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시장보고서
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클라우드 컴퓨팅 : 세계 시장 점유율과 순위, 총판매량 및 수요 예측(2025-2031년)Cloud Computing - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031 |
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세계의 클라우드 컴퓨팅 시장 규모는 2024년에 2,185억 200만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 12.2%로 성장하며, 2031년까지 4,507억 3,500만 달러로 확대할 것으로 예측되고 있습니다.
클라우드 컴퓨팅은 광범위한 기술 서비스를 종합적으로 표현하는 용어입니다. 이는 흔히 '스택'으로 설명되며, '클라우드'라는 이름 아래 상호 구축된 다양한 서비스군에 대한 대응으로 자리매김하고 있습니다.
세계 클라우드 컴퓨팅 주요 기업으로는 Amazon Web Services, Microsoft Azure, IBM, Aliyun, Google Cloud Platform 등을 들 수 있습니다. 세계 상위 5개 업체가 50% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 북미가 가장 큰 시장으로 35% 이상의 점유율을 차지하고 있으며, EU와 일본이 각각 35% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 제품별로는 서비스형 인프라(IaaS)가 가장 큰 부문으로 50% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 또한 용도별로는 대기업이 가장 많이 사용하고 있으며, 중소기업, 정부 등이 그 뒤를 잇고 있습니다.
시장 성장 촉진요인:
1. 경제적 요인: 비용 효율성과 재정적 유연성
이는 기업이 클라우드 컴퓨팅을 도입하는 가장 직접적이고 설득력 있는 이유가 되기도 합니다.
자본지출(CapEx)에서 운영지출(OpEx)로의 전환: 클라우드 컴퓨팅은 물리적 하드웨어(서버, 데이터센터, 네트워크 장비)의 구매 및 유지보수에 따른 막대한 초기비용이 필요하지 않습니다. 대신 기업은 예측 가능한 정기적인 구독료 또는 사용한 자원에 대해만 비용을 지불함으로써 IT를 운영 비용으로 처리할 수 있습니다. 이를 통해 현금 흐름이 크게 개선되어 다른 투자에 사용할 수 있는 자본을 확보할 수 있습니다.
IT 운영 비용 절감: 클라우드 프로바이더가 기반 인프라(유지보수, 보안 패치, 전력, 냉각, 물리적 보안 등)를 관리합니다. 이를 통해 일상적인 유지보수에 전념하는 대규모 사내 IT 팀의 필요성을 크게 줄여 전략적 구상에 집중할 수 있습니다.
2. 기술 혁신 및 고급 툴에 대한 액세스
클라우드는 단순한 인프라가 아닌 혁신의 플랫폼입니다.
최첨단 기술에 대한 접근: 클라우드 프로바이더는 인공지능(AI), 머신러닝(ML), 사물인터넷(IoT) 플랫폼, 빅데이터 분석, 서버리스 컴퓨팅 등 첨단 서비스를 온디맨드 방식으로 제공합니다. 기업은 전문 하드웨어나 전문 지식에 대한 막대한 투자 없이도 이러한 기술을 실험하고 통합할 수 있습니다.
핵심 사업에 집중: IT 인프라의 차별화되지 않은 '중노동'을 클라우드로 이관함으로써 조직은 귀중한 기술 인력과 자원을 시장에서 차별화되는 제품 및 서비스 개발에 투입할 수 있습니다.
재해복구 및 비즈니스 연속성: 클라우드 컴퓨팅은 견고하고 확장 가능하며 비용 효율적인 재해복구(DR) 및 백업 솔루션을 제공합니다. 데이터는 지역적으로 분산된 여러 데이터센터로 복제되어 국지적 장애나 재해 발생 시에도 비즈니스 연속성을 보장합니다.
3. 데이터 및 분석 촉진요인
클라우드는 현대의 데이터베이스 기업의 기반이 됩니다.
중앙 집중식 데이터 및 빅데이터 분석 : 클라우드를 통해 조직은 다양한 소스의 방대한 데이터를 하나의 확장 가능한 리포지토리(데이터 레이크)로 통합할 수 있습니다. 이를 통해 강력한 분석과 비즈니스 인텔리전스를 통해 의사결정을 개선할 수 있는 인사이트를 도출할 수 있습니다.
이 보고서는 세계 클라우드 컴퓨팅 시장에 대해 총매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 애플리케이션별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.
클라우드 컴퓨팅 시장 규모, 추정치 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020-2031년의 기간 중 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 판매 매출로 제시됩니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 클라우드 컴퓨팅에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.
시장 세분화
기업별
유형별 부문
용도별 부문
지역별
The global market for Cloud Computing was estimated to be worth US$ 218502 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 450735 million by 2031 with a CAGR of 12.2% during the forecast period 2025-2031.
Cloud Computing is a term that describes a broad range of technology services. It is often described as a stack, as a response to the broad range of services built on top of one another under the moniker "Cloud".
Global Cloud Computing key players include Amazon Web Services, Microsoft Azure, IBM, Aliyun, Google Cloud Platform, etc. Global top five manufacturers hold a share over 50%. North America is the largest market, with a share over 35%, followed by EU and Japan, both have a share over 35%. In terms of product, Infrastructure as a Service (IaaS) is the largest segment, with a share over 50%. And in terms of application, the largest application is Large Enterprises, followed by Small and Medium Sized Enterprises, Government, etc.
Market Drivers:
1. Economic Drivers: Cost Efficiency and Financial Flexibility
This is often the most immediate and compelling reason for businesses to adopt cloud computing.
Shift from Capital Expenditure (CapEx) to Operational Expenditure (OpEx): Cloud computing eliminates the massive upfront cost of purchasing and maintaining physical hardware (servers, data centers, networking equipment). Instead, companies pay a predictable, recurring subscription fee or only for the resources they use, treating IT as an operational expense. This dramatically improves cash flow and frees up capital for other investments.
Reduced IT Operational Costs: The cloud provider manages the underlying infrastructure, including maintenance, security patches, power, cooling, and physical security. This significantly reduces the need for a large in-house IT team dedicated to routine maintenance, allowing them to focus on strategic initiatives.
2. Technological Innovation and Access to Advanced Tools
The cloud is a platform for innovation, not just infrastructure.
Access to Cutting-Edge Technologies: Cloud providers offer on-demand access to advanced services like Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), Internet of Things (IoT) platforms, big data analytics, and serverless computing. Companies can experiment with and integrate these technologies without making huge investments in specialized hardware and expertise.
Focus on Core Business: By offloading the undifferentiated "heavy lifting" of IT infrastructure to the cloud, organizations can redirect their precious technical talent and resources toward developing products and services that differentiate them in the market.
Disaster Recovery and Business Continuity: Cloud computing provides robust, scalable, and more cost-effective disaster recovery (DR) and backup solutions. Data can be replicated across multiple geographically dispersed data centers, ensuring business continuity in the event of a local failure or disaster.
3. Data and Analytics Drivers
The cloud is the foundation for the modern data-driven enterprise.
Centralized Data and Big Data Analytics: The cloud allows organizations to aggregate vast amounts of data from disparate sources into a single, scalable repository (data lakes). This enables powerful analytics and business intelligence, uncovering insights that drive better decision-making.
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Cloud Computing, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Cloud Computing by region & country, by Type, and by Application.
The Cloud Computing market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Cloud Computing.
Market Segmentation
By Company
Segment by Type
Segment by Application
By Region
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Cloud Computing company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Revenue of Cloud Computing in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Revenue of Cloud Computing in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.
Chapter 9: Conclusion.