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세계 자동차 전동화 시장(2023-2030년)Global Vehicle Electrification Market 2023-2030 |
세계 자동차 전동화 시장은 예측 기간(2023-2030년)에 12.2%라는 대폭적인 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다. 전기 자동차의 보급을 촉진하는 인센티브와 정책이 확대되고 있는 것이, 세계 시장의 성장을 지지하는 중요한 요인이 되고 있습니다. 국제에너지기구(IEA)에 따르면 2022년 5월 전기자동차에 대한 보조금과 인센티브에 대한 공적 지출은 2021년에 거의 두배로 300억 달러에 달했습니다. 향후 수십 년에 걸쳐 내연기관의 단계적 폐지와 야심적인 자동차 전동화 목표를 내걸고 있는 국가가 늘고 있습니다. 시장 기업은 시장 성장을 더욱 향상시키는 자동차 전기화 솔루션의 도입에도 주력하고 있습니다. 예를 들어, Nissan Motor Corp.는 2023년 2월에 2030년까지 15개의 EV를 포함한 23개의 전동화 차량을 투입할 계획인 전동화 가속 전략을 발표했습니다. 고객의 요구와 비즈니스 환경의 변화에 따라 닛산은 전기화를 더욱 가속화할 계획을 수정했습니다.
차량 유형 중에서 상용차 하위 부문은 세계 자동차 전동화 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 상용차의 자동차 전기화 기술과 이를 지원하는 인프라가 세계적으로 확대되고 있기 때문입니다. 상용 차량 시장의 요구 사항을 충족하기 위해 모듈화를 통해 제조업체는 완전한 전자 파워트레인 시스템을 사용하거나 구성 요소를 "믹스 앤 매치"할 수 있습니다. 예를 들어, ZF는 2022년 5월 상용차용 차세대 e-파워트레인 시스템 'AxTrax 2'를 발표했습니다. 소형차, 중형차, 대형차를 위한 통합 모듈식 e-파워트레인 시스템은 보다 지속가능한 미래를 향한 업계의 변화를 지원하는 ZF의 최신 e-모빌리티 솔루션입니다.
세계 자동차 전기화 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스 및 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 세계의 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카)을 포함한 지역별로 더욱 세분화되어 있습니다. 그 중에서도 아시아태평양은 배터리 기술의 진보에 따라 항속 거리가 연장되어 전기 상용차가 다양한 용도로 보다 실용적으로 되어 있기 때문에 세계 시장에서 돌출한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
모든 지역에서 북미는 예측 기간 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 지역의 성장은 충전 인프라의 확대와 OEM에 의한 자동차 전동화 개발에 대한 대규모 지출로 인한 것입니다. 미국 노동통계국에 따르면 2023년 2월 현재 미국의 전기차 판매량은 2030년까지 전체 승용차 판매량의 40.0%에 달할 수 있으며, 더욱 낙관적인 예측에서는 전기차 판매 대수는 2030년까지 50.0%를 넘을 것으로 예상되고 있습니다.
전기 모터, 파워 일렉트로닉스 및 변속기를 하나의 모듈로 통합함으로써 경쟁력 있는 비용으로 성능과 항속 거리를 향상시킬 수 있습니다. 예를 들어, Stellantis NV는 2023년 2월 북미의 전기화 목표를 지원하기 위해 인디애나 주 3개 공장에 1억 5,500만 달러를 투자한다고 발표했습니다. 북미에서 조립되는 미래 전기차의 동력원이 되어 2030년까지 미국에서 50.0%의 배터리 전기차 판매를 목표로 하는 목표를 지원하는 새로운 전기 구동 모듈(EDM)을 생산하기 위해서입니다. EDM은 전기 자동차 파워트레인에 올인원 솔루션을 제공하여 경쟁력있는 비용으로 성능을 향상시킵니다.
Global Vehicle Electrification Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Electric Power Steering, Electric Air Conditioner Compressor, Electric Vacuum Pump, Electric Oil Pump, Electric Water Pump, Integrated Starter Generator, Actuators and Others (Liquid Heater PTC, Starter Motor), by Hybridization (Internal Combustion Engine (ICE) & Micro-hybrid Vehicle, Hybrid Electric Vehicle (HEV), Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) and Battery Electric Vehicle (BEV), and by Vehicle Type (Passenger vehicle and Commercial vehicle), Forecast Period (2023-2030)
The global vehicle electrification market is anticipated to grow at a significant CAGR of 12.2% during the forecast period (2023-2030). The growing incentives and policies promoting electric vehicle adoption is the key factor supporting the growth of the market globally. According to the International Energy Agency (IEA), in May 2022, public spending on subsidies and incentives for EVs nearly doubled in 2021 to nearly $30 billion. A growing number of countries have pledged to phase out internal combustion engines or have ambitious vehicle electrification targets for the coming decades. The market players are also focusing on introducing vehicle electrification solutions that further bolster the market growth. For instance, in February 2023, Nissan Motor Corp. announced to accelerated electrification strategy, a plan to 23 electrified vehicles, including 15 EVs, by 2030. In response to changes in customer needs and the business environment, Nissan has revised its plan to further accelerate electrification.
The global vehicle electrification market is segmented on the product, hybridization, and vehicle type. Based on the product, the market is sub-segmented into electric power steering, electric air conditioner compressor, electric vacuum pump, electric oil pump, electric water pump, integrated starter generator, actuators and others (liquid heater PTC, starter motor). Based on the hybridization, the market is sub-segmented into internal combustion engine (ICE) & micro-hybrid vehicles, hybrid electric vehicles (HEV), plug-in hybrid electric vehicles (PHEV) and battery electric vehicles (BEV). Further, on the basis of vehicle type, the market is sub-segmented into passenger vehicles and commercial vehicles. Among the hybridization, the plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the rise in the development of extended range and potential for refueling of conventional hybrids while enabling drivers to use battery electric power.
Among the vehicle types, the commercial vehicle sub-segment is expected to hold a considerable share of the global vehicle electrification market. The segmental growth is attributed to the growing vehicle electrification technology and supporting infrastructure for commercial vehicles globally. To meet the requirements of the commercial vehicle market. Modularity enables manufacturers to use full e-powertrain systems, or 'mix and match' their components. For instance, in May 2022, ZF launched AxTrax 2, a next-generation e-powertrain system for commercial vehicles. The integrated and modular e-powertrain system for light, medium and heavy-duty vehicles is ZF's latest e-mobility solution to help support the industry's transformation toward a more sustainable future.
The global vehicle electrification market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the advancements in battery technology that have allowed for extended ranges, making electric commercial vehicles more practical for various applications.
Among all regions, the North America is anticipated to grow at a significant CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the expansion of charging infrastructure and major expenditures by OEMs in the development of vehicle electrification. According to the US Bureau of Labor Statistics, in February 2023, electric vehicle sales in the US could reach 40.0% of total passenger car sales by 2030, and more optimistic projections foresee electric vehicle sales surpassing 50.0% by 2030.
The electric motor, power electronics and transmission that are combined into a single module to deliver improved performance and range at a competitive cost. For instance, in February 2023, Stellantis NV announced $155 million investment in Three Indiana Plants to Support North American Electrification Goals. To produce new electric drive modules (EDM) that help power future electric vehicles assembled in North America and support the goal of 50.0% battery electric sales in the US by 2030. EDM provides an all-in-one solution for electric vehicle powertrains, delivering improved performance at a competitive cost.
The major companies serving the vehicle electrification market include Aptiv, Eaton, HORIBA Group, NSK Ltd., Siemens, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2023, Stellantis and Ample partnered to leverage Ample's modular battery-swapping technology for use in Stellantis electric vehicles. Innovative battery swapping solution capable of delivering a fully charged battery in less than five minutes.