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중국의 수산 사료 시장 평가 : 유형별, 생육 단계별, 형상별, 유통 채널별, 지역별, 기회, 예측(2017-2031년)

China Aqua Feed Market Assessment, By Species, By Life Stage, By Form, By Distribution Channel, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Markets & Data | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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중국의 수산 사료 시장 규모는 2023년 84억 4,000만 달러에서 2031년에 145억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간인 2024-2031년에 CAGR로 7.05%의 성장이 전망됩니다. 첨단 배합과 기술 혁신이 시장 성장의 주요 촉진요인입니다. 시장 성장을 가속하는 고급 사료 배합의 개발은 특정 종의 요구 사항에 특화된 맞춤형 영양소를 제공하는 데 도움이 됩니다. 수산 사료 산업에서 연구개발에 대한 투자가 지속적으로 증가함에 따라 이 산업은 새로운 시대로 접어들어 중국 소비자의 소비 증가를 충족시키면서 중국 양식업의 지속적인 성장을 보장할 것으로 전망됩니다. 이러한 발전은 중국 수산물과 수산 사료 부문의 견고하고 연동된 성장을 가리킵니다.

2023년 6월, Future of Fish Feed(F3)는 크릴을 대체하기 위한 혁신을 불러일으키기 위해 수산 사료 콘테스트를 도입했습니다. 중국 및 기타 국가의 사료 회사들이 천연 어류 이외의 대체 사료 원료를 도입하기 위해 경쟁하고 있습니다. 시험은 대서양 연어(Salmo Salar)를 대상으로 12주 동안 진행되었습니다.

사료 관리 시스템 및 자동 사료 공급과 같은 정밀 양식 기술의 도입은 사료 사용을 최적화하고 낭비를 줄이며 전체 양식 사업의 효율성을 높이는 데 도움이 되고 있습니다. 생물의 건강을 증진하고 항생제 사용을 줄이기 위한 프로바이오틱스 및 기타 기능성 사료첨가제의 사용은 지속가능한 관행과 일치하며, 환경에 미치는 영향을 최소화하고 중국 수산 사료 시장의 장기적인 생존 가능성을 보장하기 위해 노력하고 있습니다.

또한 수입 의존도를 낮추고 현지 사료 가공을 도입하여 국가 식량안보를 강화하기 위한 중국 정부의 특별한 노력은 수산 사료 시장을 자극할 것입니다.

또한 중국의 급속한 도시화와 중산층 증가는 저렴하고 단백질이 풍부한 식품에 대한 수요를 증가시켰고, 이는 어류 양식 및 기타 양식업의 성장에 기여하여 중국내 수산 사료에 대한 수요를 촉진했습니다. 이러한 복합적인 요인으로 인해 중국은 세계 수산 사료 시장의 선두주자로서의 입지를 확고히 했습니다.

수산물 생산이 시장 성장을 가속합니다.

고단백질, 건강 지향적인 식품을 찾는 소비자의 식습관 변화는 중국내 수산물 소비 증가와 함께 수산 사료 시장이 성장한 주요 원인입니다. 중국 중산층과 도시 인구의 급속한 증가는 소비자의 식습관 변화의 주요 요인입니다. 소비자들은 오메가 3 지방산과 귀중한 미량 금속을 포함한 다양한 식단을 제공하는 건강한 단백질을 함유한 수산물을 찾고 있습니다.

양식업의 생산이 확대됨에 따라 이러한 수요를 충족시키기 위해 고품질의 영양 균형이 잡힌 양식 사료에 대한 수요가 증가할 것으로 보입니다. 특수 사료는 물고기의 빠른 성장을 보장할 뿐만 아니라 양식업의 전반적인 지속가능성과 효율성을 위해 물고기의 건강을 유지하는 데도 필요합니다.

미국 농무부가 2024년 3월 발표한 보고서에 따르면 2023년 중국은 세계 최대 수산물 생산국이 될 것이며, 공식 생산량은 7,100만 톤으로 추정됩니다. 생산량은 2022년 대비 3.5% 증가했습니다. 또한 연어와 랍스터를 포함한 고가 제품에 대한 수요가 계속 강세를 보이고 있습니다.

시장 성장을 가속하는 어류 생산

중국에서는 다른 수산동물에 비해 어류 생산량이 많아 수산 사료 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 양식어의 대부분을 차지하는 잉어, 틸라피아, 메기 등 양식 어종은 주로 육상에서 이루어지고 있으며, 중국의 담수 및 연안 수역의 조건 차이에 잘 대응하여 가능한 한 높은 수율을 달성하는 데 도움이 됩니다.

어류는 갑각류, 연체동물 등 다른 많은 수생동물에 비해 양식하기가 비교적 간단하고 저렴합니다. 미국 농무부의 2024 중국 수산물 보고서에 따르면 물고기는 여전히 주요 양식 제품이며, 2022년 중국 양식 생산량의 52.2%를 차지합니다. 또한 2022년 어류 총 생산량은 전년 대비 2.8% 증가한 2,900만 톤을 기록했습니다.

중국의 수산 사료 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업의 상황과 전망 등을 제공하고 있습니다.

목차

제1장 프로젝트의 범위와 정의

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 고객의 소리

  • 인구통계(연령/코호트 분석 - 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대, 성별, 소득 - 저소득, 중소득, 고소득, 지역 등)
  • 시장의 인지도와 제품 정보
  • 브랜드 인지도와 로열티
  • 구입 결정에서 고려되는 요소
  • 구입 빈도
  • 구입 매체

제5장 중국의 수산 사료 시장 전망(2017-2031년)

  • 시장 규모 분석과 예측
    • 금액
    • 수량
  • 시장 점유율 분석과 예측
    • 유형별
    • 생육 단계별
    • 형상별
    • 유통 채널별
    • 지역별
    • 시장 점유율 분석 : 기업별(금액)(상위 5사와 기타 - 2023년)
  • 시장 맵 분석(2023년)
    • 유형별
    • 생육 단계별
    • 형상별
    • 유통 채널별
    • 지역별

제6장 수급 분석

제7장 밸류체인 분석

제8장 Porter's Five Forces 분석

제9장 PESTLE 분석

제10장 거시경제 지표

제11장 가격 분석

제12장 이익률 분석

제13장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제

제14장 시장의 동향과 발전

제15장 사례 연구

제16장 경쟁 구도

  • 시장 리더 상위 5사의 경쟁 매트릭스
  • 상위 5사의 SWOT 분석
  • 주요 기업 상위 10사의 상황
    • Cargill, Incorporated
    • Nutreco N.V.
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Alltech Inc.
    • BioMar Group
    • Aller Aqua A/S
    • Novus International, Inc.
    • Tongwei Group Co., Ltd.
    • Charoen Pokphand Group Co., Ltd.

제17장 전략적 추천

제18장 Market Xcel - Markets and Data 소개·면책사항

KSA 24.09.20

China aqua feed market is projected to witness a CAGR of 7.05% during the forecast period 2024-2031, growing from USD 8.44 billion in 2023 to USD 14.56 billion in 2031. Advanced formulation and innovation are the key factors which are driving market growth. The development of advanced feed formulations fostering market growth helps in providing tailored nutrients which are specific to the requirements of particular species. As investment in research and development continues to increase in the aquafeed industry, this industry will go into a new era, ensuring the persistent growth of aquaculture in China, satisfying the increasing consumption by Chinese consumers. These development points toward a robust and interlinked growth of the seafood and aquafeed sectors in China.

In June 2023, Future of Fish Feed (F3) introduced an aquaculture feed contest to spark innovation for krill replacement. Feed companies from China and other countries are competing to introduce alternative feed ingredients apart from wild caught fish. The trial was made on the Atlantic salmon (Salmo Salar) for 12 weeks.

The adoption of precision farming technologies, such as feed management systems and automated feeding, has helped optimize feed use, reduce waste, and improve the overall efficiency of aquaculture operations. The use of probiotics and other functional feed additives to enhance fish health and reduce the need for antibiotics, aligning with sustainable practices, aiming to minimize environmental impacts and ensure the long-term viability of the aquafeed market in China.

In addition, governmental initiatives by the Chinese government in special efforts to enhance food security in the nation by reducing dependence on imports or introducing local feed processing to stimulate the aquafeed market.

Moreover, rapid urbanization and growth of the middle-class in China raised the demand for cheap, protein-rich food, which contributed to the further growth in fish farming and other forms of aquaculture, propelling the demand for aquafeed in the country. These combined factors have solidified China's position as a leader in global aqua feed market.

Seafood Production to Propel Market Growth

Changes in consumer dietary patterns towards more protein-rich, health-oriented foods are the key reasons aquafeed market has grown in unison with increased seafood consumption in China. The rapid growth of the middle-class and urbanized population in China is the main contributing factor to changing dietary consumer patterns. Consumers are seeking healthy protein seafood as it provides a diverse diet containing omega-3 fatty acids and valuable trace-metals.

This demand for quality and nutritionally balanced aquafeeds will increase with the growth of aquaculture production to fill those needs. Special feeds are required to ensure the rapid growth of the fish but also to maintain their health for the overall sustainability and efficiency of aquaculture practices.

As per the report published by the United States Department of Agriculture in March 2024, it has been found that China was the largest producer of seafood in the world in 2023, with the official production estimated at 71 million metric tons. Production was up by 3.5% from 2022. Moreover, demand for high-value products, including salmon and lobster, remains strong in the country.

Fish Production to Drive the Market Growth

Higher fish production in China is driving the growth for aquafeed market in the country compared to other aquatic animals. Farmed fish species such as carp, tilapia, and catfish that include bulk of fish farming are done mostly on land, corresponding well to the different conditions given in fresh and coastal waters in China, which help achieve the highest possible yield.

Fish are relatively easy and inexpensive to farm in comparison to many other aquatic animals, such as crustaceans or mollusks, which often thrive best in special conditions and usually require higher maintenance. According to the 2024 China Fishery Products Report by the United States Department of Agriculture, fish remains to be the predominant farmed product which constituted 52.2% of the aquaculture production in 2022 in China. Moreover, the total fish production in 2022 rose 2.8% year-on-year to a production of 29 million metric tons.

Also, the consumers' preference for fish in food and traditions that bring large-scale fish farming has always been part of China. Government policies and incentives were designed to increase fish production through subsidies, research support, and programs aimed at improving technology and sustainability in aquaculture.

Sustainable Aqua Feeds to Expand Market

Sustainability movements in the aquafeed market in China are gaining momentum as the country seeks to balance its leading position in aquaculture with environmental conservation. One of the primary focuses is reducing the reliance on traditional fishmeal and fish oil that are sourced from wild fish stocks. To address it, Chinese researchers and companies are increasingly investing in alternative protein sources such as plant-based proteins, algae, and insect meal. These alternatives reduce the environmental impact and help reduce costs associated with feed production.

Moreover, the Chinese government has implemented policies that encourage sustainable aquaculture practices. These include supporting research and development in eco-friendly feed ingredients and technologies and promoting integrated multi-trophic aquaculture (IMTA) systems. IMTA involves growing different species together, such as fish, shellfish, and seaweed, which can naturally balance the ecosystem by recycling nutrients and reducing waste.

In January 2024, Calysta's FeedKind protein gained a green signal from the Chinese government for the usage of aquafeeds. The company uses methane to feed microbes that can be turned into protein for aquafeed. According to the company, the product provides the opportunity for the Chinese aquaculture sector to set new standards in sustainable feed practices.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

The aquafeed market in China is anticipated to expand due to the support from the Chinese government. The support promotes the scope of innovation, which fosters the protection of endangered species and the introduction of alternative and sustainable aquafeed in the marketplace. China is trying to push compound feed with the aim to protect the juvenile fish. An initiative of the Chinese government to stop the aquaculture feed being made from merely young or low-value fish and to instead start producing compound feed, which is feed mixed with ingredients harvested from the land, opening a greener future for the sector.

Key Players Landscape and Outlook

The key players are facilitating expansion in the market with the help of strategic partnerships and the introduction of innovative products. The key players are striving to enter into newer markets and regions to gain a competitive edge.

In January 2023, Novus International Inc., announced the partnership with Co-Innova Animal Nutrition Technology Co., Ltd. to serve customers in China. Along with MINTREX product portfolio and MINTREX blends, Co-Innova will offer ACTIVATE DA nutritional feed acid and CSM 18 enzyme blends. Novus methionine solutions MHA feed supplement, ALIMET feed supplement, and MHA SP feed supplement were available on an indent basis.

Table of Contents

1. Project Scope and Definitions

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

  • 4.1. Demographics (Age/Cohort Analysis - Baby Boomers and Gen X, Millennials, Gen Z; Gender; Income - Low, Mid and High; Geography; etc.)
  • 4.2. Market Awareness and Product Information
  • 4.3. Brand Awareness and Loyalty
  • 4.4. Factors Considered in Purchase Decisions
    • 4.4.1. Quality
    • 4.4.2. Ease in Availability
    • 4.4.3. Price
  • 4.5. Frequency of Purchase
  • 4.6. Medium of Purchase

5. China Aqua Feed Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1. Market Size Analysis & Forecast
    • 5.1.1. By Value
    • 5.1.2. By Volume
  • 5.2. Market Share Analysis & Forecast
    • 5.2.1. By Species
      • 5.2.1.1. Fish Feed
      • 5.2.1.2. Shrimp Feed
      • 5.2.1.3. Mollusk Feed
      • 5.2.1.4. Crustacean Feed
    • 5.2.2. By Life Stage
      • 5.2.2.1. Larval Feed
      • 5.2.2.2. Fry Feed
      • 5.2.2.3. Fingerling Feed
      • 5.2.2.4. Grower Feed
      • 5.2.2.5. Brooder Feed
    • 5.2.3. By Form
      • 5.2.3.1. Pellets
      • 5.2.3.2. Flakes
      • 5.2.3.3. Powders
      • 5.2.3.4. Live Feeds
      • 5.2.3.5. Others
    • 5.2.4. By Distribution Channel
      • 5.2.4.1. Offline
        • 5.2.4.1.1. Supermarkets and Hypermarkets
        • 5.2.4.1.2. Specialty Stores
        • 5.2.4.1.3. Others
      • 5.2.4.2. Online
        • 5.2.4.2.1. E-commerce Websites
        • 5.2.4.2.2. Company Owned Websites
    • 5.2.5. By Region
      • 5.2.5.1. South
      • 5.2.5.2. East
      • 5.2.5.3. North
      • 5.2.5.4. Northeast
      • 5.2.5.5. Central
      • 5.2.5.6. Southwest
      • 5.2.5.7. Northwest
    • 5.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies and Others - By Value, 2023)
  • 5.3. Market Map Analysis, 2023
    • 5.3.1. By Species
    • 5.3.2. By Life Stage
    • 5.3.3. By Form
    • 5.3.4. By Distribution Channel
    • 5.3.5. By Region

All segments will be provided for all regions covered

6. Demand Supply Analysis

7. Value Chain Analysis

8. Porter's Five Forces Analysis

9. PESTLE Analysis

10. Macro-economic Indicators

11. Pricing Analysis

12. Profit Margin Analysis

13. Market Dynamics

  • 13.1. Market Drivers
  • 13.2. Market Challenges

14. Market Trends and Developments

15. Case Studies

16. Competitive Landscape

  • 16.1. Competition Matrix of Top 5 Market Leaders
  • 16.2. SWOT Analysis for Top 5 Players
  • 16.3. Key Players Landscape for Top 10 Market Players
    • 16.3.1. Cargill, Incorporated
      • 16.3.1.1. Company Details
      • 16.3.1.2. Key Management Personnel
      • 16.3.1.3. Products and Services
      • 16.3.1.4. Financials (As Reported)
      • 16.3.1.5. Key Market Focus and Geographical Presence
      • 16.3.1.6. Recent Developments/Collaborations/Partnerships/Mergers and Acquisition
    • 16.3.2. Nutreco N.V.
    • 16.3.3. Koninklijke DSM N.V.
    • 16.3.4. Archer Daniels Midland Company
    • 16.3.5. Alltech Inc.
    • 16.3.6. BioMar Group
    • 16.3.7. Aller Aqua A/S
    • 16.3.8. Novus International, Inc.
    • 16.3.9. Tongwei Group Co., Ltd.
    • 16.3.10. Charoen Pokphand Group Co., Ltd.

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

17. Strategic Recommendations

18. About Us and Disclaimer

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