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가상 카드 시장 : 카드 유형별, 제품 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별, 기회, 예측(2017-2031년)

Virtual Card Market Assessment, By Card Type, By Product Type, By Application, By End-user, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Market Xcel - Markets and Data | 페이지 정보: 영문 243 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    


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세계 가상 카드 시장 규모는 2024-2031년 예측 기간 동안 연평균 20.53%의 CAGR을 기록하며 2023년 164억 8,000만 달러에서 2031년 733억 8,000만 달러로 성장할 것으로 예상됩니다. 가상 카드 시장의 성장 촉진요인은 소비자의 비접촉식 결제 채택, 스마트폰 사용 증가, 토큰화와 같은 추가 보안 계층에 대한 요구 증가, 기술 발전, 온라인 거래 증가, 비용 효율적 특성 등입니다.

가상 카드는 실물 카드의 디지털 버전이며, 전자 형식으로 사용할 수 있습니다. 주로 온라인 거래에 사용되며 신용 카드 및 직불 카드 세부 정보가 공급업체에 노출될 위험을 줄이기 위해 기존 카드에 비해 보안 계층을 추가합니다. 토큰화는 무작위로 자격 증명을 생성하는 데 사용되며, 카드는 재무 관리와 통합되어 단일 또는 여러 거래에 카드를 사용할 수 있습니다.

2023년 12월 포브스(Forbes)의 조사에 따르면 미국인의 10% 미만이 현금으로 쇼핑을 하는 것으로 나타났습니다. 직불 카드와 신용 카드가 주요 결제 수단으로 53%는 실제 또는 가상 직불 카드를, 37%는 실제 또는 가상 신용 카드를 사용하고 있습니다. E-Commerce 소프트웨어는 경쟁 우위를 가져다주는 온라인 존재감과 업무 효율성을 촉진하여 조직의 성장을 확대합니다. 이러한 시도는 최종사용자 경험을 향상시키는 것을 목표로 하며, 예측 기간 동안 세계 가상 카드 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

비용 효율성과 강화된 보안성

가상 카드와 관련된 비용은 실제 카드보다 훨씬 저렴하며, 서류 작업이나 물리적 카드 관리의 필요성이 사라집니다. 또한, 카드 관리는 완전히 온라인으로 이루어지기 때문에 금융기관은 관리 비용을 절감할 수 있습니다. 고객은 제3자와의 거래에서 동일한 번호를 계속 사용하는 대신, 거래마다 한 번만 사용할 수 있는 고유한 카드번호를 부여받습니다. 이를 통해 데이터 보안이 크게 강화되어 전자 상거래 사기 및 실물 카드 도난 가능성을 크게 줄일 수 있습니다. API 기반 플랫폼은 자동화, 커스터마이징, 실시간 제어가 가능하여 고객 편의성을 높이고, API는 기존 금융 시스템 및 소프트웨어와 원활하게 통합할 수 있어 비용 효율성도 높일 수 있습니다.

디지털 및 모바일 중심의 라이프스타일로의 전환이 시장 성장을 촉진

최근 몇 년 동안 스마트폰의 보급이 급속도로 증가하고 있으며, 에릭슨에 따르면 2024년 5월 현재 전 세계 인구의 약 60.42%가 스마트폰을 소유하고 있다고 합니다. 금융 거래를 포함해 소비자의 일상 업무에서 스마트폰에 대한 의존도가 높아지는 가운데, 가상 카드는 클릭 한 번으로 간편하게 거래할 수 있는 편리한 솔루션을 제공합니다. 가상 카드는 모바일 지갑 앱과 기존 디지털 플랫폼에 원활하게 통합될 수 있습니다. 또한, E-Commerce와 국경 간 무역의 세계 확장은 가상 카드 시장 확대에 좋은 기회를 제공하고 있습니다. 현재 E-Commerce는 국제 결제 산업의 성장과 전반적인 지속가능성에 크게 기여하고 있습니다. 가상 카드는 소비자에게 국경을 초월한 온라인 결제를 안전하고 안전하게 할 수 있는 수단을 제공함으로써 상거래의 세계화 시대에 강력한 도구가 될 수 있습니다.

유럽이 세계 가상 카드 시장 점유율을 독점

유럽이 2023년 세계 가상 카드 시장에서 가장 높은 시장 점유율을 차지하며 지배적인 지역으로 부상했습니다. 독일, 영국 등 현금 없는 거래에 대한 선호도가 높아지고 있는 유럽 국가들이 이 지역의 성장을 주도하고 있습니다. 또한, 밀레니얼 세대의 현금 사용 선호도가 감소하고 있으며, 인구의 절반 이상이 가상 카드 결제가 불가능한 매장에서의 쇼핑을 기피하는 추세입니다.

이 보고서는 세계 가상 카드 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황 및 전망 등을 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

  • 인구통계(연령/코호트 분석 - 베이비붐 세대와 X세대, 밀레니얼 세대, Z세대, 성별, 소득 - 저소득, 중소득, 고소득, 지역, 국적 등)
  • 시장 인지도와 제품 정보
  • 브랜드 인지도와 로열티
  • 구입 결정에서 고려되는 요소
  • 이용 목적
  • 사용 빈도
  • 고객 지원

제5장 세계의 가상 카드 시장 전망(2017-2031년)

  • 시장 규모와 예측
    • 금액
  • 카드 유형별
    • 신용카드
    • 체크카드
  • 제품 유형별
    • B2B 가상 카드
    • B2C 원격 결제 가상 카드
    • B2C POS 가상 카드
  • 용도별
    • 소비자 이용
    • 비즈니스 이용
  • 최종사용자별
    • 개인
    • 기업
  • 지역별
    • 북미
    • 남미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 기업별(2023년)

제6장 세계의 가상 카드 시장 전망 : 지역별(2017-2031년)

  • 북미
    • 시장 규모와 예측
    • 카드 유형별
    • 제품 유형별
    • 용도별
    • 최종사용자별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 터키
    • 폴란드
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 호주
    • 베트남
    • 한국
    • 인도네시아
    • 필리핀
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제7장 시장 매핑(2023년)

  • 카드 유형별
  • 제품 유형별
  • 용도별
  • 최종사용자별
  • 지역별

제8장 거시적 환경과 산업 구조

  • 수급 분석
  • 규제 컴플라이언스
  • 밸류체인 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제9장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인(과제, 제한)

제10장 주요 기업 상황

  • 시장 리더 상위 5개사 경쟁 매트릭스
  • 시장 리더 상위 5개사 시장 매출 분석(금액)(2023년)
  • 인수합병/합작투자(해당되는 경우)
  • SWOT 분석(시장 기업 5개사)
  • 특허 분석(해당되는 경우)

제11장 거래 수수료 분석

제12장 사례 연구

제13장 주요 기업 전망

  • American Express International Inc.
  • Marqeta Inc.
  • JPMorgan Chase & Co.
  • Mastercard Inc.
  • Visa Inc.
  • Stripe Inc.
  • Revolut Limited
  • Citigroup Inc.
  • Capital One Financial Corporation
  • The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited(HSBC)

제14장 전략적 추천

제15장 당사 소개와 면책사항

ksm 24.06.10

Global virtual card market is projected to witness a CAGR of 20.53% during the forecast period 2024-2031F, growing from USD 16.48 billion in 2023 to USD 73.38 billion in 2031. Factors driving the growth of virtual cards market are the adoption of contactless payment by consumers, increase in the use of smartphones, increasing requirement for additional layers of security such as tokenization, technological advancements, rise in online transactions, and cost-effective features.

A virtual card is a digital counterpart of a physical card which is available in electronic form. It is primarily used for online transactions and provides added layers of security in comparison to traditional card as it reduces the risk of exposing credit or debit card detail to the vendors. Tokenization is utilized to generate credentials at random, and the cards are integrated with financial controls which allows to use the card for single or multiple-use transactions.

According to a Forbes survey in December 2023, less than 10% of Americans use cash payment methods for purchases. Debit cards and credit cards are the primary payment methods used, with 53% using a physical or virtual debit card and 37% using a physical or virtual credit card. E-commerce software expands organizational growth by encouraging online presence and operational efficiencies enabling a competitive edge. These attempts aim to improve end-user experiences and are steady to propel global virtual cards market growth during the forecast period.

Cost-Efficiency and Enhanced Security

The costs associated with virtual cards are much less than actuals cards, they eliminate the need for paperwork and managing physical cards. Moreover, since the management of cards is completely online, financial institutions can reduce their operating expenses. Customers are given a unique one-time card number for each transaction rather than continuously using the same number for third-party transactions. It significantly enhances data security and greatly reduces the possibility of e-commerce fraud and theft of physical cards. API based platforms allow automation, customization, and real time control making it convenient for the customers to use. API's integrate seamlessly with the existing financial system and software, hence increasing the cost-efficiency.

Shift Towards Digital and Mobile Centric Lifestyle to Drive the Market Growth

The adoption of smartphones in recent years has seen an exponential growth. According to Ericsson, as of May 2024, approx. 60.42% of the world population owns a smartphone. As consumers increasingly rely on smartphones for their everyday tasks, including financial transactions, virtual cards offer a convenient solution by enabling easy, one-click transactions. Virtual cards can be seamlessly integrated into mobile wallet applications and existing digital platforms. Moreover, the global expansion of e-commerce and cross-border trade provides an excellent opportunity for the virtual card market to expand. Currently, e-commerce contributes significantly to the growth and overall sustainability of the international payment industry. Virtual cards would provide the consumer a safe and secure means of making online payments across border, turning virtual cards into a powerful tool in times of globalized commerce.

Europe is Dominating Global Virtual Card Market Share

Europe has emerged as the dominant region in the global virtual card market in 2023 with the highest market share. European countries such as Germany, the United Kingdom, and others with a rising inclination towards cashless transactions are driving growth in the region. Furthermore, millennials' preferences for the usage of cash are decreasing and more than half of the population is likely to avoid shopping at stores that do not offer to pay through a virtual card.

Asia-Pacific is the fastest-growing region in the world due to the rise in the use of smartphones in highly populated countries such as China, India, and Japan. The penetration of smartphone usage has led to a rise in digital payments among consumers, creating the demand for virtual card payments in the region. According to data by the Press Information Bureau, more than 40% of all payments made in India are digital.

Credit Cards to Dominate Global Virtual Card Market

In 2023, the credit card segment will have the largest share of the global virtual card market. Companies have moved to centralized and managed payment methods, such as virtual credit cards, to reduce the risk of corporate fraud. According to Forbes, more than a third of consumers, or up to 35 percent, primarily use credit cards to earn rewards. In February 2024, Capital One announced the acquisition of Discover Financial Services in a stock-only transaction of USD 35.3 billion. The acquisition would give Capital One access to a credit card network of more than 300 million cardholders, increasing the size of virtual card owners as well.

The debit card segment is expected to grow significantly by drivers such as growth in net banking users across the globe, which will, in turn, drive the virtual card market growth. According to data, as of March 2023, the United Kingdom had 100 million debit cards circulating in the country with a population of 66 million. There were 2.1 billion debit transactions, which is a 5.1 percent increase.

B2B Virtual Cards to Rule the Market

The B2B virtual cards segment rules the market. Companies operating in banking, financial services, and insurance (BFSI), e-commerce, healthcare and life sciences, education, utilities, retail, and others are the key contributors to market growth in this segment. Due to the increase in the use of virtual cards, there is an opportunity for suppliers to establish a relationship with their business clients. It automates each step of business-to-business transactions, removing the need for manual intervention, indirectly lessening the workload of the accounts payable department and cutting costs related to the overall payment process. In July 2023, Mastercard teamed with Billtrust to launch a new service in business-to-business payment, "Mastercard Receivables Manager". With this tool, companies can process payments without requiring, collecting, and entering virtual card information, and it simplifies the invoice reconciliation process.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

Recently, Visa Inc. announced an addition to its Visa Account Attack Intelligence (VAAI), VAAI Score. It is a new tool which uses generative AI-powered fraud solutions to identify and score enumeration attacks and reduce operating losses. It assigns each transaction with a risk score in real-time to detect enumeration attacks in card-not-present transactions. Such advancements in technology along with AI tools will boost the growth of global virtual card market.

Key Players Landscape and Outlook

The virtual card market is rapidly evolving, driven by the increasing need for secure and efficient digital payments. The market is highly competitive as leading players collaborate with technology-based firms to improve banking services through various business techniques.

Recently, Visa Inc. and J.P. Morgan Payments announced a strategic collaboration to improve merchant experiences, empower cardholders, and drive innovation for J.P. Morgan Payments' customers through the Visa Direct network. Its payments will empower merchants, businesses, and fintech to set faster domestic payments into their solutions, including Push to Card payment rail, providing fast and secure movement of funds directly to recipients' bank accounts by leveraging the debit card credential.

Table of Contents

1.Research Methodology

2.Project Scope and Definitions

3.Executive Summary

4.Voice of Customer

  • 4.1.Demographics (Age/Cohort Analysis - Baby Boomers and GenX, Millennials, Gen Z; Gender; Income - Low, Mid and High; Geography; Nationality; etc.)
  • 4.2.Market Awareness and Product Information
  • 4.3.Brand Awareness and Loyalty
  • 4.4.Factors Considered in Purchase Decision
    • 4.4.1.Card Type
    • 4.4.2.Spending Limit
    • 4.4.3.Transaction Fees
    • 4.4.4.Lifespan
    • 4.4.5.Security
    • 4.4.6.Rewards and Benefits
  • 4.5.Purpose of Usage
  • 4.6.Frequency of Usage
  • 4.7.Customer Support

5.Global Virtual Card Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1.Market Size & Forecast
    • 5.1.1.By Value
  • 5.2.By Card Type
    • 5.2.1.Credit Card
    • 5.2.2.Debit Card
  • 5.3.By Product Type
    • 5.3.1.B2B Virtual Cards
    • 5.3.2.B2C Remote Payment Virtual Cards
    • 5.3.3.B2C POS Virtual Cards
  • 5.4.By Application
    • 5.4.1.Consumer Use
    • 5.4.2.Business Use
  • 5.5.By End-user
    • 5.5.1.Individuals
    • 5.5.2.Businesses
  • 5.6.By Region
    • 5.6.1.North America
    • 5.6.2.South America
    • 5.6.3.Europe
    • 5.6.4.Asia-Pacific
    • 5.6.5.Middle East and Africa
  • 5.7.By Company Market Share (%), 2023

6.Global Virtual Card Market Outlook, By Region, 2017-2031F

  • 6.1.North America*
    • 6.1.1.Market Size & Forecast
      • 6.1.1.1.By Value
    • 6.1.2.By Card Type
      • 6.1.2.1.Credit Cards
      • 6.1.2.2.Debit Cards
    • 6.1.3.By Product Type
      • 6.1.3.1.B2B Virtual Cards
      • 6.1.3.2.B2C Remote Payment Virtual Cards
      • 6.1.3.3.B2C POS Virtual Cards
    • 6.1.4.By Application
      • 6.1.4.1.Consumer Use
      • 6.1.4.2.Business Use
    • 6.1.5.By End-user
      • 6.1.5.1.Individuals
      • 6.1.5.2.Businesses
    • 6.1.6.United States*
      • 6.1.6.1.Market Size & Forecast
        • 6.1.6.1.1.By Value
      • 6.1.6.2.By Card Type
        • 6.1.6.2.1.Credit Card
        • 6.1.6.2.2.Debit Card
      • 6.1.6.3.By Product Type
        • 6.1.6.3.1.B2B Virtual Cards
        • 6.1.6.3.2.B2C Remote Payment Virtual Cards
        • 6.1.6.3.3.B2C POS Virtual Cards
      • 6.1.6.4.By Application
        • 6.1.6.4.1.Consumer Use
        • 6.1.6.4.2.Business Use
      • 6.1.6.5.By End-user
        • 6.1.6.5.1.Individuals
        • 6.1.6.5.2.Businesses
    • 6.1.7.Canada
    • 6.1.8.Mexico

All segments will be provided for all regions and countries covered

  • 6.2.Europe
    • 6.2.1.Germany
    • 6.2.2.France
    • 6.2.3.Italy
    • 6.2.4.United Kingdom
    • 6.2.5.Russia
    • 6.2.6.Netherlands
    • 6.2.7.Spain
    • 6.2.8.Turkey
    • 6.2.9.Poland
  • 6.3.South America
    • 6.3.1.Brazil
    • 6.3.2.Argentina
  • 6.4.Asia-Pacific
    • 6.4.1.India
    • 6.4.2.China
    • 6.4.3.Japan
    • 6.4.4.Australia
    • 6.4.5.Vietnam
    • 6.4.6.South Korea
    • 6.4.7.Indonesia
    • 6.4.8.Philippines
  • 6.5.Middle East and Africa
    • 6.5.1.Saudi Arabia
    • 6.5.2.UAE
    • 6.5.3.South Africa

7.Market Mapping, 2023

  • 7.1.By Card Type
  • 7.2.By Product Type
  • 7.3.By Application
  • 7.4.By End-user
  • 7.5.By Region

8.Macro Environment and Industry Structure

  • 8.1.Supply Demand Analysis
  • 8.2.Regulatory Compliance
  • 8.3.Value Chain Analysis
  • 8.4.PESTEL Analysis
    • 8.4.1.Political Factors
    • 8.4.2.Economic System
    • 8.4.3.Social Implications
    • 8.4.4.Technological Advancements
    • 8.4.5.Environmental Impacts
    • 8.4.6.Legal Compliances and Regulatory Policies (Statutory Bodies Included)
  • 8.5.Porter's Five Forces Analysis
    • 8.5.1.Supplier Power
    • 8.5.2.Buyer Power
    • 8.5.3.Substitution Threat
    • 8.5.4.Threat from New Entrant
    • 8.5.5.Competitive Rivalry

9.Market Dynamics

  • 9.1.Growth Drivers
  • 9.2.Growth Inhibitors (Challenges and Restraints)

10.Key Players Landscape

  • 10.1.Competition Matrix of Top Five Market Leaders
  • 10.2.Market Revenue Analysis of Top Five Market Leaders (By Value, 2023)
  • 10.3.Mergers and Acquisitions/Joint Ventures (If Applicable)
  • 10.4.SWOT Analysis (For Five Market Players)
  • 10.5.Patent Analysis (If Applicable)

11.Transaction Fees Analysis

12.Case Studies

13.Key Players Outlook

  • 13.1.American Express International Inc.
    • 13.1.1.Company Details
    • 13.1.2.Key Management Personnel
    • 13.1.3.Products and Services
    • 13.1.4.Financials (As reported)
    • 13.1.5.Key Market Focus and Geographical Presence
    • 13.1.6.Recent Developments
  • 13.2.Marqeta Inc.
  • 13.3.JPMorgan Chase & Co.
  • 13.4.Mastercard Inc.
  • 13.5.Visa Inc.
  • 13.6.Stripe Inc.
  • 13.7.Revolut Limited
  • 13.8.Citigroup Inc.
  • 13.9.Capital One Financial Corporation
  • 13.10.The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited (HSBC)

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work

14.Strategic Recommendations

15.About Us and Disclaimer

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