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식사 대용식 시장 : 제품 유형별, 최종사용자별, 유통 채널별, 지역별, 기회, 예측(2017-2031년)

Meal Replacement Market Assessment, By Product Type, By End-user, By Distribution Channel, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Market Xcel - Markets and Data | 페이지 정보: 영문 216 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    


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세계 식사 대용식 시장 규모는 2023년 141억 1,000만 달러로 2031년에는 242억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024-2031년 예측 기간 동안 연평균 6.99% 성장할 것으로 예상됩니다. 식사 대용식으로 제공되는 제품은 칼로리를 낮추기 위해 고안된 제품입니다. 흔히 '영양적으로 완전하다'고 불리는 이 제품들은 제조업체가 소비자가 필요로 하는 모든 중요한 요소를 제공하고 저탄수화물, 단백질, 소량의 지방의 조합으로 구성되어 있습니다. 일반적으로 이러한 제품은 일반적인 식사보다 칼로리가 낮습니다.

최근 몇 년 동안 여러 기업들이 마케팅의 초점을 바꾸고 있습니다. 체중 감량을 강조하는 대신 바쁜 라이프스타일을 위해 식사 대용 제품의 사용 편의성을 홍보하고 있습니다. 식사 대용식은 쉽게 만들 수 있다는 장점이 있으며, 이러한 편리함으로 인해 소비자들은 식사 대용식을 매일의 일정에 포함시킬 수 있습니다. 예를 들어, 전형적인 햄버거와 감자튀김, 아침 커피와 케이크 대신 점심에 쉐이크나 바를 먹으면 편리함을 느낄 수 있습니다. 예를 들어, 2022년 6월, 빠르게 성장하고 있는 식사 대용식 브랜드 CTRL은 기능성 식품 라인의 시작을 알리는 새로운 식사 대용식 바(Meal On-The-Go Bars)를 발표했습니다. 바는 Magic Charms와 Chocolate Chip Cookie Dough의 두 가지 맛으로 제공됩니다. 각 Meal On-The-Go 바는 실제 재료로 만들어졌으며, 240 칼로리, 27g의 유익한 탄수화물, 9g의 식이섬유, 15g의 프리미엄 유청 단백질이 함유되어 있습니다.

건강한 식습관을 유지하기 위한 보다 간단한 방법을 찾는 것이 식사 대용식의 주요 목적입니다. 식사 대용식은 저지방 단백질, 채소, 통곡물 등 균형 잡힌 식단을 대체하는 것이 아닙니다. 오히려 건강에 해로운 간식이나 패스트푸드를 대체하는 것입니다.

또한, 소비자 선호도의 진화, 가처분 소득의 증가, 건강한 영양에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

비만율 증가로 식사 대용식 시장 성장 촉진

식사 대용식을 사용하는 가장 큰 이유는 체중감량입니다. 다양한 다이어트 식품과 보충제가 쏟아져 나오면서 무엇을 먹어야 할지 몰라 혼란스러울 때가 많습니다. 식사 대용식을 사용하면 별도의 노력 없이도 칼로리와 식사량에 대한 정확한 정보를 얻을 수 있습니다. 모든 계산을 해주기 때문에 소비자는 20가지 재료로 만든 레시피의 칼로리를 일일이 계산할 필요가 없습니다.

소비자는 특별히 제조된 바, 쉐이크, 파우더로 식사를 대체하여 저칼로리 식습관을 쉽게 지킬 수 있습니다. 이러한 제품은 소비자의 건강한 식습관을 장려합니다. 체중 감량을 원하는 사람들은 이러한 제품에서 신체에 필요한 모든 영양소를 찾을 수 있습니다. 예를 들어, 2023년 9월 호주에 본사를 둔 체중 감량 및 식사 대용 제품인 The Man Shake가 뉴질랜드에서 출시되었습니다. 이 제품은 100g당 단백질은 최대 3배, 당분은 4분의 1에 불과하다는 것이 회사 측의 설명입니다.

편리성이 식사 대용식 제품 수요를 높여

식사 대용식 제품의 가장 큰 장점은 편리함입니다. 바쁜 스케줄을 소화하는 사람들에게는 식단 요건을 충족시키는 훌륭한 솔루션이 될 수 있습니다. 또한, 운동선수들, 특히 스스로 식사를 준비할 시간이 충분하지 않은 사람들은 운동 후 빠르게 연료를 보충하기 위해 식사 대용 쉐이크에 의존합니다. 이러한 식사는 바쁜 스케줄을 가진 사람들에게 준비 시간이 거의 필요하지 않습니다. 또한 식료품 쇼핑, 식사 계획 및 요리의 필요성은 식사 대체품으로 제거되어 소비자가 많은 시간과 노력을 절약 할 수 있습니다. 이러한 제품은 휴대가 가능하기 때문에 소비자는 원하는 시간에 하루 종일 에너지와 영양을 보충 할 수 있습니다. 2024년 2월, 건강 및 웰빙의 선도적인 회사인 Herbalife는 사람들의 영양 요구를 충족시키기 위해 고안된 새로운 식품 및 보충제 제품 조합의 새로운 라인 Herbalife GLP-1 Nutrition Companion을 출시했습니다. 이 시리즈는 기존 제품군과 비건 제품군으로 구성되어 있으며, 각각 세 가지 종류의 제품이 있습니다.

이 보고서는 세계 식사 대용식 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황과 전망 등을 전해드립니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

  • 인구통계(연령/코호트 분석 - 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대, 성별, 소득 - 저소득, 중소득, 고소득, 지역, 국적 등)
  • 시장 인지도와 제품 정보
  • 브랜드 인지도와 로열티
  • 구입 결정에서 고려되는 요소
  • 구입 목적
  • 구입 매체
  • 구입 빈도
  • 친구나 가족의 추천
  • 제품/브랜드 침투에서 브랜드 앰베서더 또는 인플루언서 마케팅의 역할

제5장 세계의 식사 대용식 시장 전망(2017-2031년)

  • 시장 규모와 예측
    • 금액
  • 제품 유형별
    • RTD 음료
    • 영양바
    • 분말
    • 기타
  • 최종사용자별
    • 성인
    • 고령자
    • 기타
  • 유통 채널별
    • 편의점
    • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
    • 약국/드럭스토어
    • 인터넷 소매
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 남미
    • 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 기업별(2023년)

제6장 세계의 식사 대용식 시장 전망 : 지역별(2017-2031년)

  • 북미
    • 시장 규모와 예측
    • 제품 유형별
    • 최종사용자별
    • 유통 채널별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 터키
    • 폴란드
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 호주
    • 베트남
    • 한국
    • 인도네시아
    • 필리핀
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국

제7장 시장 매핑(2023년)

  • 제품 유형별
  • 최종사용자별
  • 유통 채널별
  • 지역별

제8장 거시적 환경과 산업 구조

  • 수급 분석
  • 수입 수출 분석
  • 밸류체인 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제9장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인(과제, 제한)

제10장 주요 기업 상황

  • 시장 리더 상위 5개사 경쟁 매트릭스
  • 시장 리더 상위 5개사 시장 매출 분석(2023년)
  • 인수합병/합작투자(해당되는 경우)
  • SWOT 분석(시장 기업 5개사)
  • 특허 분석(해당되는 경우)

제11장 가격 분석

제12장 사례 연구

제13장 주요 기업 전망

  • Nestle S.A.
  • Abbott Laboratories
  • WK Kellogg Co
  • Unilever PLC
  • Herbalife International of America, Inc.
  • Glanbia PLC
  • Amway Corp.
  • Only What You Need, Inc.
  • Starco Brands, Inc.
  • The Simply Good Foods Company

제14장 전략적 추천

제15장 당사 소개와 면책사항

ksm 24.06.10

Global meal replacement market was valued at USD 14.11 billion in 2023, expected to reach USD 24.23 billion in 2031, with a CAGR of 6.99% for the forecast period between 2024 and 2031. Products which serve as meal replacements are designed to reduce calories. Frequently referred to as "nutritionally complete", manufacturers guarantee to provide their consumers with all vital elements which are required, moreover, consisting of a combination of low-sugar carbohydrates, protein, and a small quantity of fat. Typically, these products are lower in calories than a typical meal.

Several companies have recently changed the focus of their marketing. They're hyping the ease of use of meal replacement products for busy lifestyles rather than emphasizing weight loss. Meal replacements have the advantage of being quite simple to make and their simplicity of use enables consumers to include meal replacements in their daily schedules. They feel convenient having a shake or bar for lunch instead of the typical burger and fries or cake with morning coffee. For instance, in June 2022, CTRL, a rapidly expanding meal replacement brand, introduced new Meal On-The-Go Bars, exhibiting the start of their functional food line. Two flavors are available for the bars: Magic Charms and Chocolate Chip Cookie Dough. Each Meal On-The-Go Bar is made with actual ingredients and contains 240 calories, 27 grams of beneficial carbs, nine grams of fiber, and 15 grams of premium whey protein.

Finding a simpler approach to maintaining a healthy diet is the main goal of meal replacements. They aren't meant to replace a well-balanced meal full of lean protein, vegetables, and whole grains. Rather, they are meant to replace unhealthy snacks and fast food.

Additionally, evolving consumer preferences, rising disposable incomes, and increasing awareness among consumers about healthy nutrition are driving the market's growth.

Increasing Obesity Rates Drive the Meal Replacement Market Growth

The most frequent reason for using a meal replacement product is weight loss. People find it confusing to know what to eat when a wide variety of diet fads and supplements are available. Using a meal replacement product requires no task and it gives them a precise information about the number of calories and serving size. It does all the calculations, so consumers don't have to bother figuring out how many calories there are in a recipe with twenty ingredients.

Consumers find it easy to adhere to calorie-deficit diets by replacing their meals with specially formulated bars, shakes, and powders. These products promote healthier eating habits among consumers. People looking to shed weight find all the vital nutrients required for their bodies in these products. For instance, in September 2023, an Australia-based weight loss and meal replacement product, The Man Shake, was launched in New Zealand. In comparison to other products, the company claims to have up to three times the protein and a quarter of the sugar per 100 grams.

Convenience Factor Fuels the Demand for Meal Replacements

A significant benefit of meal replacement products is convenience. People with busier schedules find a great solution for fulfilling their dietetic requirements. Moreover, athletes, especially those who do not have ample time to cook meals for themselves, rely on meal replacement shakes to refuel quickly after a workout session. These meals require minimal to no preparation time for people with hectic schedules. Furthermore, the need for shopping for groceries, planning meals, and cooking them gets eliminated with meal replacements, saving consumers a lot of time and effort. The portable format of these products provides consumers with energy and nourishment throughout the day whenever they want. During the unavailability of traditional meal options, consumers find them ideal to consume and feel better. In February 2024, Herbalife, a leading health and wellness company, launched Herbalife GLP-1 Nutrition Companion, a new line of food and supplement product combinations designed to meet the nutritional needs of individuals. The range includes classic product combo and vegan product combo, with 3 products in each range.

North America Holds the Dominant Share

Geographically, North America holds the majority of the global market share in the meal replacement market, with the United States leading the region. Local players in the region are introducing meal replacements in the form of protein shakes and bars, which are low-calorie and wholesome. These nutritious options are an emerging trend in the region. Rising sustainability trends are compelling manufacturers to launch organic meal replacements catering to the needs of eco-conscious consumers. Additionally, North American customers are drawn to meal replacement products because of their versatile nature and convenient on-the-go formats, particularly for drinks and bars. Moreover, convenience food stores offer a distinct edge over other snacks due to their ability to cater to both scheduled and impulsive purchases. In July 2023, Soylent added a new vanilla flavor to their best-selling High Protein Shake product range, Complete Protein. The product was launched online on Amazon.com and Soylent.com. Offline, the product is available on Meijer and Walmart.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

Rising demand for plant-based and vegan meal replacement products is expected due to growing awareness for sustainability. Eco-friendly packaging solutions will influence the manufacturers of meal replacement products.

With advancing technology, personalized meal replacement products are likely to prevail in which the consumers will be allowed to customize their products as per their dietary requirements.

Expanding e-commerce platforms along with digital marketing strategies will allow manufacturers to reach the masses and engage with them effectively. Subscription offers and convenient buying options will draw the consumers to the products.

Key Players Landscape and Outlook

Global meal replacement market holds a vast and dynamic landscape with numerous key players competing for their respective market shares. Prominent players offer a wide variety of products to consumers catering to their specific requirements and nutritional needs. The outlook for the market seems promising driven by growing demand of consumers for convenient on-the-go nutritious food options. Product innovation and diversification are expected to expand the market presence of the key players. In January 2024, Abbott Laboratories launched a high-protein nutrition shake, PROTALITY, to help people with weight loss. The shake is designed to feed the muscles for upto 7 hours, as it has a mix of fast as well as slow digesting protein.

Furthermore, niche brands are trying to gain brand recognition by bringing in customized and personalized nutrition options to the market. Also, strategic acquisitions and partnerships are likely to enhance customer experiences with new innovative products in the market.

Table of Contents

1.Research Methodology

2.Project Scope & Definitions

3.Executive Summary

4.Voice of Customer

  • 4.1.Demographics (Age/Cohort Analysis - Baby Boomers and Gen X, Millennials, Gen Z; Gender; Income - Low, Mid, and High; Geography; Nationality; etc.)
  • 4.2.Market Awareness and Product Information
  • 4.3.Brand Awareness and Loyalty
  • 4.4.Factors Considered in Purchase Decision
    • 4.4.1.Brand Name
    • 4.4.2.Taste and Flavour Preferences
    • 4.4.3.Nutritional Content
    • 4.4.4.Convenience
    • 4.4.5.Health Benefits
    • 4.4.6.Ingredient Quality and Source
    • 4.4.7.Price
    • 4.4.8.Packaging Type
    • 4.4.9.Allergen Considerations
    • 4.4.10.Promotional Offers & Discounts
  • 4.5.Purpose of Purchase
  • 4.6.Medium of Purchase
  • 4.7.Frequency of Purchase
  • 4.8.Recommendations from friends/family
  • 4.9.Role of Brand Ambassador or Influencer Marketing on Product/Brand Absorption.

5.Global Meal Replacement Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1.Market Size & Forecast
    • 5.1.1.By Value
  • 5.2.By Product Type
    • 5.2.1.Ready-to-Drink Beverages
    • 5.2.2.Nutritional Bars
    • 5.2.3.Powders
    • 5.2.4.Others
  • 5.3.By End-user
    • 5.3.1.Adults
    • 5.3.2.Elderly
    • 5.3.3.Others
  • 5.4.By Distribution Channel
    • 5.4.1.Convenience Stores
    • 5.4.2.Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.3.Pharmacies/Drug Stores
    • 5.4.4.Internet Retailing
    • 5.4.5.Others
  • 5.5.By Region
    • 5.5.1.North America
    • 5.5.2.Europe
    • 5.5.3.South America
    • 5.5.4.Asia-Pacific
    • 5.5.5.Middle East and Africa
  • 5.6.By Company Market Share (%), 2023

6.Global Meal Replacement Market Outlook, By Region, 2017-2031F

  • 6.1.North America*
    • 6.1.1.Market Size & Forecast
      • 6.1.1.1.By Value
    • 6.1.2.By Product Type
      • 6.1.2.1.Ready-to-Drink Beverages
      • 6.1.2.2.Nutritional Bars
      • 6.1.2.3.Powders
      • 6.1.2.4.Others
    • 6.1.3.By End-user
      • 6.1.3.1.Adults
      • 6.1.3.2.Elderly
      • 6.1.3.3.Others
    • 6.1.4.By Distribution Channel
      • 6.1.4.1.Convenience Stores
      • 6.1.4.2.Supermarkets/Hypermarkets
      • 6.1.4.3.Pharmacies/Drug Stores
      • 6.1.4.4.Internet Retailing
      • 6.1.4.5.Others
    • 6.1.5.United States*
      • 6.1.5.1.Market Size & Forecast
        • 6.1.5.1.1.By Value
      • 6.1.5.2.By Product Type
        • 6.1.5.2.1.Ready-to-Drink Beverages
        • 6.1.5.2.2.Nutritional Bars
        • 6.1.5.2.3.Powders
        • 6.1.5.2.4.Others
      • 6.1.5.3.By End-user
        • 6.1.5.3.1.Adults
        • 6.1.5.3.2.Elderly
        • 6.1.5.3.3.Others
      • 6.1.5.4.By Distribution Channel
        • 6.1.5.4.1.Convenience Stores
        • 6.1.5.4.2.Supermarkets/Hypermarkets
        • 6.1.5.4.3.Pharmacies/Drug Stores
        • 6.1.5.4.4.Internet Retailing
        • 6.1.5.4.5.Others
    • 6.1.6.Canada
    • 6.1.7.Mexico

All segments will be provided for all regions and countries covered

  • 6.2.Europe
    • 6.2.1.Germany
    • 6.2.2.France
    • 6.2.3.Italy
    • 6.2.4.United Kingdom
    • 6.2.5.Russia
    • 6.2.6.Netherlands
    • 6.2.7.Spain
    • 6.2.8.Turkey
    • 6.2.9.Poland
  • 6.3.South America
    • 6.3.1.Brazil
    • 6.3.2.Argentina
  • 6.4.Asia-Pacific
    • 6.4.1.India
    • 6.4.2.China
    • 6.4.3.Japan
    • 6.4.4.Australia
    • 6.4.5.Vietnam
    • 6.4.6.South Korea
    • 6.4.7.Indonesia
    • 6.4.8.Philippines
  • 6.5.Middle East & Africa
    • 6.5.1.UAE
    • 6.5.2.Saudi Arabia
    • 6.5.3.South Africa

7.Market Mapping, 2023

  • 7.1.By Product Type
  • 7.2.By End-user
  • 7.3.By Distribution Channel
  • 7.4.By Region

8.Macro Environment and Industry Structure

  • 8.1.Supply Demand Analysis
  • 8.2.Import Export Analysis
  • 8.3.Value Chain Analysis
  • 8.4.PESTEL Analysis
    • 8.4.1.Political Factors
    • 8.4.2.Economic System
    • 8.4.3.Social Implications
    • 8.4.4.Technological Advancements
    • 8.4.5.Environmental Impacts
    • 8.4.6.Legal Compliances and Regulatory Policies (Statutory Bodies Included)
  • 8.5.Porter's Five Forces Analysis
    • 8.5.1.Supplier Power
    • 8.5.2.Buyer Power
    • 8.5.3.Substitution Threat
    • 8.5.4.Threat from New Entrant
    • 8.5.5.Competitive Rivalry

9.Market Dynamics

  • 9.1.Growth Drivers
  • 9.2.Growth Inhibitors (Challenges and Restraints)

10.Key Players Landscape

  • 10.1.Competition Matrix of Top Five Market Leaders
  • 10.2.Market Revenue Analysis of Top Five Market Leaders (in %, 2023)
  • 10.3.Mergers and Acquisitions/Joint Ventures (If Applicable)
  • 10.4.SWOT Analysis (For Five Market Players)
  • 10.5.Patent Analysis (If Applicable)

11.Pricing Analysis

12.Case Studies

13.Key Players Outlook

  • 13.1.Nestle S.A.
    • 13.1.1.Company Details
    • 13.1.2.Key Management Personnel
    • 13.1.3.Products & Services
    • 13.1.4.Financials (As reported)
    • 13.1.5.Key Market Focus & Geographical Presence
    • 13.1.6.Recent Developments
  • 13.2.Abbott Laboratories
  • 13.3.WK Kellogg Co
  • 13.4.Unilever PLC
  • 13.5.Herbalife International of America, Inc.
  • 13.6.Glanbia PLC
  • 13.7.Amway Corp.
  • 13.8.Only What You Need, Inc.
  • 13.9.Starco Brands, Inc.
  • 13.10.The Simply Good Foods Company

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work

14.Strategic Recommendations

15.About Us & Disclaimer

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