것으로, 운용 상태에서의 메인터넌스에 중점을 두고 있습니다.

OSN는 이 기본 계약을 2028년까지 유지하고 위의 해군 유닛 플랫폼과 전투 시스템을 모두 다루는 광범위한 정비를 임무로 하고 있습니다. 그 목적은 단지 이러한 함정을 보수할 뿐만 아니라 함정을 운용하는 해군 직원의 기술적 숙련도를 높이는 것입니다. 처음 2년간의 초기 계약은 곧 최종 결정될 예정입니다.

OSN은 핀칸티에리가 51%, 레오나르도가 49%를 투자한 합작회사입니다. 이 협력 관계는 복잡한 함정의 통합 유지 보수 요구 사항을 강화할뿐만 아니라 이탈리아 해군의 작전 준비 태세와 전략적 능력을 크게 강화합니다. 이 프로젝트는 해군 MRO 서비스의 중요한 기업으로서 OSN의 지위를 확고히 할뿐만 아니라 해양 안보 보호에서 유럽의 주요 방위 기관의 결속을 강조합니다.

이러한 동향은 구축함 MRO 서비스에 대한 신뢰의 증대와 투자의 활성화를 강조하고, 이 부문의 성장 궤도를 확고하게 하고 있습니다. 서비스 제공업체는 이 분야의 확대 기회를 활용하기 위해 높은 즉각적인 수준을 유지하고 신기술에 신속하게 적응해야 합니다.

아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 성장을 이룰 것으로 예측

아시아태평양의 함정 MRO 시장은 심각화하는 해양 안보 과제 및 지속적인 군 경쟁으로 급성장하고 있습니다. 세계 주요 국가들은 인도 태평양에 전략적 축족을 두고 있으며, 이 지역의 지정학적 중요성을 높이고 있습니다. 그 결과, 남중국해를 비롯한 영해분쟁의 격화에 대응하기 위해, 지역의 해군은 해상 능력을 강화했습니다.

국방 예산이 증가하는 가운데, 아시아태평양의 많은 국가들은 해군 함대의 강화와 현대화에 상당한 부분을 나누고 있습니다. 이 자금 투입이 함정 MRO 시장의 주요 촉진요인이 되고 있습니다. 국방부는 또한 선진적인 MRO 실천을 통해 함정의 기술력을 높이는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어, 예지 보전을 위해 AI와 머신러닝을 통합함으로써 유휴 시간을 단축하고 운영 효율성을 높이고 해군 자산의 수명을 연장할 수 있습니다.

지방정부와 세계 MRO 서비스 제공업체 간의 전략적 협력 관계는 기술 이전과 현지 해군 방위 능력 강화를 목적으로 증가하고 있습니다. 이러한 파트너십은 현지 MRO 서비스의 혁신을 촉진하고 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 환경에 미치는 영향을 줄이기 위해 그린 테크놀러지를 채택하는 서비스가 늘어나고 생태적 지속가능성으로의 전환이 현저합니다.

아시아태평양의 최근 계약은 진화하는 시장 역학을 돋보이게 합니다. 예를 들어, 2023년 9월, 인도의 정부기업인 마자곤 도크 hipbuilders Ltd(MDL)가 미국과 중요한 선박 수리 기본 계약을 체결하여 획기적인 사건이 되었습니다. 이 계약에 따라 MDL은 라센 앤드 토브로 사에 이어 미국 해군과 유사한 계약을 맺은 두 번째 인도 기업이 되었습니다. 주목할 점은 그 1개월 전인 2023년 7월, 라센 앤드 토브로사가 첸나이 근처의 카투파리 조선소에서 미국 해군의 함선을 수리할 수 있도록 하는 유사한 계약을 체결한 것입니다.

Mastership Repair Agreement(MSRA)는 구속력이 없으며 매우 중요한 프레임 워크로 작동합니다. 이 협정은 미국 해군 함정의 수리에 민간 조선소를 지정하는 것으로, 일반적으로 미국과 견고한 방위 관계를 가진 국가에만 허용되는 특권입니다. 이것은 인도와 미국의 방위 관계의 심화를 강조하는 것입니다. 게다가 이 협력관계는 미국 해군의 작전 준비 태세를 강화할 뿐만 아니라 인도의 조선소 산업을 국제수준으로 끌어올리는 것입니다.

이 MRO 활동의 급증은 아시아태평양에서 보다 선진적인 해군 태세로의 전략적 전환을 보여줍니다. 기술 진보와 전략적 파트너십에 초점을 맞추고 아시아태평양의 함정 MRO 시장은 지속적인 성장 태세를 갖고 있습니다.

함정 MRO 산업 개요

함정 MRO 시장은 단편화되어 있어 세계 해군을 지원하는 국제적 및 국내적인 기업이 다수 존재합니다. 이 시장의 유명한 기업으로는 General Dynamics Corporation, ThyssenKrupp AG, Naval Group, BAE Systems PLC, and Huntington Ingalls Industries 등이 있습니다.

해군 정비 부문의 기업은 정비 비용을 줄이고 세계 해군으로부터 유리한 장기 계약을 보장하고자 첨단 기술을 활용하기 위해 노력하고 있습니다. 그 대표적 예가 제너럴 다이내믹스사의 자회사인 NASSCO사로, 이 회사는 2024년 1월 미국 해군으로부터 약 4억 3,850만 달러의 대형 계약 변경을 획득했습니다. 이 계약은 USS Chung-Hoon(DDG 93)과 USS James E. Williams(DDG 95)의 2척 Arleigh Burke급 구축함의 지속적인 정비, 현대화 및 수리에 특화된 것입니다. 이 계약은 버지니아 주 노퍽 및 캘리포니아 주 샌디에고에서 실시되는 2024 년도의 저장소 정비 기간을 다룹니다. 해군 해 시스템 사령부가 관리하는 이 계약은 미국 해군 함대에서 이러한 함정의 매우 중요한 역할을 강조합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 밸류체인 및 공급망 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 선박 유형별
    • 항공모함
    • 구축함
    • 프리게이트
    • 코르벳
    • 잠수함
    • 기타 선박 유형
  • MRO 유형별
    • 엔진 MRO
    • 드라이독 MRO
    • 컴포넌트 MRO
    • 리노베이션
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 기타 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 이집트
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • General Dynamics Corporation
    • Huntington Ingalls Industries Inc.
    • Lockheed Martin Corporation
    • NAVANTIA SA SME
    • ThyssenKrupp AG
    • BAE Systems PLC
    • Naval Group
    • Rolls-Royce PLC
    • Rhoads Industries Inc.
    • Abu Dhabi Ship Building Company
    • Larsen & Toubro Limited
    • Damen Shipyards Group
    • ST Engineering
    • FINCANTIERI SpA

제7장 시장 기회 및 향후 동향

AJY 25.04.04

The Naval Vessel Maintenance, Repair, And Overhaul Market size is estimated at USD 59.48 billion in 2025, and is expected to reach USD 65.96 billion by 2030, at a CAGR of 2.09% during the forecast period (2025-2030).

Naval Vessel Maintenance, Repair, And Overhaul (MRO) - Market - IMG1

The naval vessel maintenance, repair, and overhaul (MRO) market is pivotal in ensuring naval vessels' operational readiness and longevity. This sector has witnessed sustained growth, primarily fueled by escalating naval budgets and the pressing need to modernize fleets in response to evolving global security challenges. As aging vessels undergo technological upgrades, a notable shift toward sustainability and energy efficiency has emerged as a significant market driver.

Heightened geopolitical tensions and the escalating threats to maritime security globally have prompted nations to enhance their naval capabilities, consequently driving the demand for MRO services. Moreover, the adoption of cutting-edge technologies like predictive maintenance and 3D printing enhances operational efficiency and reduces downtimes, further propelling the market's growth trajectory.

However, the naval vessel MRO market faces challenges, notably the substantial costs linked to upgrading and maintaining advanced naval systems, which demand specialized technical know-how. Additionally, navigating regulatory frameworks and environmental concerns introduces complexities that could potentially hinder innovation speed within the sector.

Despite these challenges, the market outlook remains positive, especially with burgeoning opportunities in nations expanding their naval fleets and modernizing existing vessels. Advancements in cybersecurity for maritime systems and integrating AI and IoT technologies into MRO operations are set to play pivotal roles, providing a competitive edge to forward-thinking enterprises.

Naval Vessel MRO Market Trends

The Destroyers Segment is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

Destroyers have dominated the naval vessel MRO market. They are poised to maintain this lead during the forecast period, primarily due to their pivotal role in national and allied defense strategies. Their versatility in conducting anti-aircraft, anti-submarine, and anti-surface operations underscores their significance. Given the continuous modernization efforts, including integrating cutting-edge missile systems, radar technologies, and electronic warfare, the demand for their maintenance and upgrades is rising.

As destroyers significantly bolster naval power projection capabilities, nations increasingly invest in their MRO. Many countries focus on maintaining their existing destroyer fleets and expanding them to counter evolving maritime threats. The shift toward autonomous and network-centric operations also mandates frequent communication and combat systems updates, further propelling the MRO market.

For instance, in July 2023, the Directorate of Naval Armaments of the Secretariat General of Defence / National Armaments Directorate awarded Orizzonte Sistemi Navali (OSN) a substantial contract valued at around USD 205 million. This contract, focusing on maintenance in operational conditions, is specifically for the Italian Navy's flagship aircraft carrier, Cavour, and the Horizon class destroyers, Andrea Doria and Caio Duilio.

OSN, with this framework agreement running through 2028, is tasked with extensive maintenance, covering both the platform and combat systems of the mentioned naval units. The goal isn't just to maintain these vessels but also to enhance the technical proficiency of the Navy personnel operating them. The initial contract, spanning the first two years, is set to be finalized shortly.

OSN is a joint venture, with Fincantieri and Leonardo holding 51% and 49% stakes, respectively. This collaboration not only strengthens the integrated maintenance requirements for intricate naval vessels but also significantly bolsters the operational readiness and strategic capabilities of the Italian Navy. Beyond solidifying OSN's position as a key player in naval MRO services, this project underscores the unity among Europe's major defense entities in safeguarding maritime security.

These trends underscore the growing reliance and heightened investments in destroyer MRO services, solidifying the segment's growth trajectory. Service providers must maintain high readiness levels and swiftly adapt to emerging technologies to capitalize on the sector's expanding opportunities.

Asia-Pacific is Projected to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

The Asia-Pacific naval vessel MRO market is surging, driven by escalating maritime security challenges and a persistent arms race. Major global powers are pivoting strategically toward the Indo-Pacific, heightening the region's geopolitical importance. Consequently, regional navies bolstered their sea capabilities, responding to mounting territorial disputes in the South China Sea and beyond.

With defense budgets rising, many countries in Asia-Pacific are allocating a significant portion to bolstering and modernizing their naval fleets. This financial injection is a primary driver of the naval vessel MRO market. The Department of Defense is also focusing on enhancing vessels' technological prowess through advanced MRO practices. For instance, integrating AI and machine learning for predictive maintenance reduces idle time, boosts operational efficiency, and extends naval assets' lifespan.

Strategic collaborations between local governments and global MRO service providers are rising, aiming to transfer technology and bolster local naval defense capabilities. These partnerships foster innovation in local MRO services, propelling the market's growth. Additionally, a shift toward ecological sustainability is evident, with more services adopting green technologies to reduce their environmental impact.

Recent contracts in the Asia-Pacific highlight the evolving market dynamics. For instance, in September 2023, Mazagon Dock Shipbuilders Ltd (MDL), a government-owned entity in India, inked a significant Master Ship Repair Agreement with the United States, marking a milestone. This agreement positioned MDL as the second Indian firm, following Larsen and Toubro, to clinch a similar deal with the US Navy, with NAVSUP FLC Yokosuka as its counterpart. Notably, just a month prior, in July 2023, Larsen and Toubro had sealed a similar pact, permitting US Navy vessels to be serviced at the Kattupalli Shipyard near Chennai.

The Master Ship Repair Agreement (MSRA) serves as a pivotal, albeit non-binding, framework. It specifically designates private shipyards for the repair of US Navy vessels, a privilege typically reserved for nations with robust defense ties to the United States. This underscores the deepening defense relations between India and the United States. Furthermore, this collaboration not only bolsters the operational readiness of the US Navy but also elevates India's shipyard industry to international standards.

This surge in MRO activities signals a strategic shift toward more advanced naval postures in Asia-Pacific. With a focus on technological advancements and strategic partnerships, the Asia-Pacific naval vessel MRO market is poised for continued growth.

Naval Vessel MRO Industry Overview

The naval vessel MRO market is fragmented, with many international and domestic players supporting navies across the world. Some of the prominent players in the market are General Dynamics Corporation, ThyssenKrupp AG, Naval Group, BAE Systems PLC, and Huntington Ingalls Industries.

Companies in the naval maintenance sector are increasingly leveraging advanced technologies to cut maintenance costs and secure lucrative, long-term contracts from global navies. A prime example is NASSCO, a subsidiary of General Dynamics, which, in January 2024, clinched a significant contract modification from the US Navy valued at around USD 438.5 million. This contract is specifically tailored for the continuous maintenance, modernization, and repair of two Arleigh Burke-class destroyers, the USS Chung-Hoon (DDG 93) and the USS James E. Williams (DDG 95). It covers these vessels' FY2024 Depot Maintenance Period, with operations set in Norfolk, Virginia, and San Diego, California. This contract, managed by the Naval Sea Systems Command, highlights these vessels' pivotal role in the US naval fleet.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vessel Type
    • 5.1.1 Aircraft Carriers
    • 5.1.2 Destroyers
    • 5.1.3 Frigates
    • 5.1.4 Corvettes
    • 5.1.5 Submarines
    • 5.1.6 Other Vessel Types
  • 5.2 MRO Type
    • 5.2.1 Engine MRO
    • 5.2.2 Dry Dock MRO
    • 5.2.3 Component MRO
    • 5.2.4 Modification
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Egypt
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 General Dynamics Corporation
    • 6.2.2 Huntington Ingalls Industries Inc.
    • 6.2.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.4 NAVANTIA SA SME
    • 6.2.5 ThyssenKrupp AG
    • 6.2.6 BAE Systems PLC
    • 6.2.7 Naval Group
    • 6.2.8 Rolls-Royce PLC
    • 6.2.9 Rhoads Industries Inc.
    • 6.2.10 Abu Dhabi Ship Building Company
    • 6.2.11 Larsen & Toubro Limited
    • 6.2.12 Damen Shipyards Group
    • 6.2.13 ST Engineering
    • 6.2.14 FINCANTIERI SpA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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