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RTU 그라우트 및 접착제 시장 : 세계 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2025-2034년)

Ready-to-Use Grout and Adhesive Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2034

발행일: | 리서치사: Persistence Market Research | 페이지 정보: 영문 258 Pages | 배송안내 : 2-5일 (영업일 기준)

    
    
    




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Persistence Market Research는 최근 세계 RTU(Ready-to-Use) 그라우트 및 접착제 시장에 대한 종합적인 분석을 발표했습니다. 이 보고서는 시장 촉진요인, 동향, 기회 및 과제와 같은 중요한 시장 역학을 철저히 평가하고 시장 구조에 대한 심층적인 인사이트를 제공합니다. 이 보고서는 세계 RTU 그라우트 및 접착제 시장의 예측 성장 궤적(2025-2032년)을 개괄하는 독점적인 데이터와 통계를 제공합니다.

주요 인사이트

  • RTU 그라우트 및 접착제 시장 규모(2025년) : 19억 4,850만 달러
  • 시장 규모 예측(금액 기준, 2032년) : 34억 7,140만 달러
  • 세계 시장 성장률(CAGR, 2025-2032년) : 8.6%

RTU 그라우트 및 접착제 시장 - 분석 범위

RTU 그라우트 및 접착제는 타일 시공 및 건설 응용 분야에 사용되는 미리 혼합되어 바로 사용할 수 있는 솔루션입니다. 이 제품들은 현장에서 혼합할 필요가 없으므로 시공의 편리성, 일관성 및 시간 효율성을 향상시킵니다. 이 시장은 주거, 상업 및 산업 건설 부문을 대상으로 다양한 타일 유형과 기판에 적합한 고분자 변성 접착제, 수성 접착제 및 그라우트를 광범위하게 제공하고 있습니다. 시장 성장의 원동력은 건설 공정의 신속화에 대한 수요 증가, DIY 트렌드의 증가, 지속가능한 저 VOC 건축자재의 보급입니다.

시장 성장 촉진요인:

세계 RTU 그라우트 및 접착제 시장은 신흥국의 도시화 및 인프라 개발 속도 증가를 포함한 몇 가지 주요 요인에 의해 주도되고 있으며, DIY 주택 개조 솔루션에 대한 선호도 증가와 사용 편의성에 대한 인식이 높아짐에 따라 주택 부문의 수요를 자극하고 있습니다. 고결합 접착제, 방오성 그라우트 등 배합 기술의 발전도 채택에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 환경 친화적인 건축 규제는 친환경적이고 무해한 접착제와 그라우트에 대한 수요를 증가시키고 있습니다.

시장 억제요인:

시장은 강력한 성장 잠재력을 가지고 있지만, 기존의 시멘트계 그라우트나 접착제에 비해 상대적으로 높은 비용이라는 문제에 직면해 있으며, 비용에 민감한 시장에서의 채택을 저해할 수 있습니다. 또한, 고수분 또는 고부하 산업 환경에서의 성능 한계로 인해 특정 프리믹스 제품의 사용이 제한될 수 있습니다. 원자재 가격 변동과 공급망 혼란도 시장의 안정성과 수익성에 문제를 야기할 수 있습니다.

시장 기회:

RTU 그라우트 및 접착제 시장은 기술 혁신, 스마트 포장 솔루션, 조립식 공법의 보급 증가로 인해 큰 성장 기회를 맞이하고 있습니다. 항균성, 방수성, 속경화성 등 다기능 접착제에 대한 수요는 제품 차별화와 프리미엄화의 길을 열어줍니다. 지속가능한 원료, 재활용 가능한 포장, 정확한 도포 지침을 위한 디지털 도구의 통합은 소비자 가치를 높이고 브랜드 충성도를 높일 수 있습니다. 모듈식 건축 및 리노베이션 프로젝트의 성장으로 기성품의 대응 가능한 시장은 더욱 확대될 것입니다.

본 보고서에서 답변하는 주요 질문

  • RTU 그라우트 및 접착제 시장의 세계 성장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 어떤 제품 유형과 용도가 주거 및 상업 분야에서 채택을 촉진하고 있는가?
  • 기술 발전은 제품 성능과 기술 혁신을 어떻게 형성하고 있는가?
  • 시장에 기여하고 있는 주요 기업은 어디이며, 경쟁력을 유지하기 위해 어떤 전략을 취하고 있는가?
  • 세계 RTU 그라우트 및 접착제 시장의 새로운 트렌드와 향후 전망은?

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

  • 시장 범위/분류
  • 시장 정의/범위/제한

제3장 주요 시장 동향

  • 시장에 영향을 미치는 주요 동향
  • 제품 혁신/개발 동향

제4장 핵심성공요인

  • 제품 채용/사용 상황 분석
  • 제품 USP/특징
  • 전략적 프로모션 전략

제5장 세계 시장 수요 분석

  • 과거 시장 규모 분석(수량 기준, 2019-2024년)
  • 현재 시장 규모 분석과 예측(수량 기준, 2025-2032년)
  • 전년비 성장 동향 분석

제6장 세계 시장 : 가격 분석

  • 지역별 가격 분석
  • 세계 평균 가격 : 분석 벤치마크

제7장 세계 시장 수요 분석

  • 과거 시장 규모 분석(수량 기준, 2019-2024년)
  • 현재·향후 시장 규모 예측(수량 기준, 2025-2032년)
    • 전년비 성장 동향 분석
    • 절대적 수익 기회 분석

제8장 시장 배경

  • 거시경제 요인
  • 예측요인 : 관련성과 영향
  • 밸류체인
  • COVID-19 위기 : 영향 평가
  • 시장 역학
  • 세계의 수급 분석
  • 기술 로드맵
  • 특허 분석
  • 주요 발전

제9장 세계 시장 분석 : 제품 종류별

  • 소개/주요 분석 결과
  • 과거 시장 규모 분석 : 제품 종류별(금액 기준, 2019-2024년)
  • 현재·향후 시장 규모 예측 : 제품 종류별(금액 기준, 2025-2032년)
    • 그라우트
      • 샌드 그라우트
      • 샌드리스 그라우트
      • 에폭시 그라우트
      • 아크릴 그라우트
      • 우레탄 그라우트
      • 기타
    • 접착제
      • 에폭시
      • 폴리우레탄
      • 폴리이미드
    • 기타
  • 시장 매력 분석 : 제품 종류별

제10장 세계 시장 분석 : 용도별

  • 소개/주요 분석 결과
  • 과거 시장 규모 분석 : 용도별(금액 기준, 2019-2024년)
  • 현재·향후 시장 규모 예측 : 용도별(금액 기준, 2025-2032년)
    • 벽면
    • 바닥
    • 카운터톱
    • 기타
  • 시장 매력 분석 : 용도별

제11장 세계 시장 분석 : 최종 용도별

  • 소개/주요 분석 결과
  • 과거 시장 규모 분석 : 최종 용도별(금액 기준, 2019-2024년)
  • 현재·향후 시장 규모 예측 : 최종 용도별(금액 기준, 2025-2032년)
    • 주택
    • 상업
    • 산업
  • 시장 매력 분석 : 최종 용도별

제12장 세계 시장 분석 : 지역별

  • 소개
  • 과거 시장 규모 분석 : 지역별(금액 기준, 2019-2024년)
  • 현재·향후 시장 규모 예측 : 지역별(금액 기준, 2025-2032년)
    • 북미
    • 라틴아메리카
    • 유럽
    • 중동 및 아프리카(MEA)
    • 동아시아
    • 남아시아 및 태평양
  • 시장 매력 분석 : 지역별

제13장 북미 시장 분석

제14장 라틴아메리카 시장 분석

제15장 유럽 시장 분석

제16장 남아시아 및 태평양 시장 분석

제17장 동아시아 시장 분석

제18장 중동 및 아프리카 시장 분석

제19장 시장 분석 : 국가별(2025-2032년)

  • 미국 시장 분석
  • 캐나다 시장 분석
  • 멕시코 시장 분석
  • 브라질 시장 분석
  • 독일 시장 분석
  • 이탈리아 시장 분석
  • 프랑스 시장 분석
  • 영국 시장 분석
  • 스페인 시장 분석
  • 베네룩스 시장 분석
  • 러시아 시장 분석
  • 중국 시장 분석
  • 일본 시장 분석
  • 한국 시장 분석
  • 인도 시장 분석
  • 싱가포르 시장 분석
  • 말레이시아 시장 분석
  • 필리핀 시장 분석
  • 호주·뉴질랜드 시장 분석
  • 아랍에미리트 시장 분석
  • 튀르키예 시장 분석
  • 케냐 시장 분석
  • 남아프리카공화국 시장 분석

제20장 시장 구조 분석

  • 시장 분석 : 기업 계층별(시장)
  • 주요 기업의 시장 점유율 분석
  • 주요 기업 생산능력
  • 주요 브랜드 시장 점유율
  • 시장 입지 분석

제21장 경쟁 분석

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 벤치마크
  • 경쟁 상세
    • LATICRETE International, Inc.
    • Akrema(Bostik Smart Adhesives)
    • Sika AG
    • Henkel Group
    • BASF SE
    • MBCC Group(Master Builders Solutions)
    • Grupo Lamosa
    • Mapei SpA
    • Ardex
    • Saint-Gobain Weber
    • LITOKOL SpA
    • Pidillite Industries Ltd.
    • CUSTOM Building Products
    • HB Fuller

제22장 일차 분석 분석

제23장 가정과 사용되는 두문자어

제24장 분석 방법

ksm 25.07.25

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for ready-to-use grout and adhesive products. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global ready-to-use grout and adhesive market from 2025 to 2032.

Key Insights:

  • Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Size (2025E): USD 1,948.5 Million
  • Projected Market Value (2032F): USD 3,471.4 Million
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 8.6%

Ready-to-Use Grout and Adhesive Market - Report Scope:

Ready-to-use grout and adhesives are pre-mixed, ready-for-application solutions used in tile installation and construction applications. These products eliminate the need for on-site mixing, thereby enhancing application convenience, consistency, and time efficiency. The market serves residential, commercial, and industrial construction segments, offering a wide range of polymer-modified and water-based adhesives and grouts suited for various tile types and substrates. Market growth is driven by rising demand for faster construction processes, increasing DIY trends, and the proliferation of sustainable and low-VOC building materials.

Market Growth Drivers:

The global ready-to-use grout and adhesive market is propelled by several key factors, including the increasing pace of urbanization and infrastructural development in emerging economies. A growing preference for DIY home improvement solutions, combined with the rising awareness of ease-of-use, is stimulating demand in the residential segment. Advancements in formulation technology-such as high-bond strength adhesives and stain-resistant grouts-are also fueling adoption. Furthermore, green building regulations are pushing the demand for eco-friendly, non-toxic adhesives and grouts with low environmental impact.

Market Restraints:

Despite its robust growth potential, the market faces challenges such as relatively higher costs compared to traditional cementitious grouts and adhesives, which may deter adoption in cost-sensitive markets. Additionally, performance limitations in high-moisture or heavy-duty industrial settings can restrict the use of certain pre-mixed products. Fluctuations in raw material prices and supply chain disruptions also pose challenges to market stability and profitability.

Market Opportunities:

The ready-to-use grout and adhesive market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, smart packaging solutions, and increasing penetration of prefabricated construction methods. The demand for multifunctional adhesives-such as those with antimicrobial, waterproofing, or rapid-curing properties-offers avenues for product differentiation and premiumization. The integration of sustainable raw materials, recyclable packaging, and digital tools for precise application guidance enhances consumer value and fosters brand loyalty. Growth in modular construction and renovation projects further expands the addressable market for ready-to-use products.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the ready-to-use grout and adhesive market globally?
  • Which product types and applications are driving the adoption across residential and commercial sectors?
  • How are technological advancements shaping product performance and innovation?
  • Who are the key players contributing to the market, and what strategies are they using to remain competitive?
  • What are the emerging trends and future outlook for the global ready-to-use grout and adhesive market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Strategic collaborations with construction firms, hardware retail chains, and e-commerce platforms are expanding market reach. These companies are also focusing on eco-certified product lines to align with green construction standards. Continuous innovation in packaging-such as resealable pouches and cartridge dispensers-along with training programs for installers and end-users, further strengthens their market position.

Key Companies Profiled:

  • LATICRETE International, Inc.
  • Akrema (Bostik Smart Adhesives)
  • Sika AG
  • Henkel Group
  • BASF SE
  • MBCC Group (Master Builders Solutions)
  • Grupo Lamosa
  • Mapei SpA
  • Ardex
  • Saint-Gobain Weber
  • LITOKOL S.p.A.
  • Pidillite Industries Ltd.
  • CUSTOM Building Products
  • H.B. Fuller

Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Research Segmentation:

By Product Type:

  • Grout
  • Sanded Grout
  • Un-sanded Grout
  • Epoxy Grout
  • Acrylic Grout
  • Urethane Grout
  • Others
  • Adhesives
  • Epoxy
  • Polyurethane
  • Polyimide

By Application:

  • Walls
  • Floors
  • Countertops
  • Others

By End Use:

  • Residential
  • Commercial
  • Industrial

By Region:

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia and Pacific
  • Middle East and Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Market Share Analysis
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Demand Side Trends
  • 1.5. Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
  • 3.2. Product Innovation / Development Trends

4. Key Success Factors

  • 4.1. Product Adoption / Usage Analysis
  • 4.2. Product USPs / Features
  • 4.3. Strategic Promotional Strategies

5. Global Market Demand Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032

  • 5.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2024
  • 5.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2025-2032
  • 5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

6. Global Market - Pricing Analysis

  • 6.1. Regional Pricing Analysis
  • 6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark

7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032

  • 7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2024
  • 7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2025-2032
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

8. Market Background

  • 8.1. Macro-Economic Factors
    • 8.1.1. Global Economic Outlook
    • 8.1.2. Global GDP Growth Outlook
    • 8.1.3. Global Chemical Sales Overview
    • 8.1.4. Global Chemical Industry Overview
    • 8.1.5. Manufacturing Value-Added
    • 8.1.6. Global Population Outlook
    • 8.1.7. Industry Value Added by key Countries
    • 8.1.8. Construction spending outlook
    • 8.1.9. Parent Market Overview - Grouts
    • 8.1.10. Parent Market overview - Adhesives
  • 8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 8.2.1. Top Companies Historical Growth
    • 8.2.2. Growth of End-Use Sector
    • 8.2.3. GDP Growth forecast
    • 8.2.4. Construction and infrastructure development
    • 8.2.5. Housing and real estate markets
    • 8.2.6. Technological advancements
    • 8.2.7. Environmental regulations
    • 8.2.8. Economic conditions
    • 8.2.9. Market Competition
  • 8.3. Value Chain
    • 8.3.1. Raw Material Suppliers
    • 8.3.2. Product Manufacturers
      • 8.3.2.1. Country-wise top 5-10 local players with their ranking
    • 8.3.3. Probable End Users
  • 8.4. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
    • 8.4.1. Current Statistics
    • 8.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
    • 8.4.3. Likely Rebound
  • 8.5. Market Dynamics
    • 8.5.1. Drivers
    • 8.5.2. Restraints
    • 8.5.3. Opportunity Analysis
  • 8.6. Global Supply Demand Analysis
  • 8.7. Technology Road Map
  • 8.8. Patent Analysis
  • 8.9. Key Developments

9. Global Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Product Type

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2024
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2025-2032
    • 9.3.1. Grouts
      • 9.3.1.1. Sanded Grouts
      • 9.3.1.2. Un-sanded Grouts
      • 9.3.1.3. Epoxy Grouts
      • 9.3.1.4. Acrylic Grouts
      • 9.3.1.5. Urethane Grouts
      • 9.3.1.6. Others
    • 9.3.2. Adhesives
      • 9.3.2.1. Epoxy
      • 9.3.2.2. Polyurethane
      • 9.3.2.3. Polyimide
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

10. Global Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Application

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis by Application, 2019-2024
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Application, 2025-2032
    • 10.3.1. Walls
    • 10.3.2. Floors
    • 10.3.3. Countertops
    • 10.3.4. Others
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis by Application

11. Global Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by End use

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis by End use-2024
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast by End use-2032
    • 11.3.1. Residential
    • 11.3.2. Commercial
    • 11.3.3. Industrial
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By End use

12. Global Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, by Region

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2024
  • 12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2025-2032
    • 12.3.1. North America
    • 12.3.2. Latin America
    • 12.3.3. Europe
    • 12.3.4. Middle East and Africa (MEA)
    • 12.3.5. East Asia
    • 12.3.6. South Asia and Pacific
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Region

13. North America Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Pricing Analysis
  • 13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 13.4.1. By Country
      • 13.4.1.1. U.S.
      • 13.4.1.2. Canada
    • 13.4.2. By Product Type
    • 13.4.3. By Application
    • 13.4.4. By End use
  • 13.5. Market Attractiveness Analysis
    • 13.5.1. By Country
    • 13.5.2. By Product Type
    • 13.5.3. By Application
    • 13.5.4. By End use
  • 13.6. Market Trends
  • 13.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

14. Latin America Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Pricing Analysis
  • 14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 14.4.1. By Country
      • 14.4.1.1. Brazil
      • 14.4.1.2. Mexico
      • 14.4.1.3. Costa Rica
      • 14.4.1.4. Panama
      • 14.4.1.5. Rest of Latin America
    • 14.4.2. By Product Type
    • 14.4.3. By Application
    • 14.4.4. By End use
  • 14.5. Market Attractiveness Analysis
    • 14.5.1. By Country
    • 14.5.2. By Product Type
    • 14.5.3. By Application
    • 14.5.4. By End use
  • 14.6. Market Trends
  • 14.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

15. Europe Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Germany
      • 15.4.1.2. Italy
      • 15.4.1.3. France
      • 15.4.1.4. U.K.
      • 15.4.1.5. Spain
      • 15.4.1.6. BENELUX
      • 15.4.1.7. Russia
      • 15.4.1.8. Rest of Europe
    • 15.4.2. By Product Type
    • 15.4.3. By Application
    • 15.4.4. By End use
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Product Type
    • 15.5.3. By Application
    • 15.5.4. By End use
  • 15.6. Market Trends
  • 15.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

16. South Asia and Pacific Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. India
      • 16.4.1.2. Singapore
      • 16.4.1.3. Malaysia
      • 16.4.1.4. Philippines
      • 16.4.1.5. Australia and New Zealand
      • 16.4.1.6. Rest of South Asia & Pacific
    • 16.4.2. By Product Type
    • 16.4.3. By Application
    • 16.4.4. By End use
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Product Type
    • 16.5.3. By Application
    • 16.5.4. By End use
  • 16.6. Market Trends
  • 16.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

17. East Asia Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
    • 17.4.2. By Product Type
    • 17.4.3. By Application
    • 17.4.4. By End use
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Product Type
    • 17.5.2. By Application
    • 17.5.3. By End use
  • 17.6. Market Trends
  • 17.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

18. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
  • 18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. UAE
      • 18.4.1.2. Turkey
      • 18.4.1.3. South Africa
      • 18.4.1.4. Kenya
      • 18.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
    • 18.4.2. By Product Type
    • 18.4.3. By Application
    • 18.4.4. By End use
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Product Type
    • 18.5.3. By Application
    • 18.5.4. By End use
  • 18.6. Market Trends
  • 18.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis

19. Country-wise Market Analysis 2025-2032

  • 19.1. U.S. Market Analysis
    • 19.1.1. By Product Type
    • 19.1.2. By Application
    • 19.1.3. By End use
  • 19.2. Canada Market Analysis
    • 19.2.1. By Product Type
    • 19.2.2. By Application
    • 19.2.3. By End use
  • 19.3. Mexico Market Analysis
    • 19.3.1. By Product Type
    • 19.3.2. By Application
    • 19.3.3. By End use
  • 19.4. Brazil Market Analysis
    • 19.4.1. By Product Type
    • 19.4.2. By Application
    • 19.4.3. By End use
  • 19.5. Germany Market Analysis
    • 19.5.1. By Product Type
    • 19.5.2. By Application
    • 19.5.3. By End use
  • 19.6. Italy Market Analysis
    • 19.6.1. By Product Type
    • 19.6.2. By Application
    • 19.6.3. By End use
  • 19.7. France Market Analysis
    • 19.7.1. By Product Type
    • 19.7.2. By Application
    • 19.7.3. By End use
  • 19.8. U.K. Market Analysis
    • 19.8.1. By Product Type
    • 19.8.2. By Application
    • 19.8.3. By End use
  • 19.9. Spain Market Analysis
    • 19.9.1. By Product Type
    • 19.9.2. By Application
    • 19.9.3. By End use
  • 19.10. BENELUX Market Analysis
    • 19.10.1. By Product Type
    • 19.10.2. By Application
    • 19.10.3. By End use
  • 19.11. Russia Market Analysis
    • 19.11.1. By Product Type
    • 19.11.2. By Application
    • 19.11.3. By End use
  • 19.12. China Market Analysis
    • 19.12.1. By Product Type
    • 19.12.2. By Application
    • 19.12.3. By End use
  • 19.13. Japan Market Analysis
    • 19.13.1. By Product Type
    • 19.13.2. By Application
    • 19.13.3. By End use
  • 19.14. South Korea Market Analysis
    • 19.14.1. By Product Type
    • 19.14.2. By Application
    • 19.14.3. By End use
  • 19.15. India Market Analysis
    • 19.15.1. By Product Type
    • 19.15.2. By Application
    • 19.15.3. By End use
  • 19.16. Singapore Market Analysis
    • 19.16.1. By Product Type
    • 19.16.2. By Application
    • 19.16.3. By End use
  • 19.17. Malaysia Market Analysis
    • 19.17.1. By Product Type
    • 19.17.2. By Application
    • 19.17.3. By End use
  • 19.18. Philippines Market Analysis
    • 19.18.1. By Product Type
    • 19.18.2. By Application
    • 19.18.3. By End use
  • 19.19. Australia and New Zealand Market Analysis
    • 19.19.1. By Product Type
    • 19.19.2. By Application
    • 19.19.3. By End use
  • 19.20. United Arab Emirates Market Analysis
    • 19.20.1. By Product Type
    • 19.20.2. By Application
    • 19.20.3. By End use
  • 19.21. Turkey Market Analysis
    • 19.21.1. By Product Type
    • 19.21.2. By Application
    • 19.21.3. By End use
  • 19.22. Kenya Market Analysis
    • 19.22.1. By Product Type
    • 19.22.2. By Application
    • 19.22.3. By End use
  • 19.23. South Africa Market Analysis
    • 19.23.1. By Product Type
    • 19.23.2. By Application
    • 19.23.3. By End use

20. Market Structure Analysis

  • 20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Market)
  • 20.2. Market Share Analysis of Top Players
  • 20.3. Production Capacity of Top Players
  • 20.4. Key Brands Market Share
  • 20.5. Market Presence Analysis
    • 20.5.1. By Regional footprint of Players
    • 20.5.2. Product foot print of Players

21. Competition Analysis

  • 21.1. Competition Dashboard
  • 21.2. Competition Benchmarking
  • 21.3. Competition Deep Dive
    • 21.3.1. LATICRETE International, Inc.
      • 21.3.1.1. Overview
      • 21.3.1.2. Product Portfolio
      • 21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.1.4. Sales Footprint
      • 21.3.1.5. Strategy Overview
    • 21.3.2. Akrema (Bostik Smart Adhesives)
      • 21.3.2.1. Overview
      • 21.3.2.2. Product Portfolio
      • 21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.2.4. Sales Footprint
      • 21.3.2.5. Strategy Overview
    • 21.3.3. Sika AG
      • 21.3.3.1. Overview
      • 21.3.3.2. Product Portfolio
      • 21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.3.4. Sales Footprint
      • 21.3.3.5. Strategy Overview
    • 21.3.4. Henkel Group
      • 21.3.4.1. Overview
      • 21.3.4.2. Product Portfolio
      • 21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.4.4. Sales Footprint
      • 21.3.4.5. Strategy Overview
    • 21.3.5. BASF SE
      • 21.3.5.1. Overview
      • 21.3.5.2. Product Portfolio
      • 21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.5.4. Sales Footprint
      • 21.3.5.5. Strategy Overview
    • 21.3.6. MBCC Group (Master Builders Solutions)
      • 21.3.6.1. Overview
      • 21.3.6.2. Product Portfolio
      • 21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.6.4. Sales Footprint
      • 21.3.6.5. Strategy Overview
    • 21.3.7. Grupo Lamosa
      • 21.3.7.1. Overview
      • 21.3.7.2. Product Portfolio
      • 21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.7.4. Sales Footprint
      • 21.3.7.5. Strategy Overview
    • 21.3.8. Mapei SpA
      • 21.3.8.1. Overview
      • 21.3.8.2. Product Portfolio
      • 21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.8.4. Sales Footprint
      • 21.3.8.5. Strategy Overview
    • 21.3.9. Ardex
      • 21.3.9.1. Overview
      • 21.3.9.2. Product Portfolio
      • 21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.9.4. Sales Footprint
      • 21.3.9.5. Strategy Overview
    • 21.3.10. Saint-Gobain Weber
      • 21.3.10.1. Overview
      • 21.3.10.2. Product Portfolio
      • 21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.10.4. Sales Footprint
      • 21.3.10.5. Strategy Overview
    • 21.3.11. LITOKOL S.p.A.
      • 21.3.11.1. Overview
      • 21.3.11.2. Product Portfolio
      • 21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.11.4. Sales Footprint
      • 21.3.11.5. Strategy Overview
    • 21.3.12. Pidillite Industries Ltd.
      • 21.3.12.1. Overview
      • 21.3.12.2. Product Portfolio
      • 21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.12.4. Sales Footprint
      • 21.3.12.5. Strategy Overview
    • 21.3.13. CUSTOM Building Products
      • 21.3.13.1. Overview
      • 21.3.13.2. Product Portfolio
      • 21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.13.4. Sales Footprint
      • 21.3.13.5. Strategy Overview
    • 21.3.14. H.B. Fuller
      • 21.3.14.1. Overview
      • 21.3.14.2. Product Portfolio
      • 21.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 21.3.14.4. Sales Footprint
      • 21.3.14.5. Strategy Overview

22. Primary Survey Analysis

23. Assumptions and Acronyms Used

24. Research Methodology

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