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세계의 완두콩 단백질 시장 평가 : 제품별, 카테고리별, 용도별, 최종사용자별, 유통 채널별, 지역별, 기회, 예측(2017-2031년)

Pea Protein Market Assessment, By Product, By Category, By Application, By End-user, By Distribution Channel, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Markets & Data | 페이지 정보: 영문 231 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 완두콩 단백질 시장 규모는 2023년 18억 2,000만 달러에서 2031년 43억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간인 2024년부터 2031년까지 연평균 11.50% 성장할 것으로 예상됩니다.

기능성 식품에 대한 수요 증가, 비건 인구 증가, 식물성 단백질의 인기 증가, 완두콩 단백질 섭취와 관련된 건강상의 이점에 대한 소비자의 인식 증가, 대체 우유 및 대체 육류에 대한 소비자의 선호도가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 소비자의 건강 지향성 증가, 체중 관리, 근육 강화, 포만감 지원 등의 이점이 성장을 견인하고 있습니다. 완두콩 단백질은 근육의 회복과 성장에 필수적인 분지 사슬 아미노산과 라이신과 같은 중요한 아미노산을 균형 있게 함유하고 있기 때문입니다. 소비자의 영양 및 기능성 식품에 대한 선호와 함께 신체적, 정신적 건강에 대한 관심이 높아지면서 성장세를 견인하고 있습니다.

완두콩 단백질은 채식주의자, 비건, 알레르겐 친화적인 대안에 대한 수요가 증가함에 따라 우유나 육류 단백질과 같은 동물성 단백질의 대체품으로 널리 사용되고 있습니다. 완두콩 단백질은 유제품이나 콩과 같은 다른 단백질에 비해 알레르겐을 함유하지 않아 유당불내증 등 식이 제한이 있는 소비자들에게 선호되고 적합한 대안이 될 수 있습니다. 소비자들이 점점 더 육류 및 비식물성 식품 대체품을 선호함에 따라 주요 기업들은 소비자의 역동적인 요구에 부응하기 위해 완두콩 단백질 제품을 혁신하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 2월 베네오(Beneo GmbH)는 완두콩 단백질과 마이코프로틴을 사용한 100% 식물성 닭가슴살을 출시할 예정이라고 발표했습니다. 이 비건 닭고기 덩어리는 바로 사용할 수 있으며, 실제 닭고기와 유사한 섬유질 구조로 불규칙한 모양과 육즙이 풍부한 입맛을 제공합니다.

또한, 식물성 단백질인 피프프로틴은 온실 가스 배출을 최소화하고 생산에 필요한 자원을 최소화하기 때문에 환경 친화적인 소비자들에게도 어필할 수 있습니다. 낮은 환경 발자국은 지속가능한 식품을 찾는 소비자의 목표에 더욱 부합합니다.

시장을 독점하는 유기농 완두콩 단백질

유기농 완두콩 단백질은 여러 가지 이유로 기존 완두콩 단백질보다 시장에서 우위를 점하고 있습니다. 유기농 완두콩 단백질은 대부분 제초제, 합성농약, 유전자 변형작물(GMO)을 사용하지 않고 재배한 유기농 완두콩에서 추출하기 때문에 소비자들은 유기농 완두콩 단백질이 더 건강하고 지속가능한 선택이라는 것을 인식하고 있습니다.

또한, 유기농 완두콩 단백질은 패키지에 유기농 인증을 획득하여 소비자에게 투명성과 품질 보증을 제공하고 제품의 신뢰성을 높였습니다.

예를 들어, 2022년 10월, Roquette Freres SA는 유기농 완두콩 단백질을 포함한 새로운 유기농 완두콩 원료 제품군을 발표했습니다. 이 완두콩은 캐나다의 유기농 완두콩 생산자 네트워크에서 조달하고 있습니다.

이러한 환경, 윤리, 건강, 풍미를 고려한 결과, 유기농 완두콩 단백질은 비 유기농 완두콩 단백질보다 소비자들이 선호하는 선택이 되고 있습니다.

분리된 완두콩 단백질이 시장의 대부분을 차지

분리된 완두콩 단백질은 농축이나 가수분해와 같은 다른 완두콩 단백질에 비해 시장에서 우위를 보이고 있습니다. 이러한 우위는 분리된 완두콩 단백질이 단순히 완두콩 단백질과 아미노산을 함유하고 있기 때문에 체중 감량과 근육 강화를 원하는 소비자들 사이에서 선호되는 선택이 되었기 때문으로 보입니다. 농축 완두콩 단백질과 같은 다른 완두콩 단백질은 단백질 함량은 낮지만, 지방과 단백질을 포함한 추가 탄수화물이 포함되어 있습니다. 따라서 탄수화물과 지방을 과도하게 섭취하지 않고 단백질을 최대한 섭취하고자 하는 소비자에게 이상적인 선택이 될 수 있습니다.

또한, 분리된 완두콩 단백질은 전분이나 식이섬유와 같은 비단백질 성분을 제거하는 정제 과정을 거치기 때문에 소화율이 향상되고 위장 불편을 줄일 수 있습니다. 따라서 소화가 잘 되지 않거나 위장 장애가 있는 소비자에게 적합한 선택이 될 수 있습니다.

또한, 분리 완두콩 단백질은 가수분해 완두콩 단백질에 비해 안정성이 우수하고 보존 기간이 깁니다.

이 보고서는 세계 완두콩 단백질 시장에 대해 조사 분석하여 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황과 전망 등을 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

  • 인구통계(연령/코호트 분석 - 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대, 성별, 소득 - 저소득, 중소득, 고소득, 지역, 국적 등)
  • 제품과 시장 정보
  • 브랜드 인지 방식
  • 구입 결정에서 고려되는 요소
  • 프라이버시와 안전 규제 고려
  • 구입 채널
  • 구입 빈도
  • 기존 또는 상정 사용자
  • 친구나 가족의 추천/온라인 리뷰
  • 브랜드 앰베서더나 인플루언서 마케팅이 제품/브랜드 침투에 미치는 역할

제5장 세계의 완두콩 단백질 시장 전망(2017-2031년)

  • 시장 규모와 예측
    • 금액
    • 수량
  • 제품별
    • 분리
    • 농축
    • 텍스처
  • 카테고리별
    • 기존
    • 유기농
  • 용도별
    • 인스턴트 식품
    • 베이커리, 제과
    • 스포츠, 에너지 보충제
    • 유아식
    • 동물 사료
    • 기타
  • 최종사용자별
    • 성인
    • 유아
  • 유통 채널별
    • 온라인
    • 오프라인
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 남미
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 기업별(2023년)

제6장 세계의 완두콩 단백질 시장 전망 : 지역별(2017-2031년)

  • 북미
    • 시장 규모와 예측
    • 제품별
    • 카테고리별
    • 용도별
    • 최종사용자별
    • 유통 채널별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 터키
    • 폴란드
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 호주
    • 베트남
    • 한국
    • 인도네시아
    • 필리핀
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제7장 시장 매핑(2023년)

  • 제품별
  • 카테고리별
  • 용도별
  • 최종사용자별
  • 유통 채널별
  • 지역별

제8장 거시적 환경과 산업 구조

  • 수급 분석
  • 수입 수출 분석
  • 밸류체인 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제9장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인(과제, 제한)

제10장 주요 기업 상황

  • 시장 리더 상위 5개사 경쟁 매트릭스
  • 시장 리더 상위 5개사 시장 매출 분석(2023년)
  • 인수합병/합작투자(해당되는 경우)
  • SWOT 분석(시장 기업 5개사)
  • 특허 분석(해당되는 경우)

제11장 가격 분석

제12장 사례 연구

제13장 주요 기업 전망

  • Roquette Freres SA
  • Ingredion Incorporated
  • Kerry Group plc
  • Axiom Foods, Inc.
  • The Green Labs LLC
  • GlobalRidge LLC(NutriBiotic)
  • Foodchem International Corporation
  • Golden Grain Group Limited
  • Naked Whey, Inc.
  • Bobbie Baby, Inc.(Baby's Only)

제14장 전략적 추천

제15장 당사 소개와 면책사항

ksm 24.07.16

Global pea protein market is projected to witness a CAGR of 11.50% during the forecast period 2024-2031, growing from USD 1.82 billion in 2023 to USD 4.35 billion in 2031.

The rising demand for functional foods, increasing vegan population, growing popularity of plant-based proteins, increasing awareness of the health benefits associated with the consumption of pea protein among the consumers and consumers' preferences for dairy and meat alternatives are driving the growth of the market. Rising health consciousness among consumers, providing benefits such as weight management, muscle building, and satiety support is augmenting the growth. It is because pea protein contains a balanced profile of amino acids, which includes vital amino acids, including branched-chain amino acids and lysine which are essential for the repair and growth of the muscles. The flourishing trends of health and well-being, aligning with consumers preference for nutrition and functional food options are supporting the growth.

Pea protein is widely used as an alternative to animal-based proteins such as milk proteins, meat protein, etc, catering to the flourishing demand for vegetarian, vegan, and allergen friendly options. The allergen free properties of pea protein over other proteins, such as dairy and soy, make it a preferred and suitable option for consumers who have restricted diet preferences such as lactose intolerant consumers. As consumers are increasingly preferring meat and non-vegetarian substitutes, key players are innovating their pea protein offerings to cater the dynamic needs of the consumers. For instance, in February 2023, Beneo GmBH, announced the launch of chicken chunks which are 100% plant-based, made using pea protein and myco-protein. These vegan chicken chunks are ready-to-use and offer a realistic fibrous chicken-like structure, with an irregular shape and juicy mouthfeel.

Additionally, pea protein, being a plant protein, appeals to eco-conscious consumers as well due to minimized greenhouse gas emissions and minimal resource requirements during production. Its lower environmental footprint further caters to consumers' objectives of sustainable food options.

Organic Pea Protein to Dominate the Market

Organic pea protein is dominating the market, over the conventional pea protein due to several reasons. One of the major reasons for the dominance is organic pea protein is perceived by the consumers to be a healthier and sustainable option as the organic pea protein is derived from organic peas which are mostly grown without the usage of herbicides, synthetic pesticides, and genetically modified organisms (GMOs), which appeals to the health-conscious consumers who seek for clean and natural ingredients.

Additionally, the organic pea proteins have organic certifications in their packaging which offers transparency and assurance of quality to the consumers, enhancing the trust and credibility on the product.

For instance, in October 2022, Roquette Freres SA, introduced a new range of organic pea ingredients which included organic pea protein. The peas are sourced by the company from a network of organic pea growers hailing in Canada.

Thus, the combination of environmental, ethical, health and taste considerations make the organic pea protein a preferred choice among the consumers over the non-organic pea protein.

Pea Protein Isolates Holds Majority of the Market

Pea protein isolate is showing dominance in the market over other pea proteins, such as concentrate and hydrolyzed. This dominance can be observed since pea protein isolate contains merely pea protein and amino acid, making it a preferred choice among consumers seeking weight loss and building the body muscles. Other pea proteins, such as pea protein concentrate, have less content of protein but an additional amount of carbs with fats and proteins. Thus, it is an ideal option for the consumers who prefer to maximize their protein intake without the excess consumption of carbohydrates and fats.

Moreover, the pea protein isolate improves digestibility and reduces the risk of gastrointestinal discomfort, as it undergoes an additional process of purification which leads to the elimination of non-protein components such as starch and fiber. This makes it a suitable choice for consumers who have digestive issues and sensitive stomach.

Additionally, pea protein isolate has better stability and longer shelf life as compared to hydrolyzed pea protein which keeps the flavor, nutrition, and aroma intact over time.

For instance, in April 2021, Ingredion Incorporated announced the launch of Vitessense Plus 1853 pea protein isolate which has been completely sourced sustainably from the North American Farms. The pea protein isolate provides 85% of protein in dry form.

Gluten Free Property is Augmenting the Growth

Gluten-free pea protein is gaining popularity for many reasons. Some of them include that it addresses the rising demand for gluten free products among the consumers who have celiac diseases. It serves as an excellent substitute for gluten containing grains such as wheat and barley, offering a safe and nutritious source of protein for consumers who follow a gluten-free diet.

Additionally, as gluten free products are perceived by consumers to be healthier, a greater number of consumers seek gluten free alternatives in their diets. It is high in protein, has essential amino acids, and micronutrients which results in its popularity among health-conscious consumers.

Manufacturers are launching distinct formulations of pea proteins to improve the versatility of the product and enable the consumers to conveniently incorporate the pea protein into their gluten free food and beverages.

For instance, in December 2022, Koninklijke DSM N.V., launched Vertis textured pea canola protein. The product is gluten-free, soy-free and dairy-free, appealing to the consumers' evolving preferences. It contains all nine vital amino acids, making it a healthy option.

Applicability in Different Food Items Flourishing the Growth

The versatility of pea protein makes it a highly applicable ingredient in the food and beverage industry, owing to its applicability in different products. Its neutral flavor profile makes it an ideal option for its incorporation in various recipes, ranging from soups to sauces, baked goods to snacks, enriching the texture and nutrition of the food and beverages.

It is used as a substitute for animal proteins like meat and can be used as a key ingredient in burgers, meatballs and sausages, providing a similar texture, taste and nutritional properties.

Additionally, it can be used in dairy alternatives, such as plant-based milks, cheese and yogurts, offering a creamy texture. For instance, in February 2024, Dandone Canada, unveiled a new plant-based yogurt which is made from Canadian pea protein. The yogurt consists of 12g of protein in each serving and provides the consumers with a Greek-style thick consistency.

In January 2024, Plento announced the launch of its latest line up of baked crisps which contains pea protein. The product offers 9 essential amino acids which are not present in the soy protein, expanding its appeal to the consumers.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

The future of the pea protein market is positive, with various new companies entering the market, existing companies expanding their production capabilities to launch newer products in the market, and continuous product innovation and development through technological advancements and R&Ds. For instance, in February 2024, Louis Dreyfus Company revealed its plans to establish a pea protein isolate production plant in Canada. Companies aiming to expand their business through the launch of new production facilities will create new opportunities in the market for better and newer products.

Key Players Landscape and Outlook

Key players in the market are helping in the growth by focusing on continuous product innovation, retail expansions, and strategic marketing. The manufacturers are actively expanding their product portfolio, increasing the base of the customers, and catering to their evolving needs.

The key players in pea protein market are innovating and launching latest products to enhance the applicability of pea protein and improve the taste and texture of different food items.

For instance, in February 2024, Roquette Freres SA announced the launch of four latest multi-functional pea proteins, namely, Nutralys H85 (Hydrolysate), Nutralys Pea F853M (isolate), and two textured variants, namely, Nutralys T Pea 700M and Nutralys T Pea 700FL. These products are launched to solve the problem of incorporation of plant protein into food and beverage products, providing an enriched texture in food items such as nutritional bars, plant-based meat, protein drinks, and dairy alternatives.

Table of Contents

1. Research Methodology

2. Project Scope & Definitions

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

  • 4.1. Demographics (Age/Cohort Analysis - Baby Boomers and Gen X, Millennials, Gen Z; Gender; Income - Low, Mid and High; Geography; Nationality; etc.)
  • 4.2. Product and Market Intelligence
  • 4.3. Mode of Brand Awareness
  • 4.4. Factors Considered in Purchase Decisions
    • 4.4.1. Package Size
    • 4.4.2. Product Variety and Range
    • 4.4.3. Innovation
    • 4.4.4. Price
    • 4.4.5. Availability and Accessibility
    • 4.4.6. Promotional Discounts
  • 4.5. Consideration of Privacy & Safety Regulations
  • 4.6. Purchase Channel
  • 4.7. Frequency of Purchase
  • 4.8. Existing or Intended User
  • 4.9. Recommendations from friends, family/online reviews
  • 4.10. Role of Brand Ambassador or Influencer Marketing on Product/Brand Absorption

5. Global Pea Protein Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
    • 5.1.2. By Volume
  • 5.2. By Product
    • 5.2.1. Isolates
    • 5.2.2. Concentrates
    • 5.2.3. Textured
  • 5.3. By Category
    • 5.3.1. Conventional
    • 5.3.2. Organic
  • 5.4. By Application
    • 5.4.1. Convenience Foods
    • 5.4.2. Bakeries and Confectionary
    • 5.4.3. Sports and Energy Supplements
    • 5.4.4. Infant Food
    • 5.4.5. Animal Feed
    • 5.4.6. Other
  • 5.5. By End-user
    • 5.5.1. Adults
    • 5.5.2. Infants and Toddlers
  • 5.6. By Distribution Channel
    • 5.6.1. Online
    • 5.6.2. Offline
  • 5.7. By Region
    • 5.7.1. North America
    • 5.7.2. Europe
    • 5.7.3. Asia-Pacific
    • 5.7.4. South America
    • 5.7.5. Middle East and Africa
  • 5.8. By Company Market Share (%), 2023

6. Global Pea Protein Market Outlook, By Region, 2017-2031F

  • 6.1. North America*
    • 6.1.1. Market Size & Forecast
      • 6.1.1.1. By Value
      • 6.1.1.2. By Volume
    • 6.1.2. By Product
      • 6.1.2.1. Isolates
      • 6.1.2.2. Concentrates
      • 6.1.2.3. Textured
    • 6.1.3. By Category
      • 6.1.3.1. Conventional
      • 6.1.3.2. Organic
    • 6.1.4. By Application
      • 6.1.4.1. Convenience Foods
      • 6.1.4.2. Bakeries and Confectionary
      • 6.1.4.3. Sports and Energy Supplements
      • 6.1.4.4. Infant Food
      • 6.1.4.5. Animal Feed
      • 6.1.4.6. Other
    • 6.1.5. By End-user
      • 6.1.5.1. Adults
      • 6.1.5.2. Infants and Toddlers
    • 6.1.6. By Distribution Channel
      • 6.1.6.1. Online
      • 6.1.6.2. Offline
    • 6.1.7. United States*
      • 6.1.7.1. Market Size & Forecast
        • 6.1.7.1.1. By Value
        • 6.1.7.1.2. By Volume
      • 6.1.7.2. By Product
        • 6.1.7.2.1. Isolates
        • 6.1.7.2.2. Concentrates
        • 6.1.7.2.3. Textured
      • 6.1.7.3. By Category
        • 6.1.7.3.1. Conventional
        • 6.1.7.3.2. Organic
      • 6.1.7.4. By Application
        • 6.1.7.4.1. Convenience Foods
        • 6.1.7.4.2. Bakeries and Confectionary
        • 6.1.7.4.3. Sports and Energy Supplements
        • 6.1.7.4.4. Infant Food
        • 6.1.7.4.5. Animal Feed
        • 6.1.7.4.6. Other
      • 6.1.7.5. By End-user
        • 6.1.7.5.1. Adults
        • 6.1.7.5.2. Infants and Toddlers
      • 6.1.7.6. By Distribution Channel
        • 6.1.7.6.1. Online
        • 6.1.7.6.2. Offline
    • 6.1.8. Canada
    • 6.1.9. Mexico

All segments will be provided for all regions and countries covered

  • 6.2. Europe
    • 6.2.1. Germany
    • 6.2.2. France
    • 6.2.3. Italy
    • 6.2.4. United Kingdom
    • 6.2.5. Russia
    • 6.2.6. Netherlands
    • 6.2.7. Spain
    • 6.2.8. Turkey
    • 6.2.9. Poland
  • 6.3. Asia-Pacific
    • 6.3.1. India
    • 6.3.2. China
    • 6.3.3. Japan
    • 6.3.4. Australia
    • 6.3.5. Vietnam
    • 6.3.6. South Korea
    • 6.3.7. Indonesia
    • 6.3.8. Philippines
  • 6.4. South America
    • 6.4.1. Brazil
    • 6.4.2. Argentina
  • 6.5. Middle East & Africa
    • 6.5.1. Saudi Arabia
    • 6.5.2. UAE
    • 6.5.3. South Africa

7. Market Mapping, 2023

  • 7.1. By Product
  • 7.2. By Category
  • 7.3. By Application
  • 7.4. By End-user
  • 7.5. By Distribution Channel
  • 7.6. By Region

8. Macro Environment and Industry Structure

  • 8.1. Demand Supply Analysis
  • 8.2. Import Export Analysis
  • 8.3. Value Chain Analysis
  • 8.4. PESTEL Analysis
    • 8.4.1. Political Factors
    • 8.4.2. Economic System
    • 8.4.3. Social Implications
    • 8.4.4. Technological Advancements
    • 8.4.5. Environmental Impacts
    • 8.4.6. Legal Compliances and Regulatory Policies (Statutory Bodies Included)
  • 8.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 8.5.1. Supplier Power
    • 8.5.2. Buyer Power
    • 8.5.3. Substitution Threat
    • 8.5.4. Threat from New Entrant
    • 8.5.5. Competitive Rivalry

9. Market Dynamics

  • 9.1. Growth Drivers
  • 9.2. Growth Inhibitors (Challenges and Restraints)

10. Key Players Landscape

  • 10.1. Competition Matrix of Top Five Market Leaders
  • 10.2. Market Revenue Analysis of Top Five Market Leaders (in %, 2023)
  • 10.3. Mergers and Acquisitions/Joint Ventures (If Applicable)
  • 10.4. SWOT Analysis (For Five Market Players)
  • 10.5. Patent Analysis (If Applicable)

11. Pricing Analysis

12. Case Studies

13. Key Players Outlook

  • 13.1. Roquette Freres SA
    • 13.1.1. Company Details
    • 13.1.2. Key Management Personnel
    • 13.1.3. Products & Services
    • 13.1.4. Financials (As reported)
    • 13.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
    • 13.1.6. Recent Developments
  • 13.2. Ingredion Incorporated
  • 13.3. Kerry Group plc
  • 13.4. Axiom Foods, Inc.
  • 13.5. The Green Labs LLC
  • 13.6. GlobalRidge LLC (NutriBiotic)
  • 13.7. Foodchem International Corporation
  • 13.8. Golden Grain Group Limited
  • 13.9. Naked Whey, Inc.
  • 13.10. Bobbie Baby, Inc. (Baby's Only)

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

14. Strategic Recommendations

15. About Us & Disclaimer

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