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시장보고서
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운전 시뮬레이터 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Driving Simulator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
운전 시뮬레이터 시장 규모는 2025년 7억 1,370만 달러에 이르고 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.27%를 나타내 2030년에는 9억 2,265만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
COVID-19 팬데믹의 발생과 그 후의 봉쇄(모든 규제가 계속됨)에 의해 운전 시뮬레이터 시장은 쇠퇴를 눈에 띄게 했습니다. 점유율이 큰 주요 국가는 팬데믹의 악영향을 받고 운전 시뮬레이터의 설치가 감소했습니다.
자동차의 기술이 날마다 향상됨에 따라 자동차의 안전기능에 대한 요구도 높아지고 있습니다. 생성하고 가상으로 운전자의 기술을 향상시키는 가장 좋은 방법입니다. 이 시스템은 운전자가 상황을 제어하면서 운전하는 데 도움이 됩니다.
운전 시뮬레이터와 분석 기술의 도입은 철도, 항공, 해양, 방위, 자동차 부문에서 증가하고 있습니다. 특히 자동차 부문에서는 대부분의 국가가 자동차의 안전성을 향상시키기 위해 새로운 법률을 도입하고 있기 때문에 소형차 및 중형차의 선진적 안전 기능에 대한 수요가 일관되게 증가하고 있습니다. 또한, 안전 규제와 환경 규제의 엄격화에 의해 제조업체나 당국은 트레이닝용의 혁신적인 디자인의 운전 시뮬레이터에 투자하지 않을 수 없게 되어 있습니다.
시뮬레이터는 새로운 차량의 개발과 테스트에서 매우 중요한 요소 중 하나입니다.
게다가 자동차 부품의 전동화, 반자율 주행차나 자율 주행차의 등장, 자동차 산업에 있어서의 기술 기업의 영향력의 증대가, 운전 시뮬레이터 시장의 성장 요인이 되고 있습니다.
대부분의 자동차 제조업체는 시뮬레이터 없이는 불가능한 자율주행차 기술에 임하고 있어 향후 자율주행차 부문에 신규 참가하는 참가기업이 나타나 예측 기간 중 시장 성장을 견인할 가능성이 있습니다. 스타트업 기업은 자율주행차(AV) 기술 개발을 위해 지난 5년간 500억 달러 이상을 투자하고 있으며, 그 70%는 자동차산업 이외의 자금입니다.
자율주행차 제조업체는 자율주행차가 공도에 배치되었을 때의 안전성의 문제에 열심히 임하고 있습니다. 이러한 제조업체는 자율주행차는 인간의 드라이버보다 훨씬 안전한 드라이버가 된다고 생각하고 있습니다.
그러나 실제 도로에서 무인 운전차의 테스트는 최근 확대되고 있지만, 자율주행차에 대한 안전성의 우려가 자율주행차에는 대량의 데이터 수집과 처리가 필요하기 때문에 시장 각사에 자율주행차의 시뮬레이터 테스트에 대한 대처를 촉구하고 있습니다.
시장의 주요 기업 몇사는 자율주행차의 테스트 시뮬레이션 시스템과 소프트웨어의 개발에 다액의 투자를 실시하고 있어 이러한 자동차가 상당히 높은 안전성 평가를 받아 길에 투입되는 것을 목표로 하고 있습니다.
최근의 CommunicAsia 2022 박람회에서는 자율주행차의 시뮬레이션 기술을 개발하는 한국 기업 MORAI가 「실차에 가까운 자율주행차 운전 시뮬레이터」인 MORAI SIM Drive의 데모를 실시했습니다.
자율주행차용의 리얼한 운전 시뮬레이터 「MORAI SIM Drive」는 자율주행차의 검증이 가능해, 진짜를 충실히 재현한 시뮬레이션 환경, 센서 데이터, 차량 모델을 기재하고 있습니다.
자율주행차에는 방대한 데이터 수집과 처리가 필요하기 때문에 자동차 제조업체는 자율주행차 기술에 많은 투자를 하고 최고의 자율주행차를 개발하기 위해 파트너십을 맺고 있습니다.
OEM의 자동운전에 대한 주력과 이어지는 전기차의 성장에 의해 운전 시뮬레이터 수요, 특히 시장에서 사업 전개하는 OEM에 의한 검사·연구용 수요가 촉진될 것으로 예상됩니다.
유럽은 세계에서 가장 기술적으로 뛰어난 시장 중 하나인 독일이 견인하고 있습니다.이 지역에서는 충돌 감지, 차선 일탈 경고, 적응 크루즈 컨트롤 등의 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)를 탑재한 레벨 2와 레벨 3의 자율 주행차가 급성장하고 있습니다.
운전자 강사 아카데미에서 경주 트랙에 이르기까지 운전 시뮬레이터는 운전자와 경주 훈련 교육의 전략적 도구로 점점 더 많이 사용되고 있습니다. NVH(소음·진동·승차감), 휴먼 머신 인터페이스, 하드웨어를 평가하기 위해 도입되어 물리적 프로토타입의 수를 줄이고 개발 기간과 비용을 삭감하면서 차량 개발 프로세스 전체의 혁신 속도를 가속시킬 것으로 기대되고 있습니다.
독일의 운전 시뮬레이터 시장은 공익 파트너에 의한 다양한 투자나 구입에 의해 활황을 나타내고 있습니다.
몇몇 유틸리티 플랫폼과 기업들은 운전 시뮬레이터의 깊은 준비 상황을 이해하고 있기 때문에 첨단적이고 신뢰성 있는 자극 솔루션을 알아내기 위한 연구나 기술에 적극적으로 투자하고 있습니다.
Thales는 이번 통합을 통해 헬리콥터와 군용기 솔루션의 전문성을 유지하면서 육상 시장에서 발자국을 확대할 수 있다고 합니다.
독일의 운전 시뮬레이터의 이러한 지속적인 개발과 구매를 고려하면, 제품 수요는 예측 기간 동안 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.
운전 시뮬레이터 시장은 대기업 기존 기업과 신흥 기업을 포함한 여러 활발한 진출기업에 의해 지배되고 있습니다. Motion 등이 있습니다. 공익 파트너와 OEM은 차량 테스트 및 온로드 역학을 위한 선진적 운전 시뮬레이터 기술의 개발에 많은 투자를 하고 있습니다.
The Driving Simulator Market size is estimated at USD 713.70 million in 2025, and is expected to reach USD 922.65 million by 2030, at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2025-2030).
Due to the COVID-19 pandemic outbreak and the subsequent lockdowns (with all the restrictions followed), the driver simulator market witnessed a decline. Like any other industry, the pandemic showed a negative impact on the driving simulator market as well. Major countries with a large market share are negatively impacted by the pandemic, reducing the installation of driving simulators. However, as the economies slowly returned to a state of normalcy, the market is picking up pace and is expected to grow positively during the forecast period.
As technologies in automobiles are improving day by day, there is also a significant need for safety features in them. Most accidents happen due to human errors, lack of driving skills, etc. To avoid such situations, driving simulators are the best way to enhance driver skills virtually, where a real-time environment is created artificially. This system helps the driver in managing the situation in a controlled manner. Thus, a driving simulator is more efficient and improves safety to a great extent.
The adoption of driving simulators and analysis technology has experienced an increase in the railways, aviation, marine, defense, and automotive sectors, as it helps in testing and analyzing the designs of products in a virtual environment. Especially in the automobile sector, there is a consistent increase in the demand for advanced safety features in compact and mid-sized automobiles, as most countries are bringing in new laws to improve vehicular safety. Moreover, increasing stringency of safety and environmental regulations has compelled manufacturers and authorities to invest in driving simulators with innovative designs for training. This drastically decreases the research and development cost of the advanced features in a new vehicle.
Simulators are one of the crucial aspects of the development and testing of new vehicles. The simulator's result helps engineers make important decisions by running virtual simulations while building the prototype and testing the vehicle on the track.
Additionally, the electrification of automotive components, the advent of semi-autonomous and autonomous vehicles, and the increasing influence of technology companies in the automotive industry are growth factors for the driving simulator market. The automotive industry is heading toward autonomous vehicles.
Most vehicle manufacturers are working on autonomous vehicle technology, which is not possible without simulators, and in the future, new players are likely to enter the field of autonomous vehicles, which may drive market growth in the forecast period. Major automaker companies, technology giants, and specialist start-ups have invested more than USD 50 billion over the past five years to develop autonomous vehicle (AV) technology, with 70% of the money coming from other than the automotive industry. At the same time, public authorities see that AVs offer substantial potential economic and social benefits.
Autonomous vehicle makers are working hard to address the issue of autonomous vehicle safety when they are deployed on public roads. These players believe that autonomous vehicles will be far safer drivers than human drivers. This standard necessitates a large increase in existing testing installations.
However, while testing of driverless vehicles on actual roads has expanded in recent years, safety worries about autonomous vehicles are prompting market firms to engage in simulator testing for autonomous vehicles, as autonomous vehicles require a massive amount of data collection and processing. The data is shared among IoT-connected automobiles and wirelessly transferred to a cloud system to be examined and utilized to improve automation.
Several key market companies are substantially investing in the development of testing simulation systems and software for autonomous cars for these vehicles to be released on the road with considerably higher safety ratings. For instance,
At the most recent CommunicAsia 2022 trade show, MORAI, a Korean company that creates simulation technology for autonomous vehicles, demonstrated its MORAI SIM Drive, a "true-to-life autonomous vehicle driving simulator.' As an autonomous vehicle and autonomous system, MORAI develops simulation tools and solutions.
The realistic driving simulator for autonomous vehicles, MORAI SIM Drive, can verify autonomous vehicles and offer simulation environments, sensor data, and vehicle models that are exact replicas of the real thing. MORAI SIM Drive automates building virtual environment and offers accurate network representation with HD map and a high-performance 3D graphic engine (Unity).
Vehicle manufacturers are investing heavily in autonomous car technology and entering partnerships to develop the best autonomous vehicle, as autonomous vehicles require enormous data collecting and processing. The entire data is shared between IoT-connected cars and uploaded wirelessly to a cloud system to be analyzed and used to improve automation.
With OEM's focus on automated driving soon and subsequent growth of electric vehicles is anticipated to drive the demand for driving simulators, especially for testing and research by the OEMs operating in the market.
Europe is led by Germany, one of the global most technologically superior markets. There is rapid growth for Level 2 and Level 3 autonomous cars in this region, equipped with advanced driver assistance systems like collision detection, lane departure warning, and adaptive cruise control.
From driver instructor academies to the race track, driving simulators are increasingly used as strategic tools in training education for drivers and racers. Moreover, the driving simulator will be deployed to assess ride and handling, NVH (Noise, Vibration, and Harshness), human-machine interface, and hardware in the loop in the hope of accelerating the rate of innovation in the overall vehicle development process while reducing the number of physical prototypes, and development time and costs.
The German driving simulator market is booming due to various investments and purchases ensured by utility partners. For instance,
Several utility platforms and companies understand the deep readiness of driving simulators and thus actively invest in research and technologies to come up with advanced and reliable stimulation solutions. For instance:
Thales claims that the consolidation will expand its footprint in the land market while maintaining its expertise in helicopters and military aircraft solutions. This acquisition also allows it to strengthen its local footprint in France, Switzerland, Germany, and the United Kingdom, while expanding its presence in the United Arab Emirates and Australia.
Considering these ongoing developments and purchases for driving simulators in Germany, demand for the same is expected to witness a high growth rate during the forecast period.
The driving simulator market is dominated by several active players' presence, which includes major existing companies and new startups. Some of the major players in the market are Cruden BV, AutoSim AS, AVSimulation, and Ansible Motion. utility partners and OEMs are heavily investing in developing advanced driving simulator technology for their vehicle testing and its on-road dynamics. Players are carrying strategic alliances for the same. For instance: