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세계의 네오뱅크 시장(2020년)

Global Neobank Report 2020

리서치사 RFI Group
발행일 2020년 09월 상품 코드 966871
페이지 정보 영문 64 Pages
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세계의 네오뱅크 시장(2020년) Global Neobank Report 2020
발행일 : 2020년 09월 페이지 정보 : 영문 64 Pages

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모바일 뱅킹 서비스는 모든 연령층에서 주목을 끌고 있으며, 네오뱅크 출현으로의 길을 열고 있습니다. 소비자는 디지털 전용 프로바이더를 사용한다는 아이디어에 그 어느때 보다 만족하고 있으며, FinTech 채용은 꾸준히 성장하고 있습니다. 네오뱅크는 사용자 친화적 디자인 덕분에 인기를 얻고 있으며, 개인 재무 관리 기능의 대부분은 소비자에게 있어서 매우 혁신적이라고 생각됩니다. 그러나 신뢰는 여전히 은행의 중요한 경쟁상 우위성이며, 소비자가 불확실한 시기에 안정성을 요구하고 있기 때문에 네오뱅크는 브랜드 확립을 기할 필요가 있습니다.

세계의 네오뱅크(Neobank) 시장에 대해 조사했으며, 네오뱅크의 성장에 대한 주요 촉진요인과 장벽, 디지털화 상승이 디지털 뱅킹 경험에 대한 소비자의 기대에 미치는 영향 등에 대해 분석했습니다.

조사 대상 시장

  • 호주
  • 캐나다
  • 중국
  • 프랑스
  • 홍콩
  • 인도
  • 멕시코
  • 싱가포르
  • 영국
  • 미국
KSM 20.11.11

Global Neobank Report 2020: Digital banking has quickly become a core part of the banking experience, with its ease and speed of use encouraging many consumers to bank from the convenience of their own home. In particular, mobile banking services are gaining traction and, with it, the appeal of purpose-built digital neobanks. RFi Group's Global Neobank Report 2020 is a comprehensive review of the rise of neobanks, exploring how the growth of mobile services has led to shifting attitudes towards digital providers across ten international markets of Australia, Canada, China, France, Hong Kong, India, Mexico, Singapore, the UK, and the USA. The report sheds light on the key drivers and barriers to the growth of neobanks, as well as the impact of increasing digitalisation on consumer expectations for the digital banking experience.

Mobile banking services are gaining traction across all age groups, paving the way for the emergence of neobanks. Consumers are more comfortable than ever with the idea of using a digital-only provider and FinTech adoption is growing steadily. The rise in split banking has also allowed for neobanks to break through, with consumers looking to access financial incentives and support with budgeting. Neobanks are proving popular thanks to their user-friendly design, with many of their personal financial management features considered to be very innovative by consumers. However, trust remains the banks' significant competitive advantage, and neobanks will need to work to establish their brand as consumers look for stability in uncertain times.

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