공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

CE 디바이스 에코시스템

CE Device Ecosystems

리서치사 Parks Associates
발행일 2016년 10월 상품 코드 369054
페이지 정보 영문 73 Slides
가격
US $ 6,500 ₩ 7,291,000 PowerPoint File (Corporate License - One Location)


CE 디바이스 에코시스템 CE Device Ecosystems
발행일 : 2016년 10월 페이지 정보 : 영문 73 Slides

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

같은 브랜드(Apple, Amazon, Google, Samsung, Sony, Microsoft 등)의 복수 플랫폼(컴퓨터, 스마트폰, 태블릿, TV, 스트리밍 미디어 플레이어)을 이용하고 있는 소비자에 대해 조사 분석했으며, 인구통계, 이용 패턴, 온라인 컨텐츠 서비스 이용 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

1. 조사 개요

2. 이전 조사

3. 산업 고찰

4. 주요 조사결과

5. 제안

6. CE 제품 도입과 시장 점유율

  • Apple 컴퓨터 도입
  • Apple 컴퓨터 도입 : 가정내 Apple iPhone 소유
  • 컴퓨터 소유 : Apple Mac vs. Windows PC
  • 가장 많이 이용하고 있는 컴퓨터 브랜드
  • 주요 플랫 패널 TV 브랜드
  • Android TV, Roku TV 도입
  • 개인 사용 태블릿 브랜드
  • 가장 많이 사용하고 있는 스트리밍 미디어 플레이어
  • 태블릿 OS
  • 사용하고 있는 스마트폰 브랜드
  • 스마트폰 OS

7. 브랜드 구입 패턴과 CE 에코시스템

  • 복수 CE 제품 이용자 : 브랜드별
  • 2개 이상의 제품 카테고리를 소유하고 있는 경우 소유하고 있는 Apple 제품
  • 2개 이상의 제품 카테고리를 소유하고 있는 경우 소유하고 있는 Microsoft/Windows 제품
  • 2개 이상의 제품 카테고리를 소유하고 있는 경우 소유하고 있는 Google/Android 제품
  • 2개 이상의 제품 카테고리를 소유하고 있는 경우 소유하고 있는 Samsung 제품
  • 2개 이상의 제품 카테고리를 소유하고 있는 경우 소유하고 있는 Sony 제품
  • 2개 이상의 제품 카테고리를 소유하고 있는 경우 소유하고 있는 Amazon 제품
  • 복수의 CE 브랜드 제품 소유 : 연령별
  • 복수의 CE 브랜드 제품 소유 : 가계소득별
  • 복수의 CE 브랜드 제품 소유 : 교육 수준별
  • 복수의 CE 브랜드 제품 소유 : 자녀수별

8. CE 에코시스템 : 크로스 플랫폼 구입

  • Apple 데스크톱 구입 : Apple 제품 이용별
  • Apple 랩톱 구입 : Apple 제품 이용별
  • Apple 태블릿 구입 : 기타 Apple 제품 이용별
  • Apple 스트리밍 미디어 플레이어 구입 : 기타 Apple 제품 이용별
  • Apple 스마트폰 구입 : 기타 Apple 제품 이용별
  • Samsung 태블릿 구입 : 기타 Samsung 제품 이용별
  • Samsung 스마트폰 구입 : 기타 Samsung 제품 이용별
  • Samsung 플랫 패널 TV 구입 : 기타 Samsung 제품 이용별
  • Sony 플랫 패널 TV 구입 : Sony 플레이스테이션 이용별
  • Sony 게임 콘솔 구입 : Sony 플랫 패널 TV 이용별
  • Amazon 태블릿 구입 : Amazon 스트리밍 미디어 플레이어 이용별
  • Amazon 스트리밍 미디어 플레이어 구입 : Amazon 태블릿 이용별
  • Google/Android 스트리밍 미디어 플레이어 구입 : 기타 Android 제품 이용별
  • Apple 이외/Surface 태블릿 구입 : 기타 Android 제품 이용별
  • Apple 이외/BlackBerry/Nokia 스마트폰 구입 : 기타 Android 제품 이용별
  • Windows 데스크톱 구입 : 기타 Microsoft 제품 이용별
  • Windows 랩톱 구입 : 기타 Microsoft 제품 이용별
  • Microsoft Surface 태블릿 구입 : 기타 Microsoft 제품 이용별
  • Microsoft 게임 콘솔 구입 : 기타 Microsoft 제품 이용별

9. CE 에코시스템 : 구입 의사결정에 대한 브랜드 충성도의 영향

  • 1개 또는 복수 브랜드 구입 검토 : CE 바이어별
  • 1개 또는 복수 브랜드 구입 검토 : Apple 브랜드 이용자별
  • 1개 또는 복수 브랜드 구입 검토 : Samsung 멀티 디바이스/플랫폼 소유자별
  • 1개 브랜드 구입을 검토한 이유 : CE 브랜드 이용자별
  • 기타 브랜드에서 1개 브랜드를 구입을 검토한 이유 : CE 브랜드 이용자별
LSH 16.11.04

CE Device Ecosystems analyzes consumers who use multiple platforms (computers, smartphones, tablets, TVs, streaming media players) of the same brand (Apple, Amazon, Google, Samsung, Sony, Microsoft, etc.). This research explores the demographic distinctions between these brand loyalists and examines differing usage patterns, with particular attention given to the use of online content services.

image1

Table of Contents

About the Research

Previous Research

Industry Insight

Key Findings

Recommendations

CE Product Adoption and Market Share:

  • Apple Computer Adoption (2011 - 2016)
  • Adoption of an Apple Computer by Number of Apple iPhones in a Household (Q1/16)
  • Computer Ownership: Apple Mac vs. Windows PC (2015 - 2016)
  • Brand of Most Used Computer (2014 - 2016)
  • Brand of Primary Flat Panel TV (2015 - 2016)
  • Adoption of Android TV and Roku TV (Q1/16)
  • Brand of Tablet Personally Used (2011 - 2016)
  • Most Commonly Used Streaming Media Player Among Owners (2014 - 2016)
  • Tablet Operating System (2014 - 2016)
  • Brand of Smartphone Used (2010 - 2016)
  • Smartphone Operating System (2011 - 2016)

Brand Purchase Patterns & CE Ecosystems:

  • Users of Multiple CE Products by Brand (Q1/16)
  • Apple Products Owned when Two or More Product Categories Owned (Q1/16)
  • Microsoft/Windows Products Owned when Two or More Product Categories Owned (Q1/16)
  • Google/Android Products Owned when Two or More Product Categories Owned (Q1/16)
  • Samsung Products Owned when Two or More Product Categories Owned (Q1/16)
  • Sony Products Owned when Two or More Product Categories Owned (Q1/16)
  • Amazon Products Owned when Two or More Product Categories Owned (Q1/16)
  • Multi-Product CE Brand Owners by Age (Q1/16)
  • Multi-Product CE Brand Owners by Household Income (Q1/16)
  • Multi-Product CE Brand Owners by Education (Q1/16)
  • Multi-Product CE Brand Owners by Children at Home (Q1/16)

CE Ecosystems: Cross-Platform Purchases:

  • Apple Desktop Purchases by Use of Apple Products (Q1/16)
  • Apple Laptop Purchases by Use of Apple Products (Q1/16)
  • Apple Tablet Purchase by Use of Other Apple Products (Q1/16)
  • Apple Streaming Media Player Purchases by Use of Other Apple Products (Q1/16)
  • Apple Smartphone Purchases by Use of Other Apple Products (Q1/16)
  • Samsung Tablet Purchases by Use of Other Samsung Products (Q1/16)
  • Samsung Smartphone Purchases by Use of Other Samsung Products (Q1/16)
  • Samsung Flat Panel TV Purchases by Use of Other Samsung Products (Q1/16)
  • Sony Flat Panel TV Purchases by Use of a Sony PlayStation (Q1/16)
  • Sony Gaming Console Purchases by Use of a Sony Flat Panel TV (Q1/16)
  • Amazon Tablet Purchases by Use of an Amazon Streaming Media Player (Q1/16)
  • Amazon Streaming Media Player Purchases by Use of an Amazon Tablet (Q1/16)
  • Google/Android Streaming Media Player Purchases by Use of Other Android Products (Q1/16)
  • Non-Apple/Surface Tablet Purchases by Use of Other Android Products (Q1/16)
  • Non-Apple/BlackBerry/Nokia Smartphone Purchases by Use of Other Android Products (Q1/16)
  • Windows Desktop Purchases by Use of Other Microsoft Products (Q1/16)
  • Windows Laptop Purchases by Use of Other Microsoft Products (Q1/16)
  • Microsoft Surface Tablet Purchases by Use of Other Microsoft Products (Q1/16)
  • Microsoft Gaming Console Purchases by Use of Other Microsoft Products (Q1/16)

CE Ecosystems: Influence of Brand Loyalty on Purchase Decision:

  • Purchase Consideration of One or More Brands by CE Buyers (Q1/16)
  • Purchase Consideration of One or More Brands by Apple Brand Users (Q1/16)
  • Purchase Consideration of One or More Brands by Samsung Multi-Device or
  • Platform Owners (Q1/16)
  • Reasons for Only Considering Purchasing from One Brand by CE Brand Users (Q1/16)
  • Reasons for Purchasing One Brand Over Other Brands Considered by CE Brand Users (Q1/16)
Back to Top
전화 문의
F A Q