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미국의 어류 양식 시장 평가 : 유형별, 규모별, 수원별, 목적별, 최종사용자별, 유통 채널별, 지역별, 기회, 예측(2017-2031년)

United States Fish Farming Market Assessment, By Species, By Scale, By Water Source, By Purpose, By End-user, By Distribution Channel By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Markets & Data | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 어류 양식 시장 규모는 2023년 159억 3,000만 달러에서 2031년에 216억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간인 2024-2031년에 CAGR로 3.90%의 성장이 전망됩니다. 미국에서는 지속가능한 현지산 수산물을 찾는 경향이 강해지고 있습니다. 남획과 자연어업이 환경에 미치는 영향에 대한 우려로 인해 지속가능한 생산 방식을 따르는 양식어에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 수요는 미국 시장에 특유한 현상으로, 환경에 대한 민감성이 소비자의 우선순위에 자리 잡고 있습니다. 미국에서는 건강 문제를 고려하는 한 식습관에 큰 변화가 일어나고 있습니다. 연어, 송어 등 오메가 3 지방산을 함유한 생선에 대한 수요는 이러한 식습관 변화로 인해 양식업의 성장에 영향을 미쳤습니다.

미국 상무부 해양대기청의 2024년 5월 보고서에 따르면 미국의 상업 및 레저 어업은 2022년 230만 개의 일자리를 창출하고 전체 경제에서 3,210억 달러의 매출을 창출했습니다.

미국은 해안과 담수 자원이 풍부하여 연안에서 조개류 양식부터 내륙의 연못과 수조에서 민물고기 양식에 이르기까지 다양한 양식에 적합한 환경을 갖추고 있습니다. 정부의 규제 프레임워크는 양식업이 환경에 부정적인 영향을 미치지 않는 지속가능한 방식으로 수행되고 생태계에 미치는 영향을 최소화하는 관행을 보장함으로써 산업 성장을 더욱 촉진하고 있으며, 2022년 미국의 어업 및 양식업 생산량은 전 세계 점유율 4.58%를 차지할 것으로 예상됩니다.

미국은 대부분의 기술 혁신에서 세계를 선도하고 있으며, 양식업에서도 마찬가지입니다. 양식업의 기술 개발에는 RAS 및 사료 배합 개선과 같은 첨단 방법이 포함되며, 이를 통해 양식업이 보다 효과적이고 실행 가능한 산업으로 발전하고 있습니다. 이러한 기술들은 미국 특유의 환경 규제와 시장 요구에 맞게 개발되고 적용되고 있습니다.

수산물 소비 증가로 시장 성장 촉진

양식 또는 어류 양식은 증가하는 시장 요구 사항을 충족시키기 위해 미국내 수산물 소비 증가에 의해 더욱 크게 주도되고 있습니다. 지난 수십년간 소비자들은 단백질 함량이 높고 필수 오메가 3 지방산이 풍부한 해산물 식단과 관련된 건강상의 이점에 대해 더 많이 인식하게 되었습니다. 자연산 어류가 계속 남획되는 가운데, 지속가능한 양식업이 공급과 수요의 격차를 해소할 수 있는 해결책으로 떠오르고 있습니다. 이러한 움직임은 친환경적인 현지산 식품을 소비하려는 움직임에 힘입어 미국은 자체적으로 양식업을 개발할 수밖에 없는 상황에 달했습니다. 이에 따라 수산물 소비 증가는 자연 해양 생태계에 부담을 주지 않으면서 안정적이고 지속적인 공급을 위한 국내 양식업 증가를 의미합니다. 소비자의 선호도가 보다 건강하고 친환경적인 식품으로 이동함에 따라 이러한 추세는 앞으로도 지속될 것으로 보입니다.

미국 해양대기청(NOAA)의 추산에 따르면 미국의 1인당 수산물 소비량이 증가하고 있습니다. 또한 증가하는 소비자 수요를 충족시키기 위해 미국은 캐나다, 칠레, 인도, 인도네시아, 베트남 등 국가로부터의 수입에 크게 의존하고 있습니다. 또한 미국내 수산물 소비량의 약 80%가 해외에서 수입되는 것으로 추정됩니다. 따라서 2023년 미국의 수산물 수입은 수출을 203억 달러 상회했습니다.

미국 양식어 시장 점유율을 독식하는 참치

미국내 참치 소비 증가는 현재 식생활 동향 및 시장 환경과 관련된 다양한 요인이 기여하고 있습니다. 참치는 일반적으로 단백질과 오메가 3 지방산이 풍부하고 심장 질환과 인지 기능에 중요한 역할을 하는 것으로 알려져 있습니다. 이러한 특성은 건강한 간편식을 찾는 건강 지향적인 소비자들에게 큰 호응을 얻고 있습니다.

또한 참치는 통조림부터 신선-냉동팩까지 다양하게 판매되고 있으며, 활용도가 높고, 샐러드나 샌드위치 등 다양한 요리에 활용할 수 있으며, 편리합니다. 또 다른 큰 이유는 경제적인 요인으로, 참치는 다른 어패류나 육류에 비해 상대적으로 저렴하므로 소비가 많습니다.

미국의 어류 양식 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업의 상황과 전망 등을 제공하고 있습니다.

목차

제1장 프로젝트의 범위와 정의

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 고객의 소리

  • 인구통계(연령/코호트 분석 - 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대, 성별, 소득 - 저소득, 중소득, 고소득, 지역 등)
  • 시장의 인지도와 제품 정보
  • 브랜드 인지도와 로열티
  • 구입 결정에서 고려되는 요소
  • 구입 빈도
  • 구입 매체
  • 브랜드 앰베서더 및 기업 마케팅이 제품/브랜드 침투에서 담당하는 역할

제5장 미국의 어류 양식 시장 전망(2017-2031년)

  • 시장 규모 분석과 예측
    • 금액
    • 수량
  • 시장 점유율 분석과 예측
    • 유형별
    • 규모별
    • 수원별
    • 목적별
    • 최종사용자별
    • 유통 채널별
    • 지역별
    • 시장 점유율 분석 : 기업별(금액)(상위 5사와 기타 - 2023년)
  • 시장 맵 분석(2023년)
    • 유형별
    • 규모별
    • 수원별
    • 목적별
    • 최종사용자별
    • 유통 채널별
    • 지역별

제6장 수급 분석

제7장 수입과 수출 분석

제8장 밸류체인 분석

제9장 Porter's Five Forces 분석

제10장 PESTLE 분석

제11장 거시경제 지표

제12장 가격 분석

제13장 이익률 분석

제14장 소비자의 구매 행동 분석

제15장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제

제16장 시장의 동향과 발전

제17장 사례 연구

제18장 경쟁 구도

  • 시장 리더 상위 5사의 경쟁 매트릭스
  • 상위 5사의 SWOT 분석
  • 주요 기업 상위 10사의 상황
    • Cooke Inc.
    • Leroy Seafood Group ASA
    • PanaPesca USA Corporation
    • Ocean Beauty Seafoods LLC
    • Cole's Seafood
    • Bar Harbor
    • Mowi USA, LLC
    • Natural Catch Seafoods, LLC
    • Tonnino
    • Bumble Bee Foods, LLC

제19장 전략적 추천

제20장 Market Xcel - Markets and Data 소개·면책사항

KSA 24.09.20

United States fish farming market is projected to witness a CAGR of 3.90% during the forecast period 2024-2031, growing from USD 15.93 billion in 2023 to USD 21.64 billion in 2031. Increasingly, demand in the United States is shifting toward sustainable and locally sourced seafood. Concerns regarding overfishing and the environmental impact caused by wild-caught fisheries have increased demand for farmed fish that can be traced to sustainable production practices. The demand is specific to the United States market, where environmental sensitivity is an evolving mainstream consumer priority. Tremendous changes have been observed in eating behavior as far as health concerns are considered in the United States, while seafood consumption is associated with a number of health benefits. Demand for fish containing omega-3 fatty acids, such as salmon and trout, influenced the growth in fish farming due to these particular dietary needs.

As per the May 2024 report of National Oceanic and Atmospheric Administration, the U.S. Department of Commerce, the United States commercial and recreational fishing provided 2.3 million jobs and generated USD 321 billion in sales across the economy in 2022.

It has vast coastal and freshwater resources with suitable environments for various aquaculture practices from shellfish farming in the coastal waters down to freshwater fish farming in inland ponds and tanks. Government regulatory frameworks ensure that aquaculture is practiced in a sustainable manner that is not detrimental to the environment, further supportive of industry growth by ensuring practices that minimize ecological impact. The global share of fisheries and aquaculture production by volume in the United States in 2022 was 4.58%.

The United States is a world leader in most technological innovations, and so is the case in aquaculture. Technological development in fish farming encompasses advanced methods, such as RAS and improvement in feed formulation, which makes the industry more effective and viable. These are technologies developed and adapted to meet the specific environmental regulations and market needs of the United States.

Rise in Consumption of Seafood to Propel Market Growth

Aquaculture or fish farming, has been driven to a greater extent by the increase in seafood consumption in the United States to meet the growing requirements of market. Over the last couple of decades, consumers have become more aware of the health benefits associated with a diet of seafood, with its high protein content and essential omega-3 fatty acids. With the continuous overexploitation of supplies from the wild catch, sustainable aquaculture has emerged as a solution that can help plug the supply-demand gap. This move is driven by the trend towards consuming local and more environmentally friendly foodstuffs, hence compelling the United States to develop its own aquaculture. Correspondingly, the increase in the consumption of seafood means an increase in domestic fish farming with the rationale of a steady and continuing supply of it in a manner that would not be burdensome to the natural marine ecosystems. This will continue to be the case as consumer preference shifts toward healthier and more environmentally friendly food.

According to the estimates of the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), the per capita consumption of seafood is increasing in the United States. Also, to meet the rising consumer demand, the United States greatly relies on the imports from the countries such as Canada, Chile, India, Indonesia, and Vietnam. Moreover, around 80% of the estimated consumption of the seafood in the United States imports from abroad. Hence, the United States seafood imports exceeded exports by USD 20.3 billion in 2023.

Tuna to Dominate the United States Fish Farming Market Share

Various factors are contributing for the higher tuna consumption in the United States, relating to present dietary trends and prevailing market conditions. Tuna is generally recognized for its health benefits due to its richness in protein and omega-3 fatty acids, which are crucial for heart conditions and cognitive function. These qualities appeal to the health-conscious consumers who seek healthy and convenient foods.

Furthermore, tuna is versatile as it is available in wide variety such as canned to fresh and frozen packs, hence convenient for various uses in salads, sandwiches, and other dishes. Another significant reason is the economic factor, since tuna is relatively cheaper compared to most seafood and meat varieties, it is consumed more.

In June 2023, Bumble Bee Foods, LLC debuted its latest Tuna Products, with the aim to expand its current product portfolio. The latest launches include Tuna Salad & Crakers, Pouched Wild-Caught Tune in Teriyaki Flavor, Pouched Wild-Caught Light Tuna in Water, and some more other options for the consumers.

Government Support to Accelerate Market Growth

The government of the United States has been keen on ensuring supporting aquaculture or fish farming performed through various measures and policies aimed at securing growth within sustainable limits. These measures include financial support and grants by departments such as NOAA and the USDA. These grants support research and development work aimed at improving best aquaculture practices, enhancing fish health, and reducing negative environmental impacts. Besides these, regulatory frameworks put in place by government ensure that aquaculture operations meet minimum environmental and food safety standards that instill consumer confidence in the products of farmed fish. Section 1 of the National Aquaculture Act of 1980 is considered a basic policy, fostering encouragement in aquaculture development that would help alleviate the United States seafood trade deficit and supply the increasing domestic demand for seafood. The federal government has remained active in promoting the sustainable progress of fish farming in the country, through coordination with academic institutions and various industrial stakeholder representative groups at the state agencies. For instance, in August 2024, Biden-Harris Administration announced over USD 34 million in Inflation Reduction Act (IRA) for funding towards cooperative institutes, grants, contracts, and federal employment to modernize the data, infrastructure, and workforce of NOAA Fisheries.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

The fish farming market in the United States is expected to grow exponentially in the forecast period due to greater dependence of the region on the seafood. The United States is seeking to minimize its dependence on imported seafood, since it comprises a big portion of the domestic market. The United States can increase its trade balance by encouraging local fish farming, which would improve the local economies and provide jobs in aquaculture. Minimizing seafood importation is in line with the greater economic objectives of self-sufficiency and economic resilience factors relevant to the United States.

Key Players Landscape and Outlook

Continuous innovation, expansion of production capacities and product portfolio, and partnerships among key players characterize the landscape of fish farming in the United States as the company's competition to outperform one another in terms of various unique features.

The key players are introducing products at the convenient marketplaces such as grocery stores to make the products easily available for the consumers. The key players are innovating and launching different products to cater to the different preferences of the consumers.

In December 2023, Tonnino, a leading gourmet tune brand in the United States, launched a lineup of six yellowfin tins with exceptional flavors. The offerings include the Premium Yellowfin Tuna chunks with sweet corn in water and Premium Yellowfin Tuna with carrots & peas in vegetable oil. The product has been launched in Walmart stores across the country.

Table of Contents

1. Project Scope and Definitions

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

  • 4.1. Demographics (Age/Cohort Analysis - Baby Boomers and Gen X, Millennials, Gen Z; Gender; Income - Low, Mid and High; Geography; etc.)
  • 4.2. Market Awareness and Product Information
  • 4.3. Brand Awareness and Loyalty
  • 4.4. Factors Considered in Purchase Decisions
    • 4.4.1. Quality
    • 4.4.2. Ease in Availability
    • 4.4.3. Price
    • 4.4.4. Versatility in Application
    • 4.4.5. Peer Group Influence
  • 4.5. Frequency of Purchase
  • 4.6. Medium of Purchase
  • 4.7. Role of Brand Ambassador or Influencer Marketing on Product/Brand Absorption

5. United States Fish Farming Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1. Market Size Analysis & Forecast
    • 5.1.1. By Value
    • 5.1.2. By Volume
  • 5.2. Market Share Analysis & Forecast
    • 5.2.1. By Species
      • 5.2.1.1. Freshwater Fish Farming
        • 5.2.1.1.1. Tilapia
        • 5.2.1.1.2. Catfish
        • 5.2.1.1.3. Others
      • 5.2.1.2. Saltwater Fish Farming
        • 5.2.1.2.1. Salmon
        • 5.2.1.2.2. Tuna
        • 5.2.1.2.3. Shrimp
        • 5.2.1.2.4. Others
      • 5.2.1.3. Brackish Water Fish Farming
        • 5.2.1.3.1. Mullet
        • 5.2.1.3.2. Milkfish
        • 5.2.1.3.3. Others
    • 5.2.2. By Scale
      • 5.2.2.1. Small Scale Fish Farming
      • 5.2.2.2. Medium Scale Fish Farming
      • 5.2.2.3. Large Scale Fish Farming
    • 5.2.3. By Water Source
      • 5.2.3.1. Freshwater
        • 5.2.3.1.1. Rivers
        • 5.2.3.1.2. Lakes
        • 5.2.3.1.3. Reservoirs
      • 5.2.3.2. Saltwater
        • 5.2.3.2.1. Oceans
        • 5.2.3.2.2. Seas
      • 5.2.3.3. Brackish Water
        • 5.2.3.3.1. Mangroves
        • 5.2.3.3.2. Estuaries
    • 5.2.4. By Purpose
      • 5.2.4.1. Food Fish Farming
      • 5.2.4.2. Ornamental Fish Farming
      • 5.2.4.3. Others
    • 5.2.5. By End-user
      • 5.2.5.1. Residential
      • 5.2.5.2. Commercial
    • 5.2.6. By Distribution Channel
      • 5.2.6.1. Offline
        • 5.2.6.1.1. Direct B2B Sales
        • 5.2.6.1.2. Supermarkets and Hypermarkets
        • 5.2.6.1.3. Specialty Stores
        • 5.2.6.1.4. Others
      • 5.2.6.2. Online
        • 5.2.6.2.1. E-commerce Websites
        • 5.2.6.2.2. Company Owned Websites
    • 5.2.7. By Region
      • 5.2.7.1. Northeast
      • 5.2.7.2. Midwest
      • 5.2.7.3. West
      • 5.2.7.4. South
    • 5.2.8. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies and Others - By Value, 2023)
  • 5.3. Market Map Analysis, 2023
    • 5.3.1. By Species
    • 5.3.2. By Scale
    • 5.3.3. By Water Source
    • 5.3.4. By Purpose
    • 5.3.5. By End-user
    • 5.3.6. By Distribution Channel
    • 5.3.7. By Region

All segments will be provided for all regions covered

6. Demand Supply Analysis

7. Import and Export Analysis

8. Value Chain Analysis

9. Porter's Five Forces Analysis

10. PESTLE Analysis

11. Macro-economic Indicators

12. Pricing Analysis

13. Profit Margin Analysis

14. Consumer Buying Behavior Analysis

15. Market Dynamics

  • 15.1. Market Drivers
  • 15.2. Market Challenges

16. Market Trends and Developments

17. Case Studies

18. Competitive Landscape

  • 18.1. Competition Matrix of Top 5 Market Leaders
  • 18.2. SWOT Analysis for Top 5 Players
  • 18.3. Key Players Landscape for Top 10 Market Players
    • 18.3.1. Cooke Inc.
      • 18.3.1.1. Company Details
      • 18.3.1.2. Key Management Personnel
      • 18.3.1.3. Products and Services
      • 18.3.1.4. Financials (As Reported)
      • 18.3.1.5. Key Market Focus and Geographical Presence
      • 18.3.1.6. Recent Developments/Collaborations/Partnerships/Mergers and Acquisition
    • 18.3.2. Leroy Seafood Group ASA
    • 18.3.3. PanaPesca USA Corporation
    • 18.3.4. Ocean Beauty Seafoods LLC
    • 18.3.5. Cole's Seafood
    • 18.3.6. Bar Harbor
    • 18.3.7. Mowi USA, LLC
    • 18.3.8. Natural Catch Seafoods, LLC
    • 18.3.9. Tonnino
    • 18.3.10. Bumble Bee Foods, LLC

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

19. Strategic Recommendations

20. About Us and Disclaimer

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