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현재의 TV 방송

Today´s Broadcast TV

리서치사 Parks Associates
발행일 2020년 03월 상품 코드 913330
페이지 정보 영문 58 Slides
가격
US $ 7,500 ₩ 9,207,000 PowerPoint File By E-mail (Corporate License - One Location)


현재의 TV 방송 Today´s Broadcast TV
발행일 : 2020년 03월 페이지 정보 : 영문 58 Slides

소비자가 이용할 수 있는 온디멘드 옵션 수가 증가하고 있기 때문에 TV 방송은 현재 그 어느때 보다 큰 압력에 직면하고 있습니다. 새로운 동향은 온라인과 방송에 의한 전송을 시사하고 있습니다.

TV 방송 수요에 대해 분석했으며, 라이브 컨텐츠 소비자, TV 소유자, 라이브 TV 시청자의 안테나에 대한 체계적인 정보를 제공합니다.

목차

소비자 분석 : 엔터테인먼트 서비스

주요 요약

TV 방송 시청자, 선호, 습관

  • 유료 TV 미가입자의 TV 방송
  • TV 방송 컨텐츠 시청 : 연령 그룹별
  • 채널/프로그램의 추천 종류
  • 추천 TV 방송 컨텐츠
  • 가장 선호되는 TV 방송 컨텐츠 : 연령별
  • 가장 선호되는 TV 방송 컨텐츠 : 성별
  • 방송 컨텐츠의 평균 비디오 소비 시간 : 시청 방법별

TV 방송 시청 방법

  • TV 방송 시청 방법
  • TV 방송 시청 방법 : 연령별
  • TV 방송 시청 방법 : 소득별
  • TV 방송 시청 방법의 수 : 시청 방법별
  • TV 방송 시청 방법의 공존
  • TV 방송 취득 시간 : 시청 방법별
  • 채널/프로그램의 추천 종류 : 방법별
  • 가장 선호되는 TV 방송 컨텐츠 : 시청 방법별
  • 비디오 컨텐츠의 평균 비디오 소비 시간 : 시청 방법별
  • 대상 소스로부터 채널의 평균 시청률
  • 대상 소스로부터 채널의 평균 시청률 : 시청 방법별

안테나 채용의 영향과 성장 촉진요인

  • TV 컨텐츠의 소스
  • 평균 비디오 총 소비 : 플랫폼별, 안테나 사용별
  • 유료 TV vs. TV 안테나 사용
  • 다양한 제품과 서비스의 보급률
  • 안테나 - TV 서비스 전용
  • TV 안테나 사용 : 비디오 서비스 가입별
  • 비디오 서비스 보급률 : TV 안테나 사용별
  • 안테나 사용자간 TV 시청 점유율
  • 유료 TV, 안테나, 온라인 TV 사용
  • 유료 TV에 안테나와 시청을 추가

TV 방송에 대한 태도

  • TV 방송에 대한 태도
  • TV 방송의 만족도
  • 광고 양에 대한 만족도 : 연령별
  • TV 방송에 대한 만족도 : 가정의 아동별
  • TV 방송에 대한 높은 만족도 : 시청 방법별

TV 방송 시청에서 사용되는 플랫폼

  • 온라인 서비스를 사용해 TV 방송을 시청 : 사용 SMP별
  • 모바일 앱을 사용해 TV 방송 컨텐츠를 시청 : 사용 스마트폰별
KSM 20.03.26

With the increasing number of on-demand options available for consumers today, broadcast TV is facing more pressure than ever before. Yet new trends suggest that live TV is making a comeback, both online and over the air. This study examines the demand for broadcast TV, including on pay TV, over-the-air, and online. It profiles consumers of live content and ownership of TVs and antennae among live TV viewers. By quantifying the change in live viewership over time, this study shows the shift in live content to online platforms and the role that live TV plays in the lives of connected consumers.

“Content styles and genres grow and change, while business models and transmission technologies evolve and cause disruption, but nothing changes the end consumers' goal: to find video that they want to watch. Secondarily, consumers want to find that content in a manner that is affordable and easy.” - Seth D. Yockey, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: Entertainment Services

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations
  • Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Broadcast TV Viewers, Preferences, and Habits

  • Broadcast TV Among Those Without Pay-TV Subscription (Q3/19)
  • Broadcast TV Content Viewing by Age Group (Q3/19)
  • Preferred Types Of Channels/Programs (Q3/19)
  • Preferred Broadcast TV Content (Q3/19)
  • Most Preferred Broadcast TV Content by Age (Q3/19)
  • Most Preferred Broadcast TV Content by Gender (Q3/19)
  • Total Average Video Consumption Time for Broadcast Content by Method of Viewing (Q3/19)

Method of Viewing Broadcast TV

  • Method of Viewing Broadcast TV (Q3/19)
  • Methods Used for Watching Broadcast TV by Age (Q3/19)
  • Methods Used for Watching Broadcast TV by Income (Q3/19)
  • Number of Methods Used for Watching Broadcast TV by Method of Viewing (Q3/19)
  • Comorbidity of Methods Used for Watching Broadcast TV (Q3/19)
  • Time of Acquiring Broadcast TV by Viewing Method (Q3/19)
  • Preferred Type of Channels/Programs by Method (Q3/19)
  • Most Preferred Broadcast TV Content by Viewing Method (Q3/19)
  • Total Average Video Consumption Time for Video Content by Method of Viewing (Q3/19)
  • Average Viewership of Channels From Mentioned Sources (Q3/19)
  • Average Viewership of Channels From Mentioned Sources by Method of Viewing (Q3/19)

Impact and Drivers of Antenna Adoption

  • Sources of TV Content (Q3/19)
  • Total Average Video Consumption by Platforms & Antenna Use (Q3/19)
  • Pay-TV vs. Antenna Usage on the TV (Q3/19)
  • Penetration of Various Products and Services (2016 - 2019)
  • Antenna - Only TV Service (2013 - 2019)
  • TV Antenna Usage by Video Service Subscription (Q3/19)
  • Video Service Penetration by TV Antenna Use (Q3/19)
  • TV Viewing Share among Antenna Users (Q3/19)
  • Pay TV, Antenna, and Online Usage on the TV (Q3/19)
  • Adding an Antenna and Views on Pay TV (Q3/19)

Attitudes Towards Broadcast TV

  • Attitudes Towards Broadcast TV (Q3/19)
  • Satisfaction with Broadcast TV (Q3/19)
  • Satisfaction with Amount of Commercials by Age (Q3/19)
  • Satisfaction with Broadcast TV by Children in the Home (Q3/19)
  • High Satisfaction with Broadcast TV by Viewing Method (Q3/19)

Platforms Used for Broadcast TV Viewing

  • Use of Online Service to Watch Broadcast TV by SMP Used (Q3/19)
  • Use of Mobile App to Watch Broadcast TV Content by Smartphone Used (Q3/19)
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