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시장보고서
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세계의 신속 검사 시장(2024-2031년)Global Rapid Test Market 2024-2031 |
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세계 신속 검사 시장 규모는 예측 기간(2024-2031년) 동안 8.2%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 질병의 조기 진단에 대한 인식 증가, 전염병의 유행, 기술적으로 진보된 제품의 도입, 저비용의 정확한 진단 검사에 대한 요구 등이 그 배경이 되고 있습니다. 또한, 신속 검사는 빠른 시간 내에 정확한 결과를 얻을 수 있다는 장점으로 인해 현장 검사에서 신속 검사의 채택이 급증하고 있으며, 당일 결과를 얻을 수 있다는 점이 시장 성장에 기여하고 있습니다.
용도별로는 감염병 하위 부문이 세계 신속 검사 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상되며, COVID-19는 신속 진단 시장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 예를 들어, 2021년 4월 독일 연방정부는 독일 내 고용주에게 재택근무가 아닌 모든 직원에게 COVID-19 자가진단 키트를 무료로 제공하도록 의무화했습니다. 또한 2022년 3월, 비영리 연구 기관인 브레인 케미스트리 랩과 알링턴 사이언티픽(Arlington Scientific)은 사용하기 쉬운 신속 검사 키트를 개발했다고 발표했습니다. 이 키트는 근위축성 측삭경화증(ALS)이라는 치명적인 마비성 질환을 유발하는 시아노박테리아의 독소인 B-메틸아미노-L-알라닌(BMAA)의 존재를 감지합니다. 따라서 이러한 신흥국 시장 개척으로 신속진단키트의 보급은 더욱 확산되어 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 2010년부터 2020년까지 전 세계적으로 31억 개의 말라리아 신속진단키트(RDT)가 판매되었으며, 이 중 약 81%가 사하라 이남 아프리카 국가에서 판매되었습니다. 같은 기간 국가 말라리아 계획(NMP)은 22억 개의 RDT를 배포했습니다. 2020년에는 제조업체가 4억 1,900 만 개의 RDT를 판매했으며 NMP는 2억 7,500 만 개를 배포했습니다. 2020년 전 세계적으로 약 2억 4,100만 명의 말라리아 환자 및 62만 7,0000명의 말라리아 사망자가 발생했습니다. 이는 2019년 대비 2020년 감염자 수가 약 1,400만 명, 사망자 수가 6만 9,000명 증가했음을 의미합니다.
세계 신속 검사 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다. 이 중 아시아태평양은 가처분 소득 증가, 높은 인구 기반, 사전 신속 검사에 대한 인식 향상으로 인해 전 세계 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 인도, 중국 등 신흥국 시장의 R&D 비용 증가로 인해 신속 검사 시장이 성장하고 있습니다.
모든 지역 중 북미는 예측 기간 동안 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 만성 질환 및 전염병의 높은 유병률, 전염병 연구 및 진단에 대한 높은 투자, 시장 기업의 최근 개발. 이 외에도 효과적인 의료 솔루션을 제공하기 위해 병원과 전문 클리닉의 건설이 증가하고 있습니다. 또한 대중의 의료비 지출 증가도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 암과 같은 질병은 조기에 진단하면 쉽게 치료할 수 있습니다. 암을 조기에 발견하면 치료 성공 확률이 높아집니다. 암의 조기 진단에 대한 많은 장애물은 이 신속하고 저렴한 검사를 통해 해결될 수 있습니다. 특히 특정 장기를 표적으로 삼을 수 있는 특정 증상이 없는 환자의 경우 더욱 그러합니다. 미국 암 협회에 따르면, 2022년에는 1,800만 명 이상의 미국인이 암에 걸릴 것으로 보고되고 있습니다. 또한, 2023년에는 미국에서 190만 명 이상이 새롭게 암 진단을 받을 것으로 추정됩니다.
북미에서 HIV 진단이 증가함에 따라 신속 검사 키트의 사용도 증가하고 있습니다. 신속 HIV 자가 검사는 입에서 채취한 액체를 이용해 HIV 항체를 검사하는 것입니다. 미국 식품의약국(FDA)에 따르면, 가정용 HIV 검사 키트 OraQuick의 HIV 검출 정확도는 약 92%이며, HIV에 감염되지 않았는데도 양성 판정을 받은 사람은 5,000명 중 1명꼴로 2021년 신규 HIV 진단의 79%를 차지하며, 남성이 여전히 HIV의 영향을 많이 받는 것으로 나타났습니다.
미국 내 13세 이상 HIV 진단의 성별 차이(2021년)
Rapid Test Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Laboratory Rapid Test and Over-the-counter (OTC) Rapid Test), by Technology (Immunoassay, Chromatography, Spectroscopy, and Polymerase Chain Reaction (PCR)), by Application (Infectious Disease, Pregnancy Test, Glucose Test, and Others), and by End-Users (Hospitals and Clinics, Diagnostic Laboratories, and Home Care), Forecast Period (2024-2031)
Rapid test market is anticipated to grow at a CAGR of 8.2% during the forecast period (2024-2031). The rising awareness regarding early and reliable diagnosis of disease, prevalence of infectious diseases, introduction of technologically advanced products and need for low cost as well as accurate diagnostic testing. Additionally, rapid tests provide accurate results in a short time and these benefits have led to a surge in adoption of rapid tests in point-of-care testing, wherein results are obtained on the same day which is boosting the market growth.
The global rapid test market is segmented by the product, technology, application, and end-users. Based on the product, the market is sub-segmented into laboratory rapid test and over-the-counter rapid test products. Based on the technology, the market is sub-segmented into immunoassay, chromatography, spectroscopy, and polymerase chain reaction. Based on the application, the market is sub-segmented into infectious disease, pregnancy test, glucose test and others. Further, based on end-users, the market is sub-segmented into hospitals and clinics, diagnostic laboratories, and home care. Among the product, the laboratory rapid test sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market. Rapid laboratory testing can be done at the site of care, which includes clinics, hospitals, and medical offices. They are perfect for bulk population testing because they are affordable and easy to use.
Among the application, the infectious disease sub-segment is expected to hold a considerable share of the global rapid test market. The COVID-19 positively impacted the rapid diagnostics market. For instance, in April 2021, the Federal Government of Germany made it mandatory for employers in Germany to offer free COVID-19 self-testing kits to all employees who do not exclusively work from home. Furthermore, in March 2022, Brain Chemistry Labs, a non-profit research institute, and Arlington Scientific, announced the development of an easy-to-use rapid test kit. This kit will detect the presence of B-methylamino-L-Alanine (BMAA), a toxin in cyanobacterial blooms, which causes a fatal paralytic disease called Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS). Thus, such developments, the penetration of rapid diagnostic assays is expected to increase further, driving the market's growth. According to the World Health Organization (WHO), globally, 3.1 billion rapid diagnostic tests (RDTs) for malaria were sold by manufacturers in 2010-2020, with almost 81% of these sales being in sub-Saharan African countries. In the same period, National Malaria Programme (NMPs) distributed 2.2 billion RDT. In 2020, 419 million RDTs were sold by manufacturers and 275 million were distributed by NMPs. There were an estimated 241 million malaria cases and 627,000 malaria deaths globally in 2020. This represents about 14 million more cases in 2020 compared to 2019, and 69000 more deaths.
The global Rapid test market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to increase in disposable incomes, high population base, and growth in awareness about advance rapid tests. Additionally, the rapid test market is growing due to an increase in R&D spending in developing nations such as India, and China.
Global Rapid Test Market Growth, by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
Among all regions, the North American region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The high prevalence of chronic and infectious diseases, high investments in the research and diagnosis of infectious diseases and recent development by the market players. Apart from this rising construction of hospitals and specialized clinics to offer effective healthcare solutions. And increasing healthcare expenditure among the masses is contributing to the growth of the market. Disease such as cancer if diagnosed early can be treated easily. Early cancer detection increases the probability of successful treatment. Many obstacles to the early diagnosis of cancer may be addressed by this quick and affordable test, particularly in patients who do not have specific symptoms that lead research to target a particular organ. According to American Cancer Society, over 18 million Americans were reported to have cancer in 2022. They stated that over 1.9 million new cancer cases are estimated to be diagnosed in the US in 2023.
The rise in HIV diagnosis in North America has also led to an increase in use of rapid test kits. A rapid HIV self-test uses a sample of fluid from mouth to check for antibodies to HIV. According to the Food and Drug Administration (FDA), the OraQuick in-home HIV test measured at about 92 percent accuracy at detecting HIV. About 1 out of 5,000 people test positive when they don't have HIV. Men continue to be heavily affected by HIV, accounting for 79% of new HIV diagnoses in 2021.
Differences in HIV Diagnoses by Gender in US, among people aged 13 and older, 2021
Source: Centers for Disease Control and Prevention (CDC)
The major companies serving the global rapid test market include Thermo Fisher Scientific Inc., ACON Laboratories, Inc., Abbott Laboratories, F. Hoffmann-La Roche Ltd, Alfa Scientific Designs Inc., Becton, Dickinson and Company, and BioMerieux, among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in August 2022, Becton, Dickinson and Co. (BD) Accelerate Diagnostics, announced commercial collaboration. Under the collaboration, BD will provide Accelerate's rapid testing solutions for antibiotic resistance and susceptibility. The tests are said to provide results within hours, while traditional laboratory methods take one to two days for results. BD will market the Accelerate Pheno system and Accelerate Arc module and related test kits through its global network, where the products have been approved for use.