Global Information
회사소개 | 문의 | 위시리스트

소비자 세분화 : 스마트홈 패키지

Consumer Segmentation: Smart Home Packages

리서치사 Parks Associates
발행일 2014년 12월 상품 코드 322750
페이지 정보 영문 50 Slides
가격
US $ 6,500 ₩ 7,793,000 PowerPoint File By E-mail (Corporate License - One Location)


소비자 세분화 : 스마트홈 패키지 Consumer Segmentation: Smart Home Packages
발행일 : 2014년 12월 페이지 정보 : 영문 50 Slides

스마트홈 디바이스 서비스 시장의 세분화 분석, 제품·서비스를 도입할 가능성이 가장 높은 소비자 부문 식별, 각 부문간 모티베이션의 차이 및 3개의 가상 스마트홈 패키지 제시에 의한 소비자의 스마트홈 시스템 도입 의사 측정 등을 정리하여 전해드립니다.

1. 목차

2. 조사 개요

3. 전회 조사

4. 주요 조사 결과

5. 산업 분석

6. 제안

7. 세분화 개요

  • 세분화 개요
  • 세분화 조사 방법
  • 부문 인구통계 개요
  • 소득 추산(1,000달러) : 부문별
  • 홈보안 시스템 소유·전문 모니터링 서비스 가입 : 부문별
  • 스마트홈 디바이스 구입 의사가 있는 사람·소유자 : 부문별
  • 스마트홈 디바이스 구입 의사 : 부문별
  • 행동의 4개 그룹
  • 행동 모티베이션 : 부문별

8. 스마트홈 패키지의 수요 : 부문별

  • 3개의 가상 스마트홈 패키지
  • 스마트홈 시스템 구입 & 전문 모니터링 서비스 가입 가능성
  • 스마트홈 패키지 구입 가능성
  • 스마트홈 패키지를 구입하지 않는 이유

9. 페르소나 마케팅

10. Parks Associates의 추가 조사

KSA 15.01.27

Consumer Segmentation: Smart Home Packages presents a segmentation analysis of the market for smart home devices services. It identifies which consumer segments are most likely to adopt products and services and how motivations differ between each segment. The research gauges consumer willingness to adopt smart home systems by presenting three hypothetical smart home packages.

image1

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Growth in Self-Installed Energy and Smart Home Systems (Q4/14)
  • 360 View: Residential Security and Smart Home (Q3/14)
  • The Internet of Things: Business Models & Opportunities (Q3/14)
  • Evolution of Smart Home and the Internet of Things (Q2/14)
  • Winning Business Models from a Consumer Perspective (Q1/14)
  • Smart Home Packages (Q4/13)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Segmentation Overview

  • Segmentation Overview
  • Segmentation Methodology
  • Segment Demographic Profile
  • Estimated Income ($1,000s) by Segment (Q2/14)
  • Home Security System Ownership and Professional Monitoring Service Subscription by Segment (Q2/14)
  • Smart Home Device Intenders and Owners by Segment (Q3/14)
  • Smart Home Device Purchase Intention by Segment (Q3/14)
  • Four Groups of Attitudes
  • Attitudinal Motivations by Segment (Q2/14)

Demand for Smart Home Packages by Segment

  • Three Hypothetical Smart Home Packages
  • Likelihood of Buying a Smart Home System & Subscribing to a
  • Professional Monitoring Service (Q4/13)
  • Likelihood of Purchasing Smart Home Package (Q4/13)
  • Reason for Not Purchasing Smart Home Packages (Q4/13)

Marketing Personas

  • Segment Personas- Smart Device Intenders
  • Segment Personas: Young Adrift
  • Segment Personas: Young Go Getters
  • Segment Persona: Picket Fencers
  • Segment Persona: Life Interrupted & Empty Nesters

Additional Research from Parks Associates

Back to Top
전화 문의
F A Q