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세계의 디지털 인쇄 포장 시장(2024-2031년)

Global Digital Printing Packaging Market 2024-2031

발행일: | 리서치사: Orion Market Research | 페이지 정보: 영문 155 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 디지털 인쇄 포장 시장은 예측 기간(2024-2031년)에 15.5%의 상당한 복합 연간 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다. 디지털 인쇄 포장 시장의 성장은 골판지 상자, 판지, 가방, 금속, 캔, 태그, 라벨과 같은 다양한 포장 매체에 디지털 인쇄를 통합했기 때문입니다. 포장 매체에 디지털 인쇄는 사진과 같이 현실적인 일러스트, 심미적인 매력, 더 나은 전달성 등 다양한 이점을 제공하며 최종 제품 마케팅, 판촉, 유통 활동에도 한몫하고 있습니다. 세계 포장기구(WPO)에 따르면 디지털 인쇄 포장 시장 규모는 2022년 294억 달러에서 2027년 451억 달러로 성장할 것으로 예측됩니다.

시장 역학

인쇄 품질 및 마감 옵션 강화

선명하고 정확한 색상을 재현하는 디지털 인쇄 포장 기술의 현저한 발전은 브랜딩과 마케팅에 획기적인 것입니다. 브랜드 색상을 일관되게 재현하는 것은 기업의 정체성을 유지하는 데 매우 중요합니다. 로고의 인상적인 빨간색에서 제품 이미지의 미묘한 그늘까지 색상의 정확성은 중요합니다. 디지털 인쇄는 모든 그늘을 충실하게 재현하고, 보는 사람의 마음에 영향을 미치고, 인상에 남는 강력한 비주얼 임팩트를 만들어냅니다. 디지털 인쇄 강화는 인쇄 기술의 최첨단을 나타내며 인쇄물의 새로운 가능성을 극복합니다. 선명한 색상과 고해상도 디테일부터 맞춤 컨텐츠와 매혹적인 마무리에 이르기까지 이러한 향상은 인쇄물과의 관계에 혁명을 가져왔습니다.

스마트 포장과의 통합

디지털 인쇄 포장과 스마트 포장 기술의 통합은 향후 발전을 위한 흥미로운 길입니다. 여기에는 QR 코드, 세분화된 현실 마커 또는 NFC 태그를 인쇄 디자인에 직접 통합하여 소비자와의 상호작용을 강화하고 가치 있는 제품 정보를 제공하는 작업이 포함됩니다. QR 코드를 이용한 스마트 포장은 고객과 기업 간의 관계를 일변시킵니다. 그것은 브랜드 인식을 높이고 신뢰를 강화합니다. 기업은 제품 패키지에 QR 코드를 사용하여 지속적인 브랜드 충성도를 구축하고 모바일 퍼스트 소비자에게 어필할 수 있습니다. 스마트폰의 이용이 증가하고 최근의 모든 모델에 QR 코드 리더가 탑재되어 있기 때문에 스마트 포장은 포장 사업에 미래의 방법이라고 할 수 있습니다. 추가 제품 정보, 프로모션 및 대화형 컨텐츠에 쉽게 액세스할 수 있게 함으로써 제품 패키지의 QR 코드를 통해 판매 및 고객 참여도를 높일 수 있습니다.

시장 세분화

세계 디지털 인쇄 포장 시장을 상세하게 분석한 결과 인쇄 잉크별, 포장 유형별, 최종 이용 산업별로 다음과 같이 구분할 수 있었습니다.

  • 인쇄 잉크를 기반으로 시장은 용매 기반 잉크, UV 기반 잉크, 수성 잉크 및 기타(라텍스 잉크, 승화형 잉크)로 세분화됩니다.
  • 포장 유형에 따라 시장은 산업용품, 골판지, 종이 그릇, 연 포장, 라벨 및 기타(경 포장, 금속 포장)로 세분화됩니다.
  • 최종 이용 산업별로 시장은 식품 및 음료, 의약품 및 헬스케어, 가정용품,화장품, 기타(자동차산업, 전자산업)로 세분화됩니다.

라벨이 최대 부문와 예측

세계 디지털 인쇄 포장 시장은 포장 유형별로 산업 제품, 골판지, 종이 장비, 연 포장, 라벨 및 기타(경 포장, 금속 포장)로 세분화됩니다. 이 중 라벨의 하위 부문이 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 분야의 성장을 뒷받침하는 주요 요인은 세계 많은 최종 이용 산업, 특히 식품, 식품 및 음료, 홈 및 개인 관리 용도에서 라이너리스 라벨 수요 증가를 포함합니다. 급속한 도시화, 산업화, 소비 지출 증가가 시장을 더욱 밀어 올립니다. 지속가능한 라벨링 솔루션의 사용 증가는 라이너리스 라벨 제조업체에게 막대한 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

시장 세분화 : 의약품,건강 관리 분야가 큰 점유율을 차지한다.

디지털 인쇄 포장 시장은 최종 이용 산업에 따라 식품 및 음료, 의약품 및 헬스케어, 가정용품,화장품, 기타(자동차 산업, 전자 산업)로 세분화됩니다. 이 중 의약품 및 헬스케어의 하위 부문이 시장의 상당한 쉐어를 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 의약품 및 건강 관리 산업의 성장과 시장의 위조품 증가가 디지털 인쇄 포장 시장의 주요 촉진요인이되었습니다. 의약품 제조 분야에서 디지털 인쇄 포장의 사용은 정제, 캡슐, 패치, 심지어 맞춤형 의료 등 다양한 의약품을 만드는 디지털 인쇄 기술의 적용을 포함합니다. 예를 들어 다케다 약품공업은 2024년 1월 환경 부하 저감의 일환으로 자사 제품의 2차 포장(외상자) 인쇄를 특색 잉크에서 CMYK 잉크로 오프셋 인쇄했습니다.

지역별 전망

세계 디지털 인쇄 포장 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스 및 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 세계 기타 지역(중동 및 아프리카, 중남미)을 포함한 지역별로 더 세분화되어 있습니다.

북미의 디지털 인쇄 포장 증가

  • 미국에서의 연포장의 이용 확대는 식품 및 음료산업의 확대에 영향을 받고 있습니다. 2021년 플렉서블, 패키징, 어소시에이션에 따르면, 연포장은 미국에서 두 번째로 큰 패키징 부문으로 1,770억 달러의 미국 패키징 시장의 약 19.0%를 차지했습니다. 미국의 연포장 업계는 79,000명 가까이를 직접 고용하고 있습니다.
  • 조지아 주 인쇄 영상 협회에 의하면(2023년) 11월에는 미국에 8,000-10,000의 공장내 인쇄 시설(교육기관 및 기업)이 존재합니다. NAICS 56191(포장 및 라벨링 서비스)에는 이러한 서비스를 제공하는 1,681개의 사업장이 나열되어 있습니다.

아시아태평양이 주요 시장 점유율을 차지

모든 지역에서 아시아태평양이 큰 점유율을 차지하고 있는 이유는 수많은 유명 기업과 디지털 인쇄 포장 공급자들이 존재하기 때문입니다. 성장의 배경에는 보다 지속가능하고 환경친화적인 포장 옵션에 대한 수요 증가가 있습니다. 디지털 인쇄 포장은 여분의 재고 및 저장 공간의 필요성을 제거하고 낭비를 최소화하고 공급망의 효율성을 높일 수 있습니다. 이 지역에서는 식품 및 음료, 의약품 및 헬스케어, 가정용품,화장품으로 디지털 인쇄 포장의 용도가 증가하고 있어 시장의 성장을 견인하고 있습니다. 예를 들어, 후지 필름은 2024년 3월 연포장 인쇄 시장을 타겟으로 하는 새로운 수성 디지털 잉크젯 인쇄기 Jet Press FP790을 발표했습니다. Jet Press FP790은 Jet Press 시리즈의 잉크젯 디지털 인쇄기에 새롭게 추가되어 연포장 업계 고객에게 높은 생산성과 다용도를 제공합니다. Jet Press FP790을 사용하면 고객은 소량의 주문이라도 식품 및 가정용품을 포함한 다양한 패키지를 효율적으로 생산할 수 있습니다.

세계 디지털 인쇄 포장 시장에 진출하는 주요 기업으로는 캐논, 후지 필름, HP, 세이코 엡손, 제록스 등이 있습니다. 시장 경쟁력을 유지하기 위해, 시장 기업은 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 적용하여 사업 확대 및 제품 개발에 점점 더 주력하고 있습니다.

목차

제1장 보고서 개요

  • 업계의 현황 분석과 성장 잠재력의 전망
  • 조사방법과 툴
  • 시장 분석
    • 부문별
    • 지역별

제2장 시장 개요와 인사이트

  • 조사 범위
  • 애널리스트의 통찰과 현재 시장 동향
    • 주요 업계 동향
    • 추천 사항
    • 결론

제3장 경쟁 구도

  • 주요 기업 분석
  • FUJIFILM Corp.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • HP Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • Seiko Epson Corp.
    • 개요
    • 재무 분석
    • SWOT 분석
    • 최근 동향
  • 주요 전략 분석

제4장 시장 세분화

  • 디지털 인쇄 포장 시장 : 인쇄 잉크별
    • 용제 베이스 잉크
    • UV 베이스 잉크
    • 수성 잉크
    • 기타(라텍스 잉크, 승화형 잉크)
  • 디지털 인쇄 포장 시장 :포장 유형별
    • 공업제품
    • 골판지
    • 접이식 판지
    • 연포장
    • 라벨
    • 기타(경질 포장, 금속 포장)
  • 디지털 인쇄 포장 시장 : 최종 이용 산업별
    • 식품 및 음료
    • 의약품 및 헬스케어
    • 가정용품 및 화장품
    • 기타(자동차산업, 전자산업)

제5장 지역 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 프랑스
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 세계 기타 지역
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 기업 프로파일

  • Agfa-Gevaert Group
  • Bobst Group SA
  • Canon Inc.
  • Colordyne Technologies LLC
  • Domino Printing Sciences plc
  • Durst Group Ag
  • Eastman Kodak Company
  • Electronics for Imaging, Inc.
  • Heidelberger Druckmaschinen AG
  • Inca Digital Printers Ltd.
  • Konica Minolta, Inc.
  • Kornit Digital Ltd.
  • Mark Andy, Inc.
  • Memjet
  • MGI Digital Technology
  • Mimaki Engineering Co., Ltd.
  • Ricoh Company, Ltd.
  • Roland DGA Corp.
  • SCREEN Graphic Solutions Co., Ltd.
  • Xeikon NV
  • Xerox Corp.
  • Zund Systemtechnik AG
BJH 24.07.04

Global Digital Printing Packaging Market Size, Share & Trends Analysis Report by Printing Ink (Solvent-based Ink, UV-based Ink, Aqueous Ink and Others) by Packaging Type (Industrial Goods, Corrugated, Folding cartons, Flexible Packaging, Labels and Others) and by End-Use Industry (Food & beverage, Pharmaceuticals and Healthcare, Household & cosmetic products and Others) Forecast Period (2024-2031).

The global digital printing packaging market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.5% during the forecast period (2024-2031). The growth of the digital printing packaging market is attributed to the incorporation of digital printing into different packaging media, such as corrugated boxes, cartons, bags, metal, cans, tags, and labels. Digital printing on packaging mediums provides a variety of benefits, such as photo-realistic illustrations, aesthetic appeal, and better communicability, and also plays a role in the marketing, promotional, and distributional activities of end-products. According to the World Packaging Organization (WPO), digital printing packaging market size is projected to grow from $29.4 billion in 2022 to $45.1 billion by 2027.

Market Dynamics

Enhanced Print Quality and Finishing Options

Increasing advancement in digital printing packaging technology's remarkable ability to reproduce vibrant and accurate colors is a game-changer for branding and marketing. The consistent replication of brand colors is crucial for maintaining the integrity of a company's identity. From the striking red of a logo to the subtle hues in a product image, color precision matters. Digital printing ensures that every shade is faithfully rendered, creating a powerful visual impact that resonates with viewers and leaves a lasting impression. Digital printing enhancements represent the cutting edge of print technology, unlocking a new realm of possibilities for printed materials. From vibrant colors and high-resolution detail to personalized content and captivating finishes, these enhancements have revolutionized the way we engage with print.

Integration with Smart Packaging

The integration of digital printing packaging with smart packaging technologies is an exciting avenue for future development. This includes incorporating QR codes, segmented reality markers, or NFC tags directly into printed designs, enhancing consumer interaction, and providing valuable product information. Smart packaging with QR codes transforms the way customers interact with companies. It enhances brand perception and strengthens trust. Companies can use QR Codes on product packaging to build enduring brand loyalty and appeal to their mobile-first audience. Smart packaging is the way of the future for the packaging business, given the rise in smartphone usage and the incorporation of QR Code readers in all recent models. By making extra product information, promotions, or interactive content easily accessible, QR Codes on product packaging can increase sales and customer engagement.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global digital printing packaging market includes the following segments by printing ink, packaging type, and end-use industry.

  • Based on printing ink, the market is sub-segmented into solvent-based ink, UV-based ink, aqueous ink, and other printing inks (latex and dye-sublimation inks).
  • Based on packaging type, the market is sub-segmented into industrial goods, corrugated, folding cartons, flexible packaging, labels, and others (rigid packaging and metal packaging).
  • Based on the end-use industry, the market is sub-segmented into food & beverage, pharmaceuticals and healthcare, household & cosmetic products, and other end-use industries (automotive and electronic industries).

Labels are Projected to Emerge as the Largest Segment

Based on the packaging type, the global digital printing packaging market is sub-segmented into industrial goods, corrugated, folding cartons, flexible packaging, labels, and others (rigid packaging and metal packaging). Among these labels, the sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include the increased demand for linerless labels in numerous end-use industries, particularly for food, beverage, and home & personal care applications across the globe. Rapid urbanization, industrialization, and increased consumer spending boost the market further. The rising use of sustainable labeling solutions is forecasted to provide enormous opportunities for linerless label manufacturers. For instance, in June 2023, Primera Technology, Inc. introduced a new AP-CODE Lot & Date Coder digital label printer. The print fields are free-format and can include letters, numbers, and many symbols while formats can be stored for later use, speeding up production.

Pharmaceuticals and Healthcare Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Based on the end-use industry, the global digital printing packaging market is sub-segmented into food & beverage, pharmaceuticals and healthcare, household & cosmetic products, and other end-use industries (automotive and electronic industries). Among these, the pharmaceuticals and healthcare sub-segment is expected to hold a considerable share of the market. The segmental growth is attributed to the growing pharmaceutical & healthcare industry and the rise in counterfeit products in the market are the major drivers of the digital printing packaging market. The use of digital printing packaging in the field of pharmaceutical manufacturing involves the application of digital printing technology to create various pharmaceutical products, such as tablets, capsules, patches, and even personalized medicine. For instance, in January 2024, Takeda offset printing from special color inks to CMYK inks for printing secondary packaging (outer packaging) for its products as part of the company's efforts to reduce its environmental impact.

Regional Outlook

The global digital printing packaging market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Increasing Digital Printing Packaging in North America

  • The growing use of flexible packaging in the US is influenced by the expansion of the food and beverage industry. According to the Flexible Packaging Association, in 2021, flexible packaging was the second largest packaging segment in the US, garnering about 19.0% of the $177.0 billion US packaging market. The US flexible packaging industry directly employs close to 79,000 people.
  • According to the Printing and Imaging Association of Georgia, in November 2023, there are 8,000 to 10,000 in-plant print facilities (educational and corporate) in the US. NAICS 56191 (Packaging and Labeling Services) lists 1,681 sites providing these services.

Asia-Pacific Holds Major Market Share

Among all the regions, Asia-Pacific holds a significant share owing to numerous prominent companies and digital printing packaging providers. The growth is attributed to increasing demand for more sustainable, environmentally friendly packaging options. Digital printing packaging eliminates the need for superfluous inventory and storage space, it can help minimize waste and enhance supply chain efficiency. The increasing application of digital printing packaging in food & beverage, pharmaceuticals and healthcare, and household& cosmetic products in the region drives the growth of the market. For instance, in March 2024, FUJIFILM Corp. introduced Jet Press FP790 a new water-based digital inkjet press targeting for flexible packaging printing market. The Jet Press FP790, a new addition to the inkjet digital presses of the Jet Press series, offers customers in the flexible packaging industry high productivity and versatility. With the Jet Press FP790, customers can efficiently produce a wide variety of packaging, including food and household products, even in small volume orders.

The major companies serving the global digital printing packaging market include Canon Inc., FUJIFILM Corp., HP Inc., Seiko Epson Corp., and Xerox Corp., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in August 2023, Sappi and Xeikon collaborated on digital printing applications and innovative ink technology ideally complemented each other in this collaborative venture. Together, the partners took an important step towards direct printing on paper-based materials and perfecting the recyclability of the resulting flexible packaging.

Recent Development

  • In March 2024, HP Inc., digital printing presses and intelligent solutions designed to address production challenges in the commercial printing and labels and packaging industries. To sustainably grow their business, offset players need to access new growth opportunities by embracing digital printing and an intelligent production floor.
  • In March 2024, Canon Inc., introduced a new LabelStream LS2000 digital label press at Drupa, the first public preview outside Japan. Based on innovative Canon technologies and designed for industrial-scale label printing, the LabelStream LS2000 is Canon's first water-based inkjet label press.
  • In February 2024, Mark Andy Inc. introduced New Digital Pro PLUS. It uses the well-proven Mark Andy Pro Series flexo platform as a base for short to medium-run high-quality digital printing that combines dry toner with optional flexo and inline finishing techniques.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Industry Trends
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. FUJIFILM Corp.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. HP Inc.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Seiko Epson Corp.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Digital Printing Packaging Market by Printing Ink
    • 4.1.1. Solvent-based Ink
    • 4.1.2. UV-based Ink
    • 4.1.3. Aqueous Ink
    • 4.1.4. Other Printing Inks (Latex and Dye-Sublimation Inks)
  • 4.2. Global Digital Printing Packaging Market by Packaging Type
    • 4.2.1. Industrial Goods
    • 4.2.2. Corrugated
    • 4.2.3. Folding cartons
    • 4.2.4. Flexible packaging
    • 4.2.5. Labels
    • 4.2.6. Other (Rigid packaging and Metal Packaging)
  • 4.3. Global Digital Printing Packaging Market by End-Use Industry
    • 4.3.1. Food & beverage
    • 4.3.2. Pharmaceuticals and Healthcare
    • 4.3.3. Household & cosmetic products
    • 4.3.4. Other End-Use Industries (Automotive and Electronic Industries)

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East & Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. Agfa-Gevaert Group
  • 6.2. Bobst Group SA
  • 6.3. Canon Inc.
  • 6.4. Colordyne Technologies LLC
  • 6.5. Domino Printing Sciences plc
  • 6.6. Durst Group Ag
  • 6.7. Eastman Kodak Company
  • 6.8. Electronics for Imaging, Inc.
  • 6.9. Heidelberger Druckmaschinen AG
  • 6.10. Inca Digital Printers Ltd.
  • 6.11. Konica Minolta, Inc.
  • 6.12. Kornit Digital Ltd.
  • 6.13. Mark Andy, Inc.
  • 6.14. Memjet
  • 6.15. MGI Digital Technology
  • 6.16. Mimaki Engineering Co., Ltd.
  • 6.17. Ricoh Company, Ltd.
  • 6.18. Roland DGA Corp.
  • 6.19. SCREEN Graphic Solutions Co., Ltd.
  • 6.20. Xeikon N.V.
  • 6.21. Xerox Corp.
  • 6.22. Zund Systemtechnik AG
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