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시장보고서
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항공기용 단열재 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)Aircraft Insulation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
항공기용 단열재 시장은 2024년에 77억 6,000만 달러로 평가되며, 2029년에는 100억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 5.30%를 기록할 것으로 예상됩니다.
항공기 OEM과 항공사는 승객에게 더 높은 안전성과 편안함을 제공하기 위해 다양한 항공기용 단열재를 항공기에 사용하고 있으며, 이는 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 단열재의 사용은 비행 중 진동 및 소음 감소와 같은 장점으로 인해 빠르게 증가하고 있습니다. 상업용 항공기의 복합재 사용 확대로 인해 다양한 항공 구조물이 개발될 것으로 예상되며, 이는 큰 산업적 잠재력을 가지고 있는 것으로 보입니다. 상업용 항공기 및 비즈니스 항공기에서는 기내 소음 감소를 위해 경량 단열재 및 복합재에 대한 수요가 증가하고 있으며, 시장이 활성화될 가능성이 높습니다.
항공기 판매 및 생산, 특히 상업용 부문의 성장은 항공기 단열 시스템에 대한 수요를 창출하고 시장 매출의 성장을 가속하고 있습니다. 또한 FAA와 같은 규제기관의 엄격한 규제는 다양한 환경에서 재료의 생존성과 능력 측면에서 시장 기업의 성장에 도전하고 있습니다. 미국 연방항공청(FAA)의 정의에 따르면 모든 상업용 항공기는 단열재와 방음재를 장착해야 합니다. 이러한 단열재는 승객의 쾌적함이 외부 온도 변화에 영향을 받지 않고 항공기에서 발생하는 소음으로 인해 통신이 영향을 받지 않도록 하는 역할을 합니다. 이러한 엄격한 규정으로 인해 항공기 제조업체는 항공기에 단열재를 사용하기가 더 쉬워져 항공기용 단열재 시장이 확대되고 있습니다.
현재 상업용 항공기 부문 시장 규모가 커지고 있는데, 이는 주로 항공기 모델의 판매량이 많기 때문입니다. 항공 운송 부문은 빠르게 성장하고 있으며 향후 수년간 이러한 추세가 지속될 것으로 예상됩니다. 국제항공운송협회는 2036년까지 항공운송 수요가 연간 4.3%씩 증가할 것으로 예상하고 있으며, 2036년까지 이러한 성장이 달성되면 항공운송 부문은 예측 기간 중 세계 경제에 1,520만 명의 직접 고용과 1조 5,000억 달러의 GDP를 창출할 것으로 예상하고 있습니다. 평균적으로 상업용 항공기의 단열재 사용량은 일반적으로 다른 유형의 항공기에 비해 높습니다. 승객의 편안함을 향상시키는 것이 중요해지면서 차세대 항공기에는 구형 항공기에 비해 더 나은 열, 진동 및 음향 절연 재료가 사용되고 있으며, EASA와 FAA의 내화성 열음향 단열재에 대한 의무가 상업용 항공기용 단열재 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 새로운 기종의 항공기가 먼저 업데이트된 의무를 이동하는 것, 오래된 상업용 항공기들도 이러한 규정으로 인해 지난 2년 동안 몇 가지 개조 활동이 이루어졌습니다. 항공 운송 수요가 증가함에 따라 항공사는 새로운 항공기를 대규모로 주문하고 조달하고 있습니다. 동시에 항공기 OEM에 대한 막대한 주문 잔고가 있으므로 생산 속도가 증가하여 항공기 단열재에 대한 수요가 증가합니다. 이와 관련하여, 2022년 9월 에티오피아 스카이 테크놀러지스는 보잉사, 게벤 스카이테크노, 에티오피아 항공 간의 보잉 계약(BSCA)의 일환으로 아디스아바바에 보잉 B737 MAX 항공기용 단열 블랭킷을 생산할 수 있는 제조 시설을 설립했습니다. 설립하였습니다. 따라서 상업용 항공기용 단열재 시장은 향후 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
이 지역의 여객 운송량은 지속적으로 증가하고 있으며, 항공사들은 다양한 성장 전략을 채택하고 있으며, 2025년까지 중국은 항공 운송량에서 세계 최대 항공 시장이 될 것으로 예상되며, 인도는 세계 3 위의 항공 시장으로 발전할 것으로 예상되며, 인도네시아와 태국과 같은 다른 국가들은 세계 시장의 상위 10위권에 진입할 것으로 예상됩니다. 일부 항공사는 새로운 항공기를 조달하고 성장 동력이 있는 곳으로 노선을 확장하고 있습니다. 예를 들어 2023년 6월 인디고(인도)는 파리 에어쇼에서 에어버스 A320neo 제품군 500대를 주문했습니다. 마찬가지로 에어인디아는 에어버스 항공기 250대와 보잉 항공기 220대(700억 달러 상당)를 구매하기로 계약했습니다. 에어인디아의 주문에는 에어버스로부터 A350-1000 34대, A350-900 6대, 보잉으로부터 B787 드림라이너 20대, B777X 10대 등 70대의 와이드바디 항공기가 포함됩니다. 또한 에어버스 A320neo 140대, 에어버스 A321neo 70대, 보잉 B737 MAX 190대도 포함됩니다. 또한 보잉으로부터 B737 MAX 50대와 B787 드림라이너 20대를 포함한 70대를 추가로 구매할 수 있는 옵션도 체결했습니다. 예를 들어 에어버스 A320, A330, A350 기종에는 에어버스 A320, A330, A350 기종에 알라이드 인터내셔널, 트라이엄프 에어로스페이스 스트럭처스, 다하(DAHA)의 방음재가 사용되고 있습니다. Triumph Aerospace Structures는 에어버스 A330, A350, 보잉 B737, B767, B777, 드림라이너 B787 기종에 장착된 방음 시스템 제조업체이며, DuPont Aerospace, Hi-Temp Insulation, Inc. 가 방화 단열재를 제공하고, 3M Canada는 보잉 B787 드림라이너와 COMAC ARJ21 항공기용 단열재를 공급하고 있습니다. 이러한 조달 주문은 예측 기간 중 시장 기업의 사업 전망을 촉진할 것으로 보입니다. 승객에게 매력적인 기내 온도를 경제적으로 만들어내는 공조/난방 시스템에 필요한 단열재는 항공기 유형과 운항 지역에 따라 다릅니다. 아시아태평양은 대부분 고온의 열대 지역이기 때문에 이 지역의 일반 여객기 운항사들조차도 승객들이 편안하게 여행할 수 있도록 다양한 단열재를 사용하고 있습니다. 따라서 아시아태평양은 기타 지역에 비해 시장 성장 속도가 빠를 것으로 예상됩니다.
DuPont de Nemours, Inc., BASF SE, Triumph Group Inc., Boyd Corporation, Polymer Technologies Inc. 등은 항공기용 단열재 시장의 주요 기업입니다. 새로운 단열재 측면에서 혁신은 기업이 새로운 계약을 수주하는 데 도움이 될 것으로 보입니다. 또한 항공 산업에서 경량화 부품에 대한 중요성이 높아짐에 따라 기업은 주로 열/음향 단열재와 같은 고급 단열재 개발에 주력하고 있습니다. 단열재 안전에 대한 규제가 강화됨에 따라 중소기업 시장 진입이 어려워지고 있습니다. 미국 연방항공청(FAA)은 항공기 단열재에 대한 새로운 가연성 테스트 요건을 제정하여 항공기의 화재 안전성을 향상시키고 있습니다. 이에 따라 단열재 제조업체의 제품은 규제 당국의 요구 사항을 충족하도록 업그레이드해야 합니다.
The aircraft insulation market is valued at USD 7.76 billion in 2024 and is forecasted to reach USD 10.05 billion by 2029, registering a CAGR of 5.30% during the forecast period.
To provide more safety and comfort to the passengers, the aircraft OEMs, and airlines are using different aircraft insulation materials on the aircraft, which is driving the market growth. The use of insulation materials is rapidly increasing due to advantages such as reduced vibration and noise during flying hours. The growing use of composite materials in commercial aircraft is forecast to result in the development of a wide range of aerostructures, which are likely to have significant industrial potential. The market is likely to be stimulated by increasing demand for lightweight insulating and composite materials in commercial airplanes and business aircraft, with a view to reducing cabin noise.
Growth in aircraft sales and production, especially from the commercial segment, is generating demand for insulation systems for aircraft, thereby propelling growth in the market revenue. Moreover, stringent regulations from regulatory bodies, like the FAA, in terms of survivability and capability of the materials in various environments, are challenging the growth of the players in the market. In accordance with the US FAA's definition, all commercial aircraft must be fitted with thermal and acoustic insulation. These insulations ensure the comfort of passengers does not depend on external temperature variations and that communications are unaffected by noise generated by an aircraft. Such strict rules are making it easier for airplane manufacturers to use insulation materials in airplanes, increasing the market for aircraft insulation.
The market for the commercial aircraft segment is currently larger, which is mainly due to the high sales of the aircraft models. The air transport sector is expanding fast and is expected to continue like this over the next few years. The International Air Transport Association estimates that, until 2036, demand for air transport will increase at an annual rate of 4.3%. If that growth is achieved by 2036, the air transport sector will likely contribute 15.2 million directly employed jobs and USD 1.5 trillion of GDP to the global economy over the forecast period. On average, the usage of insulation in commercial aircraft is generally higher as compared to the other aircraft types. With the growing emphasis on increasing the passenger experience, better thermal/vibration/acoustic insulating materials are being used on the newer generation aircraft compared to the older aircraft types. The mandates imposed by EASA and FAA regarding fire-resistant thermal-acoustic insulation have propelled the growth of the insulation market for commercial aircraft. Though the newer aircraft models are the first to implement the updated mandates, older commercial aircraft have also seen some retrofitting activity in the last two years due to these regulations. With the increasing air transport demand, airlines are ordering and procuring new aircraft on a large scale. Simultaneously, with a huge order backlog with the aircraft OEMs, production rates are increasing, which will increase the demand for aircraft insulation materials. On this note, in September 2022, Ethiopian Sky Technologies inaugurated a manufacturing facility in Addis Ababa to produce insulation blankets for Boeing B737 MAX aircraft as part of a Boeing agreement (BSCA) between The Boeing Company, Geven-Skytecno and Ethiopian Airlines. Hence, the market for aircraft insulation in the commercial segment is expected to dominate the market in the future.
As passenger traffic in the region is continuously growing, airlines are adopting various growth strategies. By 2025, China is forecasted to become the world's largest aviation market in terms of air traffic; India is forecasted to develop into the world's third-largest aviation market, while other countries, such as Indonesia and Thailand, are forecasted to enter the top 10 global markets. Some of the airlines are procuring new aircraft and are expanding their routes to places where there is a growth impetus. For instance, in June 2023, Indigo (India) ordered 500 Airbus A320neo family planes at the Paris Air Show. Similarly, Air India (India) has signed purchase agreements for 250 Airbus aircraft and 220 new Boeing jets worth USD 70 billion. Air India's orders include 70 widebody planes, comprising 34 A350-1000s and six A350-900s from Airbus, 20 B787 Dreamliners, and 10 B777Xs from Boeing. It also includes 140 Airbus A320neo, 70 Airbus A321neo, and 190 Boeing B737 MAX narrowbody aircraft. The airline has also signed options to buy an additional 70 aircraft from Boeing, including 50 B737 MAXs and 20 B787 Dreamliners. For instance, Airbus A320, A330, and A350 aircraft are provided with acoustic insulation by Allied International, Triumph Aerospace Structures, and Daher. Triumph Aerospace Structures is the manufacturer of the thermal acoustic insulation systems installed onboard the Airbus A330, A350, Boeing B737, B767, B777, and Dreamliner B787 aircraft families. While DuPont Aerospace, Hi-Temp Insulation, Inc. provides fire insulation, 3M Canada provides thermal insulation for the Boeing B787 Dreamliner and the COMAC ARJ21 aircraft. Such procurement orders would drive the business prospects of the market players during the forecast period. The insulation needed for the air conditioning/heating system to economically produce cabin temperatures that appeal to the passengers varies with the airplane type and location where the aircraft operates. With most of the region lying in the hot, tropical zone, even the operators of general aviation aircraft in the region use different materials for thermal insulation to make travel comfortable for the passengers. Hence, the market is expected to grow faster in the Asia Pacific compared to the other regions.
DuPont de Nemours, Inc., BASF SE, Triumph Group Inc., Boyd Corporation, and Polymer Technologies Inc. are some of the major players in the aircraft insulation market. Innovations, in terms of new insulation materials, will help the players gain new contracts. Moreover, due to the increasing emphasis on lightweight components in the aviation industry, the players are focusing on developing advanced insulation materials, mainly thermal/acoustic insulations. With the stringency of the regulations in terms of insulation safety increasing, it is becoming difficult for smaller players to penetrate into the market. The Federal Aviation Administration (FAA) is developing new flammability test requirements for aircraft insulation that will result in increased fire safety on aircraft. On this note, the product offerings of the insulation suppliers must be upgraded to suit the regulatory requirements of the governing bodies. Frequent upgrades to the product offerings based on the trends and requirements will help the players sustain the market competition in the long run. For instance, in August 2023, Ethiopian Airlines Group erected an aircraft component manufacturing plant at Kilinto Industrial Park in a joint venture with Boeing. The plant will likely manufacture various aerospace internal parts, including aircraft thermo-acoustic insulation blankets, electrical wire harnesses, and more. These internal components will be supplied to Boeing, Airbus, and an Italian aircraft manufacturing company, according to the IPDC.