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세계의 자동차 트림 부품 시장 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2024-2033년)

Automotive Trim Parts Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

발행일: | 리서치사: Persistence Market Research | 페이지 정보: 영문 248 Pages | 배송안내 : 2-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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Persistence Market Research는 세계의 자동차 트림 부품 시장에 대한 종합적인 보고서를 발표했습니다. 본 보고서에서는 촉진요인, 동향, 기회, 과제 등 주요 시장 역학을 상세하게 분석하여 시장 구조와 미래 전망에 대한 귀중한 인사이트를 제공합니다.

주요 인사이트

  • 자동차 트림 부품 시장 규모(2024년) : 442억 3,420만 달러
  • 예측 시장 매출(2033년) : 629억 2,810만 달러
  • 세계 시장 성장률(CAGR 2024-2033년) : 4.0%

자동차 트림 부품 시장 : 조사 범위

자동차 트림 부품 시장은 자동차의 미관과 기능성을 높이는 데 중요한 역할을 합니다. 트림 부품에는 대시보드 패널, 도어 트림, 시트 트림, 외관 몰딩 등 다양한 부품이 포함되어 있어 자동차 내부 및 외부 디자인에 필수적입니다. 이 시장을 견인하고 있는 것은 자동차의 커스터마이즈 수요 증가, 자동차 산업의 성장, 경량으로 내구성이 있어 미관이 뛰어난 트림 부품의 생산으로 이어지는 재료 기술의 진보입니다. 또한 전기자동차(EV)에 대한 관심과 에너지 효율적인 솔루션에 대한 요구가 트림 재료 및 제조 공정의 혁신을 촉진하고 있습니다.

시장 성장 촉진요인 :

세계의 자동차 트림 부품 시장은 주로 자동차 산업의 확대와 차량의 맞춤화 및 개인화에 대한 수요 증가에 의해 견인되고 있습니다. 소비자가 자동차를 차별화하려고 함에 따라 독특하고 고품질의 트림 부품에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 경량 복합재료 및 환경친화적인 대체재료 개발 등 재료의 기술적 진보가 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 게다가 전기자동차(EV)의 채용이 증가함에 따라 자동차 업계의 지속가능성 목표에 따른 혁신적인 트림 부품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 터치센서 컨트롤과 앰비언트 조명 등 차량 인테리어에 스마트 기술 통합도 시장 확대에 기여하고 있습니다.

시장 성장 억제요인 :

전망은 밝은 반면, 자동차 트림 부품 시장은 원자재 가격 변동과 까다로운 환경 규제와 같은 여러 문제에 직면해 있습니다. 탄소섬유 및 첨단 복합재료와 같은 고품질 재료의 비용은 엄청나게 높으며 고급 트림 부품의 가격 감각에 영향을 미칩니다. 또한 제조업체는 트림 생산에 사용되는 재료의 환경 영향에 대한 복잡한 규제 요구 사항을 극복해야 합니다. 이러한 규제를 준수할 필요성으로 인해 생산 비용이 상승하고 특정 재료의 입수가 제한될 수 있으며 시장 관계자에게 어려움을 겪고 있습니다. 게다가 전기자동차로의 이동에 따라 특수한 트림 부품의 개발이 필요하며, 연구 개발에 많은 투자가 필요할 수 있습니다.

시장 기회 :

자동차 트림 부품 시장은 재료 과학 혁신, 고급 자동차 및 프리미엄 자동차에 대한 소비자 수요 증가, 전기자동차 및 자율 주행 차량으로의 전환을 원동력으로 하는 큰 성장 기회를 제공합니다. 가볍고 내구성이 뛰어난 지속가능한 재료 개발은 트림 부품 제조업체에 새로운 잠재력을 제공하여 자동차 산업의 진화하는 수요를 충족시킬 수 있습니다. 게다가 전기자동차(EV)와 자율주행차(AV)의 인기가 높아짐에 따라 운전체험을 향상시키고 이러한 자동차의 기술적 진보에 대응하는 혁신적인 트림 부품에 대한 수요를 창출하고 있습니다. 재료 공급업체, 자동차 제조업체, 기술 공급자 간의 전략적 파트너십은 이러한 기회를 활용하고 시장 성장을 가속하는 데 필수적입니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 자동차 트림 부품 시장 성장을 가속하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 어떤 트림 부품의 유형 및 재료가 각 지역에서 인기를 끌고 있는가?
  • 재료 및 제조 공정에서의 기술 진보는 시장 경쟁 구도를 어떻게 바꾸고 있는가?
  • 자동차 트림 부품 시장의 주요 기업은 어디에서 시장 관련성을 유지하기 위해 어떤 전략을 채택하고 있는가?
  • 세계의 자동차 트림 부품 시장에서 새로운 동향 및 전망은?

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

  • 시장 범위 및 분류
  • 시장의 정의, 범위 및 제한

제3장 주요 시장 동향

  • 시장에 영향을 미치는 주요 동향

제4장 주요 성공 요인

  • 제품 채용 및 사용 상황 분석
  • 제품 USP 및 특징

제5장 세계 시장 수요 분석

  • 과거 시장 수량('000 유닛) 분석(2019-2023년)
  • 현재 및 장래 시장 수량('000 유닛) 예측(2024-2033년)
  • 전년대비 성장 동향 분석

제6장 세계 시장-가격 분석

  • 지역별 가격 분석 : 차량 유형별
  • 가격 분석
    • 제조업체 레벨의 가격 설정
  • 세계 평균 가격 분석 벤치마크

제7장 세계 시장 수요(금액 또는 규모, 백만 달러) 분석

  • 과거 시장 매출(백만 달러) 분석(2019-2023년)
  • 현재 및 장래 시장 매출(백만 달러) 예측(2024-2033년)
    • 전년대비 성장 동향 분석
    • 절대액의 기회 분석

제8장 시장 배경

  • 거시경제 요인
  • 예측 요인-관련성과 영향
  • 밸류체인
  • COVID-19의 영향
  • 시장 역학

제9장 세계 시장 분석 : 제품 유형별

  • 서문 : 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 : 제품 유형별(2019-2023년)
  • 현재 및 장래 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 및 예측 : 제품 유형별(2024-2033년)
    • 외장 부품
    • 내부 부품
  • 시장의 매력 분석 : 제품 유형별

제10장 세계 시장 분석 : 차량 유형별

  • 서문 : 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 : 차량 유형별(2019-2023년)
  • 현재 및 장래 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 및 예측 : 차량 유형별(2024-2033년)
    • 승용차
    • 소형 상용차(LCV)
    • 대형 상용차(HCV)
  • 시장의 매력 분석 : 차량 유형별

제11장 세계 시장 분석 : 재료 유형별

  • 서문 : 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 : 재료 유형별(2019-2023년)
  • 현재 및 장래 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 및 예측 : 재료 유형별(2024-2033년)
    • 아크릴로니트릴부타디엔스티렌(ABS)
    • 폴리프로필렌(PP)
    • 열가소성 엘라스토머(TPE)
    • 기타
  • 시장의 매력 분석 : 재료 유형별

제12장 세계 시장 분석 : 최종 용도별

  • 서문 : 주요 조사 결과
  • 과거 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 : 최종 용도별(2019-2023년)
  • 현재 및 장래 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 및 예측 : 최종 용도별(2024-2033년)
    • 오리지널 기기 시장(OEM)
    • 애프터마켓
  • 시장의 매력 분석 : 최종 용도별

제13장 세계 시장 분석 : 지역별

  • 서문
  • 과거 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 : 지역별(2019-2023년)
  • 현재 시장 규모(백만 달러)와 수량 분석 및 예측 : 지역별(2024-2033년)
    • 북미
    • 라틴아메리카
    • 유럽
    • 동아시아
    • 남아시아 및 태평양
    • 중동 및 아프리카
  • 시장의 매력 분석 : 지역별

제14장 북미의 시장 분석

제15장 라틴아메리카의 시장 분석

제16장 유럽의 시장 분석

제17장 동아시아의 시장 분석

제18장 남아시아 및 태평양의 시장 분석

제19장 중동 및 아프리카의 시장 분석

제20장 국가별 시장 분석(2024-2033년)

  • 미국 시장 분석
  • 캐나다 시장 분석
  • 브라질 시장 분석
  • 멕시코 시장 분석
  • 독일 시장 분석
  • 프랑스 시장 분석
  • 영국 시장 분석
  • 이탈리아 시장 분석
  • 베네룩스 시장 분석
  • 스페인 시장 분석
  • 러시아 시장 분석
  • 중국 시장 분석
  • 일본 시장 분석
  • 한국 시장 분석
  • 인도 시장 분석
  • ASEAN 시장 분석
  • 호주 및 뉴질랜드 시장 분석
  • GCC 국가 시장 분석
  • 터키 시장 분석
  • 남아프리카 시장 분석

제21장 시장 구조 분석

  • 시장 분석 : 기업 Tier별
  • 시장 포지셔닝
  • 주요 기업의 시장 점유율 분석

제22장 경쟁 분석

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 벤치마킹
  • 경쟁의 상세 정보
    • Continental AG
    • Faurecia
    • Toyota Boshoku Corp
    • Toyoda Gosei Corp
    • Magna International Inc.
    • Grupo Antolin
    • Eissmann Automotive Group
    • Compagnie Plastic Omnium
    • Machino Plastics Ltd.
    • HFI
    • Futaba Industrial CO. Ltd
    • Adient Plc
    • Inteva Products LLC
    • Draexlmaier Group
    • Kasai Kogyo Co. Ltd
    • Hayashi Telempu
    • Samvardhana Motherson
    • Novares

제23장 사용된 전제조건 및 약어

제24장 조사 방법

AJY 24.10.04

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Automotive Trim Parts Market. This report provides an in-depth analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering valuable insights into the market's structure and future prospects.

Key Insights:

  • Automotive Trim Parts Market Size (2024E): USD 44234.2 Mn
  • Projected Market Value (2033F): 62928.1 Mn
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 4.0%

Automotive Trim Parts Market - Report Scope:

The Automotive Trim Parts Market plays a critical role in enhancing the aesthetic appeal and functionality of vehicles. Trim parts include a wide range of components, such as dashboard panels, door trims, seat trims, and exterior moldings, which are essential for both the interior and exterior design of vehicles. The market is driven by the increasing demand for vehicle customization, the growing automotive industry, and advancements in material technology, which are leading to the production of lightweight, durable, and aesthetically pleasing trim parts. Additionally, the rising focus on electric vehicles (EVs) and the need for energy-efficient solutions are driving innovations in trim materials and manufacturing processes.

Market Growth Drivers:

The global Automotive Trim Parts Market is primarily driven by the expanding automotive industry and the rising demand for vehicle customization and personalization. As consumers seek to differentiate their vehicles, the demand for unique and high-quality trim parts has surged. Technological advancements in materials, such as the development of lightweight composites and eco-friendly alternatives, are further propelling market growth. Moreover, the increasing adoption of electric vehicles (EVs) has led to a demand for innovative trim parts that align with the sustainability goals of the automotive industry. The integration of smart technologies into vehicle interiors, such as touch-sensitive controls and ambient lighting, is also contributing to market expansion.

Market Restraints:

Despite the positive outlook, the Automotive Trim Parts Market faces several challenges, including fluctuating raw material prices and stringent environmental regulations. The cost of high-quality materials, such as carbon fiber and advanced composites, can be prohibitive, impacting the affordability of premium trim parts. Additionally, manufacturers must navigate complex regulatory requirements related to the environmental impact of materials used in trim production. The need for compliance with these regulations can increase production costs and limit the availability of certain materials, posing a challenge for market players. Furthermore, the shift towards electric vehicles requires the development of specialized trim parts, which may require significant investment in research and development.

Market Opportunities:

The Automotive Trim Parts Market offers significant growth opportunities driven by innovations in material science, increasing consumer demand for luxury and premium vehicles, and the shift towards electric and autonomous vehicles. The development of lightweight, durable, and sustainable materials presents new possibilities for trim part manufacturers, enabling them to cater to the evolving demands of the automotive industry. Additionally, the growing popularity of electric vehicles (EVs) and autonomous vehicles (AVs) is creating a demand for innovative trim parts that enhance the driving experience and align with the technological advancements in these vehicles. Strategic partnerships between material suppliers, automotive manufacturers, and technology providers are essential for capitalizing on these opportunities and driving market growth.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the Automotive Trim Parts Market globally?
  • Which trim part types and materials are gaining traction in different regions?
  • How are technological advancements in materials and manufacturing processes reshaping the competitive landscape of the market?
  • Who are the key players in the Automotive Trim Parts Market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global Automotive Trim Parts Market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Automotive Trim Parts Market, such as Faurecia, Magna International, and Continental AG, focus on innovation, material development, and strategic collaborations to maintain a competitive edge. These companies invest heavily in research and development to create advanced trim parts that meet the demands of modern vehicles, including electric and autonomous models. Collaborations with automotive manufacturers and material suppliers help these companies stay ahead of industry trends and address the challenges posed by environmental regulations. Additionally, a strong emphasis on product quality, design, and customer satisfaction ensures the continued relevance and growth of these companies in the global market.

Key Companies Profiled:

  • Continental AG
  • Faurecia
  • Toyota Boshoku Corp
  • Toyoda Gosei Corp
  • Magna International Inc.
  • Grupo Antolin
  • Eissmann Automotive Group
  • Compagnie Plastic Omnium
  • Machino Plastics Ltd.
  • HFI
  • Futaba Industrial CO. Ltd
  • Adient Plc
  • Inteva Products LLC
  • Draexlmaier Group
  • Kasai Kogyo Co. Ltd
  • Hayashi Telempu
  • Samvardhana Motherson
  • Novares

Global Automotive Trim Parts Market by Category

By Product Type, the Global Automotive Trim Parts Market is segmented as:

  • Exterior Trim Parts
  • Interior Trim Parts

By Vehicle, the Global Automotive Trim Parts Market is segmented as:

  • Trim Parts for Passenger Cars
  • Trim Parts for Light Commercial Vehicles
  • Trim Parts for Heavy Commercial Vehicles

By Material , the Global Automotive Trim Parts Market is segmented as:

  • Acrylonitrile Butadiene Styrene (ABS) Automotive Trim Parts
  • Polypropylene (PP) Automotive Trim Parts
  • Thermoplastic Elastomer (TPE) Automotive Trim Parts

By End Use, the Global Automotive Trim Parts Market is segmented as:

  • OEMs
  • Aftermarket

By Region, the Global Automotive Trim Parts Market is segmented as:

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia Pacific
  • The Middle East and Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Demand Side Trends
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market

4. Key Success Factors

  • 4.1. Product Adoption / Usage Analysis
  • 4.2. Product USPs / Features

5. Global Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033

  • 5.1. Historical Market Volume ('000 Units) Analysis, 2019-2023
  • 5.2. Current and Future Market Volume ('000 Units) Projections, 2024-2033
  • 5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

6. Global Market - Pricing Analysis

  • 6.1. Regional Pricing Analysis By Vehicle Type
  • 6.2. Pricing Break-up
    • 6.2.1. Manufacturer Level Pricing
  • 6.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark

7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033

  • 7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

8. Market Background

  • 8.1. Macro-Economic Factors
  • 8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 8.2.1. Other Key Forecast Factors
  • 8.3. Value Chain
  • 8.4. COVID-19 Impact
    • 8.4.1. Current Statistics
    • 8.4.2. Potential of Impact
    • 8.4.3. Recovery Scenarios
  • 8.5. Market Dynamics
    • 8.5.1. Drivers
    • 8.5.2. Restraints
    • 8.5.3. Opportunity Analysis

9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
    • 9.3.1. Exterior Parts
    • 9.3.2. Interior Parts
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Vehicle Type

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Vehicle Type, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Vehicle Type, 2024-2033
    • 10.3.1. Passenger Cars
    • 10.3.2. Light Commercial Vehicles (LCV)
    • 10.3.3. Heavy Commercial Vehicles (HCV)
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Vehicle Type

11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Material Type

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Material Type, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Material Type, 2024-2033
    • 11.3.1. Acrylonitrile Butadiene Styrene (ABS)
    • 11.3.2. Polypropylene (PP)
    • 11.3.3. Thermoplastic Elastomer (TPE)
    • 11.3.4. Others
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By Material Type

12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by End Use

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
  • 12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End Use, 2024-2033
    • 12.3.1. Original Equipment Market (OEM)
    • 12.3.2. Aftermarket
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By End Use

13. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
  • 13.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
    • 13.3.1. North America
    • 13.3.2. Latin America
    • 13.3.3. Europe
    • 13.3.4. East Asia
    • 13.3.5. South Asia & Pacific
    • 13.3.6. Middle East & Africa
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis By Region

14. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Pricing Analysis
  • 14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 14.4.1. By Country
      • 14.4.1.1. U.S.
      • 14.4.1.2. Canada
    • 14.4.2. By Product Type
    • 14.4.3. By Vehicle Type
    • 14.4.4. By Material Type
    • 14.4.5. By End Use
  • 14.5. Market Attractiveness Analysis
    • 14.5.1. By Country
    • 14.5.2. By Product Type
    • 14.5.3. By Vehicle Type
    • 14.5.4. By Material Type
    • 14.5.5. By End Use

15. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Brazil
      • 15.4.1.2. Mexico
      • 15.4.1.3. Rest of Latin America
    • 15.4.2. By Product Type
    • 15.4.3. By Vehicle Type
    • 15.4.4. By Material Type
    • 15.4.5. By End Use
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Product Type
    • 15.5.3. By Vehicle Type
    • 15.5.4. By Material Type
    • 15.5.5. By End Use

16. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. Germany
      • 16.4.1.2. France
      • 16.4.1.3. U.K
      • 16.4.1.4. Italy
      • 16.4.1.5. BENELUX
      • 16.4.1.6. Spain
      • 16.4.1.7. Russia
      • 16.4.1.8. Rest of Europe
    • 16.4.2. By Product Type
    • 16.4.3. By Vehicle Type
    • 16.4.4. By Material Type
    • 16.4.5. By End Use
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Product Type
    • 16.5.3. By Vehicle Type
    • 16.5.4. By Material type
    • 16.5.5. By End Use

17. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
    • 17.4.2. By Product Type
    • 17.4.3. By Vehicle Type
    • 17.4.4. By Material Type
    • 17.4.5. By End Use
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Country
    • 17.5.2. By Product Type
    • 17.5.3. By Vehicle Type
    • 17.5.4. By Material Type
    • 17.5.5. By End Use

18. South Asia & Pacific Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. India
      • 18.4.1.2. ASEAN
      • 18.4.1.3. Australia & New Zealand
      • 18.4.1.4. Rest of South Asia
    • 18.4.2. By Product Type
    • 18.4.3. By Vehicle Type
    • 18.4.4. By Material Type
    • 18.4.5. By End Use
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Product Type
    • 18.5.3. By Vehicle Type
    • 18.5.4. By Material Type
    • 18.5.5. By End Use

19. Middle East & Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Pricing Analysis
  • 19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 19.4.1. By Country
      • 19.4.1.1. GCC Countries
      • 19.4.1.2. Turkey
      • 19.4.1.3. South Africa
      • 19.4.1.4. Rest of Middle East and Africa
    • 19.4.2. By Product Type
    • 19.4.3. By Vehicle Type
    • 19.4.4. By Material Type
    • 19.4.5. By End Use
  • 19.5. Market Attractiveness Analysis
    • 19.5.1. By Country
    • 19.5.2. By Product Type
    • 19.5.3. By Vehicle Type
    • 19.5.4. By Material Type
    • 19.5.5. By End Use

20. Country Wise Market Analysis 2024-2033

  • 20.1. U.S. Market Analysis
    • 20.1.1. By Product Type
    • 20.1.2. By Vehicle Type
    • 20.1.3. By Material Type
    • 20.1.4. By End Use
  • 20.2. Canada Market Analysis
    • 20.2.1. By Product Type
    • 20.2.2. By Vehicle Type
    • 20.2.3. By Material Type
    • 20.2.4. By End Use
  • 20.3. Brazil Market Analysis
    • 20.3.1. By Product Type
    • 20.3.2. By Vehicle Type
    • 20.3.3. By Material Type
    • 20.3.4. By End Use
  • 20.4. Mexico Market Analysis
    • 20.4.1. By Product Type
    • 20.4.2. By Vehicle Type
    • 20.4.3. By Material Type
    • 20.4.4. By End Use
  • 20.5. Germany Market Analysis
    • 20.5.1. By Product Type
    • 20.5.2. By Vehicle Type
    • 20.5.3. By Material Type
    • 20.5.4. By End Use
  • 20.6. France Market Analysis
    • 20.6.1. By Product Type
    • 20.6.2. By Vehicle Type
    • 20.6.3. By Material Type
    • 20.6.4. By End Use
  • 20.7. U.K Market Analysis
    • 20.7.1. By Product Type
    • 20.7.2. By Vehicle Type
    • 20.7.3. By Material Type
    • 20.7.4. By End Use
  • 20.8. Italy Market Analysis
    • 20.8.1. By Product Type
    • 20.8.2. By Vehicle Type
    • 20.8.3. By Material Type
    • 20.8.4. By End Use
  • 20.9. BENELUX Market Analysis
    • 20.9.1. By Product Type
    • 20.9.2. By Vehicle Type
    • 20.9.3. By Material Type
    • 20.9.4. By End Use
  • 20.10. Spain Market Analysis
    • 20.10.1. By Product Type
    • 20.10.2. By Vehicle Type
    • 20.10.3. By Material Type
    • 20.10.4. By End Use
  • 20.11. Russia Market Analysis
    • 20.11.1. By Product Type
    • 20.11.2. By Vehicle Type
    • 20.11.3. By Material Type
    • 20.11.4. By End Use
  • 20.12. China Market Analysis
    • 20.12.1. By Product Type
    • 20.12.2. By Vehicle Type
    • 20.12.3. By Material Type
    • 20.12.4. By End Use
  • 20.13. Japan Market Analysis
    • 20.13.1. By Product Type
    • 20.13.2. By Vehicle Type
    • 20.13.3. By Material Type
    • 20.13.4. By End Use
  • 20.14. South Korea Market Analysis
    • 20.14.1. By Product Type
    • 20.14.2. By Vehicle Type
    • 20.14.3. By Material Type
    • 20.14.4. By End Use
  • 20.15. India Market Analysis
    • 20.15.1. By Product Type
    • 20.15.2. By Vehicle Type
    • 20.15.3. By Material Type
    • 20.15.4. By End Use
  • 20.16. ASEAN Market Analysis
    • 20.16.1. By Product Type
    • 20.16.2. By Vehicle Type
    • 20.16.3. By Material Type
    • 20.16.4. By End Use
  • 20.17. Australia & New Zealand Market Analysis
    • 20.17.1. By Product Type
    • 20.17.2. By Vehicle Type
    • 20.17.3. By Material Type
    • 20.17.4. By End Use
  • 20.18. GCC Countries Market Analysis
    • 20.18.1. By Product Type
    • 20.18.2. By Vehicle Type
    • 20.18.3. By Material Type
    • 20.18.4. By End Use
  • 20.19. Turkey Market Analysis
    • 20.19.1. By Product Type
    • 20.19.2. By Vehicle Type
    • 20.19.3. By Material Type
    • 20.19.4. By End Use
  • 20.20. South Africa Market Analysis
    • 20.20.1. By Product Type
    • 20.20.2. By Vehicle Type
    • 20.20.3. By Material Type
    • 20.20.4. By End Use

21. Market Structure Analysis

  • 21.1. Market Analysis by Tier of Companies
  • 21.2. Market Positioning
  • 21.3. Market Share Analysis of Top Players

22. Competition Analysis

  • 22.1. Competition Dashboard
  • 22.2. Competition Benchmarking
  • 22.3. Competition Deep Dive
    • 22.3.1. Continental AG
      • 22.3.1.1. Overview
      • 22.3.1.2. Product Portfolio
      • 22.3.1.3. Strategy
    • 22.3.2. Faurecia
      • 22.3.2.1. Overview
      • 22.3.2.2. Product Portfolio
      • 22.3.2.3. Strategy
    • 22.3.3. Toyota Boshoku Corp
      • 22.3.3.1. Overview
      • 22.3.3.2. Product Portfolio
      • 22.3.3.3. Strategy
    • 22.3.4. Toyoda Gosei Corp
      • 22.3.4.1. Overview
      • 22.3.4.2. Product Portfolio
      • 22.3.4.3. Strategy
    • 22.3.5. Magna International Inc.
      • 22.3.5.1. Overview
      • 22.3.5.2. Product Portfolio
      • 22.3.5.3. Strategy
    • 22.3.6. Grupo Antolin
      • 22.3.6.1. Overview
      • 22.3.6.2. Product Portfolio
      • 22.3.6.3. Strategy
    • 22.3.7. Eissmann Automotive Group
      • 22.3.7.1. Overview
      • 22.3.7.2. Product Portfolio
      • 22.3.7.3. Strategy
    • 22.3.8. Compagnie Plastic Omnium
      • 22.3.8.1. Overview
      • 22.3.8.2. Product Portfolio
      • 22.3.8.3. Strategy
    • 22.3.9. Machino Plastics Ltd.
      • 22.3.9.1. Overview
      • 22.3.9.2. Product Portfolio
      • 22.3.9.3. Strategy
    • 22.3.10. HFI
      • 22.3.10.1. Overview
      • 22.3.10.2. Product Portfolio
      • 22.3.10.3. Strategy
    • 22.3.11. Futaba Industrial CO. Ltd
      • 22.3.11.1. Overview
      • 22.3.11.2. Product Portfolio
      • 22.3.11.3. Strategy
    • 22.3.12. Adient Plc
      • 22.3.12.1. Overview
      • 22.3.12.2. Product Portfolio
      • 22.3.12.3. Strategy
    • 22.3.13. Inteva Products LLC
      • 22.3.13.1. Overview
      • 22.3.13.2. Product Portfolio
      • 22.3.13.3. Strategy
    • 22.3.14. Draexlmaier Group
      • 22.3.14.1. Overview
      • 22.3.14.2. Product Portfolio
      • 22.3.14.3. Strategy
    • 22.3.15. Kasai Kogyo Co. Ltd
      • 22.3.15.1. Overview
      • 22.3.15.2. Product Portfolio
      • 22.3.15.3. Strategy
    • 22.3.16. Hayashi Telempu
      • 22.3.16.1. Overview
      • 22.3.16.2. Product Portfolio
      • 22.3.16.3. Strategy
    • 22.3.17. Samvardhana Motherson
      • 22.3.17.1. Overview
      • 22.3.17.2. Product Portfolio
      • 22.3.17.3. Strategy
    • 22.3.18. Novares
      • 22.3.18.1. Overview
      • 22.3.18.2. Product Portfolio
      • 22.3.18.3. Strategy

23. Assumptions and Acronyms Used

24. Research Methodology

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