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세계의 자동차 데이터 관리 시장(2023-2030년)

Global Automotive Data Management Market 2023-2030

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 185 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    


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세계 자동차 데이터 관리 시장은 예측 기간(2023-2030년)에 CAGR 20.8%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 시장 성장의 배경에는 세계 커넥티드 자동차 수요에 견인된 자동차 산업에서 IoT 증가가 있습니다. IoT 센서나 디바이스는 통신, 성능 감시, 차량 진단 등 다양한 용도로 자동차 분야에 도입이 진행되고 있습니다. 자동차 IoT 센서의 결과로 생성되는 데이터는 자동차 데이터 관리 플랫폼을 사용하여 관리할 수 있습니다. 시장 각사는 수요에 부응하기 위해 신제품을 발표하고 있습니다. 최근 2023년 3월 Tuxera는 새로운 Tuxera Reliance SenseTM을 발표했습니다. 이 새로운 플래시 파일 시스템은 내장형 IoT 센서, 웨어러블, 디지털 측정 장비 등 NOR 플래시를 사용하는 기기의 데이터 로깅 용도 전용으로 설계되어 있습니다.

부문별 전망

차량 유형에 따라 시장은 자율 주행형과 비자율 주행형으로 세분화됩니다. 배포를 기반으로 시장은 온프레미스와 클라우드로 세분화됩니다. 또한 애플리케이션에 따라 시장은 예지 보전, 보증 분석, 안전 및 보안 관리, 드라이버 및 사용자 행동 분석, 딜러 성과 분석 등으로 세분화됩니다.

클라우드 하위 부문이 세계 자동차 데이터 관리 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예측됨

세계 자동차 데이터 관리 시장에서는 클라우드 하위 부문이 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 자동차 연결 수요에 기인합니다. 자동차 데이터 관리 시장은 주로 커넥티드 자동차로의 전환에 영향을 받습니다. 자동차와 클라우드 기반 시스템은 자동차 클라우드의 특성을 통해 원활하게 연결할 수 있어 데이터 중심의 서비스와 용도의 새로운 가능성을 열고 있습니다. 따라서 각 시장은 자동차 클라우드 기능 수요에 대응하는 신제품을 투입하고 있습니다. 예를 들어, 세일즈포스는 2023년 3월 자동차 기업의 생산성, 수익, 고객 충성도 향상을 지원하는 자동차 클라우드의 새로운 기능을 발표했습니다. 자동차 기업은 실시간 개인화에 의해 실현되는 몰입감 있는 차내 체험을 제공하는 자동차 클라우드를 활용함으로써 자동차의 운전, 구매, 유지보수에 관계없이 고객과의 모든 접점에서 완전히 접속되는 체험을 만들어 낼 수 있습니다.

지역별 전망

세계 자동차 데이터 관리 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스 및 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 세계 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 더욱 세분화되어 있습니다. 그 중에서도 유럽은 커넥티드카 기술의 진보에 의해 세계 시장에서 돌출한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

북미는 세계 자동차 데이터 관리 시장에서 높은 CAGR을 나타낼 전망

모든 지역 중에서 북미는 예측 기간 동안 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 자동차 데이터 관리의 주요 기업은 북미에서 활동하고 있습니다. 이러한 기업들은 자동차 분야에서 혁신적인 기능을 지속적으로 제공합니다. 예를 들어, 2023년 5월 Microsoft는 데이터 분석, 관리 및 머신러닝을 위한 새로운 통합 플랫폼인 Fabric을 발표했습니다. 또한 이 소프트웨어는 Azure Data Factory, Azure Synapse Analytics 및 Power BI를 하나의 단위로 통합할 수 있으며 비즈니스 전문가에게 관련 정보를 제공하는 데 특히 유용합니다.

목차

제1장 보고서 개요

  • 업계의 현황 분석과 성장 가능성의 전망
  • 조사 방법과 도구
  • 시장 분석
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 통찰과 현재 시장 동향
    • 주요 조사 결과
    • 추천 사항
    • 결론

제3장 경쟁 구도

  • 주요 기업 분석
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 세계의 자동차 데이터 관리 시장 : 컴포넌트별
    • 소프트웨어
    • 서비스
  • 세계의 자동차 데이터 관리 시장 : 데이터 유형별
    • 구조화
    • 비구조화
  • 세계의 자동차 데이터 관리 시장 :차종별
    • 자율형
    • 비자율형
  • 세계의 자동차 데이터 관리 시장 : 전개별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 세계의 자동차 데이터 관리 시장 : 용도별
    • 예지보전
    • 보증 분석
    • 안전·보안 관리
    • 드라이버·사용자 행동 분석
    • 딜러 실적 분석
    • 기타(고객 체험 및 퍼스널라이제이션, 자동차 제조, 환경 모니터링)

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 기업 프로파일

  • AGNIK LLC.
  • Amazon Web Services, Inc
  • Azuga(TM) Inc
  • Cambridge Mobile Telematics, Inc
  • IBM Corp.
  • Microsoft Corp.
  • National Instruments Corp.
  • NetApp, Inc.
  • Otonomo Ltd.
  • Procon Analytics
  • SAP SE
  • Sibros Technologies, Inc.
  • Vinli, Inc.
  • Xevo Inc.
AJY 23.10.27

Title: Global Automotive Data Management Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Software, and Service), by Data Type (Structured, and Unstructured), by Vehicle Type (Autonomous, and Non-Autonomous), by Deployment (On-Premise, and Cloud) and by Application (Predictive Maintenance, Warranty Analytics, Safety & Security Management, Driver & User Behavior Analysis, Dealer Performance Analysis, and Others),Forecast Period (2023-2030).

Global automotive data management market is anticipated to grow at a CAGR of 20.8% during the forecast period (2023-2030). The market growth is attributed to an increase in IoT in the automotive industry driven by demand for connected vehicles across the globe. IoT sensors and devices have been increasingly incorporated into the automotive sector for a variety of uses, such as communication, performance monitoring, and vehicle diagnostics. The data produced as a result of IoT sensors in automobiles can be managed using an automotive data management platform. The market players are coming up with new products to cater to the demand. Recently, in March 2023, Tuxera introduced its new Tuxera Reliance SenseTM. This new flash file system is designed specifically for data-logging applications on NOR flash-using devices such as embedded IoT sensors, wearables, and digital metering equipment.

Segmental Outlook

The global automotive data management market is segmented on the component, data type, vehicle type, deployment, and application. Based on the component, the market is sub-segmented software and services. Based on the data type, the market is sub-segmented into structured, and unstructured.

Based on the vehicle type, the market is sub-segmented into autonomous, and non-autonomous. Based on deployment, the market is sub-segmented into on-premises and cloud. Further, based on application, the market is sub-segmented into predictive maintenance, warranty analytics, safety & security management, driver & user behavior analysis, dealer performance analysis, and others.

The Cloud Sub-Segment is Anticipated to Hold a Considerable Share of the Global Automotive Data Management Market

Among the deployment, the cloud sub-segment is expected to hold a considerable share of the global automotive data management market. The segmental growth is attributed to the demand for automotive connectivity. The market for automotive data management has been mainly influenced by the move toward connected automobiles. Vehicles and cloud-based systems can connect seamlessly owing to automotive cloud characteristics, opening new possibilities for data-driven services and applications. Accordingly, market players are coming up with new products to cater to the demand for automotive cloud features. For instance, in March 2023, Salesforce launched a new automotive cloud feature that can help automotive companies increase productivity, revenue, and customer loyalty. Automotive firms can create completely connected experiences at every point of contact with customers, whether they are driving, purchasing, or maintaining their vehicle, by utilizing the automotive cloud to deliver immersive in-car experiences that are powered by real-time personalization.

Regional Outlook

The global automotive data management market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Europe is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the advancements in connected car technologies.

The North American region is Expected to Grow at a Significant CAGR in the Global Automotive Data Management Market

Among all regions, the North American region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The major players in automotive data management are operating in North America. These players are continuously offering innovative features in the automotive segment. For instance, in May 2023, Microsoft launched Fabric, a new integrated platform for data analytics, management, and machine learning. Additionally, the software can integrate Azure Data Factory, Azure Synapse Analytics, and Power BI into one unit, rendering it especially useful for providing business experts with relevant information.

Market Players Outlook

The major companies serving the automotive data management market include AGNIK LLC., Gathr Data Inc., IBM Corp., Microsoft, National Instruments Corp., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2022, Connected vehicle software company, Sibros, announced its OTA firmware application integration with the ACTIA ACU6 telematics platform now in production and serving multiple geographies across the combined passenger, trucking, and motorcycle segments.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global automotive data management market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
    • 3.1.1. Overview
    • 3.1.2. Financial Analysis
    • 3.1.3. SWOT Analysis
    • 3.1.4. Recent Developments
  • 3.2. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Automotive Data Management Market by Component
    • 4.1.1. Software
    • 4.1.2. Service
  • 4.2. Global Automotive Data Management Market by Data Type
    • 4.2.1. Structured
    • 4.2.2. Unstructured
  • 4.3. Global Automotive Data Management Market by Vehicle Type
    • 4.3.1. Autonomous
    • 4.3.2. Non-Autonomous
  • 4.4. Global Automotive Data Management Market by Deployment
    • 4.4.1. On-Premise
    • 4.4.2. Cloud
  • 4.5. Global Automotive Data Management Market by Application
    • 4.5.1. Predictive Maintenance
    • 4.5.2. Warranty Analytics
    • 4.5.3. Safety & Security Management
    • 4.5.4. Driver & User Behavior Analysis
    • 4.5.5. Dealer Performance Analysis
    • 4.5.6. Others (Customer Experience and Personalization, Automotive Manufacturing, and Environmental Monitoring)

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East and Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. AGNIK LLC.
  • 6.2. Amazon Web Services, Inc
  • 6.3. Azuga™ Inc
  • 6.4. Cambridge Mobile Telematics, Inc
  • 6.5. IBM Corp.
  • 6.6. Microsoft Corp.
  • 6.7. National Instruments Corp.
  • 6.8. NetApp, Inc.
  • 6.9. Otonomo Ltd.
  • 6.10. Procon Analytics
  • 6.11. SAP SE
  • 6.12. Sibros Technologies, Inc.
  • 6.13. Vinli, Inc.
  • 6.14. Xevo Inc.
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