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세계 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 : 제품 유형별, 최종 사용자별, 지역별 - 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2024-2032년)

Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

발행일: | 리서치사: Persistence Market Research | 페이지 정보: 영문 344 Pages | 배송안내 : 2-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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Persistence Market Research는 세계의 파이로젠 검사 시장에 대한 상세한 분석을 발표했으며, 주요 시장 역학, 성장 촉진요인 및 과제, 신흥 동향의 종합적인 개요를 제공했습니다. 이 보고서는 파이로젠 검사 시장에 대한 귀중한 통찰력을 제공하고 2024년부터 2032년까지 시장의 성장 궤도를 예측하는 독자적인 데이터와 통계를 제시합니다.

구강 건조증(드라이 마우스) 치료 세계 시장은 2024년 1억 1,370만 달러에 달하고, CAGR 6.1%로 확대되어 2032년까지는 18억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

주요 인사이트

  • 구강 건조증 치료 시장 규모(2024년) : 1억 1,370만 달러
  • 예측 시장 매출(2032년) : 18억 1,000만 달러
  • 세계 시장 성장률(2024-2032년) : CAGR6.1%

구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 - 조사 범위 :

일반적으로 드라이 마우스로 알려진 구강 건조증은 타액의 분비 부족을 특징으로 하는 병태이며, 불쾌감과 구강 건강 문제로 이어질 수 있습니다. 이 보고서는 구강 건조증에 대처하기위한 다양한 치료 방법과 진보를 조사하고 다양한 층에 걸쳐 다양한 환자 집단을 다룹니다.

시장 성장 촉진요인:

구강 건조증 치료 시장은 고령화, 다양한 병리 및 약물과 관련된 구강 건조증의 유병률 증가, 구강 건강에 대한 의식 증가 등 여러 요인에 의해 견인되고 있습니다. 또한 대용 타액, 처방약, 혁신적인 치료법과 같은 치료 옵션의 진보가 시장 확대에 기여하고 있습니다.

시장 성장 억제요인:

성장이 예상되지만 구강 건조증 치료 시장에는 과제도 존재합니다. 여기에는 특정 환자 집단에 대한 치료 효과의 한계, 일부 치료법과 관련된 부작용, 특정 지역의 접근 문제 등이 있습니다. 또한 구강 건조증의 과소 진단과 과소 치료가 시장 침투 장벽이되었습니다.

시장 기회:

구강 건조증 치료 시장은 기술 혁신과 연구의 큰 기회를 제공합니다. 효능 및 안전성 프로파일을 개선한 신규 치료법의 개발과 특정 환자군을 대상으로 개입에 대한 지속적인 노력은 시장 성장을 가속할 수 있습니다. 또한 계몽 캠페인과 교육 이니셔티브의 확대는 구강 건조증의 조기 발견과 관리에 도움이 되어 시장 확대를 촉진합니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 구강 건조증 치료 시장의 성장을 가속하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 구강 건조증에 가장 걸리는 것은 어떤 층이며, 어떤 치료 기호를 가지고 있는가?
  • 기술의 진보로 구강건조증 치료 시장 경쟁 구도은 어떻게 변화하고 있는가?
  • 구강 건조증 치료 세계 시장에서 주요 기업은?
  • 세계의 구강 건조증 치료 시장에서 예측되는 새로운 동향과 미래성은?

경쟁 정보 및 비즈니스 전략:

구강건조증 치료제품의 주요 공급업체는 제휴 및 합작사업을 통해 시장에서의 존재감을 높이고 있습니다. 업계의 주요 기업은 신제품 출시를 위해 FDA, DCGA 등 규제 당국의 승인을 적극적으로 요구하고 있으며 시장 도달범위 확대를 목표로 하고 있습니다.

주요 기업 프로파일:

  • GlaxoSmithKline Plc
  • Daiichi Pharmaceutical Co., Ltd.
  • Bausch Health Companies Inc.(OraPharma)
  • ADVANZ PHARMA Corp. Limited
  • CCMed Ltd.
  • Elevate Oral Care, LLC
  • Orahealth Corporation
  • Forward Science
  • Parnell Pharmaceuticals, Inc
  • Cyclacel Pharmaceuticals, Inc.
  • Midatech Pharma Plc.
  • Perrigo Company Plc.
  • Entod International
  • Laboratories Kin, SA
  • ICPA HEALTH PRODUCTS Ltd
  • Biocosmetic Laboratories
  • The 3M Company
  • Mission Pharmacal Company
  • Chattem, Inc.(Sanofi)
  • Cipla Ltd.
  • Fresenius Kabi
  • Colgate-Palmolive Company
  • EUSA Pharma

구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 세분화 :

구강 건조증 치료 시장 : 제품별

  • 구강 스프레이
  • 오랄 솔루션
  • 구강액제
  • 분말

구강 건조증 치료 시장 : 연령층별

  • 소아
  • 성인

성인 초기(18-34세)

중년 전기(35-44세)

중년 후기(45-64세)

성인 후기(65세 이상)

구강 건조증 치료 시장 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 약국
  • 통신 판매 약국
  • 하이퍼마켓 및 슈퍼마켓

구강 건조증 치료 시장 : 지역별

  • 북미의 구강 건조증 치료 시장
  • 라틴아메리카의 구강 건조증 치료 시장
  • 유럽의 구강 건조증 치료 시장
  • 남아시아의 구강건조증 치료 시장
  • 동아시아의 구강건조증 치료 시장
  • 오세아니아의 구강 건조증 치료 시장
  • 중동 및 아프리카의 구강 건조증 치료 시장

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

  • 시장 범위/ 분류
  • 시장의 정의/ 범위/ 제한
  • 포함 사항· 제외 사항

제3장 주요 시장 동향

  • 시장에 영향을 미치는 주요 동향
  • 제품 혁신/ 개발 동향

제4장 시장 배경

  • 거시경제 요인
  • 예측 요인 - 관련성과 영향
  • 시장 역학

제5장 COVID19 위기 분석

  • COVID19의 현재 미래 영향
  • COVID19와 영향 분석
    • 수익 : 제품별
    • 수익 : 연령층별
    • 수익 : 유통 채널별
    • 수익: 국가별

제6장 부가가치 통찰

  • 질병 역학
  • 규제 시나리오
  • PESTLE 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • 주요 프로모션 전략 : 제조업체별

제7장 세계의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석

  • 과거 시장 매출 분석(2019-2023년)
  • 현재 및 미래 시장 매출 예측(2024-2032년)
    • 전년대비 성장 동향 분석
    • 절대액의 기회 분석

제8장 세계의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석 : 제품별

  • 소개/ 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모와 수량동향 : 제품별(2019-2023년)
  • 현재 및 미래 시장 규모와 수량 동향 분석과 예측 : 제품별(2024-2032년)
    • 제품
  • 시장 매력도 분석 : 제품별

제9장 세계의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석 : 연령층별

  • 소개/ 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모 동향 : 연령층별(2019-2023년)
  • 현재 및 미래 시장 규모의 동향 분석과 예측 : 연령층별(2024-2032년)
    • 소아
    • 성인
      • 성인 초기(18-34세)
      • 중년 초기(35-44세)
      • 중년 후기(45-64세)
      • 후기 성인기(65세 이상)
  • 시장 매력도 분석 : 연령층별

제10장 세계의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석 : 유통 채널별

  • 소개/ 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모 동향 : 최종 사용자별(2019-2023년)
  • 현재 및 미래 시장 규모의 동향 분석과 예측 : 유통 채널별(2024-2032년)
    • 병원 약국
    • 소매 약국
    • 약국
    • 통신 판매 약국
    • 하이퍼마켓 및 슈퍼마켓
  • 시장 매력도 분석 : 유통 채널별

제11장 세계의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석 :지역별

  • 소개
  • 과거 시장 규모 분석 : 지역별(2019-2023년)
  • 현재 시장 규모의 분석과 예측 :지역별(2024-2032년)
    • 북미
    • 라틴아메리카
    • 유럽
    • 남아시아
    • 동아시아
    • 오세아니아
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 매력도 분석 :지역별

제12장 북미의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제13장 라틴아메리카의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제14장 유럽의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제15장 남아시아·태평양의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제16장 동아시아의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제17장 오세아니아의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제18장 중동 및 아프리카의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석

제19장 국가 수준의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 분석, 2022년과 2032년

  • 소개
    • 시장 매출 비율 분석 : 국가별
    • 세계 Vs. 국가별 성장 비교
  • 미국의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 캐나다 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 브라질의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 멕시코의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 아르헨티나의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 독일의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 이탈리아의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 프랑스의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 영국의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 스페인 멕시코의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 베네룩스의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 러시아의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 인도의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 태국의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 인도네시아의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 말레이시아의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 중국의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 일본의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 한국의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 호주 구강건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 뉴질랜드의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • GCC 국가의 구강건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 터키의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별
  • 남아프리카의 구강 건조증(드라이 마우스) 치료 시장 매출과 분석
    • 제품별
    • 연령층별
    • 유통 채널별

제20장 시장 구조 분석

  • 시장 분석 : 기업 계층별
  • 주요 기업의 시장 점유율 분석
  • 시장현재분석

제21장 경쟁 분석

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 벤치마킹
  • 경쟁의 상세 정보
    • GlaxoSmithKline Plc
    • Daiichi Pharmaceutical Co., Ltd.
    • Bausch Health Companies Inc.(OraPharma)
    • ADVANZ PHARMA Corp. Limited
    • CCMed Ltd.
    • Elevate Oral Care, LLC
    • Orahealth Corporation
    • Forward Science
    • Parnell Pharmaceuticals, Inc
    • Cyclacel Pharmaceuticals, Inc.
    • Midatech Pharma Plc.
    • Perrigo Company Plc.
    • Entod International
    • Laboratories Kin, SA
    • ICPA HEALTH PRODUCTS Ltd
    • Biocosmetic Laboratories
    • The 3M Company
    • Mission Pharmacal Company
    • Chattem, Inc.(Sanofi)
    • Cipla Ltd.
    • Fresenius Kabi
    • Colgate-Palmolive Company
    • EUSA Pharma

제22장 전제조건과 사용되는 약어

제23장 조사 방법

JHS 24.05.23

Persistence Market Research has recently published an in-depth analysis of the global Pyrogen Testing Market, offering a comprehensive overview of key market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends. This report provides valuable insights into the Pyrogen Testing Market, presenting exclusive data and statistics that forecast the market's growth trajectory from 2024 to 2032.

The global market for xerostomia (dry mouth) treatment, valued at US$ 113.7 million in 2024, is projected to expand at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.1%, reaching US$ 1.81 billion by 2032.

Key Insights:

  • Xerostomia Treatment Market Size (2024) - US$ 113.7 Mn
  • Predicted Market Value (2032) - US$ 1.81 Bn
  • Global Market Growth Rate (2024-2032) - 6.1% CAGR

Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market - Report Scope:

Xerostomia, commonly known as dry mouth, is a condition characterized by a lack of saliva production, leading to discomfort and potential oral health issues. The report explores various treatment modalities and advancements in addressing xerostomia, catering to a diverse patient population across different demographics.

Market Growth Drivers:

The Xerostomia Treatment Market is driven by several factors, including the aging population, increasing prevalence of xerostomia associated with various medical conditions and medications, and growing awareness about oral health. Moreover, advancements in treatment options, such as saliva substitutes, prescription medications, and innovative therapies, contribute to market expansion.

Market Restraints:

Despite growth prospects, challenges exist within the Xerostomia Treatment Market. These include limited treatment efficacy for certain patient populations, adverse effects associated with some treatment modalities, and accessibility issues in certain regions. Additionally, the underdiagnosis and undertreatment of xerostomia pose barriers to market penetration.

Market Opportunities:

The Xerostomia Treatment Market presents significant opportunities for innovation and research. Continued efforts in developing novel treatment modalities with improved efficacy and safety profiles, as well as targeted interventions for specific patient groups, can enhance market growth. Moreover, expanding awareness campaigns and educational initiatives can aid in early detection and management of xerostomia, fostering market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the Xerostomia Treatment Market?
  • Which demographic groups are most affected by xerostomia, and what are their treatment preferences?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Xerostomia Treatment Market?
  • Who are the leading players in the global Xerostomia Treatment Market?
  • What emerging trends and future prospects are anticipated in the global Xerostomia Treatment Market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading suppliers of xerostomia treatment products are enhancing their market presence through collaboration and joint ventures. Key players in the industry are actively seeking approvals from regulatory authorities such as the FDA or DCGA to launch new product variants, aiming to expand their market reach.

Key Companies Profiled:

  • GlaxoSmithKline Plc
  • Daiichi Pharmaceutical Co., Ltd.
  • Bausch Health Companies Inc. (OraPharma)
  • ADVANZ PHARMA Corp. Limited
  • CCMed Ltd.
  • Elevate Oral Care, LLC
  • Orahealth Corporation
  • Forward Science
  • Parnell Pharmaceuticals, Inc
  • Cyclacel Pharmaceuticals, Inc.
  • Midatech Pharma Plc.
  • Perrigo Company Plc.
  • Entod International
  • Laboratories Kin, SA
  • ICPA HEALTH PRODUCTS Ltd
  • Biocosmetic Laboratories
  • The 3M Company
  • Mission Pharmacal Company
  • Chattem, Inc. (Sanofi)
  • Cipla Ltd.
  • Fresenius Kabi
  • Colgate-Palmolive Company
  • EUSA Pharma

Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Segmentation:

Xerostomia Treatment Market by Product:

  • Oral Sprays
  • Oral Solutions
  • Oral Liquids
  • Gels
  • Powders

Xerostomia Treatment Market by Age Group:

  • Paediatrics
  • Adults

Early Adults (18-34 Years)

Early Middle Age (35 - 44 Years)

Late Middle Age (45 - 64 Years)

Late Adulthood (Above 65+Years)

Xerostomia Treatment Market by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Drug Stores
  • Mail Order Pharmacies
  • Hypermarkets and Supermarkets

Xerostomia Treatment Market by Region:

  • North America Xerostomia Treatment Market
  • Latin America Xerostomia Treatment Market
  • Europe Xerostomia Treatment Market
  • South Asia Xerostomia Treatment Market
  • East Asia Xerostomia Treatment Market
  • Oceania Xerostomia Treatment Market
  • Middle East & Africa Xerostomia Treatment Market

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Demand Side Trends
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations
  • 2.3. Inclusion and Exclusions

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
  • 3.2. Product Innovation / Development Trends

4. Market Background

  • 4.1. Macro-Economic Factors
    • 4.1.1. Global GDP Outlook
    • 4.1.2. Increasing Spending on Healthcare Per Capita
    • 4.1.3. High Spending on Oral Care Products
    • 4.1.4. Supply Chain Model Issues
  • 4.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 4.2.1. GDP Growth
    • 4.2.2. Increasing Investments in R&D Activities
    • 4.2.3. High prevalence of xerostomia
    • 4.2.4. Treatment Seeking Rate (%)
    • 4.2.5. Disposable income
    • 4.2.6. Average duration of treatment
    • 4.2.7. Dosage Pattern (%)
    • 4.2.8. Overall Treatment cost
  • 4.3. Market Dynamics
    • 4.3.1. Drivers
    • 4.3.2. Restraints
    • 4.3.3. Opportunity Analysis

5. COVID19 Crisis Analysis

  • 5.1. Current COVID19 Probable Future Impact
  • 5.2. COVID19 and Impact Analysis
    • 5.2.1. Revenue by Product
    • 5.2.2. Revenue by Age Group
    • 5.2.3. Revenue by Distribution Channel
    • 5.2.4. Revenue by Country

6. Value Added Insights

  • 6.1. Disease Epidemiology
  • 6.2. Regulatory Scenario
  • 6.3. PESTLE Analysis
  • 6.4. Porters Analysis
  • 6.5. Key Promotional Strategies by Manufacturers

7. Global Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032

  • 7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 7.2. Current and Future Market Value (In Value or Size in US$ Mn) Projections, 2024-2032
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

8. Global Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Product

  • 8.1. Introduction / Key Findings
  • 8.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) & Volume Trend, By Product, 2019-2023
  • 8.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) & Volume Trend Analysis and Forecast, By Product, 2024-2032
    • 8.3.1. Product
      • 8.3.1.1. Oral Spray
      • 8.3.1.2. Oral Solution
      • 8.3.1.3. Oral Liquid
      • 8.3.1.4. Gel
      • 8.3.1.5. Powder
  • 8.4. Market Attractiveness Analysis, By Product

9. Global Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Age Group

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend, By Age Group, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis and Forecast, By Age Group, 2024-2032
    • 9.3.1. Pediatric
    • 9.3.2. Adult
      • 9.3.2.1. Early Adults (18-34)
      • 9.3.2.2. Early Middle Age (35 - 44)
      • 9.3.2.3. Late Middle Age (45 - 64)
      • 9.3.2.4. Late Adulthood (Above 65+)
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis, By Age Group

10. Global Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Distribution Channel

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend, By End User, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2032
    • 10.3.1. Hospital Pharmacies
    • 10.3.2. Retail Pharmacies
    • 10.3.3. Drug Stores
    • 10.3.4. Mail Order Pharmacies
    • 10.3.5. Hypermarkets and Supermarkets
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis, By Distribution Channel

11. Global Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Region

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Analysis, By Region, 2019-2023
  • 11.3. Current Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Analysis and Forecast, By Region, 2024-2032
    • 11.3.1. North America
    • 11.3.2. Latin America
    • 11.3.3. Europe
    • 11.3.4. South Asia
    • 11.3.5. East Asia
    • 11.3.6. Oceania
    • 11.3.7. Middle East and Africa (MIDDLE EAST & AFRICA)
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis, By Region

12. North America Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 12.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 12.3.1. By Country
      • 12.3.1.1. U.S.
      • 12.3.1.2. Canada
    • 12.3.2. By Product
    • 12.3.3. By Age Group
    • 12.3.4. By Distribution Channel
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis
  • 12.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 12.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

13. Latin America Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 13.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 13.3.1. By Country
      • 13.3.1.1. Brazil
      • 13.3.1.2. Mexico
      • 13.3.1.3. Argentina
      • 13.3.1.4. Rest of Latin America
    • 13.3.2. By Product
    • 13.3.3. By Age Group
    • 13.3.4. By Distribution Channel
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis
  • 13.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 13.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

14. Europe Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 14.3.1. By Country
      • 14.3.1.1. Germany
      • 14.3.1.2. Italy
      • 14.3.1.3. France
      • 14.3.1.4. U.K.
      • 14.3.1.5. Spain
      • 14.3.1.6. BENELUX
      • 14.3.1.7. Russia
      • 14.3.1.8. Rest of Europe
    • 14.3.2. By Product
    • 14.3.3. By Age Group
    • 14.3.4. By Distribution Channel
  • 14.4. Market Attractiveness Analysis
  • 14.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

15. South Asia and Pacific Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 15.3.1. By Country
      • 15.3.1.1. India
      • 15.3.1.2. Thailand
      • 15.3.1.3. Indonesia
      • 15.3.1.4. Malaysia
      • 15.3.1.5. Rest of South Asia
    • 15.3.2. By Product
    • 15.3.3. By Age Group
    • 15.3.4. By Distribution Channel
  • 15.4. Market Attractiveness Analysis
  • 15.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

16. East Asia Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 16.3.1. By Country
      • 16.3.1.1. China
      • 16.3.1.2. Japan
      • 16.3.1.3. South Korea
    • 16.3.2. By Product
    • 16.3.3. By Age Group
    • 16.3.4. By Distribution Channel
  • 16.4. Market Attractiveness Analysis
  • 16.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

17. Oceania Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 17.3.1. By Country
      • 17.3.1.1. Australia
      • 17.3.1.2. New Zealand
    • 17.3.2. By Product
    • 17.3.3. By Age Group
    • 17.3.4. By Distribution Channel
  • 17.4. Market Attractiveness Analysis
  • 17.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

18. Middle East and Africa Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Mn) Trend Analysis Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 18.3.1. By Country
      • 18.3.1.1. GCC Countries
      • 18.3.1.2. Turkey
      • 18.3.1.3. South Africa
      • 18.3.1.4. Rest of Middle East and Africa
    • 18.3.2. By Product
    • 18.3.3. By Age Group
    • 18.3.4. By Distribution Channel
  • 18.4. Market Attractiveness Analysis
  • 18.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis

19. Country Level Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Analysis 2022 & 2032

  • 19.1. Introduction
    • 19.1.1. Market Value (US$ Mn) Proportion Analysis, By Country
    • 19.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
  • 19.2. U.S. Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.2.1. By Product
    • 19.2.2. By Age Group
    • 19.2.3. By Distribution Channel
  • 19.3. Canada Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.3.1. By Product
    • 19.3.2. By Age Group
    • 19.3.3. By Distribution Channel
  • 19.4. Brazil Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.4.1. By Product
    • 19.4.2. By Age Group
    • 19.4.3. By Distribution Channel
  • 19.5. Mexico Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.5.1. By Product
    • 19.5.2. By Age Group
    • 19.5.3. By Distribution Channel
  • 19.6. Argentina Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.6.1. By Product
    • 19.6.2. By Age Group
    • 19.6.3. By Distribution Channel
  • 19.7. Germany Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.7.1. By Product
    • 19.7.2. By Age Group
    • 19.7.3. By Distribution Channel
  • 19.8. Italy Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.8.1. By Product
    • 19.8.2. By Age Group
    • 19.8.3. By Distribution Channel
  • 19.9. France Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.9.1. By Product
    • 19.9.2. By Age Group
    • 19.9.3. By Distribution Channel
  • 19.10. U.K. Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.10.1. By Product
    • 19.10.2. By Age Group
    • 19.10.3. By Distribution Channel
  • 19.11. Spain Mexico Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.11.1. By Product
    • 19.11.2. By Age Group
    • 19.11.3. By Distribution Channel
  • 19.12. BENELUX Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.12.1. By Product
    • 19.12.2. By Age Group
    • 19.12.3. By Distribution Channel
  • 19.13. Russia Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.13.1. By Product
    • 19.13.2. By Age Group
    • 19.13.3. By Distribution Channel
  • 19.14. India Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.14.1. By Product
    • 19.14.2. By Age Group
    • 19.14.3. By Distribution Channel
  • 19.15. Thailand Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.15.1. By Product
    • 19.15.2. By Age Group
    • 19.15.3. By Distribution Channel
  • 19.16. Indonesia Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.16.1. By Product
    • 19.16.2. By Age Group
    • 19.16.3. By Distribution Channel
  • 19.17. Malaysia Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.17.1. By Product
    • 19.17.2. By Age Group
    • 19.17.3. By Distribution Channel
  • 19.18. China Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.18.1. By Product
    • 19.18.2. By Age Group
    • 19.18.3. By Distribution Channel
  • 19.19. Japan Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.19.1. By Product
    • 19.19.2. By Age Group
    • 19.19.3. By Distribution Channel
  • 19.20. South Korea Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.20.1. By Product
    • 19.20.2. By Age Group
    • 19.20.3. By Distribution Channel
  • 19.21. Australia Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.21.1. By Product
    • 19.21.2. By Age Group
    • 19.21.3. By Distribution Channel
  • 19.22. New Zealand Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.22.1. By Product
    • 19.22.2. By Age Group
    • 19.22.3. By Distribution Channel
  • 19.23. GCC Countries Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.23.1. By Product
    • 19.23.2. By Age Group
    • 19.23.3. By Distribution Channel
  • 19.24. Turkey Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) Analysis
    • 19.24.1. By Product
    • 19.24.2. By Age Group
    • 19.24.3. By Distribution Channel
  • 19.25. South Africa Xerostomia (Dry Mouth) Treatment Market Value (US$) and Analysis
    • 19.25.1. By Product
    • 19.25.2. By Age Group
    • 19.25.3. By Distribution Channel

20. Market Structure Analysis

  • 20.1. Market Analysis, By Tier of Companies
  • 20.2. Market Share Analysis of Top Players
  • 20.3. Market Presence Analysis
    • 20.3.1. Regional footprint of Players
    • 20.3.2. Product foot print by Players
    • 20.3.3. Channel Foot Print by Players

21. Competition Analysis

  • 21.1. Competition Dashboard
  • 21.2. Competition Benchmarking
  • 21.3. Competition Deep Dive
    • 21.3.1. GlaxoSmithKline Plc
      • 21.3.1.1. Overview
      • 21.3.1.2. Product Portfolio
      • 21.3.1.3. Key Financials
      • 21.3.1.4. Sales Footprint
      • 21.3.1.5. Strategy Overview
        • 21.3.1.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.1.5.2. Product Strategy
        • 21.3.1.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.2. Daiichi Pharmaceutical Co., Ltd.
      • 21.3.2.1. Overview
      • 21.3.2.2. Product Portfolio
      • 21.3.2.3. Key Financials
      • 21.3.2.4. Sales Footprint
      • 21.3.2.5. Strategy Overview
        • 21.3.2.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.2.5.2. Product Strategy
        • 21.3.2.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.3. Bausch Health Companies Inc. (OraPharma)
      • 21.3.3.1. Overview
      • 21.3.3.2. Product Portfolio
      • 21.3.3.3. Key Financials
      • 21.3.3.4. Sales Footprint
      • 21.3.3.5. Strategy Overview
        • 21.3.3.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.3.5.2. Product Strategy
        • 21.3.3.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.4. ADVANZ PHARMA Corp. Limited
      • 21.3.4.1. Overview
      • 21.3.4.2. Product Portfolio
      • 21.3.4.3. Key Financials
      • 21.3.4.4. Sales Footprint
      • 21.3.4.5. Strategy Overview
        • 21.3.4.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.4.5.2. Product Strategy
        • 21.3.4.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.5. CCMed Ltd.
      • 21.3.5.1. Overview
      • 21.3.5.2. Product Portfolio
      • 21.3.5.3. Key Financials
      • 21.3.5.4. Sales Footprint
      • 21.3.5.5. Strategy Overview
        • 21.3.5.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.5.5.2. Product Strategy
        • 21.3.5.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.6. Elevate Oral Care, LLC
      • 21.3.6.1. Overview
      • 21.3.6.2. Product Portfolio
      • 21.3.6.3. Key Financials
      • 21.3.6.4. Sales Footprint
      • 21.3.6.5. Strategy Overview
        • 21.3.6.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.6.5.2. Product Strategy
        • 21.3.6.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.7. Orahealth Corporation
      • 21.3.7.1. Overview
      • 21.3.7.2. Product Portfolio
      • 21.3.7.3. Key Financials
      • 21.3.7.4. Sales Footprint
      • 21.3.7.5. Strategy Overview
        • 21.3.7.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.7.5.2. Product Strategy
        • 21.3.7.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.8. Forward Science
      • 21.3.8.1. Overview
      • 21.3.8.2. Product Portfolio
      • 21.3.8.3. Key Financials
      • 21.3.8.4. Sales Footprint
      • 21.3.8.5. Strategy Overview
        • 21.3.8.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.8.5.2. Product Strategy
        • 21.3.8.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.9. Parnell Pharmaceuticals, Inc
      • 21.3.9.1. Overview
      • 21.3.9.2. Product Portfolio
      • 21.3.9.3. Key Financials
      • 21.3.9.4. Sales Footprint
      • 21.3.9.5. Strategy Overview
        • 21.3.9.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.9.5.2. Product Strategy
        • 21.3.9.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.10. Cyclacel Pharmaceuticals, Inc.
      • 21.3.10.1. Overview
      • 21.3.10.2. Product Portfolio
      • 21.3.10.3. Key Financials
      • 21.3.10.4. Sales Footprint
      • 21.3.10.5. Strategy Overview
        • 21.3.10.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.10.5.2. Product Strategy
        • 21.3.10.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.11. Midatech Pharma Plc.
      • 21.3.11.1. Overview
      • 21.3.11.2. Product Portfolio
      • 21.3.11.3. Key Financials
      • 21.3.11.4. Sales Footprint
      • 21.3.11.5. Strategy Overview
        • 21.3.11.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.11.5.2. Product Strategy
        • 21.3.11.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.12. Perrigo Company Plc.
      • 21.3.12.1. Overview
      • 21.3.12.2. Product Portfolio
      • 21.3.12.3. Key Financials
      • 21.3.12.4. Sales Footprint
      • 21.3.12.5. Strategy Overview
        • 21.3.12.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.12.5.2. Product Strategy
        • 21.3.12.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.13. Entod International
      • 21.3.13.1. Overview
      • 21.3.13.2. Product Portfolio
      • 21.3.13.3. Key Financials
      • 21.3.13.4. Sales Footprint
      • 21.3.13.5. Strategy Overview
        • 21.3.13.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.13.5.2. Product Strategy
        • 21.3.13.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.14. Laboratories Kin, SA
      • 21.3.14.1. Overview
      • 21.3.14.2. Product Portfolio
      • 21.3.14.3. Key Financials
      • 21.3.14.4. Sales Footprint
      • 21.3.14.5. Strategy Overview
        • 21.3.14.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.14.5.2. Product Strategy
        • 21.3.14.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.15. ICPA HEALTH PRODUCTS Ltd
      • 21.3.15.1. Overview
      • 21.3.15.2. Product Portfolio
      • 21.3.15.3. Key Financials
      • 21.3.15.4. Sales Footprint
      • 21.3.15.5. Strategy Overview
        • 21.3.15.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.15.5.2. Product Strategy
        • 21.3.15.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.16. Biocosmetic Laboratories
      • 21.3.16.1. Overview
      • 21.3.16.2. Product Portfolio
      • 21.3.16.3. Key Financials
      • 21.3.16.4. Sales Footprint
      • 21.3.16.5. Strategy Overview
        • 21.3.16.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.16.5.2. Product Strategy
        • 21.3.16.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.17. The 3M Company
      • 21.3.17.1. Overview
      • 21.3.17.2. Product Portfolio
      • 21.3.17.3. Key Financials
      • 21.3.17.4. Sales Footprint
      • 21.3.17.5. Strategy Overview
        • 21.3.17.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.17.5.2. Product Strategy
        • 21.3.17.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.18. Mission Pharmacal Company
      • 21.3.18.1. Overview
      • 21.3.18.2. Product Portfolio
      • 21.3.18.3. Key Financials
      • 21.3.18.4. Sales Footprint
      • 21.3.18.5. Strategy Overview
        • 21.3.18.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.18.5.2. Product Strategy
        • 21.3.18.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.19. Chattem, Inc. (Sanofi)
      • 21.3.19.1. Overview
      • 21.3.19.2. Product Portfolio
      • 21.3.19.3. Key Financials
      • 21.3.19.4. Sales Footprint
      • 21.3.19.5. Strategy Overview
        • 21.3.19.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.19.5.2. Product Strategy
        • 21.3.19.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.20. Cipla Ltd.
      • 21.3.20.1. Overview
      • 21.3.20.2. Product Portfolio
      • 21.3.20.3. Key Financials
      • 21.3.20.4. Sales Footprint
      • 21.3.20.5. Strategy Overview
        • 21.3.20.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.20.5.2. Product Strategy
        • 21.3.20.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.21. Fresenius Kabi
      • 21.3.21.1. Overview
      • 21.3.21.2. Product Portfolio
      • 21.3.21.3. Key Financials
      • 21.3.21.4. Sales Footprint
      • 21.3.21.5. Strategy Overview
        • 21.3.21.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.21.5.2. Product Strategy
        • 21.3.21.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.22. Colgate-Palmolive Company
      • 21.3.22.1. Overview
      • 21.3.22.2. Product Portfolio
      • 21.3.22.3. Key Financials
      • 21.3.22.4. Sales Footprint
      • 21.3.22.5. Strategy Overview
        • 21.3.22.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.22.5.2. Product Strategy
        • 21.3.22.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.23. EUSA Pharma
      • 21.3.23.1. Overview
      • 21.3.23.2. Product Portfolio
      • 21.3.23.3. Key Financials
      • 21.3.23.4. Sales Footprint
      • 21.3.23.5. Strategy Overview
        • 21.3.23.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.23.5.2. Product Strategy
        • 21.3.23.5.3. Channel Strategy

22. Assumptions and Acronyms Used

23. Research Methodology

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