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리테일 레디 포장 시장 전망(-2029년)

The Future of Retail-Ready Packaging to 2029

발행일: | 리서치사: Smithers | 페이지 정보: 영문 207 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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주요 팩트

  • 세계 소매용 레디 패키지 시장 규모는 2029년 4,300만 톤에 달할 것으로 예상되며, 900만 톤의 성장이 예상됩니다.
  • 골판지 시장 점유율이 가장 크고, 플라스틱 포장의 점유율을 잠식하여 2029년 80%까지 성장할 것입니다.

지속가능성에 대한 소비자의 요구가 높아지고, 소매업체들이 인력이 필요 없는 패키지를 선호함에 따라 플라스틱 포장에서 벗어나고 있습니다. 특히 골판지 소매용 포장재가 확대되고 있으며, 플라스틱 팩 및 수축 트레이와 같은 형태에 영향을 미치는 다이 컷 및 섬유 기반 재료 증가가 예상됩니다.

리테일 레디 패키지는 일반적으로 골판지, 고체 섬유판, 경질 플라스틱으로 만들어진 포장 시스템을 말합니다. 이는 매장에서의 재고 보충 작업을 줄이고, 소비자의 구매 경험을 향상시키며, 전체 공급망에 이익을 가져다주도록 설계되었습니다. 이 시스템은 선반 준비, 디스플레이 준비, 쇼핑객 준비라고도 합니다.

세계의 리테일 레디 포장 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 성장을 촉진하고 있는 기술 혁신, 수요 촉진요인, 규제 상황의 영향, 주요 기업 등의 정보를 제공하고 있습니다.

목차

개요

서론과 조사 방법

리테일 레디 포장 - 시장 성장 촉진요인

  • 서론
  • 세계 경제의 영향
  • 인구
  • 도시화
  • 국내총생산(GDP)
  • 가계 소비 지출(HCE)
  • 인구 동향
  • 소규모의 세대와 가족 단위
  • 작은 단위의 패키지
  • 파우치 형식의 부상
  • 인터넷과 E-Commerce
  • 소매 동향
  • 시장 규모
  • 향후 전망
  • 주요 기업
  • 디스카운트 모델 슈퍼마켓
  • 개발도상국 시장의 '서양화'
  • 리테일 레디 포장의 동향
  • 프로모션 보조로서의 RRP
  • 디지털 인쇄
  • 양방향성
  • 환경 성능
  • 경량화
  • 지속가능성
  • 표준화
  • 프리미엄화
  • 버전 관리
  • 혁신
  • 연포장에 대한 자극

리테일 레디 포장의 재료 시장(-2029년)

  • 서론
  • 시장의 개요
  • 골판지 재료
  • 개조된 케이스
  • 슈링크 랩 트레이
  • 다이컷 디스플레이 컨테이너
  • 기타 섬유 기반 RRP
  • 플라스틱

리테일 레디 포장의 최종 용도 부문(-2029년)

  • 서론
  • 최종 용도 시장의 개요
  • 식품, 음료
  • 신선식품, 농산물
  • 냉동식품
  • 냉장 식품
  • 건조 식품
  • 구워 제과
  • 스낵
  • 유제품
  • 제과
  • 통조림
  • 핫/분말 음료
  • 수프, 소스, 피클, 유지
  • 이유식
  • 애완동물 사료
  • 음료
  • 소프트드링크
  • 주스, 주스 음료
  • 맥주, 사이다
  • 와인
  • 증류주, 기타 주류
  • 비식품
  • 가사 용품
  • 세면용품, 퍼스널케어 제품
  • 기타 비식품

리테일 레디 포장의 지역적 시장(-2029년)

  • 서론
  • 시장의 개요
  • 세계의 순위
  • 수량
  • 금액
  • CAGR
  • 1인당 금액
  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 중남미
  • 브라질
  • 기타 중남미
  • 서유럽
  • 프랑스
  • 독일
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 영국
  • 기타 서유럽
  • 동유럽
  • 폴란드
  • 러시아
  • 기타 동유럽
  • 중동
  • 터키
  • 기타 중동
  • 아프리카
  • 아시아태평양
  • 중국
  • 인도
  • 일본
  • 기타 아시아태평양
KSA 25.02.18

Key facts:

  • The global retail-ready packaging market is forecast to grow by 9 million tonnes to reach 43 million tonnes in 2029.
  • Corrugated board has the largest market share, growing to 80% in 2029, at the expense of plastic packaging.

The rise of consumer sustainability demands, and retailer preference for less labour-intensive packaging, have contributed to the shift away from plastic packaging. Corrugated retailready packaging is particularly expanding with a projected increase in die cut and fibre-based materials affecting formats such as plastic packs and shrink-wrapped trays.

Retail-ready packaging refers to packaging systems that are typically made from corrugated board, solid fibreboard or rigid plastic. They are designed to alleviate the process of instore stock replenishment, and at the same time enhance the shopping experience for the consumer and provide benefits to the total supply chain. Systems can be referred to as shelf-ready, display-ready or shopper-ready.

Key Questions

  • What technological innovations are driving development in this market?
  • What are the demographic/economic factors and how are they driving demand for retail-ready packaging?
  • How will the regulatory landscape impact the market for retail-ready packaging applications to 2029?
  • Who are the key players in this market?

This report is essential to:

  • Packaging raw material suppliers
  • Packaging converters and manufacturers
  • Retailers and brand owners

Table of Contents

Executive summary

Introduction and methodology

  • Introduction
  • Objectives
  • Scope
  • Methodology
  • Definitions
  • End-use sectors

Retail-ready packaging - market drivers

  • Introduction
  • Global economic influences
  • Population
  • Urbanisation
  • Gross Domestic Product (GDP)
  • Household consumption expenditure (HCE)
  • Demographic trends
  • Smaller households and family units
  • Smaller unit packaging
  • Rise of pouch formats
  • Internet and e-commerce
  • Retail trends
  • Market size
  • Future prospects
  • Leading players
  • Discount model supermarkets
  • 'Westernisation' of developing markets
  • Trends in retail ready packaging
  • RRP as a promotional aid
  • Digital printing
  • Interactivity
  • Environmental performance
  • Lightweighting
  • Sustainability
  • Standardisation
  • Premiumisation
  • Versioning
  • Innovation
  • Stimulus to flexible packaging

Material markets in retail-ready packaging to 2029

  • Introduction
  • Market overview
  • Corrugated materials
  • Modified cases
  • Shrink-wrapped trays
  • Die-cut display containers
  • Other fibre-based RRP
  • Plastic

End-use segments for retail-ready packaging to 2029

  • Introduction
  • End-use market overview
  • Food and beverages
  • Fresh food and produce
  • Frozen food
  • Chilled food
  • Dry foods
  • Baked products
  • Savoury snacks
  • Dairy products
  • Confectionery
  • Canned food
  • Hot/powdered beverages
  • Soups, sauces, pickles, oils and fats
  • Baby food
  • Pet food
  • Beverages
  • Soft drinks
  • Water
  • Juices and juice drinks
  • Beer and cider
  • Wine
  • Spirits and other alcoholic drinks
  • Non-food
  • Household care products
  • Toiletries and personal care products
  • Other non-food products

Geographic markets for retail-ready packaging to 2029

  • Introduction
  • Market overview
  • Global rankings
  • Volume
  • Value
  • Compound annual growth rate (CAGR)
  • Value per capita
  • North America
  • US
  • Canada
  • Mexico
  • South & Central America
  • Brazil
  • Other South and Central America
  • Western Europe
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • UK
  • Other Western Europe
  • Eastern Europe
  • Poland
  • Russia
  • Other Eastern Europe
  • Middle East
  • Turkiye
  • Other Middle East
  • Africa
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Other Asia-Pacific
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