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360 Deep Dive : 커넥티드홈용 스트리밍 디바이스 사용 및 설정

360 Deep Dive: Streaming Device Use and Setup in the Connected Home

리서치사 Parks Associates
발행일 2018년 06월 상품 코드 656172
페이지 정보 영문 69 Slides
가격
US $ 7,500 ₩ 8,454,000 PowerPoint File (Corporate License - One Location)


360 Deep Dive : 커넥티드홈용 스트리밍 디바이스 사용 및 설정 360 Deep Dive: Streaming Device Use and Setup in the Connected Home
발행일 : 2018년 06월 페이지 정보 : 영문 69 Slides

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현재 소비자는 컴퓨터, 모바일 디바이스, 스트리밍 미디어 플레이어, 게임기 등 스크린에 컨텐츠를 스트리밍하기 위한 다양한 디바이스를 소유하고 있습니다.

가정에서의 엔터테인먼트 디바이스 침투도·사용 상황에 대해 조사했으며, 인터넷에 접속되어 있는 엔터테인먼트 제품과 설치된 장소, 커넥티드 제품의 콤비네이션 상황 및 시청 컨텐츠 분석 등을 정리하여 전해드립니다.

소비자 분석 : CE 디바이스·모빌리티 트랙

주요 Q&A

조사 방법·도표·통계 정보

개요

엔터테인먼트 디바이스의 개요

  • 커넥티드 인홈 엔터테인먼트 디바이스의 평균 소유 수/1 브로드밴드 세대당
  • 전체적 인터넷 접속 인홈 엔터테인먼트 디바이스의 소유
  • 홈비디오 디바이스의 소유
  • 인터넷 접속 인홈 엔터테인먼트 디바이스의 소유
  • 홈엔터테인먼트 디바이스의 순추천고객지수(NPS)
  • 온라인 컨텐츠 액세스 빈도 : 디바이스별
  • 온라인 컨텐츠 액세스에 가장 빈번히 사용하는 인터넷 접속 디바이스

스트리밍 미디어 플레이어의 개요

  • 스트리밍 미디어 플레이어 브랜드에 대한 소비자 친숙도
  • 스트리밍 미디어 플레이어 브랜드의 채택
  • 스트리밍 미디어 플레이어 : 브랜드 점유율, 인스톨 기반별
  • 스트리밍 미디어 플레이어의 유저빌리티 요인 : 브랜드별
  • 소유자 사이에서 가장 일반적으로 사용되고 있는 스트리밍 미디어 플레이어
  • 가장 빈번히 사용되고 있는 스트리밍 미디어 플레이어의 모델
  • 가장 최근에 획득한 스트리밍 미디어 플레이어에 대한 지출
  • 가장 최근에 획득한 스트리밍 미디어 플레이어에 대한 지출 : 구입 연도별
  • 가장 좋다고 생각하는 스트리밍 미디어 플레이어 및 스마트 TV

설정 분석

  • 인터넷 접속 인홈 엔터테인먼트 디바이스 : 소유 유형
  • TV 세트 소유 수
  • 스마트 TV 소유 수
  • 4대 이상의 TV 세트를 소유하고 있는 세대 : 인구통계
  • 가정에서 TV 세트가 설치되어 있는 방 카테고리
  • 가정에서 TV 세트가 설치되어 있는 장소 : TV 종류별
  • TV 세트 사용 빈도의 장소·순위

디바이스 설정 부문

  • 디바이스에 접속된 TV 세트 : 방
  • 디바이스에 접속된 TV 세트 : 커먼룸(Common Rooms)
  • 디바이스에 접속된 TV 세트 : 침실
  • 디바이스에 접속된 TV 세트 : 기타 방
  • PC로부터 TV로의 접속

엔터테인먼트 디바이스 콤비네이션

  • 엔터테인먼트 디바이스 설정의 테스트
  • 비디오 엔터테인먼트 디바이스 콤비네이션
  • 셋톱박스 콤비네이션 : 방별
  • 게임기 콤비네이션 : 방별
  • 독립형 블루레이 플레이어 콤비네이션 : 방별
  • 스트리밍 미디어 플레이어 콤비네이션 : 방별
  • DVR/PVR 콤비네이션 : 방별
  • TV 안테나 콤비네이션 : 방별
  • 컴퓨터/랩톱 콤비네이션 : 방별

컨텐츠 사용 분석

  • 가장 많이 사용하는 디바이스로 컨텐츠 시청에 소비하는 평균 시간
  • 가정에서의 컨텐츠 소비 테스트
  • TV 세트를 이용한 비디오 컨텐츠 시청
  • TV가 1대인 가정에서 TV 세트를 이용한 비디오 컨텐츠 시청
  • 비디오 컨텐츠를 시청하는 장소
  • 라이브 유료 TV 시청자 : 방별
  • 온라인 비디오 서비스 컨텐츠 시청자 : 방별
  • 유료 TV 프로바이더 온디맨드 컨텐츠 시청자 : 방별
  • TV 채널 앱 컨텐츠 시청자 : 방별
  • 온라인 사이트 컨텐츠 시청자 : 방별
  • DVR 컨텐츠 시청자 : 방별
  • 라이브 OTA 컨텐츠 시청자 : 방별
KSA 18.08.03

SYNOPSIS

Consumers today have a variety of options in devices that can be used to stream content to screens within their homes, including computers, mobile devices, streaming media players, game consoles, and other connected CE platforms. This consumer research looks beyond household penetration to identify which entertainment products are connected and used in different rooms of the home, the commonality of these connected combinations, and the content sources used for each.

ANALYST INSIGHT

“Content companies benefit from understanding how viewership patterns might differ depending on where consumers are viewing their content and on which devices. As smart TVs gradually expand to other rooms in the household, they will begin to replace other device types with similar functionality. Once a critical mass is reached, will content companies still need to create apps for multiple types of platforms?” - Kristen Hanich, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: CE Devices & Mobility Track

Key Questions Answered

Methodology, Charts, Statistical Information

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Overview of Entertainment Devices

  • Average Numbers of Connected In-Home Entertainment Devices Owned Per BB HH (2014 - 2018)
  • Overall Internet - Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2012 - 2018)
  • Home Video Device Ownership (2010 - 2018)
  • Internet-Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2010 - 2018)
  • Net Promoter Score (NPS) of Home Entertainment Devices (Q1/18)
  • Frequency of Accessing Online Content by Device (Q1/18)
  • Internet-Connected Device Used Most Often to Access Online Content (Q1/18)

Streaming Media Player Snapshot

  • Consumer Familiarity with Streaming Media Player Brands (Q1/18)
  • Adoption of Streaming Media Player Brands (2017 - 2018)
  • Streaming Media Player: Brand Share by Installed Base (2015 - 2018)
  • Usability Factors for Streaming Media Player by Brand (Q1/18)
  • Most-Commonly Used Streaming Media Player Among Owners (2014 - 2018)
  • Model of Streaming Media Player Most Often Used (Q1/18)
  • Expenditure on Most Recently Acquired Streaming Media Player (Q3/17)
  • Expenditure on Most Recently Acquired Streaming Media Player by Year Purchased (Q3/17)
  • Perceptions of What Streaming Media Players and Smart TVs are Best At (Q1/18)

Analysis of Setups

  • Internet-Connected In-Home Entertainment Devices: Types Owned (Q1/18)
  • Number of TV Sets Owned (Q3/17)
  • Number of Smart TVs Owned (Q3/17)
  • Households Having 4+ TV Sets by Demographics (Q3/17)
  • Room Categories Where TV Sets are Located at Home (Q3/17)
  • Home Location of TV Sets by TV Types (Q3/17)
  • Location and Ranking of Frequency of Use of TV Sets (Q3/17)

Segments of Device Setups

  • TV Sets Connected to Devices in Room (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Common Rooms (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Bedrooms (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Other Rooms (Q3/17)
  • PC to TV Connections (2009-2018)

Entertainment Device Combinations

  • Testing Entertainment Device Setup
  • Video Entertainment Device Combinations (Q3/17)
  • Set-Top Box Combinations by Room (Q3/17)
  • Gaming Console Combinations by Room (Q3/17)
  • Standalone Blu-Ray Player Combinations by Room (Q3/17)
  • Streaming Media Player Combinations by Room (Q3/17)
  • DVR/PVR Combinations by Room (Q3/17)
  • TV Antenna Combinations by Room (Q3/17)
  • Computer/Laptop Combinations by Room (Q3/17)

Content Use Analysis

  • Average Number of Hours Spent Watching Content on Most-Used Device (Q1/18)
  • Testing Content Consumption Throughout the Home
  • Video Content Watched on a TV Set (Q3/17)
  • Video Content Watched on a TV Set Among Single TV HHs (Q3/17)
  • Locations to Watch Video Content (Q3/17)
  • Viewership of Live Pay TV by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from Online Video Services by Room (Q3/17)
  • Viewership of On-Demand Content from Pay-TV Provider by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from TV Channel Apps by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from Online Sites by Room (Q3/17)
  • Viewership of DVR Content by Room (Q3/17)
  • Viewership of Live Over-the-Air Content by Room (Q3/17)
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